معرفی و دانلود کتاب سیرک میراندا

عکس جلد کتاب سیرک میراندا
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیرک میراندا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیرک میراندا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیرک میراندا

کیسی بیزلی در کتاب سیرک میراندا که در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز بوده، داستان دو نوجوان دوازده‌ساله را روایت می‌کند که به ملاقات قدرتمندترین جادوگر جهان می‌روند تا از او بخواهند برایشان یک معجزه انجام دهد. آیا جادوگر خواسته‌ی آن‌ها را اجابت خواهد کرد؟ چه اتفاقی در انتظار آن‌هاست؟...

درباره‌ کتاب سیرک میراندا

«میکا» نوجوان دوازده‌ساله‌ای است که با پدربزرگ «اِفرایم» و داستان‌های خارق‌العاده‌اش درباره سیرک جادو زندگی می‌کند. حالا پدربزرگ اِفرایم بیمار شده و عمه «گروتودیس» بداخلاق آمده تا از او مراقبت کند. عمه گروتودیس از جادو متنفر است و به همین دلیل هم به میکا اجازه نمی‌دهد تا برای شنیدن داستان‌های سیرک جادو پیش پدربزرگ برود. وقتی بالاخره پدربزرگ موفق می‌شود میکا را ببیند، راز بزرگش را با او در میان می‌گذارد: پدربزرگ یک معجزه از «لایت بِنِدر»، بزرگترین جادوگر دنیا طلب دارد!

کتاب سیرک میراندا (Circus Mirandus) داستان سفر دونوجوان به نام‌های میکا و دوستش، «جنی» به دنیای جادویی است تا بزرگترین جادوگر دنیا را پیدا کنند و معجزه‌ی پدربزرگ را تحویل بگیرند؛ اما مشکل از جایی شروع می‌شود که لایت بِنِدر قبول نمی‌کند به قولش عمل کند. میکا هم که هیچ قصد ندارد بدون معجزه به خانه برگردد، چاره‌ای ندارد جز این که همراه با جنی تلاش کنند تا معجزه پدربزرگ را از لایت بِنِدر تحویل بگیرند. زندگی دو نوجوان در دنیای جادو و سروکله‌زدن آن‌ها با قدرتمندترین جادوگر آنجا چه سختی‌ها و ماجراهایی را با خودش به دنبال دارد؟

کتاب سیرک میراندا اولین اثر کیسی بیزلی (Cassie Beasley) است و در آن با زبردستی توانسته دنیای کودکانه میکا و جنی را، با دنیای پررمزوراز جادو ترکیب کند و به کتاب پرفروش نیویورک‌ تایمز تبدیل شود. این داستان با پرورش خلاقیت خواننده خود، به او می‌آموزد تا راه‌حل‌های هوشمندانه‌ای برای رفع مشکلاتش پیدا نکرده، دست از جنگیدن و تلاش کردن برندارد. دنیای داستان‌های کیسی بیزلی، جادویی و ماجراجویانه است و از همین روش به مخاطبین خردسالش آموزش می‌دهد تا قدرت تخیل‌شان را بدون هیچ محدودیتی گسترش دهند و دنیا را از زاویه‌ی خلاقانه‌تری نگاه کنند. دنیای داستان‌های بیزلی سرشار از خلاقیت و تخیل است و در آن هیچ مرزی برای رؤیاپردازی و قهرمان‌سازی نیست. از این رو، خوانندگانش به خوبی می‌آموزند تا در برابر هر مشکلی جسور بوده و ایده‌های خلاقانه طراحی کنند.

این داستان خواندنی توسط انتشارات کودک و نوجوان پرتقال و به ترجمه شیوا و روان ندا احمدی به چاپ رسیده است.

اقتباس‌ فرهنگی از کتاب سیرک میراندا

اسکات استایندورف (ُScott Steindorff) و دیلن راسل (Dylan Russell) حق اجرای سینمایی و تلویزیونی این اثر را به نام استون ویلیج (Stone Village) خریداری کرده‌اند.

جوایز و افتخارات کتاب سیرک میراندا

  • نامزد جایزه‌‌ی گودریدز (2015)
  • نامزد جایزه‌‌ی شارلوت هاک (2016)
  • نامزد جایزه‌‌ی بلوبونت تگزاس (2017)
  • نامزد جایزه‌‌ی کتاب‌خوانی کیتسون (2017)
  • در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز
  • نامزد جایزه‌‌ی کتاب گنبد طلایی ورمونت (2017)
  • نامزد جایزه‌‌ی اسطوره‌ای - فانتزی ادبیات کودک (2016)
  • نامزد جایزه‌‌ی خوانندگان جوان پنسیلوانیا به انتخاب خوانندگان (2017)

نکوداشت‌های کتاب سیرک میراندا

  • کتاب سیرک میراندا شما را عاشق جادو می‌کند. (رِد بوک)
  • کتاب سیرک میراندا خوانندگان را به دنیای شگفت‌انگیزی می‌برد. (وال‌استریت ژورنال)
  • به‌عنوان اولین اثر نویسنده، بسیار گیرا و پرکشش بود. (گریگوری مگ‌گوایر، نیویورک‌ تایمز)
  • این داستان از ابتدا تا انتها نفس مخاطبانش را حبس و آن‌ها را مجذوب نگه می‌دارد. (اسکول لایبرری ژورنال)

کتاب سیرک میراندا مناسب چه کسانی است؟

کتاب سیرک میراندا را به تمام کودکان 7 تا 12 سال، خصوصاً آن‌هایی که به دنیای جادو، داستان‌های قهرمانانه و ماجراجویی علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

با کیسی بیزلی بیشتر آشنا شویم

کیسی بیزلی نویسنده آمریکایی، اهل روستایی در جورجیا است و از رشته هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شده. او بعد از فارغ‌التحصیلی مشغول نوشتن داستان‌های کودک و نوجوان شد و در کتاب اولش، سیرک میراندا موفق شد عنوان پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌ تایمز را از آن خود کند. همچنین در کتاب دومش «تامبل و آبی» (Tumble & Blue) استقبال گسترده‌ی منتقدین را به دست آورد. بیزلی در کتاب تامبل و آبی نیز مانند تجربه اولش در داستان‌‌نویسی، از مشکلات دنیای نوجوانان صحبت کرده است. او با به‌تصویر‌کشیدن مشکلات نوجوانان و ترکیب‌شان با تخیل، آن‌ها را دعوت می‌کند تا قهرمان زندگی خودشان باشند، راهکارهای خلاقانه پیدا کنند و از تلاش کردن دست برندارند. بیزلی روزهایی که به نوشتن مشغول نیست را صرف رسیدگی به مزرعه خانوادگی‌شان در روستایی در جورجیا می‌کند.

در بخشی از کتاب سیرک میراندا می‌خوانیم

برای اولین بار بعد از آمدن لایت‌بِندِر به چادر، ویکتوریا چیزی برای گفتن نداشت. طوری خودش را مشغول وررفتن با شانه‌اش کرده بود که انگار مشغولیتی جز آن توی زندگی‌اش ندارد. بعد، سرش را تکان داد و آن را گذاشت کنار. «باشه. واسه آخرین بار نمایش اجرا می‌کنم. اما تو نیا. نمی‌خوام اونجا باشی.»

آخرین نمایش پرنده‌ی حیرت‌انگیز آمازونی در یک بعدازظهر آفتابی و گرم اجرا شد. همهمه‌ی جمعیت مثل هر روز بود، البته بخشی از شلوغی هم به خاطر حضور همکاران ویکتوریا بود که همراهِ بچه‌ها آمده بودند برای دیدن نمایش.

بچه‌ها برای دیدن نمایشی بی‌نظیر آمده بودند و همکار‌ها برای خداحافظی. آقای هِد هم آمده بود چون مدیر سیرک بود. در طول نمایش، هِد با نگاهش پرواز ویکتوریا را دنبال می‌کرد و باورش نمی‌شد که او به شدت برای رفتن از سیرک مصمم است و می‌تواند تمام محبت‌هایی را که طی این چند سال در حقش شده، نادیده بگیرد.

آخرین نمایش زن پرنده به خوبی پیش رفت. ویکتوریا طوری توجه همه را به خودش جلب می‌کرد که کسی نمی‌توانست با او رقابت کند. وقتی اوج می‌گرفت، پرهای سفیدش به رقص درمی‌آمدند و وقتی ارتفاعش را کم می‌کرد، از بالای سرِ بچه‌ها رد می‌شد و آن‌ها با اشتیاق جیغ می‌کشیدند. همین‌که شروع به آوازخواندن می‌کرد، پرنده‌های کوچک‌تر دسته‌دسته وارد چادر می‌شدند و دهان همه‌ی تماشاچی‌ها از تعجب باز می‌ماند. چندتا از بچه‌ها هم دستشان را دراز می‌کردند تا بتوانند آن پرنده‌های باشکوه را لمس کنند.

درست در همان لحظه، ویکتوریا از بالاترین نقطه‌ی چادر، با صدای شیرینش پرسید: «از گروهم خوشتون می‌آد؟» طوری توی هوا ایستاده بود که انگار یک صفحه‌ی شیشه‌ای زیر پایش قرار داشت. تابش نور خورشید از سوراخ بالای چادر، دور سرش حلقه‌ای نورانی شکل داده بود.

فهرست مطالب کتاب

1. کلمه ها
2. شبیه یک کتری
3. یک جرقه‌ی کوچک
4. نامه‌های عجیب
5. پیک
6. ساحل افرایم
7. جنی مندوزا
8. حقیقت محض
9. دعوا
10. یک معامله‌ی کاملاً ساده
11. یک پرنده‌ی معمولی
12. یک ضعف بزرگ اخلاقی
13. تغییر مسیر باد
14. مردی که نور را خم می‌کرد
15. انتخاب افرایم
16. عکس
17. خبرهای چینتسی
18. پرنده‌ی حیرت‌انگیز آمازونی
19. دعوت‌نامه‌ی نامحدود
20. سیرک میراندا
21. محل نگهداری حیوانات آقای هِد
22. مهمان‌های خیلی ویژه
23. آخرین نمایش زن پرنده
24. جادوگر
25. یک‌هوا کمک
26. دروغ‌های قدیمی
27. چای غنچه‌ی رز
28. افرایم و زن پرنده
29. جواب غلط
30. یک گوریل واقعاً بزرگ
31. تحت تأثیر
32. خداحافظی
33. با سرعت فیلی
34. تقلب
35. در راه آریزونا
36. معجزه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیرک میراندا
نویسنده
مترجمندا احمدی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات247
زبانفارسی
شابک978-600-8111-74-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیرک میراندا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سیرک میراندا

برای دریافت کتاب سیرک میراندا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.