معرفی و دانلود کتاب شجاعت مطلوب‌ نبودن: تدبیری ژاپنی برای تغییر در زندگی و رسیدن به شادی حقیقی

عکس جلد کتاب شجاعت مطلوب‌ نبودن: تدبیری ژاپنی برای تغییر در زندگی و رسیدن به شادی حقیقی
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شجاعت مطلوب‌ نبودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شجاعت مطلوب‌ نبودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شجاعت مطلوب‌ نبودن: تدبیری ژاپنی برای تغییر در زندگی و رسیدن به شادی حقیقی

«فیلسوف» و «جوان» در کتاب شجاعت مطلوب‌ نبودن خیال شما را برای همیشه راحت می‌کنند! دیگر نیازی نیست با نادیده گرفتن تمایلات خود، سعی کنید دیگران را راضی نگه دارید. ایچیرو کیشیمی و فومیتاکه کوگا در قالب مکالماتی فلسفی از جنس گفت‌و‌گوهای سقراطی، به شما نشان می‌دهند که زندگی و خوشبختی ساده‌تر از این حرف‌هاست. اثر حاضر به‌عنوان بهترین کتاب خودیاری ماری کلر در سال 2018 برگزیده شده است.

درباره‌ی کتاب شجاعت مطلوب‌ نبودن

وقتی از کودکی پا به دوران بزرگسالی می‌گذاریم، محدودیت‌ها و مرزهای اجتماعی روز‌به‌روز بیشتر قلمرو زندگی ما را تحت فشار قرار می‌دهند. البته به‌تدریج خودمان هم به کمک فشارهای اجتماعی می‌رویم و به خاطر اینکه محبوب همه باشیم، بیش از پیش خودمان را از خواسته‌های درونی و نیازهایمان محروم می‌کنیم. اینجاست که باید بپذیریم مقصر اصلی خودمان هستیم. ایچیرو کیشیمی (Ichiro Kishimi) و فومیتاکه کوگا (Fumitake Koga) در کتاب شجاعت مطلوب‌ نبودن (The Courage to Be Disliked) به ما نشان می‌دهند که هنوز هم برای رهایی از مرزهای تنگ جامعه دیر نیست. خوشبختی نزدیک‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنیم. کافی است کمی جرأت به خرج بدهیم و نخستین گام را برداریم.

اثر حاضر بر مبنای تفکرات روانشناختی آدلر نگاشته شده است. پس خواندن این کتاب علاوه‌بر اینکه زندگی روحی و روانی شما را دگرگون می‌کند، موجب می‌شود تا اطلاعات خود را درمورد یکی از بزرگان روانشناسی مدرن افزایش دهید.

داستان از آن‌جایی شروع می‌شود که یک فیلسوف منزوی اما خوش‌بین و یک جوان ناامید و بدبین باهم مواجه می‌شوند. حتماً می‌توانید حدس بزنید که مکالمه‌ی بین آن‌ها چندان بدون چالش نخواهد بود. تجربیات گذشته به جوان آموخته‌اند که خوشبختی دست‌نیافتنی است. درحقیقت خوشبختی اصلاً وجود ندارد که بتوان به آن دست یافت. برعکس، فیلسوف باور دارد که نه‌تنها خوشبختی در لحظه‌لحظه‌ی زندگی ما جاری است، بلکه می‌تواند تمام خواهانش را از حس شادی و فراوانی لبریز کند. برای رسیدن به سعادت به راه‌های پرپیچ‌و‌خم و روش‌های عجیب و غریب نیازی نداریم. تنها لازم است یک خانه‌تکانی اساسی در باورهایمان داشته باشیم.

از زمانی که کتاب شجاعت مطلوب‌ نبودن برای نخستین‌بار در سال 2013 منتشر شد تاکنون، سه میلیون نسخه از آن به زبان‌های گوناگون به فروش رفته است. همین نکته به ما نشان می‌دهد که تا چه حد انسا‌ن‌های امروزی نیازمند احساس آرامش و رضایت‌خاطر هستند. ایچیرو کیشیمی و فومیتاکه کوگا به شما ثابت می‌کنند که بهترین خودتان هستید. شاید تصور کنید ناقص هستید و وجود شما پر از ایراد است. اما نه، شما در حقیقت متفاوت هستید. مطالعه‌ی اثر حاضر به شما کمک می‌کند تا با خودتان آشتی کرده و فصل جدیدی را در زندگی آغاز کنید.

آراز بارسقیان ترجمه‌ی کتاب شجاعت مطلوب‌ نبودن را به عهده داشته و انتشارات میلکان آن را به مشتاقان کتاب‌های روانشناسی ارائه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب شجاعت مطلوب‌ نبودن

  • بسیار توصیه می‌شود. (مارک آندرسن)
  • بحثی ظریف درباره‌ی یک نظریه‌ی پیچیده، با بینشی فلسفی. (کوارتزی)
  • کتاب شجاعت مطلوب نبودن خوانندگان را به سمت دستیابی به خوشبختی و تغییر پایدار راهنمایی می‌کند. (نشریه‌ی لایبری)

کتاب شجاعت مطلوب‌ نبودن برای چه کسانی مناسب است؟

به دنیای روانشناسی و فلسفه علاقمند هستید؟ می‌خواهید با روانشناسی آدلر و اندیشه‌های او آشنا شوید؟ دوست دارید دیگران شما را همین‌طور که هستید بپذیرند و دیگر برای جلب رضایت دیگران تلاش بیهوده نکنید؟ کتاب شجاعت مطلوب‌ نبودن شما را برای رسیدن به تمامی این‌ها راهنمایی می‌کند.

با ایچیرو کیشیمی و فومیتاکه کوگا بیشتر آشنا شویم

او نویسنده‌ای تواناست که موفق شده جوایز متعددی را کسب کند. فومیتاکه کوگا آثار پرفروش مختلفی در زمینه‌ی روان‌شناسی عمومی و غیرداستانی منتشر کرده است. اواخر بیست‌سالگی بود که با روان‌شناسی آدلر آشنا شد و عمیقا تحت تاثیر ایده‌های او قرار گرفت.

ایچیرو کیشیمی، دیگر نویسنده‌ی این کتاب نیز در انجمن روان‌شناسی آدلریان به عنوان یکی از مشاوران معتبر این مجموعه مشغول به کار است. او مقالات منتخب آلفرد آلرد را به زبان ژاپنی برگردانده و از دیگر آثار مشترک این دو نویسنده‌ی برجسته می‌توان به کتاب «شجاعت خوشبخت بودن» اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب شجاعت مطلوب‌ نبودن

  • دنیا جای بسیار ساده‌ای است؛ تازه زندگی هم ساده است.
  • اگر گذشته تعیین‌کننده‌ی همه‌چیز باشد که نمی‌تواند تغییر کند، مایی که امروز زندگی می‌کنیم دیگر نمی‌توانیم گام‌های مؤثری در زندگی‌مان برداریم.
  • چیزی به نام نگرانی و دلواپسی وجود ندارد؛ فقط فرد است که این را برای خودش تعریف کرده است.
  • جست‌وجو برای برتری و احساس حقارت بیماری نیست، بلکه مشوق‌های تلاش برای رشدی سالم و عادی است.
  • احساس حقارت می‌تواند باعث رشد و انگیزه‌ی پیشرفت باشد.

در بخشی از کتاب شجاعت مطلوب‌ نبودن می‌خوانیم

فیلسوف: بیا برگردیم به سؤال‌هایی که داشتی. دوست داری آدم خوش‌خلق‌تری باشی؛ یکی شبیه الف، درست است؟

جوان: بله، ولی همین ‌الان نفی‌اش کردی و گفتی شدنی نیست. خب به نظر من هم همین هست. این را گفتم تا به تو کمی سختی بدهم من خودم را به‌خوبی می‌شناسم. هرگز نمی‌توانم چنین آدمی باشم.

فیلسوف: چرا نمی‌توانی؟

جوان: واضح است. چون ما شخصیت‌های متفاوتی داریم؛ یا شاید هم آن‌طور که شما ترجیح می‌دهید ما نمی‌توانیم وضعیت خودمان را عوض کنیم.

فیلسوف: خب...

جوان: مثلاً تو کسی هستی که دوروبرت را پر از کتاب کرده‌ای. کتابی تازه می‌خوانی و به دانشی تازه می‌رسی. صرفاً مشغول انباشت دانش می‌شوی. هرچه بیشتر می‌خوانی دانشت بیشتر می‌شود. مفاهیم تازه‌ای از ارزش پیدا می‌کنی و به نظر می‌رسد که این مفاهیم تازه تو را تغییر داده‌اند. ببین، بدم می‌آید این‌طوری به رویت بیاورم ولی مهم نیست چقدر دانش داری چون خوی تو یا شخصیتت قرار نیست از اساس تغییر کند. اگر مبنایت عوض شود، هرچه آموخته‌ای بی‌فایده خواهد بود. بله، تمام دانشی که به دست‌آورده‌ای از دستت می‌رود و متوجه می‌شوی که برگشته‌ای به نقطه‌ی شروع! این قضیه برای عقاید آدلر هم صدق می‌کند. مهم نیست حقایق چطور در مورد او روی هم تلنبار می‌شوند، تحت هیچ شرایطی قرار نیست تأثیری بر شخصیت من داشته باشند. فقط دانش روی دانش می‌آید؛ که نتیجه‌اش دیر یا زود می‌شود چیزی که باید دور انداخته شود.

فیلسوف: خب، بگذار از تو سؤالی بکنم: چرا فکر می‌کنی می‌خواهی شبیه الف باشی؟ فکر می‌کنم هدف فقط آدم متفاوت بودن است؛ حالا طرف الف باشد یا کسی دیگر. ولی هدفت از این خواسته چیست؟

جوان: دوباره داری درباره‌ی اهداف صحبت می‌کنی؟ قبل‌تر گفتم، من به او احترام می‌گذارم و فکر می‌کنم اگر شبیه او باشم، خوشبخت‌ترم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
شب اول: نفی تروما (آسیب‌دیدگی روحی)
شبِ دوم: تمام معضلات، معضلاتِ رابطه‌ی فردی است
شب سوم: دست‌کشیدن از وظایف دیگران
شبِ چهارم: همان‌جایی که مرکز جهان است
شب پنجم: زندگی صادقانه در حال و همین لحظه
مؤخره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شجاعت مطلوب‌ نبودن: تدبیری ژاپنی برای تغییر در زندگی و رسیدن به شادی حقیقی
نویسنده،
مترجمآراز بارسقیان
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات215
زبانفارسی
شابک978-622-254-411-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شجاعت مطلوب‌ نبودن

محمد برزگری
۱۴۰۲/۹/۹
کتابی جنجالی و داستانی با روایت گفتگو‌های دو نفر در پنج جلسه... نگرانی‌های یک انسانی که ترس از قضاوت شدن توسط بقیه رو داره و فیلسوفی که از فلسفه آلفرد آدلر صحبت می‌کنه و در کل کتاب میخاد دید جدیدی بهمون ارائه بده و دنیای روان شناسی رو تغییر بده......
این کتاب رو اگه درک کنین میتونه داخل حل مسائلتون بهتون کمک زیادی کنه
حانیه طیبی
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
هر کس که می‌خواد مشکلاتش رو در سطح عمیق تر و متفاوت تر حل کنه پیشنهاد میشه این اثر با شیوه تفکر جدیدش شما رو آگاه تر میکنه و همچین بدون هیچ چیز اضافه‌ای سریع سر اصل مطلب میره در واقع کتاب رو الکی پر نکرده
Eli Monemi
۱۴۰۲/۷/۲۰
به نظرم کتاب قابل تأملی برای خواندن هست و دید جدیدی به شما در رابطه با زندگی فردی تون میده و اینکه متن کتاب به صورت گفتگو بین دو نفر بیان شده که سبب ترغیب خواننده برای خواندن کتاب میشه ممنون از کتابراه که کتاب‌های خوبی را در اختیار خوانندگان میذاره
الهه حاجی ملک
۱۴۰۲/۱/۸
این کتاب همه چیز رو ریشه‌ای بیان می‌کنه سبک نگارش ش به صورت گفتگو هست و این خیلی خوبه به نظرم. عمق نیت و نظر خودتون رو وقتی کاری انجام می‌دید یا رفتاری می‌کنید می‌گه با تغییر نیت و دیدگاه تون می‌تونید رفتار و عملکرد تون رو تغییر بدید
پس لطفا ساده از کنار این کتاب نگذرید...
محسن اسدی
۱۴۰۲/۲/۲۴
این کتاب کلی از گره‌های ذهنی من رو باز کرد و باعث شد بفهمم که چقدر داشتم از عقده برتری استفاده می‌کردم و در حقیقت خودم رو عقب مینداختم. مفاهیم جالبی داخل کتاب توضیح داده شده که عقده برتری برای من از همه جالب تر بود. حتما بخونید...
علی مشفقی
۱۴۰۱/۱۱/۲۷
کتابی بسیار فوق العاده، با دیدگاه‌هایی بسیار زیبا که باعث می‌شود زندگی شادتر و زیباتر و راحت تری داشته باشیم باشید، همراه با بیانی زیبا بین فیلسوف و جوان به شدتتتتتت پیشنهاد می‌کنم
محمد مهدی کمالی
۱۴۰۲/۶/۳۰
خیلی به ندرت می‌شه که این ژانر کتاب رو بخونم یا گوش بدم، شاید خیلی از نکات مندرج در کتاب رد خودمون قبلا شنیده باشیم اما شهامت اجرا ش رو تو زندگی واقعی نداشته باشیم، تغییراتی به ظاهر ساده اما در باطن نیازمند انقلاب ذهنی و فلسفی
حامد نظافت
۱۴۰۲/۲/۴
کتاب به شدت عالیه، برای افرادی که ترس از قضاوت شدن دارند، افرادی که گذشته خوبی نداشتن، افرادی که نمیتونن تغییر کنند یا فکر میکنند تغییر ناممکنه، برای من که خیلی مفید بوده و هست، انشاالله که صوتیش هم تولید کنند
Mahsa Asadi
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
این کتاب مطالب بسیار خوبی رو در قالب یک گفتگو بیان می‌کند و دید جدیدی از زندگی را بهم یاد داد خواندنش را نه یک بار بلکه چند بار پیشنهاد میکنم تا دید زندگیتون رو در مورد زندگی قشنگ تغییر بدید.
محبوبه مرادی
۱۴۰۲/۱/۱۱
کتاب بدون مطالب اضافه سراغ اصل مطلب میره و با بیانی شیوا و ساده با سبک گفت و گو شما رو وارد مطالب عمیقی از وجودتون میکنه
خلاصه حرفش این هست که چقدر خوبه یادبگیرند مطلوب دیگران نباشید با هر قیمتی
آیرین شجاعی
۱۴۰۲/۱۰/۱
بعد ازینکه خودتون، تروماها و احساساتتون رو شناختید، میتونید برای قدم بعدی ازین کتاب استفاده کنید. با تشکر از انتشارات میلکان، مثل همیشه عالی
شاهین وحدتی
۱۴۰۲/۸/۲۷
باسلام
کتاب پر محتوایی هست واقعا کسانی با خود درگیری، درگیر هستند پیشنهاد میکنم اگر مسخره هم به نظر می‌رسد تا اخر کتاب بخوانند بعدا دعا گو خواهند شد
مسیح
۱۴۰۲/۴/۳۰
کتاب به شکل جالبی نوشته شده و یک تصویر سازی از مکالمه دوفرد رو توی کتاب جاداده که بنظرم خوب بود و شما موارد رو بصورت شخص ثالث دریافت میکنید.
شقایق امیری
۱۴۰۱/۱۲/۲۸
برای افرادی که ایده آل گرایی مثل یه سد بلند دربرابر عملگراییشون هست واقعا خوندن اینچنین کتابها واجبه
علی باقری
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
کتاب بسیار خوبیه، تا قبل از این در مورد آلفرد آدلر چیزی نشنیده بودم، علاقه مند شدم بیشتر در مورد روانشناسی غایت گرایی بدونم
مشاهده همه نظرات 29

راهنمای مطالعه کتاب شجاعت مطلوب‌ نبودن

برای دریافت کتاب شجاعت مطلوب‌ نبودن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.