معرفی و دانلود کتاب شرلوک هولمز و قیصر

عکس جلد کتاب شرلوک هولمز و قیصر
قیمت:
۳۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شرلوک هولمز و قیصر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شرلوک هولمز و قیصر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شرلوک هولمز و قیصر

با ابراهیم رها همراه باشید تا در کتاب شرلوک هولمز و قیصر، روایت تازه‌ای از پرونده‌های شرلوک هولمز بریتانیایی را برایتان شرح دهد. در این داستان طنز، می‌خوانید که شرلوک، سرخورده از زندگی جدید خود در تهران، ناگهان با اتفاقات تازه‌ای روبه‌رو می‌شود که به‌نحوی با دنیای سینما گره خورده‌اند. مطالعه‌ی این داستان فانتزی هم شما را به خنده وامی‌دارد و هم سرگرمتان خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب شرلوک هولمز و قیصر

از وقتی که ناتالیِ جادوگر با جادوی سیاه خود، شرلوک و واتسون را به تهران دهه‌ی پنجاه خورشیدی برده، به‌ نظر می‌رسد زندگی آن‌ها کاملاً دستخوش تغییر شده. از یک طرف واتسون تا حد زیادی شبیه ایرانی‌ها شده و حتی اصطلاحات عامیانه‌ی ایرانیان را به زبان می‌آورد و از سوی دیگر، شرلوک که نتوانسته خودش را با اوضاع جدید وفق بدهد، مدام از بی‌حوصلگی و کمبود پرونده‌ی هیجان‌انگیز گلایه می‌کند. ابراهیم رها با بهره‌گیری از شخصیت‌های مشهور شرلوک هولمز و واتسون، ماجرایی را در کتاب شرلوک هولمز و قیصر برایتان روایت می‌کند که با تاریخ معاصر ایران، به‌ویژه با ماجراهای مربوط به 28 مرداد 1332 پیوند خورده. این بار قرار است پای سینمای ایران و فیلم قیصر به پرونده‌های شرلوک باز شود!

برای شرلوک که سال‌ها در لندن زندگی کرده و با پرونده‌های جنایی هولناکی سروکار داشته، عادت کردن به اوضاع جدید و سروکله زدن با پرونده‌های بی‌هیجان ایرانی‌ها، اصلاً کار راحتی نیست. گاهی از شهرداری با او تماس می‌گیرند که بیاید و مشکل ترافیک تهران را حل کند. یک بار برایش یک بسته‌ی پستی می‌فرستند که در آن یک شلوار راحتی گل‌گلی قرار داده شده. بار دیگر به‌خاطر گم‌ شدن یک تازه‌عروس به سراغش می‌آیند و برخی اوقات هم پرونده‌ی قتل‌های کسل‌کننده را به او می‌سپارند. به همین خاطر، حوصله‌ی شرلوک حسابی سر رفته و او از موقعیت فعلی، به ستوه آمده. برعکس، واتسون تمام تلاشش را کرده که با فرهنگ ایرانی‌ها اخت شود. او صبح‌هایش را با بربری داغ و سرشیر اردبیل شروع می‌کند و عصرها هم با رفقا به سینما می‌رود. همین موضوع، اوضاع را برای شرلوک دشوارتر می‌کند. بااین‌حال، اتفاقات تازه‌ای در راه‌اند که به‌تدریج شرلوک را هم کمی سر ذوق می‌آورند.

ابراهیم رها در کتاب شرلوک هولمز و قیصر، به‌عنوان دومین مجلد از مجموعه‌ی طنز شرلوک هولمز، هم سعی داشته گوشه‌هایی از تاریخ ایران را به تصویر بکشد و هم کوشیده نحوه‌ی مواجهه‌ی بیگانگان، یعنی شرلوک و دستیارش را با فرهنگ ایرانی به مخاطبان نشان بدهد. نویسنده هم در این مجلد و هم در سایر عناوین این مجموعه، توجه ویژه‌ای به مصدق و ماجراهای سال 1332 داشته و هر جا فرصتی بوده، به آن‌ها اشاره کرده است. در این بین، نکته‌ی ظریفی وجود دارد که از چشم خوانندگان تیزبین پنهان نمی‌ماند. مصدق برای ملی کردن صنعت نفت و بریدن دست استعمارگرانی چون انگلیس از منابع نفت ایران تلاش‌های بسیاری کرد. اکنون در کتاب حاضر، مهمان تازه‌واردی که با جادوی ناتالی به ایران آمده، خود از اهالی همین کشور متخاصم است. البته نه شرلوک با ایران و ایرانی‌ها خصومتی دارد و نه اطرافیان ایرانی او با این کارآگاه سر دشمنی دارند اما وجود این تضاد در داستان پیش رو، قابل توجه است.

کتاب شرلوک هولمز و قیصر داستان بلندی است که با طنز استادانه‌ی نویسنده‌اش می‌تواند مخاطبان را مجذوب خود کند. کتابی که هم سرگرم‌کننده است و هم به طعنه و کنایه، بخشی از تاریخ سیاسی ایران را برای خوانندگان بازگو می‌کند. اگر آمده‌اید تا ساعت‌ها به ماجراهای شرلوک بخندید و از آشنایی‌زدایی‌های جالب ابراهیم رها غافل‌گیر شوید، پیشنهاد می‌کنیم بیش از این وقت را هدر ندهید و همین حالا با کتاب شرلوک هولمز و قیصر همراه شوید. داستانی به‌یادماندنی که هرگز از خاطرتان پاک نخواهد شد.

معرفی و دانلود کتاب شرلوک هولمز و قیصر

نشر کتاب مون، چاپ و انتشار اثر حاضر را به انجام رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های شرلوک هولمز

نسخه‌ای ایرانی‌شده از ماجراهای کارآگاه مشهور، شرلوک هولمز! ابراهیم رها با الهام از شخصیت‌های خیالی شرلوک هولمز و آقای واتسون، چهارگانه‌ای را به نگارش درآورده که هم رنگ‌و‌بوی داستان‌های معمایی را دارند و هم بیانگر رخدادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایران در دوران معاصر هستند. مجلدهای مجموعه‌ی شرلوک هولمز شامل کتاب‌هایی با عناوین «شرلوک هولمز وسط شاهنامه»، «شرلوک هولمز، جون دل»، «شرلوک هولمز و قیصر» و «شرلوک هولمز در ترانه‌های ممنوعه» هستند که داستان هر کدام به‌نحوی با تاریخ ایران گره خورده است.

خواندن مجموعه کتاب‌های شرلوک هولمز را به دوستداران آثار معمایی، طنز، سیاسی و تاریخی پیشنهاد می‌کنیم. اگرچه رخدادهای این سری کتاب‌های تماماً به مستندات تاریخی پایبند نبوده‌اند و با خیال نویسنده درآمیخته‌اند اما خواندن آن‌ها برای مخاطبان فارسی‌زبان می‌توان بسیار دلنشین باشد.

کتاب شرلوک هولمز و قیصر برای چه کسانی مناسب است؟

دوستداران رمان‌های فانتزی و طنز ایرانی هرگز فرصت خواندن کتاب شرلوک هولمز و قیصر را از دست ندهند.

در بخشی از کتاب شرلوک هولمز و قیصر می‌خوانیم

در یک عصر پاییزی، در آذرماه 1350، دکتر واتسون، علی، پسر هاشم آقا شمشیری، سروژ، شاگرد قنادی آرارات و یکی دوتا از فامیل‌های آقا صفا به همراه محسن، برادرزاده‌اش، قدم به لاله‌زار گذاشتند تا به سانس پنج غروب سینما برسند و به تماشای فیلم قیصر بروند که تعریف آن را دکتر واتسون اصطلاحاً از عارف‌وعامی شنیده بود. بلیت خریدند و واتسون که هنوز فیلم را ندیده، از روی عکس‌های فیلم که به در و دیوار سینما نصب شده بود، معلوم نبود چرا آن‌قدر جوگیر شده، پول بلیت همه را حساب کرد! اندکی که از فیلم گذشت و «فاطی» را بردند بیمارستان و «فرمون» با آن هیبت مردانه و لباس قصابی قدم در راهروی بیمارستان گذاشت و صدای زنگ و ضرب موسیقی فیلم سالن سینما را پر کرد، واتسون داشت در جیب‌هایش دنبال یک چاقوی خوش‌دست ضامن‌دار می‌گشت، بلکه عجالتاً با آن دل‌وروده‌ی نامردهای عالم را بریزد بیرون! چاقوی ضامن‌داری که نه هیچ‌وقت داشت، نه هیچ‌وقت خریده بود و نه حتی هیچ‌وقت از نزدیک دیده بود!

وقتی برادرهای آب‌منگل، فرمون را زدند، دکتر واتسون چنان داد زد: «نامردها» که کل تماشاگران داخل سینما برگشتند سمت او و دوستانش. محسن بازهم سعی کرد دکتر واتسون را آرام کند و بازهم به خودش قول داد به همراه این شخص دیگر هیچ‌جا پایش را نگذارد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شرلوک هولمز و قیصر
نویسنده
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-622-5914-17-9
موضوع کتابکتاب‌های طنز، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شرلوک هولمز و قیصر

برای دریافت کتاب شرلوک هولمز و قیصر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.