معرفی و دانلود کتاب شرلوک هولمز وسط شاهنامه

عکس جلد کتاب شرلوک هولمز وسط شاهنامه
قیمت:
۳۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شرلوک هولمز وسط شاهنامه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شرلوک هولمز وسط شاهنامه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شرلوک هولمز وسط شاهنامه

با خواندن کتاب شرلوک هولمز وسط شاهنامه، داستان فانتزی و طنز ابراهیم رها، به ماجرای عزیمت ناخواسته‌ی شرلوک و واتسون از لندن به تهران پی خواهید برد و نقش جادوی سیاه ناتالی هم در این ماجرا برایتان روشن خواهد شد! در این داستان خیالی که در برخی از بخش‌های آن به وقایع حقیقی اشاره شده، شرلوک هولمز و واتسون ناگهان راهی ایران می‌شوند تا زندگی جدید خود را در پایتخت این کشور آغاز کنند...

درباره‌ی کتاب شرلوک هولمز وسط شاهنامه

پیش از این‌که به ماجراهای شرلوک هولمز پی ببرید و از علت حضور او در کتاب شرلوک هولمز وسط شاهنامه سر دربیاورید، لازم است با دو شخصیت با نام‌های تام و تیم آشنا شوید. آن‌ها جوانانی هستند که هر دو در لندن به دنیا آمده‌اند و زندگی فقیرانه و اوضاع خانوادگی نابه‌سامانی دارند. به‌طور کلی، زندگی آن‌ها شباهت‌هایی زیادی به هم دارد. مثلاً هر دو عاشق یک دختر می‌شوند و هر دو به یک شکل برای به دست آوردن او تلاش می‌کنند. در نهایت هم هر دو به یک شکل دچار شکست عشقی می‌شوند. اما این پایان ماجرای تام و تیم نیست. آن‌ها برای بیرون آمدن از منجلاب فقر تصمیم می‌گیرند با مشارکت یکدیگر، یک کار جدید را آغاز کنند اما به مشکل برمی‌خورند و دوستی چندین‌ساله‌ی آن‌ها به باد می‌رود. ناگفته نماند که مادر تام وقتی ناکامی پسرش را در زندگی می‌بیند، تصمیم می‌گیرد به کمک ناتالی جادوگر، رنگ دیگری به زندگی‌اش بدهد.

معرفی و دانلود کتاب شرلوک هولمز وسط شاهنامه

در ادامه، وقتی تام و تیم برای رفع مشکل خود به شرلوک هولمز، کارآگاه مشهور بریتانیایی، مراجعه می‌کنند، نیروهای شوم ناتالی جادوگر هم وارد عرصه می‌شوند و شرلوک و واتسون را از لندن تبعید کرده، به تهران می‌فرستند. آن هم نه تهران کنونی! این کارآگاه و دستیارش به لطف ناتالی، به تهرانِ سال 1350 فرستاده می‌شوند...

ماجرایی که خواندید خلاصه‌ای بود از داستان حاضر که در حقیقت نقطه‌ی آغاز مجموعه‌ی شرلوک هولمزِ ابراهیم رها نیز به شمار می‌آید. ابراهیم رها در این مجموعه‌ی طنز سعی کرده بخش‌هایی از فرهنگ، جامعه، سیاست و تاریخ ایران را به مخاطبان نشان بدهد و هر جا که مجالی هم باشد، انتقادات ظریف خود را مطرح کند.

هنگامی که شرلوک و واتسون وارد ایران می‌شوند، اولین پرونده‌ای که به تورشان می‌خورد به زری خانم مربوط می‌شود. او قصد دارد به کمک این کارآگاه تازه‌وارد و دستیارش، ببیند آیا شوهرش، آقا جواد، هوویی بر سرش آورده یا نه. همچنین بدش نمی‌آید از کارهای زیرزیرکی شوهرش هم سر دربیاورد. به این شکل، پای شرلوک هولمز به پرونده‌های ایرانی باز می‌شود! نکته‌ی جالبی که در مورد کتاب شرلوک هولمز وسط شاهنامه صدق می‌کند، مواجهات جالب شرلوک و واتسون با فرهنگ ایرانی است. شاید آداب و سنن ایرانیان برای ما که خودمان ایرانی هستیم هرگز تازگی نداشته باشد اما شرلوک و واتسون که به‌طور ناگهانی قدم به ایران گذاشته‌اند، احتمالاً از برخی مشخصه‌های فرهنگی ایرانی‌ها شگفت‌زده می‌شوند. ابراهیم رها با پرداختن به این مشخصه‌ها و تحلیل فرهنگ مردم ایران از نگاه دو بریتانیایی، بر جذابیت کتاب خود افزوده است.

نویسنده هم در این داستان فانتزی و هم در سه مجلد دیگر مجموعه‌ی شرلوک هولمز، سعی کرده گوشه‌چشمی به تحولات سیاسی ایران معاصر، به‌ویژه ماجرای 28 مرداد 1332 داشته باشد.

معرفی و دانلود کتاب شرلوک هولمز وسط شاهنامه

اگر برای ساعت‌ها خنده، سرگرمی و البته غافل‌گیر شدن آماده هستید، خواندن کتاب شرلوک هولمز وسط شاهنامه می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. نشر مون، چاپ و انتشار اثر حاضر را به عهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های شرلوک هولمز

نسخه‌ای ایرانی‌شده از ماجراهای کارآگاه مشهور، شرلوک هولمز! ابراهیم رها با الهام از شخصیت‌های خیالی شرلوک هولمز و آقای واتسون، چهارگانه‌ای به نگارش درآورده که هم رنگ‌و‌بوی داستان‌های معمایی را دارند و هم بیانگر رخدادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایران در دوران معاصر هستند. مجموعه‌ی شرلوک هولمز کتاب‌هایی را با عناوین «شرلوک هولمز وسط شاهنامه»، «شرلوک هولمز، جون دل»، «شرلوک هولمز و قیصر» و «شرلوک هولمز در ترانه‌های ممنوعه» دربر می‌گیرد که داستان هر کدام به‌نحوی با تاریخ سیاسی ایران گره خورده است.

خواندن مجموعه کتاب‌های شرلوک هولمز را به دوست‌داران آثار معمایی، طنز، سیاسی و تاریخی پیشنهاد می‌کنیم. اگرچه رخدادهای این سری کتاب‌ها تماماً به مستندات تاریخی پایبند نبوده‌اند و با خیال نویسنده درآمیخته‌اند اما خواندن آن‌ها برای مخاطبان فارسی‌زبان می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد.

کتاب شرلوک هولمز وسط شاهنامه برای چه کسانی مناسب است؟

از تمامی دوست‌داران رمان‌های طنز فارسی دعوت می‌کنیم خواندن کتاب شرلوک هولمز وسط شاهنامه را تجربه کنند.

در بخشی از کتاب شرلوک هولمز وسط شاهنامه می‌خوانیم

باران به معنی واقعی کلمه شرشر می‌بارید، طوری‌که از پس گردن تیم وارد می‌شد و از هر جای ممکن و ناممکن سایر البسه‌اش بیرون می‌زد. او در را به صدا درآورد. در واقع چون کوبه‌ای روی در نبود و ریسمانی که به زنگوله‌ای متصل باشد و حکم زنگ را پیدا کند هم در کار نبود، مجبور بود با مشت کلِ در را به صدا دربیاورد! داخل خانه، دکتر واتسون و شرلوک هولمز روی دو صندلی، با فاصله، کنار هم نشسته بودند. واتسون داشت در دفترچه‌ها چیزهایی یادداشت می‌کرد و هولمز هم پیپ می‌کشید. اساساً در هر ساعت شبانه‌روز اگر کسی وارد آنجا می‌شد، این دو نفر دقیقاً همین‌طور نشسته بودند و داشتند همین کار را می‌کردند. البته خودشان معتقد بودند مشغول حل معماهای پلیسی جنایی هستند، اما نمودِ بیرونی‌اش چیزی بیش از این نبود!

هر دو صدای در را شنیدند، اما واکنششان دو چیز متفاوت بود. واتسون از جا برخاست. دفترچه و قلم را گوشه‌ای گذاشت و به‌سمت در حرکت کرد، اما شرلوک پُکی به پیپ زد، کمی چشم ریز کرد، به صدای در گوش داد و با حرکت دست از دکتر واتسون خواست چند لحظه صبر کند.

«سنش کمتر از سی ساله، اصالتاً اهل منچستره، به‌شدت عصبانیه، در واقع کارد به استخونش رسیده.»

«اما من فکر می‌کنم یه آدمیه که دیگه طاقت نداره زیر این بارون معطلش کنیم.»

واتسون این را گفت و چندان هم کنجکاوی به خرج نداد که هولمز اساساً از کجا و به چه شکل اصالتِ کسی را که پشت در است، تشخیص داده. اصولاً به نظر نمی‌رسید در زدنِ منچستری‌ها با لندنی‌ها یا لیورپولی‌ها تفاوتی داشته باشد! به هر روی دکتر واتسون رفت و در را باز کرد. حدس او درست بود، مردی خیس و بی‌طاقت از این بارانِ تند پشت در بود که به‌محض گشوده شدنِ در به واقع به داخل پرید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شرلوک هولمز وسط شاهنامه
نویسنده
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-622-5914-16-2
موضوع کتابکتاب‌های طنز، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شرلوک هولمز وسط شاهنامه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شرلوک هولمز وسط شاهنامه

برای دریافت کتاب شرلوک هولمز وسط شاهنامه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.