معرفی و دانلود کتاب شرمسارى در حضور دیگران: دیگران را خجالت ندهیم

عکس جلد کتاب شرمسارى در حضور دیگران: دیگران را خجالت ندهیم
قیمت:
۵۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شرمسارى در حضور دیگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شرمسارى در حضور دیگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شرمسارى در حضور دیگران: دیگران را خجالت ندهیم

کتاب شرمسارى در حضور دیگران، بهترین اثر غیرداستانی به انتخاب گودریدز، به بررسی پدیده‌ای پرداخته که جوامع امروزی را دربرگرفته و همچنان هم نادیده گرفته می‌شود. این پدیده، شرمساری است که در دنیای دیجیتال قدرت گرفته و عواقب ناخوشایندی به‌همراه دارد. کتاب پیش رو که به‌همت جان رانسون به رشته‌ی تحریر درآمده، درباره‌ی پیشینه‌ی شرم و محرک‌های آن صحبت می‌کند.

درباره‌ی کتاب شرمساری در حضور دیگران

اینترنت مشکلات بسیاری را وارد زندگی انسان‌ها کرده که یکی از آن‌ها احساس شرمساری عمومی است؛ دغدغه‌ای که کمتر در مورد آن صحبت شده. با این حال جان رانسون (Jon Ronson)، در کتاب شرمساری در حضور دیگران (So You've Been Publicly Shamed)، این موضوع را تشریح می‌کند تا راهنمایی برای کاربران دنیای دیجیتال باشد و بخشی از حس شرمساری آن‌ها را در مقابل تکنولوژی‌های جدید بهبود ببخشد.

«شرمساری آنلاین چیست و از چه پیشینه‌ای نشأت می‌گیرد؟» این سؤال چالش‌برانگیزی است که جان رانسون پیش‌ روی خوانندگان می‌گذارد و از آن‌ها می‌خواهد که زمانی را برای اندیشیدن به این مسئله اختصاص دهند. او باور دارد که شرمساری عمومی، در قالب پدیده‌ای اینترنتی ظهور یافته و شمار قابل توجهی از افراد را درگیر خود کرده است. از این رو با نگاهی به تاریخ، پیشینه‌ی شرم را بررسی می‌کند و توضیح می‌دهد که این احساس در چه بازه‌هایی از تاریخ، کدام موقعیت‌های جغرافیایی و به چه علت ایجاد شده است.

کتاب شرمساری در حضور دیگران، تجربیات افراد مختلف را از احساس شرم در دنیای اینترنت بازگو می‌کند. نویسنده با چندین‌وچند تن از افرادی مصاحبه می‌کند که این تجربه را پشت سر گذاشته‌اند و درنهایت به این نتیجه می‌رسد که بستر دیجیتال، عوامل و ابزارهای بسیاری دارد که در راستای تحقیر عمومی استفاده می‌شود و درنهایت عواقب ناخوشایندی برای انسان‌ها و جامعه بر جای می‌گذارد.

برای مثال این احساس شرم می‌تواند ناشی از به‌اشتراک‌گذاری مطلبی در شبکه‌های اجتماعی باشد که مقبولیت ندارد؛ یا حتی رخ دادن اشتباهی در محیط کار. تحت هر دو شرایط، موج عظیمی از انتقادات به سمت فرد جاری می‌شود و به شرمساری او دامن می‌زند. این احساس در درازمدت می‌تواند در افراد احساس طردشدگی ایجاد کند. چراکه به‌مرور زمان، برجسته‌کردن عیب‌ها و تفاوت‌ها به‌عنوان وسیله‌ای برای کنترل اجتماعی استفاده خواهد شد.

به همین خاطر جان رانسون از دو زاویه به ماجرا نگاه می‌کند. اولین رویکرد، تجربه‌ای است که قربانیان شرمساری عمومی داشته‌اند؛ و دومین رویکرد، از نگاه عاملان و محرک‌های تحقیر است. او برای نگارش کتاب پیش رو با سفر به دور دنیا، به نمونه‌های مختلفی برخورد کرده که روایت تک‌تک آن‌ها در این اثر مکتوب شده است.

شایان ذکر است که کتاب شرمساری در حضور دیگران، سرشار از صداقت است. صداقتی که گاهی آزاردهنده می‌شود اما درنهایت به مواجهه‌ی بهتری با دنیای پیرامون منجر خواهد. این کتاب اولین‌بار در سال 2015 منتشر شد و انتشارات بذر خرد آن را با ترجمه‌ی زهرا ساعدی منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب شرمساری در حضور دیگران

  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های مجله‌ی نیویورک‌تایمز
  • بهترین کتاب غیرداستانی سال 2015 به انتخاب سایت گودریدز

نکوداشت‌های کتاب شرمساری در حضور دیگران

  • جان رانسون می‌تواند رویکرد آکادمیک و در عین حال سرگرم‌کننده‌ای داشته باشد. (جنیفر لاتسون، The Boston Globe)
  • این کتاب، سؤالات جالبی را در مورد درستی، شهرت و یک‌رنگی مطرح می‌کند. (متیو هاتسون، وال‌استریت‌ژورنال)
  • این کتاب هم مسحورم کرد و هم آزارم داد. (مجله‌ی Forbes)
  • مطالعه‌ای ضروری برای عصر اینترنت. (Entertainment Weekly)
  • کتاب شرمساری در حضور دیگران، گزارش خوب و سرگرم‌کننده‌ای است که به موضوع مهمی می‌پردازد. (The Oregonian)

کتاب شرمساری در حضور دیگران برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تمام افرادی که در این دوره از دنیای مدرن زندگی می‌کنند و همواره با جهان اینترنت در ارتباط‌اند، توصیه می‌شود.

با جان رانسون بیشتر آشنا شویم

جان رانسون، فیلمساز، روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی بریتانیایی-آمریکایی متولد سال 1967 است. او فیلم‌های سینمایی و مستند بسیاری ساخته و جوایز متعددی دریافت کرده. همکاری با روزنامه‌ی گاردین برای نگارش چندین ستون و در عین حال مشارکت و تهیه‌کنندگی برنامه‌های رادیو و تلویزیون، بخشی از کارنامه‌ی فعالیت‌های اوست.

کتاب‌ «پاسخ‌های عجیب به آزمایش جامعه‌ستیزی»، یکی از بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های جان رانسن است که افتخارات بسیاری کسب کرده.

در بخشی از کتاب شرمسارى در حضور دیگران: دیگران را خجالت ندهیم می‌خوانیم

اتاقی در مرکز لندن اجاره کردم. با دو مرد دیگر -تیم پشت اسپم‌بات- از راه رسید. هر سه نفر دانشگاهی بودند. در دانشگاه وارویک با هم آشنا شده بودند. لوک جوان‌ترینشان بود، خوش‌تیپ، در دهه‌ی بیست‌سالگی و طبق رزومه‌ی آنلاینش «محقق فناوری و فرهنگِ مجازی و مدیر کنفرانس آینده‌ی مجازی» بود. دیوید باسولا شبیه معلمی جلف بود، از آن آدم‌هایی که ممکن است در کنفرانس درمورد ادبیات الیستر کراولی سخنرانی کنند. «فناور خلاق» و مدیرعامل آژانس دیجیتال فیلتر فکتوری بود. دن اُهارا کله‌اش را تراشیده بود و نگاهی نافذ و رنجیده داشت. فکش قفل شده بود. اواخر سی‌سالگی‌اش بود و ادبیات انگلیسی و آمریکایی را در دانشگاه کلن تدریس می‌کرد. قبل از آن هم مدرس دانشگاه آکسفورد بود. کتابی درمورد جی. جی. بالارد به نام استعاره‌های افراطی و کتاب دیگری به نام تامس پینچان: اسکیزوفرنی و کنترل اجتماعی نوشته بود. تا جایی که من فهمیدم، دیوید باسولا کار اصلی را در ساخت اسپم‌بات انجام داده بود و دو نفر دیگر «تحقیق و مشاوره» را برعهده داشتند.

پیشنهاد دادم به ردیف روی مبل بنشینند تا بتوانم از همه‌شان در یک برداشت فیلم بگیرم. دن اُهارا نگاهی به دیگران انداخت.

به آن‌ها گفت: «بیاید باهاش راه بیایم.» دن وسطشان نشست.
از او پرسیدم: «منظورت چیه که «باهاش راه بیایم»؟»
گفت: «منظور کنترل روانیه.»
پرسیدم: «فکر می‌کنی اینکه همه‌تون ردیفی روی مبل بشینین روش من برای کنترل روانی شماست؟»
دن گفت: «البته.»
پرسیدم: «از چه نظر؟»
دن گفت: «من این کار رو با دانشجوهام می‌کنم. خودم روی صندلی جداگانه‌ای می‌نشینم و به دانشجوها می‌گم ردیفی روی مبل بنشینن.»
پرسیدم: «چرا می‌خوای روان دانشجوهات رو کنترل کنی؟»
دن یک لحظه نگران شد که مچش را موقع گفتن چیزی ترسناک گرفته باشم. گفت: «برای کنترل محیط یادگیری.»

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
1: شجاع‌دل
2: خوشحالم که این‌جوری نیستم
3: طبیعت وحشی
4: خدایا فوق‌العاده بود
5: انسان در نردبان تمدن چندین پله سقوط می‌کند
6: انجام کاری خوب
7: سفر به بهشت بدون شرم
8: کارگاه از بین بردن شرم
9: دلبرکان زومبا در کنبانک
10: مایک دیزی در آستانه‌ی غرق شدن
11: مردی که می‌تواند نتایج جست‌وجوی گوگل را عوض کند
12: وحشت
13: راکل در دنیای پساشَرم
14: گربه و بستنی و موسیقی
15: سرعت شما
کتاب‌شناسی و تشکرنامه: نکته‌ای در مورد عنوان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شرمسارى در حضور دیگران: دیگران را خجالت ندهیم
نویسنده
مترجمزهرا ساعدی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات250
زبانفارسی
شابک978-622-5353-00-8
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شرمسارى در حضور دیگران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شرمسارى در حضور دیگران

برای دریافت کتاب شرمسارى در حضور دیگران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.