معرفی و دانلود کتاب ادمین زندگی: برنامه ریزی برای کارهای روزمره،‌ تفریح، امور مالی و ...

عکس جلد کتاب ادمین زندگی: برنامه ریزی برای کارهای روزمره،‌ تفریح، امور مالی و ...
قیمت:
۵۳,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ادمین زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ادمین زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ادمین زندگی: برنامه ریزی برای کارهای روزمره،‌ تفریح، امور مالی و ...

الیزابت امنز در کتاب ادمین زندگی، به مشکل بی‌نظمی و سردرگمی در امور خانه می‌پردازد و ایده‌ی منحصربه‌فردی را پیشنهاد می‌دهد که کمک می‌کند بتوانیم کارها را مرتب‌تر کنیم و کنترل بیشتری روی زمان‌مان داشته باشیم. امنز روش ادمینی را مطرح می‌کند و می‌گوید چطور با استفاده از آن می‌توان تمام کارهای مرتبط با خانه، از امور روزمره تا ضروری را با مشارکت اعضای خانواده و به نحوی مؤثرتر انجام داد.

درباره‌ی کتاب ادمین زندگی

یکی از مشکلات عمده‌ای که در اکثر خانه‌ها وجود دارد، نامشخص بودن وظایف اعضا و مشارکت نداشتن آن‌ها در کارها است. علیرغم اینکه چندین نفر در کنار هم و در یک خانه هستند، معمولاً وظایف بر دوش یک نفر سنگینی می‌کند و اوست که باید به امور روزمره برسد. این کارها در ظاهر فعالیت‌های پیچیده‌ای نیستند؛ پرداخت قبوض، آماده کردن غذاها، خرید، گرفت نوبت دکتر، هماهنگی برای تعمیرات یا هر کار دیگری شبیه این خیلی سخت نیست ولی درنهایت وقت زیادی را از آن فرد می‌گیرد! او احتمالاً تمام روز و هفته را صرف انجام این کارها می‌کند و زمانی برای فعالیت‌های شخصی و خصوصی‌اش نخواهد داشت. این وظایف اگر فقط بر عهده‌ی یک نفر باشد، ممکن است تمام و کمال و منظم انجام نشود، از سوی دیگر احتمالاً باعث خستگی و فرسودگی او هم خواهد شد. اما چطور می‌توان این شرایط را تغییر داد تا امور بهتر و منظم‌تر انجام گیرند؟

معرفی و دانلود کتاب ادمین زندگی

الیزابت امنز (Elizabeth Emens) که خود با همین مشکل درگیر بوده، به ایده‌ی منحصربه‌فردی رسیده است که کمک بسیار بزرگی به او کرده است؛ ادمین زندگی! او می‌گوید این شیوه کمکش کرده بتواند برای انواع کارهای روزمره و ضروری زندگی برنامه‌ریزی داشته باشد و به بهترین شکل انجامشان دهد. امنز در کتاب ادمین زندگی (Life Admin) همین راهکار را تشریح کرده و جزئیات آن را به طور دقیق توضیح داده است.

الیزابت امنز، حقوق‌دان و استاد دانشگاه است. او در کتاب خودش تعریف می‌کند که تا چند سال پیش زندگی خوب و خوشبختی داشته؛ با مردی که دوستش داشته ازدواج کرده، از این ازدواج یک بچه داشته و منتظر فرزند دومش بوده. روزی پس از زایمان دوم، پشت میز کارش نشسته بود تا لیستی از کارهایی را که در خانه انجام می‌دهد جمع‌آوری کند. قصد او این بود که به همسرش نشان دهد چقدر وقت صرف جزئیات خانه می‌کند. اما ناگهان متوجه اتفاقی شد که همه‌چیز را برای او عوض کرد؛ آن روز او سعی داشت کارهای ضروری و غیرضروری خانه را یادداشت کند و به همسرش نشان دهد. فکر می‌کرد این‌طوری با هم به تفاهم می‌رسند و کارهای ضروری را بین خودشان تقسیم می‌کنند. اما در کمال حیرت فهمید در تمام این سال‌ها فقط خود او همه‌ی کارهای خانه را انجام می‌داده و همسرش عملاً هیچ مشارکتی نداشته! امنز در مقدمه‌ی کتاب ادمین زندگی می‌گوید او به شکلی نامحسوس به این سمت سوق داده شده و همین مسیله رنجش او را به دنبال داشته است. همینطور باعث شده در تمام این سال‌ها نتواند کارهای شخصی‌اش را انجام دهد و آن‌طور که می‌خواهد از زمانش استفاده کند. این بود که به ایده‌ی ادمین زندگی رسید. شیوه‌ای که می‌گوید چطور می‌توان کارها را سازمان‌دهی کرد تا زمان در کنترل فرد باقی بماند. علاوه بر این باعث مشارکت اعضای خانواده هم می‌شود و اجازه نمی‌دهد یک نفر زیر فشار کارها فرسوده شود.

کتاب ادمین زندگی را زهرا میالی برای انتشارات بذر خرد ترجمه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب ادمین زندگی

  • خانم امنز در این کتاب پیشنهادهایی کاربردی ارائه می‌دهد. او کمک می‌کند بین کارهایی که باید انجام داد و آن‌هایی که می‌توان کنارشان گذاشت، تمایز قائل شد. (تایمز)
  • کتاب‌های زیادی هستند که به ما می‌گویند چطور کمد یا آشپزخانه‌مان را منظم کنیم، اما امنز به ما یاد می‌دهد که چگونه مغزمان را مرتب کنیم. (The Nation)

کتاب ادمین زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از انبوه کارهایی که در زندگی دارید خسته‌اید، این راهنما به شما می‌کند به اوضاع سروسامان دهید.

در بخشی از کتاب ادمین زندگی: برنامه ریزی برای کارهای روزمره،‌ تفریح، امور مالی و ... می‌خوانیم

ساعات بی‌شماری را صرف تلاش برای فرار از ادمین کرده‌ام تا درباره‌ی ادمین بنویسم. وظایف کوچک امروز صبح شامل انواع متعدد ادمین‌های فرزندپروری (تماسی برای پر کردن مجدد نسخه‌ی آخرین بیماری دخترم، ایمیل زدن به پرستاران بچه برای هماهنگ کردن ساعات کارشان، مشورت با فردی آگاه برای کسب اطلاع از اینکه صندلی ماشین بزرگ‌تر بعدی را از چه نوع و برندی بگیرم که محکم و مقرون‌به‌صرفه باشد)، ادمین خریدهای خُرد (سفارش آداپتوری سه‌شاخه برای لپ‌تاپم، باز کردن چندین جعبه‌ی ارسالی از مایحتاج خانگی)، ادمین اجتماعی (تصحیح معرفی‌نامه‌ی درخواست شغلی دخترِ برادرم، کادو کردن هدیه‌ای برای یکی از دوستانم که در حال مهاجرت است)، ادمین اوقات فراغت (به‌ خاطر سپردن تنظیم تلویزیون برای ضبط برنامه‌ای که می‌خواهم تماشایش کنم) و ادمین مرگ (کمک به مادرم برای اینکه تصمیم بگیرد چطور به برخی از وسایل متعلق به همسر مرحومش رسیدگی کند) می‌شد.

هر یک از این وظایف فقط مدت‌زمان ناچیزی را به خود اختصاص می‌داد، اما دستاورد ادمینی اصلی امروز صبحم که باید درخواستی برای حساب مخارج منعطف کارمندی‌ام ارسال می‌کردم آن‌قدر ناچیز نبود. برای همین، بیش از یک ساعت از وقتم را صرف این کارها کردم: پر کردن فرم، درآوردن گزارش‌های درخواست از درگاه وب شرکت بیمه، به‌روزرسانی یک صفحه‌ی گسترده برای محاسبه‌ی این نوع درخواست‌ها، گردآوری همه‌ی این اسناد در قالب پی‌دی‌اف، چاپ فرم رسمی برای امضا شدن و سپس اسکن فرم امضا شدن و افزودن آن به پی‌دی‌اف و در نهایت بارگذاری پی‌دی‌اف روی وب‌سایت کارفرمایم. این کار فقط حدود یک ساعت وقت گرفت، چون می‌دانستم چطور آن را انجام دهم. اولین بار وقت بیشتری از من گرفته بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: مشکلات ادمینی
1: ادمین چیست؟
2: هزینه‌های ادمین یا چه فکری می‌کنید؟
3: شخصیت‌های ادمینی یا چه کسی هستید؟
4: چه کسی ادمین را انجام می‌دهد؟ یا آیا ادمین برای دخترهاست؟
5: ادمین چسبنده است یا اگر همه آن را انجام می‌دهند، پس چطور برخی افراد بیشتر آن را انجام می‌دهند؟
بخش دوم: شگفتی‌های ادمین
6: ادمینی که می‌تواند شما را نابود کند
7: ادمینی که می‌تواند شما را درست کند
8: قضاوت‌های ادمینی
9: لذت‌های ادمینی
10: انجام دادن ادمین برای دوست‌یابی و تأثیرگذاری در دیگران
بخش سوم: آینده‌های ادمینی
11: نکته‌هایی درباره‌ی رابطه
12: راهکارهای فردی
13: احتمالات جمعی
سخن آخر
یادداشتی برای خواننده: فراخوان ایده‌های شما
ضمیمه‌ی 1: ایده‌هایی برای امتحان کردن
ضمیمه‌ی 2: آزمونک شخصیت‌های ادمینی
پی‌نوشت
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ادمین زندگی: برنامه ریزی برای کارهای روزمره،‌ تفریح، امور مالی و ...
نویسنده
مترجمزهرا میالی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات310
زبانفارسی
شابک978-622-5353-31-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ادمین زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ادمین زندگی

برای دریافت کتاب ادمین زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.