معرفی و دانلود کتاب صوتی وقتی مردی دو تا زن می‌گیره!: داستان کوتاه طنز

عکس جلد کتاب صوتی وقتی مردی دو تا زن می‌گیره!: داستان کوتاه طنز
قیمت:
۱۳,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وقتی مردی دو تا زن می‌گیره! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وقتی مردی دو تا زن می‌گیره! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی وقتی مردی دو تا زن می‌گیره!: داستان کوتاه طنز

کتاب صوتی وقتی مردی دو تا زن می‌گیره! اثری از عزیز نسین، طنزپرداز برجسته و نویسنده‌ی تأثیرگذار اهل ترکیه است. نسین در این داستانِ کوتاه به روایت جدال‌ها و تلاطم‌های مضحک زندگیِ یک خانواده‌ پس از درگذشتِ پدر آن‌ها می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی وقتی مردی دو تا زن می‌گیره!

عزیز نسین (Aziz Nesin) در کتاب صوتی وقتی مردی دو تا زن می‌گیره! از جاروجنجال و کشمکش‌های خانواده‌ای پس از فوتِ پدرِ آن می‌گوید. پدر که دو همسر اختیار کرده و از هر کدام فرزندانی دارد، پس از وفات به سرنوشتی عجیب و غیرقابل پیش‌بینی دچار می‌شود؛ گویی دست تقدیر همچنان قصد رها کردن او را ندارد! عزیز نسین به شیوایی و با بیانی صریح و آمیخته به طنز، حکایت غریبِ سرگذشت پدر و خانواده‌اش را پس از درگذشتِ او به تصویر کشیده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی وقتی مردی دو تا زن می‌گیره!

عزیز نسین از جمله آگاه‌ترین و باتجربه‌ترین نویسندگان شرق به شمار می‌رود که با ماهیت بسیاری از معضلات خانوادگی و نقص‌های فرهنگی آشناست. او در اغلب آثار خود تلاش کرده تا توجه مخاطبان را به مشکلات فرهنگی و کاستی‌های فردی، که در بیشتر موارد به آسیب‌های اجتماعی و رویدادهای ناگوار منتهی می‌شوند، جلب کرده و بر لزوم انجام اقدامی عملی و کاربردی در این خصوص تأکید کند. بزرگ‌نمایی و طنز، شیوه‌ی متداول او برای مطرح کردن چنین موضوعاتی است و کتاب صوتی وقتی مردی دو تا زن می‌گیره! هم از این قاعده مستنثی نیست.

عزیز نسین با همان شیوه‌ی جذاب و شناخته‌شده‌ی خود این‌بار داستانِ زندگیِ خانواده‌ای را روایت کرده که پس از درگذشتِ پدر، به اختلافات و کشمکش‌هایی عجیب و البته غیرقابل اجتناب دچار می‌شوند. تعارضات بین فردی تا اندازه‌ی بسیار زیادی قابل درک هستند چرا که شیوه‌ی تفکر، عملکردها و واکنش‌های هر یک از ما به درکی که از پدیده‌ها داریم وابسته است و این ادراک برای همه یکسان نیست. در یک خانواده‌ی موفق، بروز تقابل‌ میان افراد، پذیرفته شده و به گفت‌وگویی سازنده، کنکاش و چاره‌جویی برای یافتن بهترین راهِ برون‌رفت از مشکل، منتهی می‌شود. سوءتفاهم‌ها، سوءبرداشت‌ها و اصطکاک‌ها بخشی طبیعی از زندگی به شمار می‌روند اما رابطه‌ی عمیق و حمایتِ بی‌دریغ اعضای خانواده از یکدیگر، به تقلیل شدت و رفع مؤثر آن‌ها یاری می‌رساند. خانواده یکی از بنیادی‌ترین پایه‌های شخصیت انسان است که نقش بزرگی را در زندگی او از جهات مختلف ایفا می‌کند. خانواده‌های موفق و خوشبخت، جامعه‌ای موفق و روبه‌رشد را می‌سازند. عزیز نسین در کتاب صوتی وقتی مردی دو تا زن می‌گیره! بخشی از تعارضاتِ نسبتاً متداولِ خانواده‌های شرقی را به نمایش گذاشته است. قرابت‌های فرهنگی ایران و ترکیه باعث می‌شود به‌سهولت خود را در فضای داستان احساس کنید و شنیدنِ این کتاب صوتی را تجربه‌ای دلپذیر بیابید.

کتاب صوتی وقتی مردی دو تا زن می‌گیره! را عذرا مهاجرگزی به زبان فارسی برگردانده و نشر گیوا، آن را با خوانش زیبای حسین نصیری منتشر کرده است.

کتاب صوتی وقتی مردی دو تا زن می‌گیره برای چه کسانی مناسب است؟

تمام علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه طنز خارجی و طرفداران آثار عزیز نسین از شنیدن کتاب صوتی وقتی مردی دو تا زن می‌گیره! لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی وقتی مردی دو تا زن می‌گیره!: داستان کوتاه طنز می‌شنویم

عموجان پنج تا وارث جورواجور داشت! یک دختر و یک پسر از زن اولش که مرده بود به اسامی «بیرسن» و «اوغوز» مانده بود. از جمیله خانم زن دومش هم یک پسر شانزده ساله به اسم «متین» داشت. خود جمیله خانم از شوهر اولش یک دختر به اسم «آینور» داشت که تا قبل از مرگ عموجان همه با هم در صلح‌ و صفا زندگی می‌کردند، اما هنوز جنازه‌ی عموجان روی زمین بود که بین این پنج وارث اختلاف شروع شده و هر کدام برای اینکه ثابت کنند عموجان را بیشتر از دیگران دوست دارند در مورد تشیع جنازه، دفن و کفن، مراسم سوگواری، سفره دادن و اطعام فقرا و بیچارگان پیشنهادهای رنگین و پرخرج می‌دادند!

عموجان آدم ثروتمندی نبود، پول نقد و پس‌اندازی نداشت. تمام دارایی او همان خانه‌ای بود که در آن زندگی می‌کردند و چندرغاز حقوق اداری که زندگی آن‌ها را به زحمت اداره می‌کرد! جمیله خانم خودش را توی حیاط روی زمین انداخته و برای اینکه همسایه‌ها صدایش را بشنوند با آه و ناله شیون می‌کرد: «آخر شوهر عزیزم ما را برای کی گذاشتی و رفتی؟»

عموجان در اتاق طبقه‌ی بالا به پشت خوابیده و ملافه‌ی سفیدی رویش کشیده بودند. نمی‌توانست جواب زنش را بدهد!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
وقتی مردی دو تا زن می‌گیره!

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی وقتی مردی دو تا زن می‌گیره!: داستان کوتاه طنز
نویسنده
مترجمعذرا مهاجرگزی
راویحسین نصیری
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی وقتی مردی دو تا زن می‌گیره!

مریم آزادی
۱۴۰۲/۹/۲۰
خیلی جالب بود من توصیه میکنم بخوانید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی وقتی مردی دو تا زن می‌گیره!

برای دریافت کتاب صوتی وقتی مردی دو تا زن می‌گیره! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.