معرفی و دانلود کتاب صوتی ما گول خر را خوردیم!: داستان کوتاه طنز

عکس جلد کتاب صوتی ما گول خر را خوردیم!: داستان کوتاه طنز
قیمت:
۱۳,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ما گول خر را خوردیم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ما گول خر را خوردیم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ما گول خر را خوردیم!: داستان کوتاه طنز

کتاب صوتی ما گول خر را خوردیم! اثری از عزیز نسین، نویسنده و طنزپرداز پرآوازه‌ی ترکیه است. نسین در این داستانِ کوتاه، راوی حکایت نقشه‌ها و حیله‌گری‌هایی است که در نهایت، بدون آنکه نتیجه‌ای در بر داشته باشد، گریبانِ طراحان و نقشه‌پردازانِ خود را می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب صوتی ما گول خر را خوردیم!

عزیز نسین (Aziz Nesin) در کتاب صوتی ما گول خر را خوردیم! داستان جمعی در یک روستا را روایت می‌کند که در حال برنامه‌ریزی برای استقبال از نماینده‌ی حزب مطلوب خود هستند و از هیچ کاری برای نرسیدنِ صدای نماینده‌ی حزب مخالف به مردم خودداری نمی‌کنند! آن‌ها گمان می‌کنند فکر همه چیز را کرده‌اند، نبودنِ بنزین برای ماشینی که به استقبال نماینده‌ی مخالف می‌رود، جاده‌هایی پر از چاله و چوله که مدام ماشین حامل وی در آن گیر کند، قطع کردنِ آب، ترکیدنِ لوله، قطع کردن برق برای خاموش ماندنِ بلندگوها و... اما در نهایت اتفاقی مضحک و بسیار ساده، تمام پیش‌بینی‌های آن‌ها را بر هم می‌زند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ما گول خر را خوردیم!

عزیز نسین یکی از بی‌شمار نام‌های مستعاری بود که محمد نصرت برای انتشار پنهانیِ آثار خود ناگزیر از آن استفاده می‌کرد. او به این نام علاقه‌ای ویژه داشت زیرا که عزیز نام پدرش نیز بود و سرانجام هم با همین لقب در ادبیات ترکیه و جهان شناخته شد. زبان تند و تیز، طنز تلخ و گزنده‌ی نسین و مبارزه‌ی همیشگی‌اش با ظلم و تعدی به جان و مال طبقاتِ محروم جامعه خشم نظام حاکم بر ترکیه را برمی‌انگیخت و بارها او را راهی زندان کرد؛ اما زندان هرگز باعث نشد تا او از اعتراض به نابرابری‌های اجتماعی و حمایت از مردم بی‌پناه دست بردارد. نسین همچنین بسیاری کاستی‌های فرهنگی و اجتماعی را نیز مورد نکوهش قرار می‌داد و با نوشته‌های خود تلاش می‌کرد توجه و حساسیتِ عموم جامعه را نسبت به لزوم رفعِ آن‌ها برانگیزد. از عزیز نسین آثار بسیاری به جا مانده است. نوشته‌های او اکنون به بیش از 30 زبان دنیا ترجمه شده و در دسترس طرفدارانش قرار دارند. کتاب صوتی ما گول خر را خوردیم!، داستانِ طنز کوتاهی از نسین است که مانند اغلب آثارش از سبک نوشتاری عمیق و شجاعانه‌ای برخوردار است.

آقای خودفروخته‌، شخصیت محوری کتاب صوتی ما گول خر را خوردیم!، از آن دست افراد فرومایه‌ای است که به چیزی جز ظاهر دلبستگی ندارد و ظاهربینیِ او ناشی از سطحی‌نگری و ریاکاری‌اش است. او را نمی‌توان قائل به پیروی از هیچ‌گونه ارزش اخلاقی دانست و به همین دلیل است که عزیز نسین او را خودفروخته می‌نامند. از کلامِ خودفروخته، حیله‌گری و شرارت می‌بارد و چنان جدی و صریح درباره‌ی نقشه‌های عجیب خود صحبت می‌کند که گویی عادی‌ترین کاری که از او انتظار می‌رفته را انجام داده است. عزیز نسین در این داستانِ کوتاه از جهلِ مرکب خودفروخته‌ها می‌گوید و آن را با تیغ برنده‌ی نقد خود به نکوهش می‌کشد و در پایانِ داستان، سرنوشتی را برای چنین افرادی رقم می‌زند که مضحک، تمسخرآمیز و تهی از کامیابی است.

کتاب صوتی ما گول خر را خوردیم! به همت نشر گیوا، با ترجمه‌ی عذرا مهاجرگزی و خوانش حسین نصیری در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب صوتی ما گول خر را خوردیم برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی ما گول خر را خوردیم! را به تمام علاقه‌مندان داستان‌های کوتاه خارجی، مخاطبان آثارِ طنز اجتماعی و طرفداران نوشته‌های عزیز نسین پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی ما گول خر را خوردیم!: داستان کوتاه طنز می‌شنویم

- آقای خودفروخته مگر ممکن است در حزب به آن بزرگی کسی نباشد؟! یعنی قحطی آدم شده؟! تمام مخارج به گردن ماست، خواهش می‌کنم بنویسید یک نفر بفرستند.

- حسن آقا مگر ممکن است هر کسی این کار را بکند؟ تو خیال می‌کنی سخنرانی گوسفندچرانی است؟

هر قدر به آقای خودفروخته می‌گفتم، گوشش بدهکار نبود.

- آقای خودفروخته هر کس که باشد مهم نیست، فقط یک نفر بیاید، همین کافی است. ما حرف زدن هم نمی‌خواهیم. مردم را می‌ریزیم وسط میدان و شروع به کف‌ زدن و هورا کشیدن می‌کنیم و می‌گوییم: «زنده باد دموکراسی». در بین سر و صدها حرف‌هایش معلوم نمی‌شود. هر طوری هم حرف بزند، در بین هیاهو و هورا کشیدن‌ها صدایش گم می‌شود. قربانی زیر پایش ذبح می‌کنیم، زیر پایش فرش پهن می‌کنیم، جلوی دکان‌ها را با پارچه‌های رنگی تزیین می‌کنیم. رادیوگرام‌ها را باز کرده و سرود ملی پخش می‌کنیم، آن وقت معلوم نیست کی چی گفته. اگه کسی فقط بره بالای سکوی میدان و پایین بیاد کافی است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
ما گول خر را خوردیم!

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ما گول خر را خوردیم!: داستان کوتاه طنز
نویسنده
مترجمعذرا مهاجرگزی
راویحسین نصیری
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ما گول خر را خوردیم!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ما گول خر را خوردیم!

برای دریافت کتاب صوتی ما گول خر را خوردیم! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.