معرفی و دانلود کتاب صوتی هر خوشگلی یک اخلاقی داره!: داستان کوتاه طنز

عکس جلد کتاب صوتی هر خوشگلی یک اخلاقی داره!: داستان کوتاه طنز
قیمت:
۱۳,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هر خوشگلی یک اخلاقی داره! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هر خوشگلی یک اخلاقی داره! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هر خوشگلی یک اخلاقی داره!: داستان کوتاه طنز

کتاب صوتی هر خوشگلی یک اخلاقی داره! اثری از عزیز نسین، طنزپرداز شهیر ترکیه و جهان است. نسین در این داستانِ کوتاهِ طنز، راویِ حکایت مردی است که تجربه‌ها‌ی زندگی خود را با همسرانش برای جوانی که در شرفِ ازدواج است، شرح می‌دهد تا او را در انتخاب درست همسر و شریک زندگی‌اش یاری کرده باشد.

درباره‌ی کتاب صوتی هر خوشگلی یک اخلاقی داره!

عزیز نسین (Aziz Nesin) در کتاب صوتی هر خوشگلی یک اخلاقی داره! داستانِ مردی را روایت می‌کند که به جوانی در آستانه‌ی ازدواج مشورت می‌دهد. عزت، جوانی شیفته و شیدای نامزد خود است و هیچ نقص و کمبودی در او نمی‌بیند. آقا سائم اما خامی و بی‌تجربگیِ او را درک کرده و تلاش می‌کند با توصیف‌هایی که از ازدواج‌های گذشته‌اش برای وی ارائه می‌دهد، عزت را راهنمایی کند. چه سود که به قول وحشی بافقی: اگر در دیده‌ی مجنون نشینی، به غیر از خوبی لیلی نبینی! از عزت اصرار است و از سائم انکار. پایان‌بندیِ غیرمنتظره‌ی داستان اما بر شیرینیِ طنز نهفته در واژگانِ آن می‌افزاید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی هر خوشگلی یک اخلاقی داره!

عزیز نسین در کتاب صوتی هر خوشگلی یک اخلاقی داره! به موضوع انتخاب شریک زندگی پرداخته است. امروزه ظواهر و زیبایی به ملاک و معیاری اساسی برای گزینش همسر تبدیل شده است. ازدواج به زعم بسیاری، مهم‌ترین اتفاقِ زندگی هر فردی است. آنچه میان یک انتخاب خوب و بد تمایز می‌گذارد، نداشتنِ ملاک‌های صحیح برای انتخاب و فقدانِ آگاهیِ لازم از ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتیِ فرد مقابل است. به طور قطع، زیباییِ ظاهری، در جذب و کشش افراد به سمت همدیگر عامل بسیار مؤثری است؛ اما انتخاب فردی که بخواهید یک زندگیِ پربار و موفق را کنار وی آغاز کنید، نباید به همین یک ویژگی، محدود و منحصر شود و این، درست همان نکته‌ای است که عزیز نسین در داستانِ کوتاه خود درصدد ابراز آن است.

عزیز نسین آگاهی گسترده‌ای از فرهنگ کشور خود و مردم مشرق زمین دارد. تجربیات غنیِ او از همکلامی و همراهی با مردم سرزمینش، باعث شده برای اشاره به کم‌وکاست‌های فرهنگی و اجتماعی، از ابزار تأثیرگذاری چون طنز استفاده کند و با بزرگ‌نمایی و چاشنیِ تندوتیز طنز، به بیان مطالبی بپردازد که اگر به زبان عادی گفته شود، اثر کمتری بر مخاطب خواهد گذاشت. او هنرمندی دغدغه‌مند است و به همین دلیل، آثارش مملو از اشارات متعدد به نواقص فرهنگی و اجتماعی‌ست تا شاید از این راه، گامی در جهت رفع آن‌ها برداشته باشد. کتاب صوتی هر خوشگلی یک اخلاقی داره! برای مخاطب فارسی زبان به دلیل تشابهات فرهنگی و اجتماعی، سرگرم‌کننده و جذاب خواهد بود.

کتاب صوتی هر خوشگلی یک اخلاقی داره! را انتشارات گیوا با ترجمه‌ی عذرا مهاجر گزی و خوانش حسین نصیری منتشر کرده است.

کتاب صوتی هر خوشگلی یک اخلاقی داره برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی هر خوشگلی یک اخلاقی داره! به تمام علاقه‌مندان داستان‌های کوتاه خارجی، مخاطبان ادبیات طنز و طرفداران آثار عزیز نسین پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی هر خوشگلی یک اخلاقی داره!: داستان کوتاه طنز می‌شنویم

- داداش من تو شانس نداشتی!

برای ناراحت کردن آقا سائم هیچ جمله‌ای تحریک‌آمیزتر از جمله‌ی بالا نبود چون همیشه افتخار می‌کرد که آدم خوش‌شانسی است و تعداد زیادی ماجراهای عشقی و ازدواج را پشت سر گذاشته بود و از این رهگذر با انواع و اقسام زن‌ها معاشرت کرده و در این مورد خود را یکی از صاحب‌نظران و مرد باتجربه‌ای می‌دانست.

ضمناً این را هم می‌دانست که عزت یک سال است با نامزدش میانه‌ی خوبی دارند و به قول معروف همدیگر را درک کرده‌اند ولی می‌ترسید که عاقبت خوشی برایشان نداشته باشد.

در اثر گفته‌ی عزت به صندلی‌اش تکیه داد. صدایش را کلفت کرده و در حالی که روی سخنش با شنوندگان هم بود گفت:

- خیلی خوب بچه‌جان، اگه می‌خوای ازدواج کنی، ازدواج کن.

- آقا سائم ما الانش هم مثل ازدواج‌کرده‌ها می‌مونیم!

- نه جانم، تو اشتباه می‌کنی، هنوز که عقد رسمی نکردید. ازدواج رسمی بکن. آن وقت من حال تو را می‌پرسم! بچه‌جان تو نمی‌دانی این ریش‌ها را ما توی آسیاب سفید نکردیم، جنس زن را تو نمی‌شناسی یعنی هیچ کس نمی‌شناسه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
هر خوشکلی یک اخلاقی داره!

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هر خوشگلی یک اخلاقی داره!: داستان کوتاه طنز
نویسنده
مترجمعذرا مهاجرگزی
راویحسین نصیری
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هر خوشگلی یک اخلاقی داره!

برای دریافت کتاب صوتی هر خوشگلی یک اخلاقی داره! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.