معرفی و دانلود کتاب صوتی اجاره نشین خیابان الامین: هشت سال معرکه‌ی سوریه با جمال فیض اللهی

عکس جلد کتاب صوتی اجاره نشین خیابان الامین: هشت سال معرکه‌ی سوریه با جمال فیض اللهی
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اجاره نشین خیابان الامین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اجاره نشین خیابان الامین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اجاره نشین خیابان الامین: هشت سال معرکه‌ی سوریه با جمال فیض اللهی

کتاب صوتی اجاره نشین خیابان الامین، نوشته‌ی علی اصغر عزتی پاک، اثری داستانی ولی مستند و واقعی‌ست. این کتابِ جذاب و شنیدنی، با نثری روان و خودمانی، زندگی شخصیتی به نام جمال فیض اللهی را روایت می‌کند که با شروع ناآرامی‌ها در سوریه و حملات داعش، به یکی از اعضای هسته‌ی اولیه‌ی مدافعین حرم تبدیل می‌شود و سختی‌ها و دشواری‌های زیادی را از سر می‌گذراند.

درباره‌ی کتاب صوتی اجاره نشین خیابان الامین

در چند سال گذشته، کتاب‌های زیادی در رابطه با گروه‌های تکفیری و جنگ سوریه نوشته شده‌اند. بیشتر این کتاب‌ها، خاطرات و روایاتی مستند از کسانی هستند که یا خود توسط این گروه‌ها مورد تعرض قرار گرفته بودند، یا برای ضبط و ثبت این جنایات به سوریه و عراق رفته بودند. عمق جنایات و وحشی‌گری‌های این گروه‌ها، خواننده‌ها را بهت‌زده می‌کند ولی معمولاً کلی‌گویی‌ها و نپرداختن به جزییات و تجربه‌ی زیسته‌ی ساکنین این مناطق، باعث فاصله‌گذاری بین خواننده و نویسنده می‌شود. کتاب صوتی اجاره نشین خیابان الامین، نوشته‌ی علی اصغر عزتی پاک اما، دچار این مشکل نمی‌شود و خواننده را به دل ماجرا و داستان خود می‌برد.

کتاب حاصل گفتگوی علی اصغر عزتی پاک و محمدقائم خانی با مردی به نام جمال فیض اللهی‌ست که در سال 2011 وارد دمشق شده است. نویسنده‌ی کتاب اجاره نشین خیابان الامین، به جای اینکه از جمال یک قهرمان بسازد و دست به قهرمان‌سازی بزند، ویژگی‌ها و فضایل اخلاقی او و همینطور نقص‌های شخصیتی او را نشان می‌دهد. جمال که سال‌ها قبل از حضور نظامی ایران در سوریه، در این کشور به سر می‌برده است، گزارش و روایتی متفاوت در برابر مخاطب قرار می‌دهد.

جمال در طی زندگی و سکونتش در سوریه دوستانی نیز پیدا می‌کند و آن‌ها را متحول می‌کند. از این جمله می‌توان به ارسلان و فؤاد اشاره کرد که اولی، مردی‌ست ترکیه‌ای که قبل از آشنایی با جمال خلافکار بوده است و بعد از آشنایی با او متحول می‌شود؛ و دومی، مردی‌ست افغانستانی که یک بار به همراه جمال برای نجات دادن ایزدیان عازم روستایی در سوریه می‌شوند. نویسنده در طول کتاب اجاره نشین خیابان الامین، چند بار با ارسلان و فؤاد نیز ملاقات می‌کند و صحبت‌های آن‌ها را در کتاب می‌آورد.

کتاب صوتی اجاره نشین خیابان الامین، به وقایع و رخداد‌های هشت سال حضور جمال در سوریه می‌پردازد. تجربیات نویسنده در داستان‌نویسی، باعث شده است او بتواند با ساختاربندی مناسب، یکپارچگی ویژه‌ای به داستان بدهد و در عین حفظ خط سیر طبیعی حوادث، روایت جذاب و گیرایی در برابر مخاطب بگذارد.

کتاب اجاره نشین خیابان الامین توسط دفتر نشر معارف منتشر شده است و نسخه‌ی صوتی آن را نشر صوتی سماوا به گویندگی پیمان قریب پناه تهیه کرده است.

کتاب صوتی اجاره نشین خیابان الامین برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به شنیدن روایتی متفاوت از جنگ داخلی سوریه و مواجهه با گروهک‌های تکفیری علاقه‌مندید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

با علی اصغر عزتی پاک بیشتر آشنا شویم

علی اصغز عزتی پاک (متولد 1353) نویسنده‌ی ایرانی‌ست. او که تحصیل‌کرده‌ی حوزه‌ی علمیه قم است، داستان‌نویسی را با نوشتن در مجلات و نشریات ادبی ایران شروع کرد و برای مخاطبین بزرگسال و نوجوان داستان نوشته است. این نویسنده، مدیریت «دفتر داستان شهر ادب» را بر عهده دارد و در «مدرسه رمان» به نویسندگان جوان رمان‌نویسی را آموزش می‌دهد. از مهم‌ترین آثار علی اصغر عزتی پاک که برنده‌ی جوایزی چون کتاب سال حوزه هنری و جایزه‌ی دوسالانه‌ی ادبیات کودک و نوجوان شده‌اند، می‌توان به کتاب‌های «می‌مانم پشت در»، «زود برمی‌گردم» و «باغ‌های همیشه بهار» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی اجاره نشین خیابان الامین: هشت سال معرکه‌ی سوریه با جمال فیض اللهی می‌شنویم

اوضاع سوریه دیگر کامل به هم ریخته بود. حال شهرها درست مثل حال شهرهای خودمان بود در روزهای شلوغ انقلاب. سرمایه‌دارها به فکر در رفتن بودند و دزدها به فکر اینکه بازار آشفته شود تا فرصت دزدی بیابند یا بانک‌ها را بزنند. همه در حال نقشه کشیدن بودند. ایرانی‌ها هم تند تند داشتند سوریه را ترک می‌کردند. وضعیت جوری شده بود که ما در دمشق، هر لحظه انتظار سقوط را داشتیم. تهدیدش بود. با خودت می‌گفتی: «امروز شروع می‌شود یا فردا؟». یک روز خبر آمد که در حلب درگیری شده. بعد گفتند فلان‌جا درگیری شده. حمله به ماشین‌های ایرانی هم کم‌و‌بیش بود. می‌زدند شیشه‌های‌شان را می‌شکستند و در می‌رفتند. من هم معمولاً این اتوبوس‌دارها را می‌شناختم و پیگیر کارهای‌شان بودم. قبلاً هم که در ترکیه بودم، همینطور بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
62 دقیقه
بخش اول
78 دقیقه
بخش دوم
69 دقیقه
بخش سوم
64 دقیقه
بخش چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اجاره نشین خیابان الامین: هشت سال معرکه‌ی سوریه با جمال فیض اللهی
نویسنده
راویپیمان قریب پناه
ناشر چاپیانتشارات معارف
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اجاره نشین خیابان الامین

Omid
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
سلام من این کتاب رو گوش کردم و خیلی دوست داشتم برایم لحظات قشنگی رو رقم زد به اضافه این که خیلی خوب فضای سوریه رو در زمان خاص قبل جنگ و این که چه طور روالش رقم خورد تا جنگ با داعش رو ترسیم کرد انگاری از بطن ماجرا گزارش میشد
Hosein Jamalabadi
۱۴۰۳/۱/۱۷
بسیار کتاب خوب و دوست داشتنی. بنده راوی کتاب اقای فیض الهی رو از نزدیک دیدم. مردی مهربان و مرد! توصیه میکنم به همه. ممنون از کتابخوان و نویسنده که خوب و روان نوشته
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اجاره نشین خیابان الامین

برای دریافت کتاب صوتی اجاره نشین خیابان الامین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.