معرفی و دانلود کتاب صوتی اصول اساسی کار

عکس جلد کتاب صوتی اصول اساسی کار
قیمت:
۷۳,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اصول اساسی کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اصول اساسی کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اصول اساسی کار

کتاب صوتی اصول اساسی کار، از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون و نیویورک تایمز را می‌توان دستورالعمل و برنامه‌ای کاربردی دانست که ری دالیو برای موفقیت شخصی و شغلی مخاطبانش ارائه کرده است. با شنیدن این کتاب روانشناختی، اصولی را خواهید شناخت که بزرگانی چون استیو جابز، انیشتین، چرچیل و... را به اهدافشان رسانده و می‌توانند شما را نیز به هر آنچه که خواهان آن هستید برسانند.

درباره‌ی کتاب صوتی اصول اساسی کار

فرقی ندارد با یک علم سروکار داشته باشیم یا یک ماشین و یا حتی بدن یک موجود زنده؛ همگی بر اساس اصول خاصی رفتار می‌کنند و تحت سلطه‌ی همین اصول است که به کار خود ادامه می‌دهند. ریاضی با اصول ویژه‌ی خود دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و محال است روزی برسد که مثلاً تقسیم، کار ضرب را انجام بدهد. از طرفی، هیچ ماشین یا دستگاه الکترونیکی، خارج از اصولی که بر مبنای آن‌ها برنامه‌ریزی شده رفتار نمی‌کند و هرگز روزی نمی‌رسد که در بدن انسان‌ها، قلب کار مغز را انجام بدهد.

نگاهی دقیق‌تر به سازوکار کل هستی، مصادیق جزئی‌تری از کاربرد این اصول را در اختیارمان قرار می‌دهد. همگی این نکات و تبعیت هستی از اصول ویژه‌ای را پذیرفته و قبول داریم، اما کمتر کسی ممکن است به فکر بیفتد که آیا موفقیت و زندگی شخصی و شغلی ما هم زیر حاکمیت اصول خاصی قرار دارد یا نه و آیا قوانین مخصوصی وجود دارند که به‌طور مثال کاربرد آن‌ها موجب موفقیت داوینچی و عدم کاربردشان موجب شکست هزاران نقاش شده‌اند. آیا چرچیل، انیشتین و جابز با اینکه در حیطه‌های متفاوتی فعالیت داشته‌اند، از اصول مشترکی بهره گرفته‌اند تا به پیروزی‌های چشمگیری رسیده‌اند؟ پاسخ ری دالیو (Ray Dalio) به سؤال‌هایی از این دست،‌مثبت است. اصول خاصی وجود دارد که با مطالعه‌ی زندگی ایشان به دست می‌آید. اصولی که ما نیز با کاربرد آن‌ها می‌توانیم به موفقیت‌هایی مشابه آنچه که ایشان تجربه کرده‌اند برسیم. کتاب صوتی اصول اساسی کار (Principles) به شرح همین قواعد و کارکرد آن‌ها می‌پردازد.

سه بخش کلی به همراه شانزده فصل که در ذیل آن‌ها قرار می‌گیرند، ساختار کتاب حاضر را می‌سازند. نویسنده در بخش ابتدایی کتاب از داشتن اصول اساسی مخصوص خودتان خواهد گفت و ضرورت و چگونگی آن‌ها را برایتان روشن خواهد کرد. اصولی که حاصل تجربیات گذشته‌ی ما هستند یا از والدین به ما ارث رسیده‌اند و نیاز به بازبینی دقیق ما دارند. از آنجایی که هیچ انسانی کاملاً مشابه دیگری نیست، به نظر می‌رسد از میان انبوه اصولی که به ما منتقل شده‌اند، باید آن‌هایی را برگزینیم که با روحیات و زندگی شخصی و شغلی ما مطابقت دارند. البته مانعی برای پذیرفتن اصول دیگران وجود ندارد اما بهتر است این کار را بدون تفکر و کورکورانه انجام ندهیم. شفافیت در بیان و شرح اصول از دیگر راهکارهایی است که به شما در شناسایی اصول خودتان و توضیح آن‌ها کمک خواهد کرد. تفکر عمیق درمورد نیازها و طبیعت ذاتی خودتان شما را در این راه یاری خواهد رساند.

ری دالیو در ادامه از اصول خود و روش‌هایی که برای رسیدن به آن‌ها استفاده کرده سخن می‌گوید. تجربیاتی که برای نویسنده سودمند بوده و می‌تواند به شما در درک اصول خودتان کمک کند. نویسنده در سراسر کتاب اصولی را به شما معرفی می‌کند که حالتی کلی دارند و برای تمامی انسان‌ها کارآمد خواهند بود. مانند اینکه چگونه تصمیمات خود را سازمان‌دهی نموده و شرط قابل‌قبول بودن را در تصمیم‌گیری‌هایتان اتخاذ کنید. بنابراین، کتاب اصول اساسی کار در گام نخست تعیین اصول شخصی‌تان را به شما خواهد آموخت و به‌تدریج شما را با اصولی آشنا می‌کند که برگرفته از پژوهش‌ها و تجربیات نویسنده بوده و می‌توانند برای تمامی انسان‌ها، با توجه به تفاوت‌هایشان مفید باشند. در خلال مباحث کتاب، ری دالیو همواره شما را با پرسش‌های بنیادین درمورد خواسته‌ها، نیازها و طرز تفکرتان به چالش می‌کشد تا تفکر هدفمند و سازنده را به شما بیاموزد.

نازلی نصرالهی این اثر شنیدنی را به فارسی روان ترجمه کرده و کامبیز خلیلی نیز خوانش آن را به انجام رسانده است. نسخه‌ی متنی کتاب به همت انتشارات پندار تابان و نسخه‌ی صوتی آن نیز به کوشش نشر جیحون در اختیار علاقه‌مندان آثار حوزه‌ی روانشناختی و موفقیت شخصی و شغلی قرار می‌گیرد.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی اصول اساسی کار

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز؛
  • فروش بیش از پنج میلیون نسخه در سراسر جهان؛
  • پرفروش‌ترین کتاب آمازون (در بخش سرمایه‌گذاری مالی)؛
  • یکی از سیزده اثر برتر حوزه‌ی کسب‌‌وکار از دیدگاه CNBC در سال 2017.

نکوداشت‌های کتاب صوتی اصول اساسی کار

  • مطالعه‌ی کتاب اصول اساسی را شدیداً توصیه می‌کنم. (Tim Ferriss)

  • به کتاب اصول اساسی کار بسیار علاقه‌مند شدم. زیبا نگاشته شده و سرشار از نکات خردمندانه است. (آریانا هافینگتون)

  • هر فردی که آرزوها و رؤیاهایی در ذهن خود می‌پروراند، می‌تواند از راهکارها و اصول ری دالیو کمک بگیرد. (مایکل بلومبرگ، سیاست‌مدار، تاجر و نویسنده)

  • ری دالیو نکات ارزنده و راهنمایی‌های سودمندی را به من ارزانی داشت که مجموعه‌ی آن‌ها در کتاب اصول اساسی در اختیارتان قرار گرفته است. (بیل گیتس)

  • اصرار می‌کنم حتماً کتاب اصول اساسی را مطالعه کنید. این اثر تحولی در تصمیم‌گیری من در مورد زندگی کاری و شخصی به وجود آورد. (تیم فریس، نویسنده و کارآفرین)

  • آموزش دادن آنچه که خود در زندگی آموخته‌اید، بسیار ارزشمند است. ری دالیو این کار را با ظرافت تمام به انجام رسانده است. (جیمی دیمون، مدیرعامل جی. پی. مورگان)

  • از دیدگاه من این کتاب خارق‌العاده است. در هر صفحه از آن اصولی اساسی نهفته که شما را به سوی برتری و آگاهی سوق می‌دهند. عاشق این هستم که ری دالیو زندگی حال و گذشته‌اش را با چنین مهارتی به هم پیوند می‌زند. (آنتونی رابینز)

کتاب صوتی اصول اساسی کار برای چه کسانی مناسب است؟

برای دستیابی به مجموعه‌ای بی‌نظیر از رموز و اصول موفقیت در زندگی شغلی، کتاب صوتی اصول اساسی کار نکات و آموزه‌های سودمندی را در اختیارتان قرار می‌دهد. صاحبان مشاغل و کسب‌و‌کارها، همچنین مدیران مؤسسات و سازمان‌ها از شنیدن این کتاب گویا بهره‌ی بسیاری خواهند برد.

با ری دالیو بیشتر آشنا شویم

ری دالیو (8 اوت 1949)، نویسنده، سرمایه‌گذار، کارآفرین و کارشناس مالی مشهور آمریکایی است. او توانسته با درآمد خالص هجده میلیار دلار، رتبه‌ی پنجاه‌و‌هشتم را در فهرست ثروتمندترین افراد جهان، در مجله‌ی بلومبرگ کسب کند. تأسیس شرکت بریجواتر در سال 1975 از اقدامات اوست. گفتنی‌ است ری دالیو تحصیلات خود را در دانشگاه لانگ‌آیلند لندن و مدرسه‌ی کسب‌و‌کار هاروارد به پایان رسانده است.

در بخشی از کتاب صوتی اصول اساسی کار می‌شنویم

فرهنگی بسازید که در آن اشتباه‌کردن قابل‌قبول و درس‌نگرفتن از اشتباهات غیرقابل‌قبول باشد. همه اشتباه می‌کنند، تفاوت اصلی در این است که افراد موفق از اشتباهاتشان درس می‌گیرند و افراد ناموفق درس نمی‌گیرند. با ایجاد محیطی که در آن بدون احساس خطر، اشتباه کردن اشکالی نداشته باشد تا افراد بتوانند از آن‌ها درس بگیرند پیشرفتی سریع و اشتباهات قابل‌توجه کمتری را مشاهده خواهید کرد؛ این به‌خصوص در سازمان‌هایی صادق است که در آن‌ها خلاقیت و تفکر مستقل برایتان باشد چون موفقیت به‌طور ضروری مستلزم قبول شکست به‌عنوان بخشی از فرایند خواهد بود. همان‌طور که توماس ادیسون گفته است: من شکست نخورده‌ام، فقط ده هزار راهی را پیداد کرده‌ام که نتیجه نمی‌دهند. اشتباهات موجب دردتان می‌شود؛ اما نباید سعی کنید که از خودتان و دیگران در مقابل آن درد محافظت کنید. رید پیامی است که می‌گوید چیزی اشتباه است و معلمی مؤثر است که می‌آموزد فرد نباید دیگر آن اشتباه را تکرار کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
8 دقیقه
قدردانی
2 دقیقه
درباره‌ی نویسنده
14 دقیقه
قسمت 1
11 دقیقه
قسمت 2
20 دقیقه
قسمت 3
11 دقیقه
قسمت 4
12 دقیقه
قسمت 5
21 دقیقه
قسمت 6
21 دقیقه
قسمت 7
16 دقیقه
قسمت 8
20 دقیقه
قسمت 9
16 دقیقه
قسمت 10
18 دقیقه
قسمت 11
19 دقیقه
قسمت 12
20 دقیقه
قسمت 13
15 دقیقه
قسمت 14
15 دقیقه
قسمت 15
21 دقیقه
قسمت 16
20 دقیقه
قسمت 17
22 دقیقه
قسمت 18
18 دقیقه
قسمت 19
20 دقیقه
قسمت 20
21 دقیقه
قسمت 21
21 دقیقه
قسمت 22
18 دقیقه
قسمت 23
16 دقیقه
قسمت 24
15 دقیقه
قسمت 25
16 دقیقه
قسمت 26
18 دقیقه
قسمت 27
20 دقیقه
قسمت 28
12 دقیقه
قسمت 29
14 دقیقه
قسمت 30
11 دقیقه
قسمت 31
11 دقیقه
قسمت 32
11 دقیقه
قسمت 33

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اصول اساسی کار
نویسنده
مترجمنازلی نصرالهی
راویکامبیز خلیلی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اصول اساسی کار

بابک نیک نیا
۱۴۰۲/۵/۲۴
بسیار کتاب مناسبی در کسب و کار و روش‌های مدیریت نیروی کار و تعریف ساز و کارهای سازمان است. حتما مطالعه فرمایید. نویسنده بسیار مشهوری هم دارد.
محمد نوری‌زاده
۱۴۰۲/۵/۴
کتابی عالی برای تمام کسانی که پست‌های مدیریتی دارند. البته به شخصه تمام اصول ری دالیو رو قبول ندارم. ولی شاید به همین خاطر هم مدیر عامل نشدم.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اصول اساسی کار

برای دریافت کتاب صوتی اصول اساسی کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.