معرفی و دانلود کتاب صوتی افسون خارها

عکس جلد کتاب صوتی افسون خارها
قیمت:
۱۰۹,۲۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی افسون خارها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی افسون خارها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی افسون خارها

کتاب صوتی افسون خارها نوشته‌ی مارگارت راجرسون رمانی فانتزی برای مخاطب نوجوان است. داستان این رمان پرفروش نیویورک تایمز که نامزد دریافت جایزه‌ی لینکلن نیز شده است درباره‌ی دختری به نام الیزابت است که در جهانی خیالی زندگی می‌کند که در آن کتاب‌ها موجوداتی زنده‌اند و قدرت‌هایی جادویی دارند. زمانی که الیزابت متهم به قتل می‌شود، باید از کسی کمک بگیرد که تاکنون از او می‌ترسیده است: از یک جادوگر.

درباره‌ی کتاب صوتی افسون خارها

مارگارت راجرسون (Margaret Rogerson) در کتاب صوتی افسون خارها (Sorcery of Thorns) نیز همانند اثر دیگرش، «وسپرتین»، جهانی خیالی و جذاب را خلق کرده است. داستان کتاب افسون خارها، در جهانی به نام آسترمیر می‌گذرد که در آن کتاب‌ها موجوداتی زنده‌اند و از جادوی‌شان می‌توان برای کارهای خیر یا نیات پلید بهره برد. شخصیت نقش اول این داستان، الیزابت، در نوزادی جلوی کتابخانه‌ی سامرشَل که پر از این کتاب‌های جادویی‌ست رها شده بوده. او توسط کتابداران این کتابخانه بزرگ شده است و امیدوار است خودش هم روزی به یکی از این کتابداران تبدیل شود و در این کتابخانه به زندگی‌اش ادامه دهد. کتابخانه‌ای که او در آن 16 سال از زندگی‌اش را سپری کرده است، یکی از 6 کتابخانه‌ی بزرگ آسترمیر است.

در طول یک شب، الیزابت با شنیدن صدایی از خواب بیدار می‌شود. او در کتابخانه برای پیدا کردن منشأ صدا می‌گردد و متوجه می‌شود همه خوابیده‌اند. او بوی بدی را در یکی از اتاق‌ها می‌شنود؛ بویی که یک سال پیش، زمانی که جادوگری به نام ناتانیل تورن در حضورش طلسمی را اجرا کرده بود هم شنیده بود. الیزابت از کودکی متوجه شده بود باید از جادوگران بترسد، چون آن‌ها به جای اینکه قدرت‌شان را از کتاب‌ها بگیرند، سال‌های عمرشان را به یک شیطان می‌دهند و در عوض قدرت‌های جادویی پیدا می‌کنند. آمدن این بو در کتابخانه به این معنی بود که جادویی در آنجا در حال اجرا شدن است.

الیزابت در ادامه‌ی کتاب افسون خارها، شمشیر رییس کتابخانه و همینطور جسدش را پیدا می‌کند و متوجه می‌شود که یکی از کتاب‌های جادویی آنجا، به هیولایی خطرناک تبدیل شده و رییس کتابخانه را کشته است. الیزابت با هیولا درگیر می‌شود و او را می‌کشد. ولی زمانی که بقیه از این موضوع خبردار می‌شوند، به جای اینکه از او تقدیر به عمل آورند، به او تهمت می‌زنند که او رییس کتابخانه را کشته است و هیولا را ایجاد کرده است. مقرر می‌شود که الیزابت به شهر فرستاده شود تا در دادگاه مورد قضاوت قرار بگیرد؛ و نگهبان او در طول مسیر، کسی نیست جز ناتانیل و خدمتکارش، سیلاس.

زمانی که الیزابت، ناتانیل و سیلاس در ادامه‌ی کتاب افسون خارها به شهر می‌رسند، مورد حمله‌ی اهریمنان قرار می‌گیرند و پس از مبارزه‌ای که بین آن‌ها و این اهریمنان در می‌گیرد، الیزابت به جای فرار کردن، اهریمنی را از یک پسربچه دور می‌کند و قبل از اینکه بیهوش شود، متوجه می‌شود سیلاس هم یک شیطان است. ولی چرا او به مراقبت از انسان‌ها می‌پردازد؟ چرا او و ناتانیل با الیزابت رفتار خوبی دارند؟ آیا الیزابت در مورد آن‌ها اشتباه می‌کرده است؟...

کتاب افسون خاطره‌ها، مانند اثر دیگر مارگارت راجرسون، یعنی کتاب وسپرتین، پُر است از شخصیت‌های جذاب و ماجراهای هیجان‌انگیز.

کتاب افسون خاطره‌ها توسط انتشارات آذرباد و به ترجمه‌ی اطلسی خرامانی انتشار یافته است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را انتشارات ماه آوا به گویندگی محبوبه سعیدی تهیه کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی افسون خارها

  • برنده‌ی جایزه‌ی Tähtifantasia در سال 2021
  • نامزد دریافت جایزه‌ی لینکلن در سال 2022
  • نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز در بخش رمان نوجوان در ژانر فانتزی و علمی - تخیلی در سال 2019

نکوداشت‌های کتاب صوتی افسون خارها

  • اگر به دنبال یافتن جادو هستید، آن را در این کتاب خواهید یافت. (استفانی گاربر، نویسنده مجموعه کتاب کاراوال)

  • اگر شما از کتابخانه‌ی هاگوارتس خوش‌تان آمده بود، در کتابخانه‌های این داستان احساس بودن در خانه خواهید داشت. (کاترین آردن، نویسنده‌ی کتاب خرس و شباهنگ)

  • مارگارت راجرسون در کتاب افسون خارها که سرشار از پیچش‌های داستانی افسون‌آور است، اثری بسیار اعتیادآور تولید کرده است. (جسیکا کلوز، نویسنده‌ی کتاب افسانه پنج‌سوار)

  • دقیقاً همانند کتاب‌های جادویی که در این داستان هستند، کتاب افسون خارها، زنده است، نفس می‌کشد و با هر کلمه‌اش شما را بیشتر درون خود فرو می‌برد. (جولی سی. دائو، نویسنده‌ی جنگل هزار فانوس)

  • داستانی فریبنده، سرشار از شخصیت‌های طلسم‌کننده، عشقی سوزان و جهانی سزاوار زیستن. (کرکوس رویوز)

کتاب صوتی افسون خارها برای چه کسانی مناسب است؟

با اینکه مخاطبین اصلی این کتاب، نوجوانان هستند، تمام کسانی که به داستان‌های فانتزی علاقه دارند، از شنیدن کتاب صوتی افسون خارها لذت خواهند برد.

با مارگارت راجرسون بیشتر آشنا شویم

مارگارت راجرسون نویسنده‌ی آمریکایی داستان‌های فانتزی برای نوجوانان است. او مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه میامی در رشته‌ی انسان‌شناسی فرهنگی دریافت کرده است و هم‌اکنون در ایالت اوهایو، نزدیک به شهر سینسیناتی زندگی می‌کند. آثار مارگارت راجرسون به زبان‌های متعددی ترجمه شده‌اند و از کتاب‌های مشهور او می‌توان به «افسون زاغ‌ها (An Enchantment of Ravens)» و «وسپرتین (Vespertine)» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی افسون خارها می‌شنویم

آمدن مجیستر، آخرین اتفاق هیجان‌انگیز فصل محسوب می‌شد. بعد از آن تابستان با گرمایی سوزان به سامرشال یورش آورد و کمی بعد از آن، خشکی پشت کتاب‌ها طوری گریبان‌گیر همه شد که چاره‌ای جز ماساژ دادن کتاب‌های معترض با مرهم‌هایی بسیار بدبو برای چندین هفته باقی نماند. الیزابت موظف بود از کتاب کلاس دوایی به نام «فرمان ماهی بارسلومیو» مراقبت کند و این کتاب یاد گرفته بود که هر بار الیزابت را می‌دید، با شدت زیادی شروع به تکان خوردن کند. وقتی که اولین طوفان از فراز سامرشال گذر کرد، الیزابت به حدی خسته شده بود که حتی نمی‌خواست چشمش به یک ظرف حاوی پماد بیفتد. آماده بود به تخت برود. خود را در تختش رها کند و برای سال‌ها بخوابد.

در عوض، نیمه‌های شب، به ناگاه از خواب پرید. کاملاً مطمئن بود صدایی شنیده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
81 دقیقه
فصل اول تا سوم
78 دقیقه
فصل چهارم تا ششم
105 دقیقه
فصل هفتم تا نهم
87 دقیقه
فصل دهم تا دوازدهم
86 دقیقه
فصل سیزدهم تا پانزدهم
92 دقیقه
فصل شانزدهم تا هجدهم
90 دقیقه
فصل نوزدهم تا بیست و یکم
88 دقیقه
فصل بیست و دوم تا بیست و چهارم
110 دقیقه
فصل بیست و پنجم تا بیست و هفتم
79 دقیقه
فصل بیست و هشتم تا سی‌ام
88 دقیقه
فصل سی و یکم تا سی و سوم
82 دقیقه
فصل سی و چهارم و سی و پنجم
86 دقیقه
فصل سی و ششم و مؤخره

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی افسون خارها
نویسنده
مترجماطلسی خرامانی
راویمحبوبه سعیدی
ناشر چاپیانتشارات آذرباد
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۹ ساعت و ۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی افسون خارها

امیرحسین رضائی
۱۴۰۲/۱۰/۱۵
رمان خیلی سرگرم کننده و هیجان انگیزه به گونه‌ای که فرد شنونده خودشو بین داستان تصور میکنه و همین از جذابیت این رمانه به نکات‌های خیلی ریز و روانشناسی ماننده برقراری احساسات بین ناتانیل و الیزابت ماننده بزرگ شدن مردمک چشم و خیره شدن ب اجزای صورت یک دیگر از سر احساسات پنهان شده دقت شده گوش دادن این و رمان تاثیر گذار، زیبا سرگرم کننده به شدت پیشنهاد میشه صداگذاری به شدت دلنشین و بیان کننده‌ی احساساته و ملودی‌ها با دقت نسبت ب هر فصل انتخاب شده و حس کاملا رضایت بخشی رو به شنونده انتقال میده با سپاس فراوان از صداپیشگان و تنظیم کنندگان این اثر
مهدی
۱۴۰۲/۹/۲۸
سلام این کتاب را به افرادی پیشنهاد میدهم که علاقه‌ی فراوانی به دنیا‌های جادویی و فانتزی دارند و کمی از چاشنی عاشقانه لذت میبرند من این کتاب را به این دسته از کتابخوانان کتابراهی پیشنهاد میکنم
سید جواد میرهادی
۱۴۰۲/۶/۲۹
درود کتاب داستان محوری و جذابی داره فقط اگر لحن صدا پیشه در موقعیت‌های مختلف تغییر و بسته به موقعیت هماهنگ میشد، بهتر بود
فاطمه پاکدامن
۱۴۰۲/۵/۲۴
قدرت عشق و. سحر جادو در این رمان. به زیبایی نگاشته شده و صدای. گوینده. عالیه عالی و. دلنشین.
سیدمحمد امیدخدا
۱۴۰۲/۱۰/۶
کتاب قشنگی بود هم قصه جذابی داشت و هم ترجمه روان و گویندگی جذاب
پانیذ م
۱۴۰۲/۱۰/۲
خیلی قشنگ‌بود😊 خیلی قشنگ‌ شروع شد و پیش رفت، خیلی دوست داشتنی
✨💓M💓✨
۱۴۰۲/۹/۳۰
عالی بود اولش شاید فکر کنید جالب نیست اما وقتی گوشش بدید هی جالب تر میشه
سلمان سروراحمدی
۱۴۰۲/۹/۲۴
خیلی عالی دمت گرم مارگارت این دومین کتابش بود خرید و خواندم خیلی جذاب بود
سهیلا میرعابدی
۱۴۰۲/۹/۲۹
کتابی سرگرم کننده بود وصدای گوینده بسیار دلنشین بود
لیان هوشیارفرد
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
کتاب بسیار جالبی و ارزش شنیدن رو داره
میلاد غفاری
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
عالی، بخونیدش، دنیای جالبی داره
محمد
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
عالی بود واقعا بخرید بخونید
ساسان
۱۴۰۲/۶/۱۲
کتاب خوب فانتزی و زیبایی بود
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب صوتی افسون خارها

برای دریافت کتاب صوتی افسون خارها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.