معرفی و دانلود کتاب صوتی وسپرتین

عکس جلد کتاب صوتی وسپرتین
قیمت:
۱۰۹,۲۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وسپرتین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وسپرتین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی وسپرتین

کتاب صوتی وسپرتین، نوشته‌ی مارگارت راجرسون، رمانی فانتزی‌ست که برای مخاطب نوجوان نوشته شده است. راوی این داستان، آرتمیسیا، دختری گوشه‌گیر و منزوی‌ست که در صومعه‌ای آموزش می‌بیند چگونه بدن انسان‌های مرده را تطهیر کند تا ارواح‌شان بتوانند در جهان آرام بگیرند. زمانی که عده‌ای تسخیرشده به صومعه حمله می‌کنند، آرتمیسیا تصمیمی می‌گیرد که زندگی خود و دیگران را برای همیشه تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی وسپرتین

یکی از اصلی‌ترین فرآیندها و تکنیک‌هایی که بسیاری از نویسندگان ادبیات فانتزی یا ادبیات گمانه‌زن برای درگیر کردن خوانندگان خود به کار می‌برند، «جهان سازی (Worldbuilding)» است. در طی این فرآیند، نویسنده جهانی خیالی، با تاریخچه، مکان‌ها، افسانه‌ها، مذاهب و حتی زبان‌های ویژه می‌سازد تا خواننده بتواند به طور کامل واردِ فضای داستان شود و با آن رابطه برقرار کند. از مشهور‌ترین این جهان‌های داستانی در ادبیات فانتزی می‌توان به سرزمین میانه (Middle-earth) در مجموعه‌ی ارباب حلقه‌ها، نارنیا (Narnia) در مجموعه‌ی سرگذشت نارنیا، دیسک ورلد (Discworld) در مجموعه‌ی جهان صفحه و حتی جهان جادوگری (Wizarding World) در مجموعه‌ی هری پاتر اشاره کرد.

نویسنده‌ی کتاب صوتی وسپرتین (Vespertine)، مارگارت راجرسون (Margaret Rogerson) نیز از این تکنیک بهره برده است و جهانی به نام لورایلی را برای داستانش خلق کرده است. در لورایلی، قرن‌ها قبل از اتفاقات کتاب وسپرتین، در یک مراسمِ جادویی دروازه‌های مرگ در هم شکسته شده‌اند. از آن زمان، اگر بدن مردگان تطهیر نشوند تا روح‌شان بتواند به دنیای دیگر سفر کند، این ارواح به عنوان شبحی زنده در زمین سرگردان خواهند شد و به زندگان آسیب خواهند زد.

راوی رمان وسپرتین، آرتمیسیا در صومعه‌ای در حال تعلیم است تا به یکی از خواهران خاکستری تبدیل شود که به تطهیر بدن‌های مردگان می‌پردازند. آرتمیسیا گذشته‌ی تلخی دارد و بسیار منزوی و گوشه‌گیر است. او ترجیح می‌دهد بیشتر با مردگان هم‌صحبت و هم‌نشین باشد و دوست ندارد با دیگران در مورد رفتار‌های عجیب و دستان زخمی‌اش حرف بزند.

زمانی که صومعه توسط سربازانی تسخیرشده مورد حمله قرار می‌گیرد، آرتمیسیا مجبور می‌شود شیء‌ای جادویی را به کار بگیرد که روحی قدرتمند به نام بازمانده در آن اسیر شده است. بازمانده، در بدنِ آرتمیسیا وارد می‌شود و آن‌ها با یکدیگر به دنبال پیدا کردن راهی برای نجات لورایلی می‌گردند.

یکی از اصلی‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های کتاب صوتی وسپرتین، گفت‌و‌گوهای بین آرتمیسیا و بازمانده است. بازمانده از ترسِ خود از تنها شدن و اینکه دوباره در شیء اسیر شود می‌گوید و آرتمیسیا از این‌راه می‌تواند گذشته‌ی تلخش را بهتر و بیشتر درک کند. رابطه‌ای که بین آرتمیسیا و بازمانده ایجاد می‌شود، هسته‌ی احساسی این داستان را تشکیل می‌دهد.

کتاب وسپرتین توسط اطلسی خرامانی ترجمه شده و نشر آذرباد آن را منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را انتشارات ماه آوا و به گویندگی سپیده سلیمیان تهیه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب وسپرتین

  • سفری تاریک و مجدوب کننده. (کرکوس رویوز)

  • سرشار از جزییات و فضاسازی... مارگارت راجرسون به شکل ماهرانه‌ای داستان بلوغ و جست‌وجوهای افسانه‌ای را در این فانتزی تاریک ترکیب می‌کند. (پابلیشرز ویکلی)

  • کتاب وسپرتین بهترین اثرِ مارگارت راجرسون است؛ یک داستان بلوغ تاریک که به انواعِ ایمان، باور و اخلاق می‌پردازد. (وب‌سایت کالچرس)

  • مارگارت راجرسون در ایجاد جهانی خیالی که به ما حس این را بدهد که در آن زندگی کرده‌ایم، بی‌نقص عمل می‌کند. او در کتاب وسپرتین، تاریکی، هیجان و شخصیت‌پردازی راضی‌کننده‌ای را در قالب یک داستان جذاب با هم ترکیب می‌کند. (وب‌سایت بوک پیج)

  • داستانی به شدت تاریک... و پیرنگی که حس تنش در آن موج می‌زند. (وب‌سایت شلف اورنس فور ریدرز)

کتاب صوتی وسپرتین برای چه کسانی مناسب است؟

با اینکه مارگارت راجرسون این کتاب را برای مخاطبین نوجوان نوشته است، تمامِ کسانی که به داستان‌های فانتزی در جهان‌های خیالی علاقه دارند، از شنیدن کتاب صوتی وسپرتین لذت خواهند برد.

با مارگارت راجرسون بیشتر آشنا شویم

مارگارت راجرسون نویسنده‌ی آمریکایی داستان‌های فانتزی است. این نویسنده که آثاری پرفروش برای مخاطبین نوجوان نوشته است، مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی انسان‌شناسی فرهنگی از دانشگاه میامی دریافت کرده و هم‌اکنون در ایالت اوهایو زندگی می‌کند. از دیگر آثار مارگارت راجرسون که به زبان‌های زیادی هم ترجمه شده‌اند می‌توان به کتاب‌های «افسون خارها (Sorcery of Thorns)» و «افسون زاغ‌ها (An Enchantment of Ravens)» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی وسپرتین می‌شنویم

اگر به قبرستان صومعه نمی‌آمدم تا تنها باشم، برق نقره‌ای عودسوزی را که در پایین یکی از سنگ قبر‌ها رها شده بود نمی‌دیدم. هر شاگرد و راهبه‌ای یکی از این عودسوز‌های آویخته به زنجیر را همراه خود داشت تا از آن به عنوان دفاعی در برابر مرگ استفاده کند و من از شکل عودسوز و لکه‌های سیاه روی آن متوجه شدم که به سوفیا، یکی از جوان‌ترین شاگردان‌مان که زمستان گذشته به اینجا آورده شده بود تعلق دارد. وقتی خم شدم تا برش دارم، فلز عودسوز هنوز گرم بود. ناچار بودم مچ دستم را به بدنه‌اش فشار دهم تا از میزان گرمایش مطمئن شوم. چون دستان پینه‌بسته‌ام در تشخیص دما چندان کاربردی نداشتند.

بلافاصله متوجه شدم سوفیا آن را هنگام بالارفتن از درخت یا بازی در میان سنگ‌قبر‌ها بر زمین نینداخته است. او فقط در صورتی عود را می‌سوزاند که چیزی واقعاً وحشت‌زده‌اش کرده باشد. حتی بچه‌ها هم می‌دانستند که این عود ارزشمند‌تر از آن است که حرامش کنند.

قد راست کرده و نگاهی به عبادتگاه انداختم. بادی گزنده، تارهای مویی را که از میان بافتم بیرون آمده بود، در اطراف صورتم می‌پراکند و چشمانم را به اشک می‌انداخت. به همین خاطر، مدتی طول کشید تا زاغ‌هایی را که زیر پیش‌آمدگی بام جمع شده و خود را در پس سنگ‌های خاکستری و خزگرفته به هم فشرده بودند ببینم.

همه سیاه بودند، جز یک زاغ.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
33 دقیقه
فصل اول
50 دقیقه
فصل دوم
29 دقیقه
فصل سوم
34 دقیقه
فصل چهارم
32 دقیقه
فصل پنجم
26 دقیقه
فصل ششم
41 دقیقه
فصل هفتم
38 دقیقه
فصل هشتم
39 دقیقه
فصل نهم
43 دقیقه
فصل دهم
39 دقیقه
فصل یازدهم
39 دقیقه
فصل دوازدهم
31 دقیقه
فصل سیزدهم
29 دقیقه
فصل چهاردهم
27 دقیقه
فصل پانزدهم
26 دقیقه
فصل شانزدهم
39 دقیقه
فصل هفدهم
32 دقیقه
فصل هجدهم
32 دقیقه
فصل نوزدهم
26 دقیقه
فصل بیستم
30 دقیقه
فصل بیست و یکم
35 دقیقه
فصل بیست و دوم
37 دقیقه
فصل بیست و سوم
30 دقیقه
فصل بیست و چهارم
22 دقیقه
فصل بیست و پنجم
25 دقیقه
فصل بیست و ششم
27 دقیقه
فصل بیست و هفتم
39 دقیقه
فصل بیست و هشتم
39 دقیقه
سرانجام

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی وسپرتین
نویسنده
مترجماطلسی خرامانی
راویسپیده سلیمیان
ناشر چاپیانتشارات آذرباد
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۶ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی وسپرتین

الهام
۱۴۰۲/۷/۲۵
یه کتاب هیجان انگیز، ترسناک و متفاوت... گویندگی این کتابو خیلی دوست نداشتم مخصوصا اون حالت پچ پچ طورش که احتمالا برای اینه که حس ترسو منتقل کنه ولی خیلی جالب نشده بود. پنج ستاره رو به خاطر خود کتاب میدم
اناهیتا پورعابدینی
۱۴۰۲/۶/۱۷
از شنیدن این رمان لذت بردم و دو روزه تمومش کردم. کشش داستان خیلی خوب بود و من رو به ادامه دادن کتاب ترغیب میکرد. نوع رومنس داستان متفاوت بود و همینطور قلم نویسنده باعث میشد کاملا بتونم با شخصیت اصلی همزاد پنداری کنم.
نیما امیدفر
۱۴۰۲/۴/۲۵
صوتی شدن آثار ادبی فیکشن و تخیلی نقطه‌ای مثبت در ادبیات شنیداری است، علاوه بر جذابیت خاص این کتاب‌های برای مخاطبین خود، تمام سبک‌ها در روند صوتی شدن قرار می‌گیرند و مخابطان را راضی نگه میدارند
پروانه
۱۴۰۲/۸/۱۵
اصلا خوشم نیومد همه صداها مثه هم بود نمیشد از هم تشخص داد کی داذه حرف میزنه و داستان خیلی جذابی هم نداشت فقط تکومش کردم چون خریده بودم وگرنه اصلا ارزش نداشت
سید جواد میرهادی
۱۴۰۲/۶/۲۰
درود این کتاب بسیار جذاب است اما صداپیشه هیجان کتاب رو با روایت خود از بین می‌برد اگر رو این موضوع توجه بیشتری کنید مخاطب بیشتری جذب می‌شود
سیدمحمد امیدخدا
۱۴۰۲/۷/۱۱
گویندگی عالی بود ولی جاهایی که می‌خواست صدای شخصیت هارو در بیاره خیلی مصنوعی در می اورد در کل خیلی خوب بود و لذت بخش
سلمان سروراحمدی
۱۴۰۲/۹/۲۰
دمت گرم مارگارت خیلی کارت درسته همچنین برگردان و بچهای کار درست کتابراه خداقوت همگی
فیروزه
۱۴۰۲/۱۲/۸
داستان جالب. رده سنی نوجوان. ایده‌ی جدید و سرگرم‌کننده‌ای داشت. اجرا خوب بود.
ساسان
۱۴۰۲/۴/۳۰
کتاب فانتزی و جالب مناسب سن ۱۵ یا ۱۶ سال هست
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی وسپرتین

برای دریافت کتاب صوتی وسپرتین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.