معرفی و دانلود کتاب صوتی برده سور: خاطرات یدالله خداداد‌مطلق

عکس جلد کتاب صوتی برده سور: خاطرات یدالله خداداد‌مطلق
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برده سور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برده سور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی برده سور: خاطرات یدالله خداداد‌مطلق

کتاب صوتی برده سور نوشته‌ی کیانوش گلزار راغب، روایتی داستانی از جنگ هشت‌ساله‌ی ایران و عراق است که بر اساس خاطرات واقعی یدالله خداداد‌مطلق نگاشته شده. در این کتاب، داستان اتفاقات روستای دوله‌تو در شمال غرب سردشت و زندان معروفش را می‌شنویم.

درباره‌ی کتاب صوتی برده سور

جنگ هشت‌ساله‌ی ایران و عراق داستان‌های بی‌شماری از فداکاری، عشق، ایثار و البته شهادت دارد. ایران در جریان این جنگ طولانی، در آن واحد با دشمنان متعددی و در جبهه‌های مختلفی مشغول جنگ بود. حزب دموکرات کرد که کارش را سال‌ها پیش از انقلاب سال 1357 آغاز کرده و خود را مدعی حکمرانی سیاسی بر اقوام کرد ایران می‌دانست، یکی از گروه‌های شورشی در زمان جنگ بود که با اتکا به کمک تسلیحاتی و نظامی عراق، با نیروهای ایرانی در مناطقی چون سردشت می‌جنگید.

زندان دوله‌تو، که در کتاب صوتی برده سور نوشته‌ی کیانوش گلزار راغب نام آن را به دفعات می‌شنوید، در روستایی به همین نام در منطقه‌ای در شمال غرب سردشت قرار دارد. این زندان از زمان پیروزی انقلاب به مقر گروهک‌های کرد ضدانقلاب تبدیل شده و در حقیقت اسطبلی بزرگ بود که به خاطر قرار گرفتن در منطقه‌ای کوهستانی و جنگلی، دسترسی به آن کار بسیار سختی محسوب می‌شد. اعضای حزب دموکرات کردستان در کنار این زندان برای خود تأسیسات نظامی و رفاهی مجهزی نیز ساخته بودند.

اعضای حزب دموکرات کرد افراد زیادی از جمله نیروهای ارتش، سپاه پاسداران، پیش‌مرگه‌های کرد مسلمان، مهندسان و کارکنان جهاد سازندگی را در این مکان زندانی کرده بودند. حدود 280 اسیر در این زندان تحت شدیدترین شکنجه‌ها و البته کار اجباری قرار می‌گرفتند. مراسم اعدام که به صورت روزانه در این زندان اجرا می‌شد، آیینی مرگبار بود که جان بسیاری از اسرا را به بهانه‌های واهی می‌گرفت. یکی از اسرایی که در توله‌دو زندانی و اتفاقات آنجا را از نزدیک دیده بود، یدالله خداداد مطلق است که داستان کتاب صوتی برده سور نیز بر اساس خاطرات وی نوشته شده است.

در بهار سال 1360، زمانی که مناطق جنوبی ایران تحت اشغال نیروهای بعثی درآمده بود، عزمی شکل گرفت تا نیروهای نظامی ایران در دو جبهه، مناطق جنوبی و مناطق کردنشین غربی را همزمان آزاد کنند. این برای اعضای حزب دموکرات زنگ خطری بود تا هر چه سریع‌تر از زندان دوله‌تو عقب‌نشینی کنند، ولی آن‌ها که نمی‌خواستند این کار را برای سربازان جمهوری اسلامی تبدیل به کاری آسان و بی‌هزینه کنند، تصمیم گرفتند تا با کمک نیروهای عراقی و البته نظامیان وابسته به رژیم پیشین ایران، دوله‌تو را با تمامی اسیران داخلش بمباران کنند. این اتفاق به یکی از خونین‌ترین جنایات جنگی عراق بدل شد و در جریان آن بیش از 135 نفر از اسیران این زندان به شهادت رسیدند.

کتاب صوتی برده سور اثری از کیانوش گلزار راغب است که بر اساس خاطرات یدالله خداداد‌مطلق نوشته شده. انتشارات سوره‌ی مهر و نشر صوتی سماوا به ترتیب ناشران متنی و صوتی این اثر هستند و شما آن را با صدای میلاد فتوحی می‌شنوید.

کتاب صوتی برده سور برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان و رمان‌های مربوط به دفاع مقدس علاقه دارید، کتاب صوتی فوق را به شما توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی برده سور: خاطرات یدالله خداداد‌مطلق می‌شنویم

نیمه‌شب بود و فرمانده عملیات سرهنگ بود و رهبر معنوی ما کریم غفاری. نماز جماعت خواندیم و دست به دعا شدیم و از خداوند خواستیم هرطور صلاح می‌داند ما را راهی این سفر کند. شام خوردیم و بار سفر بستیم. از همان گونی‌ها به شکل کوله‌پشتیِ راحت و مطمئن به پشت انداختیم. بیشتر لباس‌ها را پوشیدیم و بقیه را هم ذخیره برداشتیم. هر آنچه احساس می‌کردیم ممکن است به دردمان بخورد برداشتیم و در کوله‌پشتی جاسازی کردیم. پتوی اضافه هم به شکل روپوش و تن‌پوش با چند دوخت و گره برای بستن دور بدن و پوشاندن سر و صورت تهیه کردیم. حتی دستکش به شکل کیسه‌ی حمام و کلاه گوشدار هم دوخته بودیم. آمارگیری آخر شب به پایان رسید و پیش‌مرگان کومله در راهرو را قفل کردند و رفتند. آخرین هماهنگی‌ها و صحبت‌ها انجام شد. ساعت نزدیک یک نیمه شب پنجم فروردین 1360 آخرین گونی را از تونل بیرون آوردیم و دست به صحنه‌سازی زدیم و هر دو، سه گونی خاک را شبیه اندام انسان خوابانده و یا مچاله در کف اتاق سر جای خواب خودمان چیده و رویشان پتو کشیدیم طوری که انگار آدم‌اند و خوابیدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
29 دقیقه
فصل اول
38 دقیقه
فصل دوم
50 دقیقه
فصل سوم
31 دقیقه
فصل چهارم
43 دقیقه
فصل پنجم
14 دقیقه
فصل ششم
44 دقیقه
فصل هفتم
24 دقیقه
فصل هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی برده سور: خاطرات یدالله خداداد‌مطلق
نویسنده
راویمیلاد فتوحی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی برده سور

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی برده سور

برای دریافت کتاب صوتی برده سور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.