معرفی و دانلود کتاب صوتی لیورا

عکس جلد کتاب صوتی لیورا
قیمت:
۴۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لیورا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لیورا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی لیورا

کتاب صوتی لیورا اثر فریبا صدیقیم، نویسنده‌ی معاصر ایرانی است. لیورا روایت زندگی زنی به همین نام است که سال‌ها پیش به آمریکا مهاجرت کرده است. در یک روز سرد پاییزی، عطر رازیانه تلنگری می‌شود و انبوهِ خاطرات دوران کودکی و گذشته‌ی او در ایران را به یادش می‌آورد.

درباره‌ی کتاب صوتی لیورا

کتاب صوتی لیورا اولین رمان فریبا صدیقیم است. یک روز سرد پاییزی است. لیورا بوی رازیانه احساس می‌کند. اما رازیانه؟! آن هم اینجا، در پارکی در شهر لس‌آنجلس؟! این که بو را اشتباه فهمیده یا نه دیگر مهم نیست. لیورا به گذشته پرتاب شده است. رازیانه لیورا را به کودکی‌اش می‌برد، به زمانی که در شهر نهاوند در محله‌ای کلیمی‌نشین زندگی می‌کردند، و یاد دیوارهای کاهگلی خانه‌ها و در چوبیِ خانه‌ی قدیمی‌شان را در خاطر او زنده می‌کند. لیورا در گستردگیِ خاطراتش غرق می‌شود و گذشته‌ی پر از فراز و فرود خود را به یاد می‌آورد: فعالیت‌های سیاسی، آشنایی با کیان، عشق، نفرت، محبت، دوری، تنهایی. این حجم از خاطره سال‌هاست که بریدن از گذشته و زندگی در زمانِ حال را برای او دشوار کرده است.

فریبا صدیقیم، نویسنده‌ی این کتاب، خود در شهر نهاوند و در خانواده‌ای متدین و یهودی به دنیا آمده است. او از همان ابتدا به قصه‌هایی که پدر و مادرش تعریف می‌کردند، با علاقه‌ی تمام گوش می‌سپرده. شاید به همین سبب، ردپای آن حکایت‌ها را می‌توان در اغلب آثار او به راحتی یافت. کتاب صوتی لیورا نیز از این قاعده مستثنی نیست. لیورا رمانی پر از کشش و جاذبه است. ویژگی‌های روایی رمان، روایت زنانه، پویایی داستان، حرکت از سنت به مدرنیته، آداب و رسوم یهودیان، تعدد مکانی از نهاوند به تهران و لس‌آنجلس و... مخاطب را عمیقاً با خود درگیر می‌کند. خرده‌روایت‌های واقع‌گرایانه‌ی آن باعث می‌شود چنان با شخصیت‌ها و زندگی آن‌ها خو بگیرید که فراموش کنید در حال گوش کردن به یک رمان هستید. لیورا داستانی عاشقانه نیز هست؛ هر چند پُر است از تردید و پرسش درباره‌ی ماهیت عشق. لیورا واژه‌ای عبری به معنای «روشنایی من» است. شخصیت لیورا در این داستان، خودْ به تحول و تعریف تازه‌ای از زندگی و عشق می‌رسد. همراهی با داستان به مخاطب نیز این امکان را می‌دهد تا به درک خاص و یگانه‌ی خود از عشق دست یابد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی لیورا

فریبا صدیقیم پیش از آنکه لیورا، اولین رمانش را به انتشار برساند، دو مجموعه شعر، پانزده داستان کودک و نوجوان و همین‌طور سه مجموعه داستان کوتاه منتشر کرده است. کتاب صوتی لیورا به همت انتشارات آوای چیروک و با خوانش شرگان انورزاده در اختیار علاقه‌مندان و مخاطبان قرار گرفته است.

کتاب صوتی لیورا مناسب چه کسانی است؟

کتاب صوتی لیورا به تمام علاقه‌مندانِ داستان‌های معاصر، به‌ویژه داستان‌های عاشقانه‌ی ایرانی، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی لیورا می‌شنویم

وقتی داشتیم از ایران خارج می‌شدیم، پدر مثل عزادارها ریش گذاشته بود و مادر بیشتر از همیشه سر تا ته اتاق را راه می‌رفت و دست‌هایش را به هم می‌مالید. تنها می‌شدند. یوسف رفته بود. اِبنا بعد از ترک خانه دیگر سراغی از هیچ کداممان نگرفت. جواب تلفن‌های من را آن‌قدر سرد می‌داد که دیگر از تلفن‌زدن هم دست کشیدم به این امید که عاقبت یک روز همه‌چیز درست می‌شود و گرچه این‌بار با دیگری ولی دوباره برمی‌گردد. اما این‌طور نشد و مثل مداری که مدام از مرکزش دور شود، از ما دور و دورتر شد و روابطش سنگین و سنگین‌تر. نه مادر کوتاه می‌آمد که مستقیم سراغی از او بگیرد و زنگی بزند و نه او روزی آمد در خانه را بزند و مادر را در آغوش بگیرد و حداقل تظاهر کند از کرده‌اش پشیمان است و طلب بخشش دارد تا لااقل دل مادر را نرم کند. پدر که همیشه در سکوت خودش را می‌جوید، هر وقت من را تنها می‌دید از او حرف می‌زد. هرچند نه هیچ‌وقت شماره‌اش را خواست و نه آدرسش را پرسید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
50 دقیقه
قسمت اول
60 دقیقه
قسمت دوم
50 دقیقه
قسمت سوم
57 دقیقه
قسمت چهارم
46 دقیقه
قسمت پنجم
49 دقیقه
قسمت ششم
55 دقیقه
قسمت هفتم
49 دقیقه
قسمت هشتم
59 دقیقه
قسمت نهم
55 دقیقه
قسمت دهم
57 دقیقه
قسمت یازدهم
55 دقیقه
قسمت دوازدهم
58 دقیقه
قسمت سیزدهم
69 دقیقه
قسمت چهاردهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی لیورا
نویسنده
راویشرگان انورزاده
ناشر چاپیانتشارات آفتابکاران
ناشر صوتیانتشارات آوای چیروک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی لیورا

مانا
۱۴۰۲/۷/۱۸
با سلام. هر کتاب صوتی علاوه بر متن عالی و کشنده باید راوی ماهر و دلپذیری نیز داشته باشد که به نظرم کتاب لیورا این دو خاصیت مهم را داشت این کتاب داستان زندگی یک خانم با دین یهودی را در سه محل مختلف یعنی شهرهای نهاوند. تهران و لس انجلس روایت میکند در این رمان بطور خلاصه و گاهی مبهم زندگی مادربزرگ و و پدر مادر و برادر و خواهر این خانم روایت میشود و به داستان زیبایی خاصی میدهد لیورا (راوی داستان) دختر پر شر و شوری هست که عاشق مادربزرگ و برادرش یوسف هست متاسفانه با کار اشتباهی که پدرش انجام میدهد زندگی طبیعی انها به هم میخورد بطوری که بر زندگی همه انها اثر میگذارد مادربزرگ میمیرد به تدریج این اشتباه پدر بر زندگی همه انها اثر میگذارد و باعث پراکندگی اعضا خانواده و گاها مهاجرت شان میشود مادر لیورا یک زن معمولی اما وسواسی هست که با خطای پدر رفتار و کردارش تغییر میکند بالاخره بعد از کش و قوس‌های زیاد خانواده به تهران مهاجرت کرده و لیورا بعد از گذراندن دوره‌های مختلف با همسرش ازدواج میکند رمان بر اساس تفکرات وسواس گونه لیورا که از خطای پدر نشات میگیرد شروع میشود گاه به گذشته و گاه به زمان حال بر میگردد اما انچنان زیبا بیان میشود که شما را به دنبال خود خواهد کشید در زمان حال بخاطر یکسری از رفتارهای همسرش به او شک میکند و به گذشته برمیگردد و یکسری کارهایی را انجام میدهد اما در این رمان چند مورد ناشناخته ماند مثلا به زندگی هفده ساله لیورا و کیان و علت بچه دار نشدن شان و یا زندگی یوسف و ادنا برادر و خواهر لیورا درست پرداخت نشده اما به هر حال از نظر من رمان پر کششی بود و قابل چند بار شنیدن امیدوارم کتابراه از این نوبسنده کتابهای صوتی دیگری را هم منتشر کند. ممنون
منصوره الوند آذری
۱۴۰۲/۹/۱
کتاب خوبی بود انچنانی نبود و تمام مدت این مثل به ذهنم میومد درخت زن صد ریشه دارد فلک از دست زن اندیشه دارد.
این زن ستیزی و مکار بودن زن‌ها حتی تو کتاب هامون موج میزنه
m salimi
۱۴۰۲/۷/۲۴
خیلی عالی بود واقعا گوش کردن بهش لذتش بخش بود و نکات روانشناسی زیادی هم داشت در عین اینکه عاشقانه بود
آرزو جمالان
۱۴۰۲/۷/۲۳
قلمی توانا و اجرایی قوی به کتاب جذابیت خاصی میداد رمانی تاریخی و روانشناسانه و در عین حال اجتماعی بسیار جذاب بود
لیلا فرضی
۱۴۰۲/۱۰/۵
اصلا رمان و دوست نداشتم اصلا انسجام نداشت هیچ حس خوبی نداشتم....
آرزو نصراللهی
۱۴۰۲/۱۲/۶
کتاب خوبی بود لذت بردم
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی لیورا

برای دریافت کتاب صوتی لیورا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.