معرفی و دانلود کتاب صوتی تاریکی پیش از سپیده دم: یافتن نور خوددوستی در بدترین دوران زندگی‌تان

عکس جلد کتاب صوتی تاریکی پیش از سپیده دم: یافتن نور خوددوستی در بدترین دوران زندگی‌تان
قیمت:
۷۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاریکی پیش از سپیده دم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاریکی پیش از سپیده دم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تاریکی پیش از سپیده دم: یافتن نور خوددوستی در بدترین دوران زندگی‌تان

کتاب صوتی تاریکی پیش از سپیده دم نوشته‌ی تیل سوان، راهنمایی برای خوددوستی است. دوست داشتن خودمان اولین و ضروری‌ترین قدم برای بهبود سلامت روان و رهایی یافتن از مشکلات است، اما انجام دادن این کار چندان ساده نیست. تیل سوان در این اثر با برنامه‌ای کاربردی، خلاص شدن از نقش قربانی و به دست گرفتن افسار زندگی را به شما آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی تاریکی پیش از سپیده‌دم

اغلب ما می‌دانیم که دوست داشتن خودمان، یکی از ضرورت‌های رسیدن به موفقیت و داشتن زندگی سالم است. بارها شنیده‌ایم که می‌گویند «خودت را دوست داشته باش»، ولی هیچ‌کس در مورد چگونگی رسیدن به خوددوستی صحبت نمی‌کند. در بسیاری از موارد مرز واضحی میان خوددوستی و خودخواهی در ذهن ما وجود ندارد و خیال می‌کنیم با پرداختن به خودمان، تبدیل به آدم خودخواه و خودپرستی می‌شویم که هیچ ارزشی برای دیگران قائل نمی‌شود و به آن‌ها اهمیتی نمی‌دهد. وجود این طرز فکر چندان هم بی‌دلیل و اتفاقی نیست؛ ما با سیستم تربیتی‌ای بزرگ شده‌ایم که همواره بر دوستی و رعایت حقوق دیگران تأکید می‌کند و در مقابل، ما و اشتباهاتمان را به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن زیر تیغ سرزنش می‌برد. والدین ما آدم‌های بدی نبودند و هدف این روش تربیتی نیز تحقیر و تضعیف ما نبود؛ بلکه این روش تلاش می‌کرد با انتقادهای تند و صریح، اشتباهاتمان را در زندگی کم و ما را به آدم‌های بهتری تبدیل کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تاریکی پیش از سپیده دم

واضح است که این شیوه آسیب‌های فراوانی داشته و باعث شده تا ما در بزرگسالی توانایی دوست داشتن خودمان را از دست بدهیم، عزت نفس نداشته باشیم و خود را ابرانسانی فرض کنیم که هیچ‌وقت حق خطا کردن ندارد. حال اگر مانند دیگر انسان‌ها در زندگی به مشکلی بر بخوریم، اوضاع وخیم‌تر از آنچه بود هم می‌شود؛ زیرا نه خود را آن‌قدر قوی و شایسته می‌دانیم که راه خروج از بحران را به تنهایی پیدا کنیم، و نه می‌توانیم از دیگران کمک بخواهیم، چون صدای سرزنشگر درونمان این اجازه را به ما نمی‌دهد. ما به دشمن درجه‌یک خودمان تبدیل می‌شویم و به نفرت داشتن از خود عادت می‌کنیم.

تیل سوان (Teal Swan) نویسنده‌ی کتاب تاریکی پیش از سپیده‌دم (Shadows Before Dawn)، روایت شخصی خودش را از حس نفرت از خود دارد. او با توانایی‌های خارق‌العاده‌ای متولد شد که در دیگر انسان‌ها وجود نداشت. برای مثال می‌توانست اشیا را به صورت انرژی و ارتعاش ببیند که به آن استعداد فراحسی می‌گویند. درک چنین موهبتی برای نزدیک‌ترین افراد زندگی‌اش نیز ممکن نبود و اغلب حتی در جملات محبت‌آمیزشان نیز، عجیب بودنش را به او یادآوری می‌کردند. والدین او با اینکه افرادی درست‌کار و مهربان بودند، اما تروماهای التیام‌نیافته‌ی بسیاری داشتند و این، برقراری ارتباط با دخترشان را برایشان تبدیل به کاری دشوار می‌کرد و خود این مسئله، زمینه‌ساز مشکلات احساسی و روانی بسیاری در تیل سوان شد. تاجایی که او برای سال‌های متمادی، مورد آزار جنسی، جسمی و روانی بسیاری، از سمت یکی از نزدیکان قرار گرفت و نتوانست خود را از آن موقعیت نجات دهد.

جرقه‌ی تغییر از جایی در ذهن تیل سوان زده شد که حس کرد دیگر نمی‌تواند با آسیب زدن به خودش به زندگی ادامه دهد. او باید راهی برای دوست داشتن خودش پیدا می‌کرد و به همین دلیل، پا در مسیری سخت و پیچیده گذاشت که او را به سمت زندگی جدیدی هدایت می‌کرد. سوان که حالا یکی از موفق‌ترین و شناخته‌شده‌ترین نویسندگان و سخنرانان حوزه‌ی خودسازی است، تجربیاتش را در قالب کتاب تاریکی پیش از سپیده‌دم به مخاطبان عرضه کرده تا مسیر خودشناسی و خوددوستی را برای دیگران نیز هموار کند.

کتاب صوتی تاریکی پیش از سپیده‌دم از دو بخش تشکیل شده؛ بخش اول، داستان زندگی شخصی تیل سوان است. برای کسانی که در عمق چاه تاریک نفرت از خود گرفتار شده‌اند، عمل به توصیه‌هایی برای خوددوستی به امید حل شدن مشکلات، کاری بیهوده محسوب می‌شود. برای همین سوان تصمیم گرفته تا با بازگویی سختی‌هایش در زندگی که او را تا مرز افکار خودکشی کشانده بودند، به دیگران این اطمینان را بدهد که مشکلاتشان را درک می‌کند و حرف‌هایش، جملاتی انگیزشی و سطحی نیستند. در بخش دوم کتاب، نویسنده به معرفی بیست‌ونه ابزار می‌پردازد که با استفاده از آن‌ها می‌توان با شناخت بیشتری در مسیر دوست داشتن خود قدم گذاشت. این ابزارها در واقع پاسخِ سؤال «چگونه خودم را دوست داشته باشم؟» هستند.

کتاب صوتی تاریکی پیش از سپیده‌دم اثری از تیل سوان است که با تلاش پریسا ابن‌یامینی به فارسی ترجمه شده. نشر ترنگ این کتاب را به شکل صوتی و متنی منتشر کرده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی سارا مهدی بوده است.

کتاب صوتی تاریکی پیش از سپیده‌دم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید با دوست داشتن خود، به عزت‌نفس و آرامش در زندگی دست پیدا کنید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی تاریکی پیش از سپیده دم: یافتن نور خوددوستی در بدترین دوران زندگی‌تان می‌شنویم

درحالی‌که ‬در‬ هر ‬کارگاه ‬به‬ جمعیت‬ نگاه‬‬ می‌کنم،‬‬ می‌توانم ‬هم ‬ارتعاشات‬ مثبت ‬و ‬هم ‬منفی ‬را‬ که‬ شرکت‌کنندگان ‬با‬ یکدیگر‬ به ‬اشتراک‬‬ می‌گذارند ‬ببینم. ‬سپس ‬با ‬توجه ‬به ‬آنچه ‬‬می‌بینم ‬تصمیم‬ ‬می‌گیرم ‬چه ‬چیزی ‬را‬ یاد ‬بدهم. ‬ارتعاش‬ منفی ‬برجستە‌ی گروه ‬را ‬برای ‬موضوع ‬آن‬ روز‬ انتخاب‬‬ می‌کنم.‬ دلیل‬ خوبی ‬برای ‬این ‬کار ‬دارم. ‬ارتعاشات‬ مثبتی‬ که ‬مردم ‬دارند ‬در حال ‬حاضر ‬به ‬آنان‬ جواب‬‬ می‌دهد؛‬ بنابراین‬ نیازی‬ نیست‬ که ‬بر ‬روی ‬آن‬ متمرکز‬ شوم.‬ در‬عوض‬‬ آن‌ها‬ برای‬ ‬مشکلاتشان، ‬برای ‬چیزی‬ که ‬جواب‬‬ نمی‌دهد‬ نزد‬ من‬‬ می‌آیند‬ که‬‬ می‌توانم ‬آن ‬را‬ در‬‬ میدان‌های انرژی‬ گروهی‬ در ‬این ‬اتاق ‬ببینم. خب مثلاً ‬اگر‬ ببینم‬ که ‬ارتعاش‬ جمعی‌ای‬ که ‬مردم‬ با ‬آن‬ درگیر‬ هستند ‬تنهایی ‬است،‬ شروع‬ به‬ صحبت‬ دربارە‌ی‬ تنهایی،‬ با ‬هم‬ بودن‬ و‬ صداقت‬‬ می‌کنم. تشخیص ‬انرژی ‬و ‬انتخاب ‬موضوع‬ کلی ‬هم‬ جالب‬ و ‬هم ‬اعصاب‬‌خردکن‬ است؛ ‬چون‬‬ نمی‌توانم ‬خودم ‬را ‬برای ‬رویدادها‬ آماده ‬کنم.‬ تا‬‬ لحظه‌ای‬ که‬‬‬ روبه‌روی‬ مخاطبانم‬ ننشینم‬‬ نمی‌دانم‬ چه‬ چیزی‬ را‬‬ می‌خواهم‬ یاد‬ بدهم،‬‬ نمی‌دانم ‬چه‬ سوالاتی ‬را ‬از‬ من‬ خواهند ‬پرسید ‬تا ‬وقتی‬‬ به‌طور ‬زنده ‬جلو‌ی ‬همه‬ از‬ من ‬بپرسند. ‬دارم‬ دربارە‌ی ‬در‬ تنگنا‬ قرار ‬دادنِ‬ کسی‬ صحبت‬‬ می‌کنم!‬

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
6 دقیقه
درباره‌ی نویسنده ـ پیشگفتار
20 دقیقه
بخش اول ـ فصل اول: کودکی گمشده
31 دقیقه
فصل دوم: طبیعت، تربیت، ناکجاآباد
28 دقیقه
فصل سوم: سفر بسیار ناخوشایندم به خوددوستی
29 دقیقه
پایان دادن به خودزنی
45 دقیقه
کاوش ریشه‌های تقصیر و خودبیزاری
28 دقیقه
بخش دوم ـ مقدمه ـ ابزار اول: 365 روز خوددوستی
24 دقیقه
ابزار دوم: مستحق بودن خود
32 دقیقه
ابزار سوم: مهم‌ترین تصمیم ـ ابزار چهارم: پر کردن فنجان
22 دقیقه
ابزار پنجم: ایجاد خودارزشمندی
32 دقیقه
ابزار ششم: میله‌های زندان عقیده
25 دقیقه
ابزار هفتم: تصدیق‌ها ـ ابزار هشتم: رها کردن
29 دقیقه
ابزار نهم: ابراز نظر ـ ابزار دهم: دلسوزی
43 دقیقه
ابزار یازدهم: نامه‌ی عاشقانه ـ ابزار دوازدهم: بدن
20 دقیقه
ابزار سیزدهم: اسب تروا ـ ابزار چهاردهم: روش آینه
14 دقیقه
ابزار پانزدهم: متولی بازی
36 دقیقه
ابزار شانزدهم: مغازه‌ی ابزارآلات
42 دقیقه
ابزار هفدهم: نه گفتن ـ ابزار هجدهم: قربانی
19 دقیقه
ابزار نوزدهم: خوشحالی را انتخاب کنید
18 دقیقه
ابزار بیستم: تغییر رویه‌ی عمدی
33 دقیقه
ابزار بیست‌و‌یکم: بخشیدن ـ ابزار بیست‌ودوم: قلاب کمال
26 دقیقه
ابزار بیست‌وسوم: اشتباهات ـ ابزار بیست‌وچهارم: بایدها
29 دقیقه
ابزار بیست‌وپنجم: هشت جنبه‌ی خودتخریبی
22 دقیقه
ابزار بیست‌وششم: خرت‌وپرت‌ها را دور بریزید
18 دقیقه
ابزار بیست‌وهفتم: کودک درونتان را بپذیرید
23 دقیقه
ابزار بیست‌و‌هشتم: تعیین مرز برای اعتماد به خود
45 دقیقه
ابزار بیست‌ونهم: پیش به سوی مقصدتان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تاریکی پیش از سپیده دم: یافتن نور خوددوستی در بدترین دوران زندگی‌تان
نویسنده
مترجمپریسا ابن یامینی
راویسارا مهدی
ناشر صوتینشر ترنگ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تاریکی پیش از سپیده دم

مهدیه نظری
۱۴۰۳/۱/۱۴
اختلال یک پارچگی حسی یک اختلال مغزی شناخته شده است که ضعف در پردازش حسی مغز است افراد مختلفی در کودکی یا بزرگسالی می‌توانند به آن دچار شوند یعنی دنیای پر از توهم دیداری شنیداری و لامسه و.. انتقادات زیادی به تفکرات خانم سوان وجود داره که متاسفانه از دید مترجمان و ناشران نادیده گرفته می‌شود، به عنوان مثال ایشون مشکلی با خودکشی نداره و... درسته بعضی حرف‌های زیبا و جذاب توسط ایشون گفته می‌شه اما دیدگاه اصلی دیدگاه ضد زندگی ست، توجه به این نکته مهم است که طیف وسیعی از افراد مخاطب کتاب‌های خودیاری و رشد شخصی و... هستند که فقط بخش مثبت کلام ایشون رو توجه نمی‌کنن، برخی افکار می‌تونن افراد آسیب پذیر مخصوصا نوجوانان و جوانان به شدت تحت تاثیر قرار بده، من توصیه به خواندن و آشنایی به آثار تیل سوان نمی‌کنم،
حبیب صفری اوریمی
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
اصلا خوشم نیومد. اصلا معلوم نیست در مورد چیه؟ نویسنده معلوم نیست با خودش چند چنده. مثل لا لایی میمونه. جون میده واسه خوابیدن
fatima talebloo
۱۴۰۳/۱/۲۹
کتاب تاثیرگذاری بود برای من دارای نکات جالب و قابل تاملی بود، در کل کتاب عامه پسندی نیست ولی من دوست داشتم.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تاریکی پیش از سپیده دم

برای دریافت کتاب صوتی تاریکی پیش از سپیده دم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.