معرفی و دانلود کتاب صوتی حاج آقا حسین قمی

عکس جلد کتاب صوتی حاج آقا حسین قمی
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حاج آقا حسین قمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حاج آقا حسین قمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حاج آقا حسین قمی

رضا مختاری اصفهانی در لابه‌لای خاطرات و زندگینامه‌ی یکی از بزرگترین روحانیون ایرانی، گوشه‌ای از آشفته‌ترین دوران تاریخ معاصر ایران را برایتان به تصویر می‌کشد. کتاب صوتی حاج آقا حسین قمی بازخوانی و تحلیل اندیشه‌های اجتماعی و دینی آیت‌الله حسین طباطبایی قمی است و شما را با اقدامات سیاسی ایشان علیه حکومت پهلوی آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی حاج آقا حسین قمی

دوران حکومت پهلوی یکی از پرحادثه‌ترین سال‌هایی است که تاریخ معاصر ما در دل خود جای داده. ملی شدن نفت، کودتا، وضع قوانینی که سعی داشت بیش از پیش فضای ایران را به کشورهای اروپایی نزدیک کند و رخدادهای ریز و درشتی که سرانجام این حکومت را از پای درآورد تنها بخشی از این دوران پرتلاطم است. با وجود احزاب و جریان‌های سیاسی گوناگون، شاید کمتر کسی به فکر وقایع دینی و مذهبی این دوره باشد. رضا مختاری اصفهانی از معدود مورخان و پژوهشگرانی است که به بررسی جریان‌های مذهبی همزمان با حکومت پهلوی پرداخته و نقش عالمان دین را در تحولات اجتماعی این دوران مشخص کرده است. کتاب صوتی حاج آقا حسین قمی سرگذشت و خاطرات پربرکت یکی از بزرگترین مراجع شیعی را برای شما روایت می‌کند. اثری که هم شما را به دالا‌ن‌های تاریک تاریخ می‌برد و هم با چهره‌ی نورانی تشیع روبه‌رو می‌کند.

حاج آقا حسین قمی که ریاست دینی شیعیان را در مشهد عهده‌دار بود، در رخدادهای مربوط به مسجد گوهرشاد نیز نقش پررنگی داشت. پس از این دوران بود که آیت‌الله قمی به نمادی برای مبارزه با رضاشاه و اقداماتش بدل شد. این روحانی همچنین در جریان مهاجرت علما به قم در مخالفت با نظام اجباری هم فعالیت‌های چشم‌گیری به انجام رساند. اگرچه آیت‌الله قمی در ابتدا به پیروی از استادش میرزا حسن شیرازی غالباً از سیاست و تحولات سیاسی کناره می‌گرفت اما در روزگاری که تصمیمات سیاسی بر تمام وجوه زندگی مردم به‌ویژه اجرای مناسک دینی اثرگذار بود، ایشان هم سکوت را جایز نشمردند و به مخالفت با حکومت برخاستند.

رضا مختاری اصفهانی در نگارش کتاب صوتی حاج آقا حسین قمی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و از هیچ منبعی غافل نبوده است. دانش‌نامۀ اعیان‌الشیعه، نقباءالبشر فی القرن الرابع‌العشر، هر کتابی که در حاشیه‌ی خود مطلبی از احوال و زندگی و آیت‌الله قمی داشته یا هر خط و خبری که در روزنامه‌های آن دوران از ایشان چاپ شده، منابع نویسنده را تشکیل داده‌اند.

اثر حاضر به همت انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. کتاب صوتی حاج آقا حسین قمی را با صدای سید احمدرضا موسوی از سوی گروه فرهنگی سماوا می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های شخصیت‌های مانا

دفتر ادبیات انقلاب اسلامی با هدف فرهنگ‌سازی و معرفی شخصیت‌های برجسته‌ی علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایرانی به جوانان، مجموعه کتاب‌های شخصیت‌های مانا را به چاپ رسانده است. سرگذشت، خاطرات و شرح اقدامات بزرگان دوره‌ی معصر ایران مورد توجه این مجموعه بوده و مخاطبان آن را نیز غالباً قشر دانشگاهی تشکیل می‌دهند. البته زبان ساده و به دور از پیچیدگی کتاب‌ها موجب شده تا مخاطبان عام نیز از مطالعه‌ی آن‌ها بهره‌ی فراوانی ببرند.

در تهیه‌ی این مجموعه، اسناد و پرونده‌هایی مورد استفاده قرار گرفته‌اند که در بایگانی فرهنگ ناموران معاصر موجود هستند. سری کتاب‌های شخصیت‌های مانا، از نخستین مجموعه‌هایی است که زندگینامه و خاطرات بزرگان ایرانی را به صورت دقیق و برپایه‌ی اطلاعات معتبر به نگارش درآورده است. اثر حاضر جلد هشتم این مجموعه محسوب می‌شود. «سید جعفر شهیدی» و «منوچهر ستوده» کتاب‌های دیگر مجموعه‌ی شخصیت‌های مانا هستند.

کتاب صوتی حاج آقا حسین قمی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه در حوزه‌ی تاریخ معاصر، به‌ویژه دوران پهلوی علاقمند هستید، کتاب صوتی حاج آقا حسین قمی برای شما بسیار مفید خواهد بود. این کتاب شما را با یکی از عالمان و شخصیت‌های برجسته ایرانی آشنا خواهد کرد.

با رضامختاری اصفهانی بیشتر آشنا شویم

رضا مختاری اصفهانی، زاده‌ی 1354 در قم، نویسنده و پژوهشگر ایرانی است. او که تحصیلات خود را در رشته‌ی تاریخ و سپس تاریخ ایران دوره‌ی اسلامی به پایان رسانده، فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1379 با نگارش مقاله‌ای در روزنامه‌ی «بیان» آغاز کرد. از پژوهش‌های این نویسنده می‌توان به پروژه‌ی تاریخ شفاهی در سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی اشاره کرد. رضا مختاری به‌عنوان مصاحبه‌کننده با این پروژه همکاری داشت. کتاب‌های «هنر اصفهان از نگاه سیاحان»، «اقتصاد بدون نفت به روایت اسناد»، «تاریخ تحولات اجتماعی رادیو در ایران» از دیگر آثار این پژوهشگر هستند.

در بخشی از کتاب صوتی حاج آقا حسین قمی می‌شنویم

با بسته شدن فضای سیاسی، انزواهای سیاسی بیشتر می‌شد؛ به‌طوری که درمورد برخی از سیاستمداران تنها به کنار گذاشتن آن‌ها از صحنه‌ی سیاست بسنده نمی‌شد و مجازات‌هایی چون زندان و تبعید پس از آن در پیش بود. این وضعیت فقط برای مخالفان صدق نمی‌کرد؛ که پشتیبانان سلطنت رضاشاه هم گرفتار قهر و غضب شدند.

مدرس و مصدق به همان عاقبتی دچار شدند که تیمورتاش و نصرت‌الدوله‌ی فیروز. البته بخت با مصدق یار بود که از زندان بیرجند جان به در برد تا برای فردای پس از سلطنت رضاشاه، رهبری ملی شود. چنین وضعیتی به حوزه‌های دینی نیز تسری یافت.

حاج آقا نورالله پس از توافق با دولت هیچ‌گاه به زادگاهش مراجعه نکرد. تقدیر چنان بود که یک ماهی پس از بیانه‌ی هدایت و تیمورتاش در توافق مهاجران از دنیا برود؛ مردی که در فضای وهم‌آلود دنیای ایرانی مشکوک تلقی شد. چندی بعد شیخ محمدتقی بافقی از روحانیان میانی حوزه‌ی علمیه‌ی قم به جهت حمایتی که در فروردین 1307 از اعتراض به حضور نه‌ چندان مناسب با عرف اماکن مذهبی زنان دربار در حرم حضرت معصومه (س) کرد، مورد ضرب و شتم شاه قرار گرفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
13 دقیقه
معرفی و مقدمه
26 دقیقه
فصل اول: میراث‌دار مکتب سامرا
63 دقیقه
فصل دوم: آیت‌الله قمی و سلطنت رضاشاه
45 دقیقه
فصل سوم: چالش بزرگ
65 دقیقه
فصل چهارم: از رجعت تا رحلت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حاج آقا حسین قمی
نویسنده
راویسید احمدرضا موسوی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حاج آقا حسین قمی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حاج آقا حسین قمی

برای دریافت کتاب صوتی حاج آقا حسین قمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.