معرفی و دانلود کتاب صوتی حفره

عکس جلد کتاب صوتی حفره
قیمت:
۴۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حفره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حفره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حفره

کتاب صوتی حفره، رمانی جنایی-پلیسی و جذاب به قلم نویسنده و نمایشنامه‌نویس مشهور ایرانی، محمد رضایی راد است. این کتاب از دو داستان موازی تشکیل یافته است که یکی به قاتلی سریالی و کارآگاهی که قصد گرفتنش را دارد و دیگری به پسرکی عرب در خوزستان و در میانه‌ی جنگ ایران و عراق می‌پردازد. پیچش‌های داستانی فراوان، فضاسازی‌های دقیق و پیام ضدجنگِ رمان حفره، آن را بسیار شنیدنی و گیرا کرده‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی حفره

ماجرای رمان حفره نوشته‌ی محمد رضایی راد با کودک عرب 9 ساله‌ای شروع می‌شود که در خوزستان و نزدیک خانه‌شان در حال بازی با دختری هم‌سن‌و‌سالش است. این دو حفره‌ای را در زمین ایجاد کرده‌اند و در آن با عروسک‌های گِلی‌ای که ساخته‌اند به بازی می‌پردازند که جنگ صاعقه‌وار بر سرشان فرود می‌آید و پسربچه مجبور می‌شود برای فرار از دست سربازان عراقی که خانواده‌اش را جلوی چشمش می‌کشند، به درون همین حفره‌ها پناه ببرد.

کتاب صوتی حفره پس از این، به سال‌ها بعد می‌رود و داستانِ قاتلی زنجیره‌ای را دنبال می‌کند که از روی تسلط و اعتمادبه‌نفسش، در صحنه‌ی هر قتل نشانه‌هایی را به‌عنوانِ امضا از خود بر جا می‌گذارد تا به کارآگاهی که مصرانه به دنبال اوست خبرگی‌اش را نشان دهد. کارآگاه، که یک سرگرد آگاهی‌ست، به هر روشی برای جلوگیری از قتل‌های بعدی متوسل می‌شود اما موفق به یافتن قاتل نمی‌شود.

محمد رضایی راد با انتخاب این دو روایت موازی که هر زمان یکی اوج می‌گیرد، ادامه‌ی دیگری را تعریف می‌کند، جذابیت ویژه‌ای به کتاب حفره بخشیده است. او اصلی‌ترین منبع الهام خود برای این داستان را رمان‌های پلیسی فردریش دورنمات، نمایشنامه‌نویس و نویسنده‌ی مشهور سوئیسی می‌داند و در این داستان نیز توانسته است اثری متفاوت و در‌عینِ‌حال تاریک بیافریند؛ و همچون دورنمات در رمان «سوءظن»، او نیز به مسئله‌ی جنگ و جنایت‌های صورت‌گرفته در آن می‌پردازد و نشان می‌دهد، جنگ، چون حفره و شکافی‌ست که در تاریخ ما وجود دارد و تنها با فرورفتن در آن است که می‌توان حقیقت را یافت و آن را پیدا کرد.

کتاب حفره توسط انتشارات چشمه منتشر شده است و نسخه‌ی صوتی آن را نشر صوتی رادیو گوشه، به گویندگی خود نویسنده و دخترش، رها رضایی راد تهیه شده است.

نکوداشت‌های کتاب حفره

  • رمان حفره محمد رضایی راد، لااقل در محفوظات مطالعاتی من در قلمرو ادبیات داستانی ایران، اثری بی‌مانند است. (بهنام ناصری، نویسنده)
  • رمان حفره، جهانی زنده و ماجرایی پیش‌برنده دارد که نه تنها نمی‌توان آن را بست و کنار نهاد، که حتی نمی‌توان برای نفس‌گرفتنی زمینش گذاشت. (مسعود بُربُر، نویسنده)

کتاب صوتی حفره برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های پلیسی و جنایی علاقه‌مندید و یا اگر به داستان‌های روان‌شناختی علاقه‌مند هستید، شنیدن کتاب صوتی حفره به شما پیشنهاد می‌شود. ازطرف دیگر، اگر به داستان‌های پلیسی فردریش دورنمات مانند «قاضی و جلادش» و «سوءظن» علاقه‌مندید و رویکرد متفاوت این نویسنده‌ی سوئیسی به داستان پلیسی را می‌پسندید، شنیدن این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

با محمد رضایی راد بیشتر آشنا شویم

محمد رضایی راد (متولد 1345) نمایشنامه‌نویس و نویسنده‌ی مشهور ایرانی‌ست. او در رشته‌ی ادبیات فارسی مدرک کارشناسی خود و در رشته‌ی فرهنگ و زبان‌های باستانی مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کرده است. محمد رضایی راد از سال 1358 در کلاس‌های تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت می‌کرد و در نمایش‌های این کانون به نقش‌آفرینی می‌پرداخت، در سال 1372 نخستین فیلمنامه‌اش را به رضا میرکریمی فروخت که به مجموعه‌ای 13 قسمتی تبدیل شد. برخی از دیگر فیلمنامه‌های او برنده‌ی جوایزی از جشن خانه سینما، جشنواره سه قاره و جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک شده‌اند. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «فعل»، «گزارش خواب» و «به گزارش زنان تروا» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی حفره می‌شنویم

پسرک 9 ساله‌ی عرب، در کنار درخت نخلی که در ده بیست متری حیاط کلبه‌ی کاهگلی‌شان قرار داشت با لطیفه، دختر هم‌سن‌و‌سال همسایه، چاله‌ای بزرگ کنده بود و چاله شده بود خانه‌شان. نمی‌خواست کسی بداند که برای خودشان خانه‌ای دارند. هر دو به راحتی می‌توانستند تویش بنشینند و خرماهای‌شان را با هم قسمت کنند و از لای شاخ و برگ خرماها که دهانه‌ی چاله را، خانه‌شان را، با آن پوشانده بودند، کلبه‌شان را نگاه کنند و پدر و مادرهای‌شان را ببینند که دنبال‌شان می‌گردند و برای‌شان خط‌و‌نشان می‌کشند. می‌توانستند همان‌جا آدمک‌های گِلی بسازند به جای بچه‌هاشان و به جای پدر و مادرهای‌شان بازی کنند. پسرک می‌توانست از آنجا صدای پدرش را بشنود که دارد سرِ یوما داد می‌زند که این پسرک گوساله کدام گوری‌ست؟ و چرا گاومیش‌ها را برای چرا نبرده؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
3 دقیقه
بخش اول
13 دقیقه
بخش دوم
12 دقیقه
بخش سوم
9 دقیقه
بخش چهارم
13 دقیقه
بخش پنجم
12 دقیقه
بخش ششم
11 دقیقه
بخش هفتم
6 دقیقه
بخش هشتم
28 دقیقه
بخش نهم
9 دقیقه
بخش دهم
17 دقیقه
بخش یازدهم
8 دقیقه
بخش دوازدهم
23 دقیقه
بخش سیزدهم
10 دقیقه
بخش چهاردهم
25 دقیقه
بخش پانزدهم
4 دقیقه
بخش شانزدهم
17 دقیقه
بخش هفدهم
7 دقیقه
بخش هجدهم
23 دقیقه
بخش نوزدهم
6 دقیقه
بخش بیستم
6 دقیقه
بخش بیست و یکم
5 دقیقه
بخش بیست و دوم
12 دقیقه
بخش بیست و سوم
11 دقیقه
بخش بیست و چهارم
4 دقیقه
بخش بیست و پنجم
7 دقیقه
بخش بیست و ششم
17 دقیقه
بخش بیست و هفتم
18 دقیقه
بخش بیست و هشتم
15 دقیقه
بخش بیست و نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حفره
نویسنده
راویمحمد رضایی راد، رها رضایی راد
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حفره

نانا خمیسی
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
خیلی نظر خاصی راستش رو بخواهید ندارم کتاب بدی نبود، به عنوان سرگرمی برای یک بار گوش دادنش و اینکه لازم نیست به تک تک کلمه‌ها دقت کنی، خوب بود
یعقوب صمصامی
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
از داستان‌های جنایی عالی ایرانی. قلم بسیار زیبایی داره نویسنده و شخصیت‌ها رو عالی نشون داده. ارزش خوندن و شنیدن داره واقعا
m salimi
۱۴۰۲/۱۰/۲۴
عالی. واقعا من رو جذب کرد و هنوز ذهنم درگیر شخصیت‌های داستان هست. حتما گوش کنید.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حفره

برای دریافت کتاب صوتی حفره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.