معرفی و دانلود کتاب صوتی خاطرات خون آشام - جلد اول: بیداری

عکس جلد کتاب صوتی خاطرات خون آشام - جلد اول: بیداری
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خاطرات خون آشام - جلد اول: بیداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خاطرات خون آشام - جلد اول: بیداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خاطرات خون آشام - جلد اول: بیداری

کتاب صوتی خاطرات خون آشام - جلد اول: بیداری نوشته‌ی ال. جی. اسمیت داستان عشق دختری جوان به پسری خون‌آشام را روایت می‌کند. النا در مدرسه محبوب همه است و همه‌ی پسرها شیفته‌ی او هستند، اما او به یکی از همکلاسی‌های مرموزش دل می‌بازد؛ به استفان، یک خون‌آشام. این داستان مهیج و ترسناک، بسیار پرفروش بوده و چندین سریال بر اساس آن ساخته شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی خاطرات خون آشام - جلد اول: بیداری

النا گیلبرت یکی از محبوب‌ترین دختران مدرسه است و خیلی از پسرهای دبیرستان می‌خواهند به او نزدیک شوند. او می‌تواند به هر کس و هر موقعیتی که بخواهد دست یابد، اما ورود یک پسر جدید به مدرسه همه‌چیز را تغییر می‌دهد. النا به استفان، پسر مرموز ایتالیایی، علاقه‌مند می‌شود. ولی این پسر ظاهراً توجهی به النا ندارد و با سردی با او برخورد می‌کند و همین باعث تعجب و ناراحتی‌اش می‌شود. النا می‌خواهد بداند چرا استفان اهمیتی به او نمی‌دهد، اما او حقیقت مهمی را در مورد استفان نمی‌داند: اینکه او یک خون‌آشام است و از دوران رنسانس تابه‌حال زنده است.

استفان صدها سال پیش به دختری خون‌آشام به نام کاترین دل‌بسته بود و می‌خواست با او ازدواج کند، اما برادرش دیمون رابطه‌ی او و کاترین را پیچیده و بی‌ثمر کرد. و حالا استفان بعد از چند صدسال، النا را در برابرش می‌بیند که شباهت زیادی به کاترین او دارد. در همین حال اتفاقات هولناکی در شهر می‌افتد و ناگهان دوباره دیمون در برابر استفان ظاهر می‌شود...

کتاب گویای خاطرات خون آشام - جلد اول: بیداری (The Vampire Diaries, Vol. 1: The Awakening) نوشته‌ی ال. جی. اسمیت (L. J. Smith) اولین بخش از این سری کتاب‌های محبوب و پرفروش به شمار می‌روند. این کتاب نوجوان، ترکیبی از ژانرهای ترسناک، مهیج و عاشقانه است و تلاش می‌کند در خلال داستانی پرهیجان و خونبار، عشقی نامتعارف را روایت کند: دختری که به دو برادر خون‌آشام علاقه‌مند می‌شود و نمی‌تواند میان آن‌ها دست به انتخاب بزند. روایت اسمیت پرتعلیق و پرکشش است و موفق می‌شود شخصیت‌هایی زنده و جذاب خلق کند. همین باعث شده به شدت از کتاب استقبال شود و دوازده دنباله‌ی دیگر هم بر آن نوشته شود.

کتاب صوتی خاطرات خون آشام - جلد اول: بیداری را محمد حسینی مقدم ترجمه و سپیده مرویان روایت کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌‌کتاب‌های خاطرات خون آشام

مجموعه‌ی خاطرات خون آشام (The Vampire Diaries series) نوشته‌ی ال. جی. اسمیت، داستان‌هایی ترسناک و مهیج هستند که زندگی، ماجراجویی و رابطه‌ی عاشقانه‌ی دختری به نام النا و خون‌آشام‌هایی به اسم استفان و دیمون را دنبال می‌کنند. این سری برای اولین بار در سال 1991 در چهار جلد با عنوان‌های «بیداری»، «کشمکش»، «خشم» و «دیدار مجدد شبانه» منتشر شدند. تقریباً بیست سال بعد، اسمیت تصمیم گرفت دنباله‌هایی بر این مجموعه بنویسد. او سه کتاب دیگر نوشت که به تریلوژی بازگشت معروف شدند و متشکل از کتاب‌های «شب‌هنگام»، «اشباح سایه» و «نیمه‌شب» بودند. کمی بعد او سه‌گانه‌ی دیگری منتشر کرد که تریلوژی شکارچیان نام گرفت: «شبح»، «آهنگ ماه» و «ظهور سرنوشت» عناوین این کتاب‌ها بودند. در سال 2013، نویسنده‌ای به نام آبری کلارک، سه‌گانه‌ی بعدی این رمان را نوشت که بانام رستگاری شناخته می‌شود. «نادیده»، «ناگفته» و «بدون نقاب» کتاب‌های این تریلوژی هستند.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی خاطرات خون آشام - جلد اول: بیداری

  • از پرفروش‌ترین مجموعه‌های لیست نیویورک‌تایمز
  • نامزد جایزه‌ی Kids' Choice

اقتباس‌ها از کتاب صوتی خاطرات خون آشام - جلد اول: بیداری

از این مجموعه تا کنون سه سریال اقتباس شده است:

  • سریالی به نام «خاطرات خون آشام» که از سال 2009 تا 2017 از شبکه‌ی سی‌دبلیو پخش شد. جولی پِلِک و کوین ویلیامسون خالقین این سریال بودند و نینا دوبرو، پل وسلی و ایان سامرهالدر نقش‌های اصلی آن را بر عهده داشتند.

  • در سال 2013 سریالی به نام «ریشه‌ها» از شبکه‌ی سی‌دبلیو آغاز به پخش کرد که شخصیت اصلی آن کلاوس بود و زندگی او را نشان می‌داد. این مجموعه‌ی پنج فصلی را هم جولی پلک ساخته بود و در آن جوزف مورگان نقش کلاوس را بر عهده داشت.

  • جولی پلک در سال 2018 بار دیگر این کتاب را دست‌مایه‌ی اقتباس قرار داد و سریال «میراث» را از روی آن ساخت. این مجموعه در چهار فصل زندگی چندین شخصیت فرعی داستان را دنبال می‌کرد.

در سال 1996 یک ویدئوگیم ماجراجویانه و ترسناک هم بر مبنای این مجموعه تولید شد.

کتاب صوتی خاطرات خون آشام - جلد اول: بیداری برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی خاطرات خون آشام - جلد اول: بیداری به طرفداران ژانر ترسناک و هیجانی و دوستداران داستان‌های خون‌آشامی توصیه می‌شود.

با ال. جی. اسمیت بیشتر آشنا شویم

لیزا جین اسمیت (متولد 1965) نویسنده‌ی آمریکایی کتاب‌های نوجوان است. او بیشتر به خاطر مجموعه‌ی «خاطرات خون آشام» معروف است که بسیار پرفروش و موفق بوده و مورد اقتباس تلویزیونی قرار گرفته. اسیمت پس‌ازاینکه از دانشگاه سان‌فرانسیسکو فارغ‌التحصیل شد، به‌عنوان معلم ابتدایی کارش را شروع کرد. اما پس از سه سال این شغل را رها کرد تا بتواند به کار موردعلاقه‌اش یعنی نویسندگی بپردازد. با موفقیت خاطرات خون‌آشام او اعتبار زیادی به دست آورد و به نویسنده‌ای مشهور و محبوب تبدیل شد. مجموعه رمان‌های «دایره‌ی راز» و «بازی‌های ممنوعه» و «چشم‌انداز تاریک» از دیگر آثار اسمیت محسوب می‌شوند.

در بخشی از کتاب صوتی خاطرات خون آشام - جلد اول: بیداری می‌شنویم

بانی وسط سالن بود. چشمانش را بسته بود و داشت از موسیقی لذت می‌برد. وقتی چشمانش را باز کرد، گوشه‌ی سالن مریدیت را دید که به او اشاره می‌کند. بانی با سر نشان که نمی‌آید. ولی وقتی اصرار مریدیت را دید، نگاهی به ریمون انداخت و با هم به آن گوشه رفتند. مَت و اِد پشت سر مریدیت بودند. مَت اخم کرده بود و اِد عصبانی به نظر می‌رسید. مریدیت گفت: «اِلِنا الان رفت.»

بانی گفت: «خب اینجا یه کشور آزاده.»

مریدیت گفت: «با تایلر اسمال وود رفت! مَت مطمئنی نشنیدی کجا می‌خواستن برن؟»

مَت سرش را تکان داد و گفت: «به نظرم هر چی سرش بیاد حقشه. اما تقصیر من هم هست. فکر می‌کنم باید برم دنبالشون.»

بانی گفت: «یعنی جشن رو ول کنی؟»

مریدیت توی گوش بانی گفت: «تو قول ندادی؟»

بانی غرولندکنان گفت: «آآآه... همه‌چی به هم ریخته؛ باورم نمیشه.»

مریدیت گفت: «نمی‌دونم چجوری میشه پیداش کرد.» و بعد با لحنی نامطمئن پرسید: «بانی تو نمی‌تونی حدس بزنی اِلِنا الان کجاست؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
معرفی
21 دقیقه
فصل یک
35 دقیقه
فصل دو
28 دقیقه
فصل سه
33 دقیقه
فصل چهار
32 دقیقه
فصل پنج
32 دقیقه
فصل شش
25 دقیقه
فصل هفت
27 دقیقه
فصل هشت
29 دقیقه
فصل نه
27 دقیقه
فصل ده
27 دقیقه
فصل یازده
32 دقیقه
فصل دوازده
32 دقیقه
فصل سیزده
37 دقیقه
فصل چهارده
17 دقیقه
فصل پانزده
8 دقیقه
فصل شانزده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خاطرات خون آشام - جلد اول: بیداری
نویسنده
مترجممحمد حسینی مقدم
راویسپیده مرویان
ناشر چاپینشر ویدا
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خاطرات خون آشام - جلد اول: بیداری

برای دریافت کتاب صوتی خاطرات خون آشام - جلد اول: بیداری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.