معرفی و دانلود کتاب صوتی خصیصه‌های رهبری

عکس جلد کتاب صوتی خصیصه‌های رهبری
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خصیصه‌های رهبری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خصیصه‌های رهبری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خصیصه‌های رهبری

کتاب صوتی خصیصه‌های رهبری اثری از دانیل گلمن، روان‌شناس و نویسنده‌ی آثار پرفروش بین‌المللی در حوزه‌های هوش هیجانی، هوش اجتماعی و مدیریت است. گلمن در این کتاب صوتی به‌تفصیل به مؤلفه‌های اصلی که یک رهبر باید از آن‌ها برخوردار باشد اشاره کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی خصیصه‌های رهبری

دانیل گلمن (Daniel Goleman) در کتاب صوتی خصیصه‌های رهبری (What Makes a Leader) به بیان ویژگی‌هایی پرداخته است که یک رهبر باید از آن برخوردار باشد تا بتواند یک مجموعه، شرکت یا سازمان را به‌خوبی هدایت کند. گلمن روان‌شناس برجسته و نویسند‌ه‌ی آثار پرفروشی مانند هوش هیجانی است. او به دلیل نوشته‌هایش دو بار نامزدِ دریافت جایزه‌ی پولیتزر شده و توانسته جایزه‌ی یک عمر دستاورد انجمن روان‌شناسیِ آمریکا را به خود اختصاص دهد. این دانیل گلمن بود که برای اولین‌بار اصطلاح هوش هیجانی را معرفی کرد. پژوهش‌ها و دانشِ گسترده‌ی وی از علوم مختلف و مهارت‌های متفاوت، او را برای بر شمردن خصوصیاتی که یک رهبر موفق باید داشته باشد، به گزینه‌ای بسیار عالی و مناسب تبدیل کرده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی خصیصه‌های رهبری

شور و اشتیاق کارکنان و همین‌طور تعهد و مسئولیت‌پذیریِ آن‌ها رابطه‌ی مستقیمی با چگونگیِ رهبریِ شرکت و سازمان‌شان دارد. آن‌ها از واکنش‌ها و گفتار و رفتارِ یک رهبر به‌شدت تأثیر می‌پذیرند. اگر یک رهبر تواناییِ آن را داشته باشد تا هیجانات و فعالیت‌های کارکنان را به جهات مثبت هدایت کند، می‌تواند خود و مجموعه را با سرعت و سهولتِ بیشتری به موفقیت برساند. ناکارآمدی و ناهماهنگیِ یک رهبر، کارکنان را دلزده، خسته، افسرده و خشمگین می‌کند. به همین خاطر مهم است که یک رهبر، از حداقل‌ مؤلفه‌های مؤثر برخوردار باشد تا بتواند به‌خوبی هدایت یک مجموعه را بر عهده بگیرد.

هنگامی که از افراد خواسته می‌شود فهرستی از ویژگی‌های یک رهبر ایدئال را بیان کنند، اغلب خصوصیاتی مانند هوش، پشتکار، نظم، سرسختی، قاطعیت و بصیرت را عنوان می‌کنند. ویژگی‌های شخصی‌تر و منعطف‌تر اغلب از این فهرست حذف می‌شوند. با وجود اینکه درجه‌ی بالایی از ضریب هوشی (IQ)، مهارت‌های تحلیلی و فنی ممکن است شرط کافی برای یک رهبر موفق باشند اما هوش هیجانی، ویژگیِ کلیدی است که آن‌ها را از رهبران معمولی، متمایز می‌سازد. بدون هوش هیجانی، یک رهبر هنوز هم می‌تواند فردی موفق با ذهنی منظم و دقیق و منابعِ بی‌پایانی از ایده‌های کارآمد و خوب باشد، اما همچنان رهبری عالی به‌شمار نمی‌رود.

دانیل گلمن در کتاب صوتی خصیصه‌های رهبری به مؤلفه‌های اصلی هوش هیجانی که یک رهبر باید از آن‌ها برخوردار باشد، اشاره می‌کند: خودآگاهی، انگیزه، همدلی، نظم، مهارت‌های اجتماعی،... شاید هیچ کدام ارتباط مستقیمی با امور مالی و مدیریت نداشته باشند اما بر اساس یافته‌های گلمن، ارتباط مستقیمی میان هوش هیجانی و رهبریِ موفق وجود دارد. او همچنین سبک‌های مختلف رهبری مانند آمرانه، پیشتازانه، دموکراتیک و... را نام برده و با جزئیات به شرح هر کدام پرداخته است.

کتاب صوتی خصیصه‌های رهبری را به همت نشر هورمزد، با ترجمه‌ی میکائیل پارسا و خوانش مهربان جزینی می‌شنوید.

کتاب صوتی خصیصه‌های رهبری برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب خصیصه‌های رهبری را به تمام مدیران، صاحبانِ کسب‌وکار و کارآفرینانی که مترصد آن هستند تا ویژگی‌های یک رهبر موفق و کارآمد را در خود پرورش و ارتقا داده و به‌شکلی سازنده‌تر سازمان و کارکنانِ خود را هدایت کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی خصیصه‌های رهبری می‌شنویم

سبک‌های رهبری: سبک آمرانه) برای شرح این سبک با یک مثال شروع می‌کنیم. شرکتی کامپیوتری در شرایطی بحرانی قرار داشت. فروش و سودآوری‌اش بسیار پایین بود و ارزش سهامِ خود را از دست داده بود و سهامدارانش جنجال به پا کرده بودند. اعضای هیئت‌مدیره‌ی شرکت برای حل این بحران، مدیری جدید استخدام کردند. او ابتدا به بازسازی مشاغل پرداخت و وظایف غیرضروری را حذف کرد و تصمیماتِ دشواری را گرفت که می‌بایست در سال‌های گذشته گرفته می‌شدند. بنابراین با اقداماتی که انجام داد، از ورشکستگی شرکت، حداقل برای مدتی کوتاه جلوگیری کرد. مدیر جدید از همان ابتدا رعب و وحشت را، به‌ویژه در مدیرانِ ارشدِ شرکت حاکم کرد و زیردستان را به دلیل کوچک‌ترین اشتباه، سرزنش یا تحقیر می‌کرد. آن‌ها نیز از ترس سرزنش اخبار ناگوار را مخابره نمی‌کردند. پس از مدتِ کوتاهی کارکنانِ توامندِ شرکت به رقبا پیوستند و مدیر جدید، بسیاری از کارکنانِ دیگر را اخراج کرد. افزون بر آن، روحیه‌ی افراد در اکثر اوقات پایین بود. در حقیقت این شرایط رکودِ دیگری را بعد از آن بهبودِ کوتاه‌مدت به وجود آورد. سرانجام اعضای هیئت‌مدیره، مدیر جدید را اخراج کردند.

به راحتی می‌توان درک کرد که از میانِ همه‌ی سبک‌های رهبری، سبکِ آمرانه در بیشتر مواقع در شرایطِ کسب‌وکار کمترین اثرگذاری را دارد. باید به این نکته توجه کرد که یک سبک برای جو سازمانی چه نقشی می‌تواند ایفا کند. درواقع انعطاف‌پذیری بیشترین تأثیر را بر جو سازمانی دارد اما تصمیم‌گیری دستوریِ رهبران از بالا به پایین، ایده‌های جدید را در نطفه از بین می‌برد و کارکنانی که بیش از حد نادیده گرفته می‌شوند، در بیشتر مواقع چنین فکر می‌کنند: «من هنوز ایده‌هایم را بیان نکرده، رهبران آن‌ها را از بین می‌برند.» بدین ترتیب در این سبک رهبری احساس مسئولیتِ افراد از بین می‌رود. بنابراین کارکنان ابتکار عمل نخواهند داشت و در مقابل نتایج، خود را مسئول نمی‌دانند. برخی از کارکنان از این وضعیت بسیار دلخور هستند و می‌گویند من قصد ندارم به این آدمِ پَست کمک کنم. رهبری آمرانه، تأثیر مخربی نیز بر سیستم پاداش دارد. اکثر کارکنانی که عملکردی خوب دارند، فقط با پول برانگیخته نمی‌شوند. آن‌ها به دنبال رضایت قلبی برای انجام دادنِ کار به شکل مطلوب هستند؛ در حالی که سبک آمرانه این انگیزه را از بین می‌برد. در نهایت، این سبک یکی از ابزارهای انگیزشی رهبران را تضعیف می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
71 دقیقه
خصیصه‌های رهبری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خصیصه‌های رهبری
نویسنده
مترجممیکائیل پارسا
راویمهربان جزینی
ناشر صوتینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خصیصه‌های رهبری

امین باری
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
کتاب بسیار خوبی بود به نسبت حجم کوچکی که داشت.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خصیصه‌های رهبری

برای دریافت کتاب صوتی خصیصه‌های رهبری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.