معرفی و دانلود کتاب کوچینگ: مربیگری درخشان

عکس جلد کتاب کوچینگ: مربیگری درخشان
قیمت:
۶۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کوچینگ: مربیگری درخشان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کوچینگ: مربیگری درخشان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کوچینگ: مربیگری درخشان

کتاب کوچینگ: مربیگری درخشان، نوشته‌ی جولی استار، اثری در حوزه‌ی کسب‌وکار و موفقیت است که علاقه‌مندان را در جهت آشنایی با مهارت‌های مربی‌گری یاری می‌دهد. این کتاب، حاصل تجربه‌ی بیست‌ساله‌ی نویسنده در زمینه‌ی کوچینگ و تحول در کسب‌وکار بوده و به وسیله‌ی مثال‌های متعدد و واقعی و سؤالات قدرتمند، محتوایی کاربردی و عملی را به خواننده ارائه می‌دهد. کتاب نامبرده در لیست پرفروش‌ترین‌های آمازون قرار دارد.

درباره‌ی کتاب کوچینگ: مربیگری درخشان

کتاب کوچینگ: مربیگری درخشان (Brilliant Coaching)، اثری از جولی استار (Julie Star)، اثری درخشان و روشن‌کننده برای مدیران و افرادی است که می‌خواهند در حوزه کاری خود بهترین رهبر و مربی باشند. کوچینگ یا همان مربیگری، در معنای امروزی خود با انتشار مجموعه کتاب‌های «بازی درونی»، نوشته‌ی تیموتی گالوی و در دهه‌ی 1970 میلادی متولد شد. یک دهه پس از گالوی، توماس لئونارد پرداختن به این موضوع را آغاز و زمینه‌ی گسترش این موضوع در حوزه کسب‌وکار را ایجاد کرد. تا جایی که مفهوم کوچینگ چنان توسعه یافت که فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) تأسیس شد. امروزه نیز کوچینگ در مرکز توجه قرار گرفته، چنان‌که اگر این واژه را در سایت آمازون جستجو کنید، با بیش از پنجاه‌هزار عنوان رو‌به‌رو خواهید شد!

کوچینگ چیست و چه کاربردی در موفقیت کسب و کار دارد؟ جولی استار در کتاب کوچینگ: مربیگری درخشان، این بحث را به خوبی شرح و تفصیل داده و در چهار فصل به چهار مرحله‌ی لازم در این زمینه یعنی شناخت، توانایی، کاربرد و اقدام پرداخته است. در ادامه به خلاصه‌ای از مطالب هر فصل می‌پردازیم.

معرفی و دانلود کتاب کوچینگ: مربیگری درخشان

فصل اول، آگاهی: در این بخش، نویسنده مربیگری را در بستر سازمان یا محیط کار تشریح می‌کند، و تعاریفی شفاف در جهت روشنگری مفهوم کوچینگ به خواننده ارائه می‌دهد. پس از آن بررسی می‌کند که رهبر یا مدیری که دیگران را مربیگری می‌کند، باید چه ویژگی‌ها، طرز فکر و نگرشی داشته باشد.

فصل دوم، توانایی: در این قسمت از مهارت‌های کلیدی‌ در این حوزه پرده برداشته می‌شود! مهارت‌هایی در جهت بازخورد‌های مؤثر... چیزی که هر رهبری مشتاقانه به دنبال آن است! تمرینات و گفت‌‌وگوهایی نیز در کنار این مهارت‌ها ضمیمه شده‌اند تا نشان دهند که واقعاً کوچینگ چه تأثیری در محیط کار و حتی زندگی روزمره‌ی ما دارد؟!

فصل سوم، کاربرد: این جا قانون اساسی کوچینگ و چارچوب و ساختار آن معرفی می‌شود! چارچوبی که در جلسات، برنامه‌ریزی‌ها و حتی پاسخ‌های روزمره باید رعایت شوند. در این فصل خواننده کشف می‌کند که چطور با مربیگری، واکنشی سریع در حل مسئله را اخذ و هم‌زمان به دیگران کمک کند تا خودشان فکر کنند و یاد بگیرند.

فصل چهارم، اقدام: فصل پایانی، پر از تمرینات مختلفی است که می‌توانیم برای ارتقای مهارت کوچینگ به کار ببریم. در این راستا مثال‌های متعدد اما ساده‌ای بیان می‌شود تا خواننده را در این مسیر راهنمایی کنند.

نویسنده در اثر درخشان خود اثبات کرده است که هر مدیر و رهبری این پتانسیل را دارد که یک مربی درخشان باشد! کوچینگ وقتی در عالی‌ترین سطح عملی می‌شود، ثمرات بسیاری از جمله افزایش تعامل، یادگیری و عملکرد را به همراه دارد و جولی استار در راستای تحقق این هدف بوده است که کتاب کوچینگ: مربیگری درخشان را تألیف و در اختیار خوانندگان قرار داده. این اثر در ایران توسط علیرضا سهرابی ترجمه و به اهتمام انتشارات هورمزد به چاپ و انتشار رسیده است.

در نکوداشت‌‌ کتاب کوچینگ: مربیگری درخشان

  • نکاتی بسیار مؤثر در مورد اصول مربیگری که با مثال‌ها و تمرین‌های واقعی پشتیبانی می‌شوند. یک ابزار درخشان برای موفقیت! (دکتر استفان کاوی، نویسنده‌ی کتاب هفت عادت مردمان موفق)

کتاب کوچینگ: مربیگری درخشان برای چه کسانی مناسب است؟

کوچینگ مهارتی است که به رهبران کمک می‌کند بهترین‌ها را از تیم خود دریافت کنند. اگر شما هم به دنبال راه‌های مربیگری درخشان هستید از خواندن این کتاب غافل نشوید.

در بخشی از کتاب کوچینگ: مربیگری درخشان می‌خوانیم

هرچه آگاهی‌تان از ویژگی‌ها و محرک‌های اصلی منیّت بیشتر شود، در موقعیت‌های مختلف خودآگاهی و حق انتخاب بیشتری خواهید داشت. اگر به مطالعۀ بیشتر در این زمینه علاقه دارید کتاب زمین جدید نوشتۀ اکهارت تول (2009) را به شما پیشنهاد می‌کنم. در این کتاب، تول مفهوم روشنی از منیّت ارائه می‌دهد و ما را به استفاده از آن در موقعیت‌های واقعی روزمره تشویق می‌کند. همان‌طور که در مثال‌های قبلی اشاره شد، احساس شما دربارۀ اینکه چه کسی هستید با نقش یا عنوان شغلی شما مرتبط است. برای مثال، من یک مدیر ارشد/ میانی هستم، اما در واقعیت این اشتباه است؛ چرا که همۀ این نقش‌ها با محدودیت‌هایی که دارند، ایجاد شده‌اند، اما ما در زندگی روزانه‌مان به‌گونه‌ای رفتار می‌کنیم که انگار این نقش‌ها واقعی‌اند. البته تا حدی کاربردی هم هست؛ زیرا به سازماندهی کارهایی که لازم است انجام دهیم، کمک می‌کند. نقش‌های تعریف‌شده به ظاهرشدن انسان‌ها بر اساس نقاط قوتشان کمک می‌کنند؛ مثلاً من یک متخصص فنی هستم؛ این یعنی چیزی که دیگران از من انتظار دارند باشم. برای بیشتر ما این احساس که «چه کسی هستیم» تأثیر ملموسی بر نحوۀ عملکردمان در موقعیت‌های روزمره دارد. برای مثال، اگر سازمان، نقش شما را یک مدیر میانی تعریف کرده باشد، آیا این باعث می‌شود که شما از سخنرانی در جمع مدیران ارشد نگران باشید؟ یا راحت‌ترید که برای کارمندان رده پایین‌تر حرف بزنید؟ یا اگر شما یک مدیر ارشد هستید چه چیزهایی بر رفتار شما در دیدار با افراد رده پایین‌تر تأثیرگذار است؟

حالا تصور کنید که رئیس اداره‌اید. فرض کنید تعطیلات امسال در سواحل کارائیب هستید. متأسفانه کشتی شما غرق می‌شود و شما در دریا غوطه‌ور شده و به قایق نجاتی چسبیده‌اید که مملو از گردشگرانی مانند خودتان است. یکی از آن‌ها می‌گوید که در دریانوردی و مسیریابی مهارت دارد. در چنین شرایطی، اینکه فکر می‌کنید چه کسی هستید چه تغییری می‌کند؟ احتمالاً از فکر‌کردن دربارۀ اینکه یک مدیر یا یک گردشگر هستید دست بکشید و احساس کنید که در نقش قربانی هستید و احتمال مردنتان وجود دارد یا فکر کنید که مثل یک خدمۀ ناشی کشتی هستید که برای نجات پیدا‌کردن به حمایت ناخدا نیازمند است.

فهرست مطالب کتاب

تشکر و قدردانی
دربارۀ نویسنده
مقدمه
دربارۀ کتاب
بخش اول. آگاهی
فصل اول. مربیگری چیست؟
فصل دوم. مربیگری، محرک دلبستگی
فصل سوم. طرز فکر مدیر در نقش مربی چگونه است؟
فصل چهارم. چطور منیّت (Ego) ما توانایی مربیگری ما را محدود می‌کند؟
بخش دوم. تونایی
فصل پنجم. ایجاد رابطه و صمیمیت
فصل ششم. گوش‌دادن متمرکز
فصل هفتم. پرسشگری مؤثر
فصل هشتم. روز منعطف تأثیرگذاری (نفوذ)
فصل نهم. بازخورد سازنده
بخش سوم. کاربرد
فصل دهم. جلسات آفلاین؛ وقتی که فرد موضوع یا دستور کاری دارد
فصل یازدهم. آفلاین؛ وقتی مدیر موضوع یا دستور کار دارد
فصل دوازدهم. آفلاین؛ وقتی هم فرد و هم مدیر موضوعی برای بحث دارند
فصل سیزدهم. آنلاین؛ مربیگری واکنشی
بخش چهارم. اقدام
فصل چهاردهم. یادگیری خود را فراتر ببرید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کوچینگ: مربیگری درخشان
نویسنده
مترجمعلیرضا سهرابی
ناشر چاپینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات280
زبانفارسی
شابک978-622-7251-17-3
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کوچینگ: مربیگری درخشان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کوچینگ: مربیگری درخشان

برای دریافت کتاب کوچینگ: مربیگری درخشان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.