معرفی و دانلود کتاب قرن تنهایی: احیای ارتباطات انسانی در جهان درحال فروپاشی

عکس جلد کتاب قرن تنهایی: احیای ارتباطات انسانی در جهان درحال فروپاشی
قیمت:
۵۵,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قرن تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قرن تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قرن تنهایی: احیای ارتباطات انسانی در جهان درحال فروپاشی

نورینا هرتز در کتاب قرن تنهایی، با دیدگاهی انتقادی با مسأله‌ی تنهایی مواجه می‌شود و می‌کوشد راهکارهایی را برای غلبه بر این چالش بزرگ و فراگیر ارائه دهد. هرتز این مشکل را از جنبه‌های جامعه‌شناختی، روانشناسی، بهداشت عمومی و اقتصاد تحلیل کرده، با کارشناسان مختلف و کسانی که این حس را تجربه کرده‌اند مصاحبه می‌کند و درنهایت ایده‌هایی را پیشنهاد می‌دهد که بتوان ارتباطات اجتماعی را در دنیای در حال فروپاشی احیا و حفظ کرد. این اثر در لیست بهترین کتاب‌های سال به انتخاب روزنامه‌ی دیلی تلگراف و مجله‌ی وایرد قرار دارد.

درباره‌ی کتاب قرن تنهایی

پیشرفت فناوری و ماشینی شدن دنیا باعث شد تا انسان بیش از همیشه تنها شود و از جمع فاصله بگیرد. این موضوع در تمام این سال‌ها دست‌مایه‌ی بحث بوده است؛ عده از اندیشمندان آن را اجتناب‌ناپذیر می‌دانند و معتقدند لازمه‌ی زندگی مدرن است و البته بسیاری هم آن را به‌عنوان یک چالش و معضل می‌بینند و احساس نگرانی می‌کنند. اما شاید بحران کرونا بود که جنبه‌ی فاجعه‌آمیز تنهایی را به رخ دنیا کشید. قرنطینه‌ی اجباری میلیاردها نفر در سراسر جهان نشان داد که انسان در برابر تنهایی تا چه حد شکننده و آسیب‌پذیر است. در طول قرنطینه، بسیاری از افراد حتی با اعضای خانواده‌شان هم ارتباط نداشتند و مجبور بودند هفته‌ها خود را در اتاق حبس کنند. پیامدهای فاجعه‌بار این ماجرا هنوز هم ادامه دارد. خیلی‌ها تصور می‌کنند بعد از قرنطینه هیچ‌چیز به حالت قبل برنگشته است؛ دیگر اعضای خانواده و دوستان مثل سابق صمیمی نشده‌اند، یا کودکان احساس می‌کنند مثل گذشته مورد محبت والدینشان قرار نمی‌گیرند. این‌چنین بود که محققان دریافتند باید تهدید تنهایی را جدی‌تر بگیرند و راه‌حلی برای آن بیابند.

معرفی و دانلود کتاب قرن تنهایی

نورینا هرتز (Noreena Hertz) ازجمله همین متفکران به‌شمار می‌رود که معتقد است تنهایی پیامدهای جبران‌ناپذیری برای فرد و جامعه خواهد داشت. او در کتاب قرن تنهایی (The Lonely Century) به بیان همین مسأله پرداخته و کوشیده این معضل را از جنبه‌های مختلف بررسی کند و به ریشه‌های آن پی ببرد. هرتز تنهایی را نه مسأله‌ای صرفاً فردی یا روانی، که تا حدی اجتماعی و تحمیلی می‌داند و تلاش می‌کند از این منظر به آن نزدیک شده و تحلیلش کند.

شاید تا قرن پیش، تنهایی آن‌چنان مشکل حادی تلقی نمی‌شد یا بیشتر موضوعی فردی و انتخابی بود. اما در قرن بیست‌ویکم این مسأله ابعاد دیگری پیدا کرد. حتی تا پیش از پاندمی کرونا هم می‌شد نشانه‌های بحرانی شدن تنهایی را حس کرد و دید، چون دیگر انتخاب مطرح نبود، بلکه تنهایی داشت خود را به دیگران تحمیل می‌کرد. همین باعث شد تا این مشکل شکلی اجتماعی پیدا کند. ازاینجا دیگر نمی‌شد آن را با روانشناسی تحلیل کرد، بلکه مسأله‌ای جامعه‌شناختی و حتی اقتصادی بود. پیامدهای تنهایی چنان گسترده و عظیم هستند که می‌توانند کل جامعه را مختل کنند و اقتصاد را از کار بیندازند. بنابراین امروزه ما با پدیده‌ای چندوجهی و پیچیده طرفیم که نمی‌توان به‌سادگی از آن گذر کرد. نورینا هرتز در کتاب قرن تنهایی، این پدیده را از منظر جامعه‌شناسی، روانشناسی، بهداشتی و حتی اقتصادی تحلیل می‌کند. او که دهه‌ها روی این موضوع تحقیق کرده، در کتاب خود از نظرات کارشناسان مختلف بهره می‌گیرد. همین‌طور با آدم‌هایی که تنهایی را عمیقاً تجربه کرده‌اند هم مصاحبه می‌کند و از چشم آن‌ها نیز به این مسأله نگاه می‌کند. او با ترکیب کردن این موارد می‌کوشد به راهکارهایی برسد که افراد بتوانند در دنیای در حال فروپاشی امروز، همچنان روابط خود را حفظ کرده و شرایط مختلف را تاب بیاورند.

کتاب قرن تنهایی از آثار تحسین‌شده‌ی سال‌های اخیر است و خیلی از منتقدان دیدگاه‌های نورینا هرتز را ستوده‌اند. این اثر را امیرحسین فتوحی برای نشر هورمزد ترجمه کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب قرن تنهایی

  • نامزد بهترین کتاب وب‌سایت Next Big Idea Club
  • در لیست بهترین کتاب‌های سال نشریات وایِرد و دیلی تلگراف
  • کتاب پرفروش ملی

نکوداشت‌های کتاب قرن تنهایی

  • روایتی تأمل‌برانگیز، دلگرم‌کننده و جسورانه از یکی از پیشروترین متفکران جهان. (ابزرور)
  • جنجالی... به‌جا... ضروری. (دیلی تلگراف)
  • جذاب، به‌موقع و مهم... این کتاب را بخوانید و بعد به یکی از دوستانتان بدهید؛ البته اگر دوستی دارید. (چارلی بروکر، نویسنده و خالق سریال بلک میرِر)
  • قرن تنهایی کتابی گیرا و مهم است که باعث شد حس کنم آگاه‌ترم و امیدوارتر شوم. (برایان گریزر، تهیه‌کننده‌ی سینما و نویسنده)

کتاب قرن تنهایی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر با مسأله‌ی تنهایی مواجهید و می‌خواهید راهی برای رهایی از آن بیابید، این کتاب را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب قرن تنهایی: احیای ارتباطات انسانی در جهان درحال فروپاشی می‌خوانیم

در شهر آکرا در کشور غنا، در زیر پل‌ها سنگ‌هایی بزرگ قرار گرفته تا بی‌خانمان‌ها نتوانند از آن به عنوان سرپناه استفاده کنند؛ در سیاتل، پارکینگ دوچرخه مجهز به یک لامپ نصب شده تا از خوابیدن بی‌خانمان‌ها در این مکان‌ها جلوگیری شود و خود دولت بعدها اعتراف کرد که این ابتکار عمل برای حمایت از دوچرخه‌سواران نبوده، بلکه راهی برای جلوگیری از تجمع بی‌خانمان‌ها بوده است. در هنگ‌کنگ، که از سال 2004 جمعیت بی‌خانمان‌ها در آن سه برابر شده است، فضاهای عمومی به گونه‌ای طراحی شده که تقریباً هیچ جایی برای نشستن وجود نداشته باشد تا به این صورت ولگردها و بی‌خانمان‌ها رانده شوند. از این بدتر، در سان فرانسیسکو و در سال 2015، کلیسای جامع مریم مقدس دست به اقدامی غیرمذهبی زد و از یک سیستم آب‌پاش استفاده کرد که روی افرادی که می‌خواستند در مسیر ورودی کلیسا بخوابند آب می‌پاشید.

معماری خصمانه صرفاً برای مقابله با بی‌خانمان‌ها نبوده است. در فیلادلفیا و در کلان‌شهرها در آمریکا، چراغ خیابان کنار مراکز تفریحی به تجهیزاتی به نام پشه مجهز شده که از خود صدایی آزاردهنده و گوش‌خراش منتشر می‌کنند که فقط توسط افراد جوان قابل شنیدن است و فرکانس آن به گونه‌ای طراحی شده که سالمندان قادر به شنیدن آن نباشند (علت این است که سالمندان دچار پیرگوشی شده و سلول‌های گوش آن‌ها در گذر زمان مرده‌اند). به گفته رئیس شرکت سازنده این تجهیزات، هدف آن‌ها دور کردن نوجوانان ولگرد و ایجاد فضایی مناسب و دلپذیر برای بزرگ‌سالان است. به همین دلیل است که در مکان‌های عمومی در آمریکا چراغ‌های صورتی نصب شده که پوست ناهموار و جوش‌های افراد را نشان می‌دهد و دولت از این استراتژی با این امید استفاده کرده که نوجوانان ولگرد با مشخص شدن جوش و لکه‌های صورتشان از محل متواری شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: این قرن، قرنِ تنهایی است
فصل 2: قاتلی به نام تنهایی
فصل 3: موش تنها
فصل 4: شهر تنها
فصل 5: دنیایی بدون تماس
فصل 6: شبکه‌های اجتماعی
فصل 7: تنها در اداره
فصل 8: شلاق دیجیتال
فصل 9: کامش، عشق و ربات‌ها
فصل 10: اقتصاد تنهایی
فصل 11: احیای ارتباطات انسانی در جهان درحال فروپاشی
تقدیر و تشکر
منابع
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قرن تنهایی: احیای ارتباطات انسانی در جهان درحال فروپاشی
نویسنده
مترجمامیرحسین فتوحی
ناشر چاپینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-622-5850-49-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قرن تنهایی

Thexneg
۱۴۰۳/۱/۲۰
این کتاب به جنبه‌های مختلف تنهایی و عواملی متعددی که در افزایش آن تأثیر گذاشته صحبت می‌کنه و توضیح میده که چقدر می‌تونه روی زندگی روزمره و آینده ما تأثیر گذار باشه و همچنین از دوران کرونا که تنهایی پر رنگ تر شده و میل به انزوا خیلی بیشتر شده. برای من به شخصه پاسخگوی خیلی از سوال‌های ذهنیم بوده تا به الان و متوجه شدم کوچک‌ترین چیزها می‌تونه توی این روند و ارتباطات انسان‌ها چقدر مهم باشه.
Javid Amini
۱۴۰۲/۱۰/۲
این کتاب، هم به درد و رنج تنهایی و هم به معضل تکه تکه شدن جامعه می‌پردازد. نورینا هرتز، یکی از متفکران پیشروی جهان، با ترکیب یک دهه تحقیق با گزارش دست اول، راه‌حل‌های جسورانه‌ای ارائه می‌دهد؛ او عنوان می‌کند که شیوه زندگی ما در حال حاضر عمیقاً دستخوش تغییر شده و بسیاری از ارتباطات معمولی و عمیق‌تر انسانی از بین رفته است.
مینا غلامی
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
این کتاب تفاوت زندگی اجتماعی و فردی و نقاط قوت و ضعف شوند رو به شکل زیبایی بیان کرده و اطلاعات ملموسی در موردشان به مخاطب میده، هنوز کتاب رو تموم نکردم تا اینجا خوب بوده
S
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
واقعا کتاب فوق العادەای هستش همە کتابخون ها بخونن
Ali.daraei
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
واقعا کتاب خوبی بود لذت بردم از خواندنش
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب قرن تنهایی

برای دریافت کتاب قرن تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.