معرفی و دانلود کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان: مهارت‌های ذهن آگاهی و کاهش رنج‌های درونی

عکس جلد کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان: مهارت‌های ذهن آگاهی و کاهش رنج‌های درونی
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان: مهارت‌های ذهن آگاهی و کاهش رنج‌های درونی

کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان اثر کارن بالاث، راه و رسم زندگی را به نوجوانان آموزش می‌دهد. این کتاب که از مجموعه‌ی «راهکارهای فوری» نشر پندار تابان انتخاب شده، با بررسی مشکلات نسل امروز که کمتر در نسل‌های قبل دیده می‌شد، با آموزش تکنیک‌های ذهن‌آگاهی و کاهش اضطراب، زندگی شادتر و آسان‌تری را برای نوجوانان به ارمغان می‌آورد.

درباره‌ی کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان

زندگی در دهه‌های اخیر، تغییرات فراوانی نسبت به گذشته داشته است. پیشرفت علم و تکنولوژی و دسترسی به اینترنت، باعث شده تا نسل‌های جدید، تجربه‌ی متفاوتی از زندگی نسبت به نسل‌های پیشین خود داشته باشند. حجم وسیع اطلاعات و داده‌هایی که به آسانیِ یک کلیک در اینترنت در دسترس همه قرار می‌گیرند، نسل جدید را پخته‌تر و مطلع‌تر از قبل بار آورده است. جوان‌ترها در حال حاضر نیازی به تجربه کردن خیلی از چیزها ندارند، چون به لطف شبکه‌سازی‌های اینترنتی از تجارب دیگران باخبرند و اطلاعات کاملی نسبت به آن دارند.

برای نسل جوان امروزی با تمام دانش و امکاناتش در دسترسی به اطلاعات، دغدغه‌ها و مشکلاتی وجود دارد. استرس‌های زیاد ناشی از فشار درسی، یافتن هویت واقعی، رسیدن به صلح با خود و داشتن تصویر بدنی مثبت، همه از مشکلاتی هستند که نسل‌های قبل به دلیل پایین‌تر بودن سرعت زندگی، کمتر با آن درگیر بوده‌اند. در اینجا داشتن راهنمایی متخصص که بتواند پیمایش این مسیر را برای نوجوانان آسا‌ن‌تر کند اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان

کتاب خودشفقتی برای نوجوانان (The Self-Compassionate Teen) نوشته‌ی کارن بالاث (Karen Bluth)، راهنمایی است که نوجوانان به آن نیاز دارند. این کتاب با آموزشِ تکنیک‌های خودآگاهی، قدرت و انعطاف نوجوانان را در مواجهه با مشکلات بالا می‌برد. بسیاری از نوجوانان اتفاقات تلخی چون از دست دادن عزیز، حوادث یا بلایای طبیعی، مورد آزار جنسی یا روحی واقع شدن و... را تجربه کرده‌اند و ممکن است به اختلال استرس پس از سانحه مبتلا باشند. یادگیری مهارت‌های مدیریت رنج روانی یکی از عوامل مهمی است که گذر از این دوره را آسان‌تر می‌کند و این کتاب ابزاری برای یادگیری و تمرین همین مهارت‌هاست. خواندن این کتاب می‌تواند به نوجوانان کمک کند تا اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهند، حواس‌پرتی و عدم تمرکز را مهار کنند و با افزایش عزت‌نفس زندگی شادتری را تجربه کنند.

کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان نوشته‌ی کارن بالاث و ترجمه‌ی عباس عبداللهی و آرزو ضاربی است. ناشر نسخه‌ی متنی این کتاب انتشارات پندار تابان بوده و نشر صوتی جیحون آن را در قالب کتاب صوتی منتشر کرده. نسترن حسنی، به عنوان راوی این کتاب صوتی ایفای نقش کرده است.

نکوداشت‌های کتاب خودشفقتی برای نوجوانان

  • راهبردهای ذهن‌آگاهی که برای نوجوانان طراحی شده، این کتابِ راهنمای خودیاری را غنی‌تر کرده است. (Kirkus Reviews)
  • این کتاب مملو از اطلاعات مفید، مطالعاتِ موردی تأثیرگذار و تمرین‌های عملی است و منبع ارزشمندی برای مدارس، والدین و هرکسی خواهد بود که علاقه‌مند به یادگیری نحوه‌ی برخورد با زندگی با شفقت است. (Janis Whitlock)
  • کتاب خودشفقتی برای نوجوانان بیش از یک کتاب است. اینْ صدای بهترین دوست شماست که شما را به‌درستی می‌شناسد. (Dzung X. Vo)

درباره‌ی مجموعه‌ی راهکارهای فوری

یکی از منابعی که نوجوانان بیش از هر چیزی به آن نیاز دارند، منابع سلامت روان است. انتشارات نیوهاربینگر مجموعه راه‌حل‌های مبتنی بر راهکارهای فوری را به‌طور مخصوص برای نوجوانان طراحی کرده است. روان‌پزشکان، روان‌شناسان و محققان برجسته‌ای نویسنده‌ی این مجموعه کتاب‌ها هستند که به مشکلات رایج نوجوانان مانند افسردگی، اضطراب، کمبود اعتمادبه‌نفس و... می‌پردازند. سرپرستی این مجموعه از کتاب‌ها بر عهده‌ی لاورنس شاپیرو است. انتشارات پندار تابان، این مجموعه از کتاب‌ها را با کمک مترجمانی کاردان، به زبان فارسی منتشر می‌کند.

کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان به نوجوانانی که قصد دارند با استفاده از تمریناتِ ذهن‌آگاهی استرس و اضطراب‌شان را کاهش دهند و انعطاف و اعتمادبه‌نفس بالاتری داشته باشند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان: مهارت‌های ذهن آگاهی و کاهش رنج‌های درونی می‌شنویم

وقتی به افکار، احسا‌سات و حالت‌های جسمی خود توجه می‌کنیم، متوجه موارد جالبی می‌شویم. از جمله اینکه چگونه حواس ما دائماً پرت می‌شود. این اغلب یکی از اولین چیزهایی است که وقتی شروع به تمرین ذهن‌آگاهی می‌کنیم متوجه آن می‌شویم. ممکن است یک دقیقه به یک چیز فکر کنیم و دقیقه‌ی دیگر به چیز دیگر، سپس آن فکر به تدریج فکری دیگر و موضوعی دیگر را شکل دهد. ذهن ما تمایل دارد موقعیت‌های خاص زندگی را تکرار یا نشخوار کند، مثل فیلمی که بارها و بارها پخش می‌شود.

تمرین ذهن‌آگاهی به ما می‌آموزد به زمان‌هایی که حواسمان پرت می‌شود توجه کنیم، سپس به آرامی تمرکزمان را به اینجا و زمان حال هدایت کنیم. اگر بتوانیم توجه خود را در لحظه‌ی حال متمرکز کنیم، راحت‌تر می‌توانیم صدای حقیقی خود را بشنویم. در نتیجه ترس و اضطرابی که در ذهنمان وجود دارد کمتر حواسمان را پرت می‌کند. باید ببینیم آیا می‌توانیم با یک تمرین ذهن‌آگاهانه، پریشانی ذهن خود را کمی بیشتر بررسی کنیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
7 دقیقه
معرفی کتاب
5 دقیقه
قدردانی
8 دقیقه
پیش‌گفتار
5 دقیقه
پیش‌گفتار مترجمان
13 دقیقه
مقدمه: کنار گذاشتن منقد درونی
19 دقیقه
فصل یک: ذهن‌آگاهی
20 دقیقه
فصل یک _ بخش دو
16 دقیقه
فصل دو: هیجان‌های مشترک انسانی
16 دقیقه
فصل دو _ بخش دو
18 دقیقه
فصل سه: مهربانی با خود
16 دقیقه
فصل سه _ بخش دو
25 دقیقه
فصل چهار: یافتن شگفتی
12 دقیقه
فصل چهار _ بخش دو
18 دقیقه
فصل پنج: استرس مدرسه
23 دقیقه
فصل پنج _ بخش دو
21 دقیقه
فصل شش: رسانه‌های اجتماعی
16 دقیقه
فصل شش _ بخش دو
16 دقیقه
فصل هفت: مواجهه با روابط دشوار
25 دقیقه
فصل هفت _ بخش دو
25 دقیقه
فصل هشت: صلح با تصویر شخصی خود
19 دقیقه
فصل هشت _ بخش دو
25 دقیقه
فصل نه: عبور از هویت
18 دقیقه
فصل نه _ بخش دو
3 دقیقه
درباره‌ی نویسندگان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان: مهارت‌های ذهن آگاهی و کاهش رنج‌های درونی
نویسنده
مترجمعباس عبداللهی، آرزو ضاربی
راوینسترن حسنی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان

برای دریافت کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.