معرفی و دانلود کتاب صوتی دختر مردم

عکس جلد کتاب صوتی دختر مردم
قیمت:
۹۷,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دختر مردم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دختر مردم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دختر مردم

نازان مانند هزاران هزار زن دیگر، یکی از قربانی‌های فرهنگی مردسالارانه است که در نهایت تقصیر همه‌ی مشکلات خانوادگی به گردن آن‌ها می‌افتد. اورهان کمال در کتاب صوتی دختر مردم، این پی‌رنگ آشنا و پرتکرار را دست‌مایه‌ی داستانی پرآب‌وتاب و بلند کرده است. نویسنده در این کتاب مانند دیگر آثار خود، تأثیر مشکلات و باورهای غلط جامعه را بر تک‌تک افراد به‌خوبی نشان داده است.

درباره‌ی کتاب صوتی دختر مردم

در یک شب طوفانی و متلاطم، کمیسر سال‌خورده‌ای در دفترش مشغول استراحت است که با او تماس می‌گیرند و برای بررسی یک صحنه‌ی قتل او را فرامی‌خوانند. جسد پیداشده متعلق به زنی میان‌سال است که ماهی‌گیران او را در ساحل پیدا کرده‌اند. ظاهر و لباس‌های پاره و کهنه‌ی زن به افراد بی‌چیز و حتی یک زن فاحشه شباهت دارد. اما یک چیز جور درنمی‌آید. در دست زن، انگشتر الماسی پیدا می‌شود که بسیار قیمتی است. اورهان کِمال (Orhan Kemal) در کتاب صوتی دختر مردم (El Kızı) پیدا شدن جسد این زن را بهانه‌ای می‌کند برای روایتِ داستان زندگی او.

بعد از پیدا شدن جسد این زن ناشناس و مشکوک در کتاب صوتی دختر مردم، داستان به عقب بازمی‌گردد. ماجرای کتاب از روزهایی آغاز می‌شود که نازان در کنار شوهر و مادرشوهر خود زندگی می‌کرد. سرنوشت با نازان مهربان نبوده، مشکلات زیاد و آدم‌های نامهربانی بر سر راه او گذاشته و او را از عزیزانش جدا کرده است. اورهان کمال در کتاب صوتی دختر مردم مهارت خود را در روایت زندگی یک فرد در پیوند با محیط و جامعه‌اش به‌خوبی به رخ می‌کشد. او استادانه بازتاب اوضاع و احوال جامعه را در چهارچوب هر خانواده ترسیم می‌کند. اورهان کمال در این کتاب، تجلی فقر را تنها در گرسنگی نمی‌داند، بلکه مشکلات خانوادگی را نیز جلوه‌هایی از همین مسئله تلقی می‌کند.

کتاب صوتی دختر مردم را نشر صوتی جیحون با صدای هوتن شاطری پور و براساس ترجمه‌ی ارسلان فصیحی منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را نیز انتشارات کتاب سرای نیک به چاپ رسانده است و می‌توانید آن را از سایت و اپلیکیشن کتابراه تهیه کنید.

اقتباس سینمایی از کتاب دختر مردم

نجات سیدم (Nejat Saydam)، کارگردان ترک، با اقتباس از کتاب دختر مردم، فیلمی با همین نام را بر پرده‌ی سینما برده است. فیلم دختر مردم (The Stranger's Daughter) یا همان El kizi در سال 1966 اکران شد.

کتاب صوتی دختر مردم برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی دختر مردم برای علاقه‌مندان به رمان‌های اجتماعی، خانوادگی و عاطفی مناسب است. اگر از علاقه‌مندان به سریال‌های درام ترکی هستید، این کتاب را از دست ندهید.

با اورهان کمال بیشتر آشنا شویم

محمت راشیت اوقوتچو (Mehmet Raşit Öğütçü) با نام مستعار اورهان کمال، نویسنده‌ی مشهور ترکیه است. او که به نوشتن داستان‌های واقع‌گرا از زندگی کارگران و بخش‌های فرودست جامعه مشهور بود، خودش هم سال‌ها تجربه‌ی کارگری داشت. اورهان کمال عقاید سیاسی خود را از پدرش به ارث برده بود و مدتی را به‌خاطر فعالیت‌های کمونیستی در زندان به‌سر برد.سپس در زندان، با ناظم حکمت (Nâzım Hikmet)، شاعر و نمایش‌نامه‌نویس کمونیست ترکیه، آشنا شد. از آن پس به داستان‌نویسی روی آورد و نام مستعار اورهان کمال را برای کارهای خود برگزید.

اورهان کمال سال 1914 در استان آدانای ترکیه متولد شد و سال 1970 در بلغارستان از دنیا رفت. کتاب‌های «50 کروش»، «جمیله»، «خانه‌ی پدری» و «سلول 72» ازجمله آثار منتشرشده‌ی او هستند.

در بخشی از کتاب صوتی دختر مردم می‌شنویم

ساعت صدف‌کاری‌شده روی میزتوالت اتاق هاجرخانم، تیک‌‎تاک‌کنان ساعت پنج دقیقه به نه شب را نشان می‌داد. هاجرخانم تسبیح‌به‌دست گوشه‌ی بالای کاناپه نشسته بود و خیلی حساب‌شده داشت عروسش را پر می‌کرد: «زنی که شوهرش را دوست دارد باید بلد باشد او را توی مشتش بگیرد. مرد را توی مشت گرفتن هنری نیست که همه‌ی زن‌ها داشته باشند. زن باید خیلی چیزها بداند و خیلی هنرها داشته باشد تا به چشم مرد خوب بیاید. باید با توجه به خوی و سلیقه‌ی مرد رفتار کند. دعای محبت و پاشیدن خاک یا آب دعاخوانده کافی نیست. باید به سبکی زنانه، مرد را به خانه‌اش وابسته کرد.»

هالدون را که توی بغلش خوابش برده بود، روی کاناپه خواباند. سجاده‌ی قرمزش را رویش انداخت. گفت: «ببین! پسره امشب هم نیومد. چرا؟ چون به تو علاقه نداره. اگه تو زن جذابی بودی، همچین به خودت وابسته‌اش می‌کردی که همین‌که کارش تموم شد، می‌دوید می‌اومد خونه.» از روی کاناپه بلند شد. تا دم میزتوالت رفت و برگشت. انگار که رازی را فاش می‌کند، زیرلب گفت: «از کجا می‌تونی مطمئن بشی شب‌ها رو توی بار با زن‌هایی که از استانبول اومدن نمی‌گذرونه؟»

نازان این حرف را قبلاً هم شنیده بود. مثل همیشه جواب داد: «این دیگه مونده به ذاتش.» هاجرخانم پرید به او: «نمی‌شه. به ذات مرد نمی‌شه اعتماد کرد. فردا دیدی رفت سراغ یکی دیگه. اون وقت چی‌کار می‌کنی؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
15 دقیقه
یک
22 دقیقه
دو - قسمت اول
24 دقیقه
دو - قسمت دوم
12 دقیقه
دو - قسمت سوم
12 دقیقه
سه
20 دقیقه
چهار - قسمت اول
19 دقیقه
چهار - قسمت دوم
20 دقیقه
پنج - قسمت اول
25 دقیقه
پنج - قسمت دوم
22 دقیقه
شش - قسمت اول
17 دقیقه
شش - قسمت دوم
16 دقیقه
شش - قسمت سوم
24 دقیقه
هفت - قسمت اول
15 دقیقه
هفت - قسمت دوم
27 دقیقه
هشت - قسمت اول
24 دقیقه
هشت - قسمت دوم
26 دقیقه
نه
17 دقیقه
ده - قسمت اول
26 دقیقه
ده - قسمت دوم
24 دقیقه
یازده
19 دقیقه
دوازده
20 دقیقه
سیزده
12 دقیقه
چهارده - قسمت اول
22 دقیقه
چهارده - قسمت دوم
13 دقیقه
چهارده - قسمت سوم
26 دقیقه
پانزده - قسمت اول
24 دقیقه
پانزده - قسمت دوم
13 دقیقه
شانزده - قسمت اول
16 دقیقه
شانزده - قسمت دوم
23 دقیقه
شانزده - قسمت سوم
22 دقیقه
هفده - قسمت اول
15 دقیقه
هفده - قسمت دوم
18 دقیقه
هجده - قسمت اول
20 دقیقه
هجده - قسمت دوم
15 دقیقه
نوزده - قسمت اول
21 دقیقه
نوزده - قسمت دوم
25 دقیقه
بیست - قسمت اول
24 دقیقه
بیست - قسمت دوم
12 دقیقه
بیست - قسمت سوم
17 دقیقه
بیست‌ویک - قسمت اول
22 دقیقه
بیست‌ویک - قسمت دوم
24 دقیقه
بیست‌ودو
15 دقیقه
بیست‌وسه - قسمت اول
20 دقیقه
بیست‌وسه - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دختر مردم
نویسنده
مترجمارسلان فصیحی
راویهوتن شاطری پور
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دختر مردم

Mahsa Bashiri
۱۴۰۲/۹/۱۱
داستانی بسیار جالب و جذاب که درباره زنی است که چوب سادگی و دل پاک خودش رو میخوره و در آخر زندگیش در فلاکت به پایان می‌رسد اما افرادی که به او نامردی کردند هم نتیجه بد ذاتی خود را می‌بینند. داستان درباره روابط و زورگویی‌های قدیمیه مادرشوهر به عروس و مرد سالاری در فرهنگهای اشتباه گذشته است
در کل رمانی جذاب و دلنشین بود و راوی بسیار زیبا آن را خوانش کردند
آرزو جمالان
۱۴۰۲/۶/۱
فرهنگی بسیار شبیه فرهنگ خودمان و سادگی و بیسوادی که باعث چه مشکلات جبران ناپذیری میشود
مونا مه پیکران
۱۴۰۲/۴/۲۲
فکر کنم اولین نفری م‌که کتاب و گوش دادم ولی به کسی توصیه نمی‌کنم جالب نبود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دختر مردم

برای دریافت کتاب صوتی دختر مردم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.