معرفی و دانلود کتاب صوتی ناگفته‌های بزرگ‌ترها از هنر: کاربرد هنر در مسیر نوجوانی

عکس جلد کتاب صوتی ناگفته‌های بزرگ‌ترها از هنر: کاربرد هنر در مسیر نوجوانی
قیمت:
۵۲,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ناگفته‌های بزرگ‌ترها از هنر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ناگفته‌های بزرگ‌ترها از هنر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ناگفته‌های بزرگ‌ترها از هنر: کاربرد هنر در مسیر نوجوانی

کتاب صوتی ناگفته‌های بزرگ‌ترها از هنر نوشته‌ی آلن دوباتن، اثری از مجموعه‌ی «مدرسه‌ی زندگی» است که به کودکان و نوجوانان، اهمیت و شیوه‌ی درست درک هنر را یاد می‌دهد. این کتاب به خوبی علت توجه انسان‌ها به مفهوم هنر و اشیاء هنری را توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی ناگفته‌های بزرگ‌ترها از هنر

تقریباً همه بر این موضوع که «هنر در زندگی انسان اهمیت بسیاری دارد» توافق نظر دارند، اما اگر از آن‌ها راجع به چرایی این موضوع سوال کنید، احتمالاً تنها عده‌ی کمی قادر به پاسخگویی به آن باشند. شاید فکر کنید که هنر برایمان باارزش است، چون بسیار گران قیمت است. ولی این پاسخ درستی برای پرسشی که مطرح کردیم نیست، زیرا طبق آنچه آلن دوباتن (Alain de Botton) در کتاب صوتی ناگفته‌های بزرگ‌ترها از هنر (What Adults Don’t Know About Art) مثال می‌زند، گران‌ترین اثر هنری در جهان قیمتی نزدیک به قیمت یک نفت‌کش هم ندارد، ولی ما تابه‌حال ندیده‌ایم که مردم راجع به نفت‌کش‌ها با هم حرف بزنند یا آن‌ها را در جایی نگهداری کنند تا دیگران از آن‌ها بازدید کنند.

پس چرا هنر همیشه یکی از بحث‌های داغ میان آدم‌هاست؟ شاید فکر کنید زیرا هنر قدیمی و باستانی است. اما این هم جواب درستی برای علت اهمیت هنر نیست. یک سنگ ممکن است قدمت بسیار بیشتری از یک اثر هنری داشته باشد، اما باز هم آن سنگ به قیمتی بالا میان مردم معامله یا در موزه برای تماشای عموم گذاشته نمی‌شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ناگفته‌های بزرگ‌ترها از هنر

آلن دوباتن در کتاب صوتی ناگفته‌های بزرگ‌ترها از هنر، توضیح می‌دهد که چرا هنر برای انسان اهمیت دارد و اساساً هنر به چه شکلی در زندگی ما کاربرد پیدا می‌کند. این سوال پاسخ‌های فراوانی دارد. شاید بهتر باشد برای دیدن یک جنبه از پاسخ این سوال، نگاهی به داستان اولین اثر هنری بیندازیم. بحث‌های زیادی در رابطه با اینکه دقیقاً چه چیزی اولین اثر هنری تاریخ است وجود دارد، اما داستانی قدیمی در این رابطه هست که شروع تاریخ هنر را به دوستی نزدیک دو نفر ربط می‌دهد. این دو نفر که پسری چوپان و دختری روستایی بودند، دوستی نزدیکی با هم داشتند و هرروز یکدیگر را ملاقات می‌کردند. اما با شروع فصل تابستان، پسر باید برای چرای دام‌ها از روستا دور می‌شد و این بین آن‌ها فاصله می‌انداخت. هر دو از اینکه دیگر یکدیگر را نمی‌دیدند بسیار غمگین بودند، تا اینکه دختر تصمیم گرفت نقش سایه‌ی پسر را که بر زمین افتاده بود، روی دیوار حکاکی کند تا ظاهر او را از یاد نبرد. همین اتفاق ساده که به انسان کمک می‌کرد یک واقعه، شخص، مکان، حالت و یا احساسی خاص را ثبت کند تا به کمک آن، از فراموشی جلوگیری کند، لحظه‌ی شروع تاریخ هنر و یکی از هزاران علت مهم بودن آن برای ما آدم‌هاست.

کتاب صوتی ناگفته‌های بزرگ‌ترها از هنر توسط محمد هدایتی به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی نسترن نجاران بوده است. نشر صوتی جیحون و انتشارات کتابسرای نیک ناشران این کتاب هستند.

درباره‌ی مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی

مجموعه کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی (The School of Life) از موسسه‌ی انتشاراتی‌ای با همین نام عرضه شده‌اند که در زمینه‌ی انتشار کتاب، ساخت فیلم، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ارائه‌ی خدمات درمانی روانشناسی در جاهایی مثل لندن، آمستردام، سئول و... فعالیت دارد. کتاب‌های این مجموعه بر خودشناسی و پرورش هوش عاطفی تاکید دارند و هدفشان ارائه‌ی آموزش‌هایی است که با بالا بردن همدلی و ایجاد ارتباط سازنده‌تر میان انسان‌ها، کیفیت زندگی آن‌ها را تا حد زیادی بالا ببرد. در باب امیدواری، در باب شکست، در باب تربیت احساسات و... از عناوین این مجموعه هستند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ناگفته‌های بزرگ‌ترها از هنر

  • این کتاب به صورت ویژه و بدون قیدوشرط برای کتابخانه‌ی خانواده، مدرسه و جامعه توصیه می‌شود. (Midwest Book Review)
  • این کتاب مقدمه‌ای فوق‌العاده برای ایده‌ها و فلسفه‌ی هنر و هنرمندان است. (Goodreads review)
  • ای کاش در کودکی می‌توانستم چنین کتابی داشته باشم. (Goodreads review)

کتاب صوتی ناگفته‌های بزرگ‌ترها از هنر برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به کودکان، نوجوانان و بزرگسالانی که علاقه‌مند به درک بهتر هنر هستند پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی ناگفته‌های بزرگ‌ترها از هنر: کاربرد هنر در مسیر نوجوانی می‌شنویم

چرا اثر هنری شبیه به یک ابزار است؟

در فصل‌های قبل از این نکته صحبت کردیم که چگونه ایده‌ی انتخاب پوسترها و تابلوهایی برای تزئین اتاق رویاییتان روش بسیار مفیدی برای درک هنر و اهمیت آن است. در کنار این، ایده‌ای اساسی‌تر هم وجود دارد که به ما در درک این مسئله کمک می‌کند، ایده‌ای که ممکن است غیرمنتظره باشد: «آثار هنری ابزار هستند.»

شاید این گفته بسیار عجیب به نظر برسد، چرا که معمولاً ابزارها را چیزهایی در نظر می‌گیریم که به بدن ما کمک می‌کنند کارهایی انجام بدهد. دستان ما در حمل آب ناتوان‌اند، از این رو آدمیان ابزاری اختراع کرده‌اند، یعنی سطل، که به آن‌ها در انجام این کار یاری می‌رساند. بریدن چوب با انگشتان غیرممکن است، خواهش می‌‌کنم امتحانش نکنید، برای همین هم آدمی اره را اختراع کرده که برای انجام این کار، خیلی خیلی مناسب‌تر است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
14 دقیقه
شما و هنر
10 دقیقه
چرا یک گالری هنری شبیه به اتاق خواب شماست؟
10 دقیقه
پاسخ بزرگ
24 دقیقه
چرا اثر هنری شبیه به یک ابزار است؟
24 دقیقه
قدردانی
23 دقیقه
امید
25 دقیقه
تعادل
21 دقیقه
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ناگفته‌های بزرگ‌ترها از هنر: کاربرد هنر در مسیر نوجوانی
نویسنده
مترجممحمد هدایتی
راوینسترن نجاران
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ناگفته‌های بزرگ‌ترها از هنر

برای دریافت کتاب صوتی ناگفته‌های بزرگ‌ترها از هنر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.