معرفی و دانلود کتاب صوتی پنج داستان کوتاه

عکس جلد کتاب صوتی پنج داستان کوتاه
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پنج داستان کوتاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پنج داستان کوتاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پنج داستان کوتاه

کتاب صوتی پنج داستان کوتاه اثری از جلال آل احمد، نویسنده‌ی نام‌آشنا و برجسته‌ی ایرانی است. آل احمد در داستان‌های کوتاه این کتاب تلاش کرده است تا نگاه انتقادی خود به فضای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را از زبان شخصیت‌های مختلف و در قالب روایات متفاوت بیان نماید و از بارزترین معضلات و پیچیدگی‌های درونی جامعه‌ی ایران، از عقاید افراطی و جهل و خرافات گرفته تا فقدان آگاهی که همواره دامن‌گیر ایرانیان در مقاطع مختلف تاریخ بوده است، سخن بگوید.

درباره‌ی کتاب صوتی پنج داستان کوتاه

«مبلغ لومپنیسم ادبی» یا «آذرخشی در دل تاریکی»؛ جلال آل احمد به هر نامی که خوانده شود، بی‌گمان از برجسته‌ترین و تأثیرگذارترین نویسندگان و منتقدان ادبی این مرز و بوم به شمار می‌آید. آل احمد در طول زندگی نه‌چندان طولانی خود، تحولات فردی و اجتماعی بسیاری را تجربه کرده و رویدادهای زیادی را از سر گذرانده است. او در برهه‌ای از زندگی‌اش به مذهب روی آورد، زمانی به حزب توده پیوست، سپس از حزب و تفکراتش فاصله گرفت و دوباره به اندیشه‌های مذهبی اقبال نشان داد. آل احمد از این رو از چهره‌های مشهور و اثرگذار در حوزه‌های مختلف ادبی، فرهنگی، اجتماعی و گاه حتی سیاسی دهه‌ی چهل ایران قلمداد می‌شود. با اینکه خوانش‌ها و برداشت‌های بسیار متفاوتی از اندیشه و آثار آل احمد انجام شده است اما تأثیر نگرش و جهان‌بینی او بر نویسندگانِ پس از وی غیرقابل انکار است.

داستان‌های کتاب صوتی پنج داستان کوتاه به لحاظ محتوایی با یکدیگر مرتبط هستند. پنج داستان این کتاب صوتی به‌ترتیب عبارتند از «گلدسته‌ها و فلک»، «جشن فرخنده»، «خواهرم و عنکبوت»، «شوهر آمریکایی» و «خونابه‌ی انار». سه داستان نخست به کودکی و شیطنت‌های پسربچه‌ای به نام عباس اختصاص دارد که در یک خانواده‌ی مذهبی با پدری روحانی به دنیا آمده است. عباس به نوعی راوی کودکی و نوجوانی نویسنده نیز هست چرا که آل احمد نیز همانند عباس، فرزند یک روحانی است و در خانواده‌ای مذهبی رشد و نمو پیدا کرده است. در دیگر روایات کتاب صوتی پنج داستان کوتاه نیز آل احمد، همانند سایر نوشته‌هایش به مضامین مختلف اجتماعی و سیاسی اشاره کرده و از خودباختگی، خرافات، غرب‌زدگی، سنت‌زدگی و هویت گاه متزلزل ایرانی سخن گفته است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی پنج داستان کوتاه

جلال آل احمد در کتاب صوتی پنج داستان کوتاه مترصد بوده از روایت ابزاری بسازد تا جامعه‌ی نویسنده و افکارش را بلاواسطه بازتاب دهد. فراز و فرود داستان‌هایش و تناقضاتی که گهگاه در نوشته‌های وی مشاهده می‌شود، گواهی مستدل بر فرازونشیب‌ها و تجربیات زیسته‌ی فراوان اوست. نوشته‌های آل احمد همانند دیگر نویسندگانِ پس از دوران مشروطه، مملو از ارجاعات سیاسی و اجتماعی است و به همین خاطر، علاوه بر تحلیل‌های زیبایی‌شناختی و بررسی‌های فنی، از نگاه جامعه‌شناختی نیز می‌توان به کنکاش در آثار وی دست زد. در اکثر قریب به اتفاق آثارش، آل احمد تلاش کرده تا فردیت را از قهرمان‌های روایتش بزداید و در مقابل، قهرمان‌ها و ضدقهرمان‌هایی تیپیک بیافریند که نماینده‌ی طبقه یا قشر ویژه‌ای از افراد جامعه باشند. جلال آل احمد نویسنده‌ای واقع‌گراست و همانند دیگر باورمندان به واقع‌گرایی، به کاویدن جامعه و چالش‌های آن و همین‌‌طور کنکاش در آسیب‌های ناشی از کمبود آگاهی و دانش، خرافه‌گرایی، آسایش‌طلبی، فقدان روحیه‌ی تعاون و هم‌دردی و بسیاری معضلات دیگر علاقه‌مند است و این علاقه در آثارش به‌وضوح نمایان است. تکنیک دیگری که جلال آل احمد در بیان مقصود خود به کار برده است، ابراز افکار و نظریاتش از زبان شخصیت‌ها در دیالوگ‌هاست. آل احمد خط داستانی خود را توسط مکالمه‌های میان شخصیت‌های داستان تکمیل می‌کند و شاید به همین دلیل است که داستان‌هایش روندی سریع و صریح دارند.

کتاب صوتی پنج داستان کوتاه را به همت نشر جیحون، در همکاری با انتشارات کتاب سرای نیک و با خوانش محمد ولیان و شهره روحی می‌شنوید.

کتاب صوتی پنج داستان کوتاه برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی پنج داستان کوتاه را به تمامی علاقه‌مندانِ داستان‌های کوتاه فارسی به‌ویژه آثاری با مضامین اجتماعی و انتقادی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی پنج داستان کوتاه می‌شنویم

به طرف دخمه می‌آمدند و لاشخورها با چشم‌های گرد و دوربین این چیزهای جنبنده و غبارانگیز را می‌پاییدند. کوفتگی گنگی که در اعضای خود داشتند، گرسنگی دور و دراز اخیر را به یادشان می‌آورد و هی می‌زد که پر باز کنند و چرخی بزنند و از طعمه‌ی تازه‌ای که می‌رسید، خبری بگیرند. اما هنوز بویی از آن چیزهای جنبنده نمی‌آمد. این بود که همچنان نشستند و همچنان که چیزهای جنبنده نزدیک و بزرگ می‌شد، آن‌ها گردن‌های خود را با سرهای کوچک مارمانند از تن درمی‌آوردند تا جنبنده‌های سیاه‌رنگ در پس دیواری از چهارطاقی‌های پای تپه گم‌ شدند...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
30 دقیقه
گلدسته‌ها و فلک
40 دقیقه
جشن فرخنده
42 دقیقه
خواهرم و عنکبوت
30 دقیقه
شوهر آمریکایی
9 دقیقه
خونابه‌ی انار
19 دقیقه
مثلاً شرح احوالات

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پنج داستان کوتاه
نویسنده
راویمحمد ولیان، شهره روحی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پنج داستان کوتاه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پنج داستان کوتاه

برای دریافت کتاب صوتی پنج داستان کوتاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.