معرفی و دانلود کتاب صوتی اورازان

عکس جلد کتاب صوتی اورازان
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اورازان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اورازان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اورازان

جلال آل احمد در کتاب صوتی اورازان مشاهدات عینی‌اش از سبک زندگی و وضع معیشت مردم ناحیه‌ی اورازان را در زمان خودش روایت می‌کند. با شنیدن این کتاب، تصویر روشنی از آداب و رسوم و محیط زندگی اقوام ایرانی ساکن در اورازان به دست می‌آورید.

درباره‌ی کتاب صوتی اورازان

جلال آل احمد از نویسندگان برجسته‌ی معاصر ایرانی است که با قلم منحصربه‌فردش،‌ کمک شایانی به غنای ادبیات فارسی کرده است. او که علاوه بر استعداد در داستان‌سرایی و نویسندگی، دستی هم بر آتش سیاست داشت، همیشه و در همه حال به وضع معیشت مردمی که در اطرافش می‌دید توجه ویژه‌ای می‌کرد و نسبت به وضعیت اجتماعی مملکتش بی‌توجه نبود. همین علاقه به دقت در طریقه‌ی معیشت مردم، از او یک جامعه‌شناس نیز ساخته بود. او با نگارش مشاهداتش و تدوین سفرنامه‌های مختلف، اطلاعات مفید و ارزشمندی را از زندگی مردمان نواحی مختلف در عصر خودش به جا گذاشته است. کتاب‌هایی همچون «خسی در میقات» و «تات‌نشین‌های بلوک زهرا» از جمله‌ی این سفرنامه‌های منحصربه‌فردند که آل احمد در آن‌ها از کوچکترین جزئیات زندگی مردم منطقه نیز نگذشته و همه را به شیوه‌ای روان و شیرین، گزارش کرده است.

کتاب اورازان که در اینجا نسخه‌ی صوتی آن در دسترس شما قرار گرفته، کتابی دیگر از مجموعه سفرنامه‌های آل احمد است که در آن، گزارشی از طرز زندگی مردم در ناحیه‌ی اورازان ارائه شده است. روستای اورازان، منطقه‌ای در حوالی کوهپایه‌های طالقان است که مردمش بنا بر طولانی بودن فصل سرما، بیشتر به دامداری اشتغال دارند تا کشاورزی. حدود هشت ماه از سال آب‌وهوای اورازان سرد و برفی است و حتی پیران ده نیز به یاد ندارند که ذخایر برف دره‌های اطراف روستا هیچ‌گاه آب شده و به پایان رسیده باشد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی اورازان

مردم در این محل، خود را فرزندان دو معصوم‌زاده می‌دانند. از بابت ازدواج‌های فامیلی که در روستا رواج داشته، همه یکدیگر را دخترعمو و پسرعمو می‌نامند و به سبب جد مشترکشان، خود را سید و مذهبی‌مآب قلمداد می‌کنند. این سید بودن تمام خانواده‌های اورازانی چنان مشهور است که اولاً در دهات اطراف نیز خوشنام و محترم‌اند و ثانیاً از قِبل این معصوم‌زاده بودن، برای خود امرار معاش نیز می‌کنند و به شغل دعانویسی روی می‌آورند.

شاید در ابتدا این توجه فوق‌العاده‌ی جلال آل احمد در نگارش جزئیات زندگی مردمانی از ناحیه‌ای دور چندان حائز اهمیت به نظر نرسد، ولی طبق آنچه خود آل احمد بیان کرده، این روستاها و دهات کوچک که کسی توجهی به آن‌ها ندارد اولین هسته‌های تشکیلات اجتماعی این سرزمین هستند. ازاین‌رو توجه به احوالات زندگی آن‌ها می‌تواند اطلاعات مهمی از سبک زندگی و آداب و رسوم ایرانیان در اختیار مخاطب قرار دهد.

کتاب صوتی اورازان با تلاش نشر صوتی جیحون و انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شده. این اثر را با صدای افشین اعتماد می‌شنوید.

کتاب صوتی اورازان برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به سفرنامه‌های ایرانی، از شنیدن این کتاب استقبال خواهند کرد.

در بخشی از کتاب صوتی اورازان می‌شنویم

اشاره شد که چه در ده و چه در مزارع اطراف آن، تنها آبی که در دسترس اهالی است آب چشمه‌ها است. تقریباً در مرکز ده، روبه‌روی در حسینیه چشمه‌ی بزرگی هست که بیش از دو سنگ آب می‌دهد. هیچ‌کس از این آب نمی‌خورد. اما اطراف چشمه را کنده‌اند و سنگ چیده‌اند و چاله‌ی بزرگی به وجود آورده‌اند که محل شستشوی ظرف و لباس و فرش اهالی است. گاو و گوسفندهای خود را در هم در آن می‌شویند. حتی برای شستن مرده‌های خود نیز، از آن استفاده می‌کنند. تنها حوضی که در تمام ده می‌توان سراغ کرد،‌ همین است. آب آن، پس از اینکه از چند باغ گذشت، به رودخانه می‌افتد و می‌رود. از این بزرگتر، آب کهریز است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
10 دقیقه
مقدمه
30 دقیقه
یک و دو
24 دقیقه
سه و چهار
24 دقیقه
پنج و شش
24 دقیقه
هفت و هشت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اورازان
نویسنده
راویافشین اعتماد
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اورازان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اورازان

برای دریافت کتاب صوتی اورازان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.