معرفی و دانلود کتاب صوتی رزم و بزم در هاماور: مجموعه داستا‌ن‌های شاهنامه - جلد یازدهم

عکس جلد کتاب صوتی رزم و بزم در هاماور: مجموعه داستا‌ن‌های شاهنامه - جلد یازدهم
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رزم و بزم در هاماور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رزم و بزم در هاماور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رزم و بزم در هاماور: مجموعه داستا‌ن‌های شاهنامه - جلد یازدهم

در کتاب صوتی رزم و بزم در هاماور به شنیدنِ داستان‌هایی جذاب از دوران پادشاهی کی‌کاووس دعوت می‌شوید. محسن دامادی با تسهیل کردنِ منظومه‌ی دشوار ابوالقاسم فردوسی، شاهنامه را برای مخاطبین به نثری ساده و امروزی بدل کرده است. این کتاب یازدهمین مجلد از مجموعه‌ی داستان‌های شاهنامه‌ است.

درباره‌ی کتاب صوتی رزم و بزم در هاماور

جنگ هاماوران یکی از جنگ‌های مهمِ شاهنامه (Shahnameh) است که کی‌کاووس به آن اقدام می‌کند. این پادشاه ایرانی در طول صدوشصت سال حکومت خود، جنگ‌های مهمی از جمله جنگ مازندران و جنگ هاماوران را رقم می‌زند. کی‌کاووس پس از رهایی از چنگ دیو سپید و پیروزی در جنگ مازندران به کمک رستم، هوس حمله به هاماوران به سرش می‌زند. این بار جنگی برون‌مرزی صورت می‌گیرد که به یک داستان عاشقانه می‌انجامد.

محسن دامادی (Mohsen Damadi) در کتاب صوتی رزم و بزم در هاماور، شاهنامه را به نثر ساده و قابل‌فهمی درمی‌آورد که با ذائقه‌ی انسانِ عصر حاضر جور درمی‌آید. ضمنِ اینکه پس از شرح داستان، ابیاتی را از شاهنامه به‌عنوان شاهد می‌آورد.

پس از حمله‌ی کی‌کاووس به هاماوران و پیروزی در جنگ، این پادشاه کیانی دل‌باخته‌ی دختر شاه هاماوران، سودابه می‌شود. پدر سودابه که در جنگ مغلوب شده و دخترش را در مقابل خود می‌بیند، ناچار به این وصلت رضایت می‌دهد، اما در سرش نقشه‌هایی برای نابودی کی‌کاووس دارد. سودابه زنی جسور و بخرد در شاهنامه معرفی شده که از شوهر خود در مقابل توطئه‌ی پدر دفاع می‌کند. این عاشقانه، یکی از داستان‌هایی است که در کتاب صوتی رزم و بزم در هاماور، روایت می‌شود.‌

معرفی و دانلود کتاب صوتی رزم و بزم در هاماور

شاهنامه یکی از بزرگ‌ترین منظومه‌های حماسی دنیاست که با آثاری همچون ایلیاد و ادیسه مورد مقایسه قرار می‌گیرد. این اثر شگرف و عظیم، دست‌رنجِ سی سال زیستِ آگاهانه‌ی حکیم ابوالقاسم فردوسی و مملو از صحنه‌های نمایشی و شخصیت‌های اسطوره‌ای است که فرهنگ ایرانی را به‌خوبی بازتاب می‌دهند و حتی مرجعی وزین برای اقتباس‌های ادبی و سینمایی به حساب می‌آیند.

اگر همیشه قصد خواندن شاهنامه را در ذهن داشته اما هیچ‌گاه وقتی برای آن پیدا نکرده‌اید، کتاب صوتی رزم و بزم در هاماور انتخاب مناسبی است تا به بخشی کوتاه و جذاب از شاهنامه گوش سپارید و با شخصیت‌های اسطوره‌ای کهن ایران‌زمین آشنا شوید. این کتاب صوتی را نشر صوتی جیحون، با صدای فرهاد اتقیایی منتشر کرده. برای خواندن این کتاب نیز می‌توانید به نسخه‌ی متنیِ انتشارات کتاب‌سرای نیک رجوع کنید.

کتاب صوتی رزم و بزم در هاماور ‌برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید در فرصتی کوتاه، داستان‌های جذابِ شاهنامه را همراه با ابیات کهنِ این منظومه‌ی حماسی، بشنوید، کتاب صوتی رزم و بزم در هاماور بهترین انتخاب است.

در بخشی از کتاب صوتی رزم و بزم در هاماور: مجموعه داستا‌ن‌های شاهنامه - جلد یازدهم می‌شنویم

دهان کاووس از دیدن سودابه باز ماند. با شگفتی نام یزدان را برای آفریدن این‌همه زیبایی بر زبان آورد.

نگه کرد کاووس و خیره بماند / به سودابه بر نام یزدان بخواند

این زمان به زبان عربی می‌گویند: ماشاالله، فتبارک‌الله. شاه ایران فوری بزرگان و موبدان همراه را گرد آورد. این زمان می‌گویند «جلسه کرد». به پیران دل‌آگاه و موبدان کهن‌سال گفت: «سزاوار است سودابه بنا با آیین و کیش ایرانی، شهبانوی ایرانی و همسر ما باشد.» لابد کسی سخنی جز به همراهی نگفت. کاووس سودابه را به همسری گرفت و به حجله‌گاه برد.

یکی انجمن ساخت با بخردان / ز بیدار پیر دل سر موبدان
سزا دید سودابه را جفت خویش / از او کام بستد به آیین و کیش

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
4 دقیقه
پیشگفتار
25 دقیقه
منم کاووس
21 دقیقه
نبرد در نبرد
26 دقیقه
پاسخ به خواستگار
24 دقیقه
سودابه در برابر پدر
26 دقیقه
خشم شاه هاماوران
25 دقیقه
جنگ با سه لشگر
18 دقیقه
خشم افراسیاب از نامه‌ی کاووس
16 دقیقه
سخن پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رزم و بزم در هاماور: مجموعه داستا‌ن‌های شاهنامه - جلد یازدهم
نویسنده،
راویفرهاد اتقیایی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی رزم و بزم در هاماور

امیر پیراحمدیان
۱۴۰۳/۱/۲۲
فردوسی بزرگ زبان فارسی را برای ایرانیان پاس داشت و این هدیه بزرگ کاری نیکو از این شاعر بزرگ است. کتاب حاضر بسیار زیبا و سلیس تفسیر و خوانده شده و اثری ارزشمند است.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رزم و بزم در هاماور

برای دریافت کتاب صوتی رزم و بزم در هاماور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.