معرفی و دانلود کتاب صوتی سقای آب و ادب

عکس جلد کتاب صوتی سقای آب و ادب
قیمت:
۱۱۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سقای آب و ادب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سقای آب و ادب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سقای آب و ادب

کتاب صوتی سقای آب و ادب، نوشته‌ی سید مهدی شجاعی، روایتی مذهبی‌ست که به زندگی حضرت عباس در ارتباط با امام علی، حضرت فاطمه، امام حسین، حضرت زینب و سکینه می‌پردازد. سیدمهدی شجاعی این کتاب را با استفاده از منابع مذهبی و اسناد تاریخی در ستایش حضرت عباس نوشته. حبیب خزایی فر آهنگسازی این کتاب صوتی را بر عهده داشته است.

درباره‌ی کتاب صوتی سقای آب و ادب

سید مهدی شجاعی، یکی از داستان‌نویسان و فیلم‌نامه‌نویسان مطرح ایرانی است. از او آثار داستانی و نمایشی متعددی منتشر شده است. وی در ادبیات مذهبی نیز آثاری نوشته است که کتاب‌های «کشتی پهلو گرفته»، «آفتاب در حجاب» و «سقای آب و ادب» از آن جمله‌اند. این نویسنده در کتاب سقای آب و ادب با زبانی شاعرانه و نثری ادبی، بخش‌هایی از زندگی حضرت عباس (ع) را روایت می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سقای آب و ادب

کتاب سقای آب و ادب، در ده فصل تنظیم شده و سید مهدی شجاعی جنبه‌های گوناگون واقعه‌ی عاشورا را در این فصول به تصویر می‌کشد. هر فصل، به ارتباط حضرت عباس با یکی از ائمه می‌پردازد و قسمت‌های مختلف حادثه‌ی کربلا را معرفی می‌کند. در فصل اول که نام «عباسِ علی» را بر خود دارد، گوشه‌هایی از زندگی حضرت عباس در کنار حضرت علی و همینطور دلاوری‌های او در جنگ صفین روایت می‌شود. فصل دومِ کتاب، که نام «عباسِ ام‌البنین» را بر خود دارد، به ماجرای ازدواج امام علی با ام‌البنین و گفتگو‌های حضرت عباس با مادرش می‌پردازد. اما در فصلِ سوم است که کتاب به واقعه‌ی کربلا می‌پردازد. این فصل که «عباسِ عباس» نام دارد، از گفتگوهای حضرت عباس با خودش تشکیل شده و سید مهدی شجاعی داستان آب آوردن او برای کودکان در روز عاشورا را در این فصل روایت می‌کند. فصل‌های دیگر کتاب از این قرارند: «عباسِ سکینه»، «عباسِ مواسات»، «عباسِ زینب»، «عباسِ ادب»، «عباسِ حسین»، «عباسِ فرشتگان» و «عباسِ فاطمه».

رفت‌و‌برگشت‌های روایی و حرکت سیال که راویان کتاب سقای آب و ادب دارند، جذابیت ویژه‌ای به این کتاب بخشیده است. اما سید مهدی شجاعی در فصل نهم، «عباسِ فرشتگان»ُ شیوه‌ی متفاوتی را در پیش می‌گیرد و نگاهی نو به شخصیت حضرت عباس (ع) می‌اندازد. در این فصل، فرشتگان به توصیف حضرت عباس (ع) می‌پردازند و جایگاه او در علم، عشق و ادب را نشان می‌دهند. ذوق هنری و ارادت سید مهدی شجاعی به حضرت ابوالفضل در این فصل بیشتر از دیگر قسمت‌های کتاب دیده می‌شود.

کتاب سقای آب و ادب توسط انتشارات نیستان منتشر شده و نسخه‌ی صوتی آن را همین انتشارات به گویندگی نویسنده تهیه کرده است. لازم به ذکر است که آهنگسازی این کتاب صوتی را حبیب خزایی فر، آهنگساز مطرح فیلم و سریال‌های ایرانی، برعهده داشته است.

کتاب صوتی سقای آب و ادب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتب مذهبی علاقه دارید و می‌خواهید در باب زندگی حضرت عباس اطلاعات بیشتری کسب کنید، شنیدن کتاب صوتی سقای آب و ادب به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی سقای آب و ادب می‌شنویم

اینک که دهلیزهای دلت را هم آذین رضای تو رغبت بسته‌ای و بر سریر صدق نزد ملیک مقتدر نشسته‌ای، چشم بگشا و ببین که چه حجله‌ای برای قربانی خویش آراسته‌ای. از برکت خون این عزیزانت، عزیزان من و سروران آسمان و زمین کربلا بدل می‌شود به پاک‌ترین، عزیز‌ترین، محترم‌ترین سرزمین. می‌شود قطعه‌ای از جنات عدل بر زمین. به محض شهادت فرزند تو و یاورانش، زمین به لرزه در می‌آید و کوه‌ها به اضطراب و تزلزل می‌افتد و هرچه آب در اقیانوس‌ها و دریاها، خشمگین و متلاطم می‌شود و پریشانی و آشفتگی به دامان اهل آسمان چنگ می‌اندازد و این‌ها همه از سر خشم و کین نسبت به دشمنان توست. دشمنان فرزندان تو و حرمتی که از خاندان تو شکسته شده است و ستم هولناکی که به عترت تو رسیده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
2 دقیقه
پیشگفتار اول
1 دقیقه
پیشگفتار دوم
20 دقیقه
عباسِ علی
23 دقیقه
عباسِ ام‌البنين
8 دقیقه
عباسِ عباس
17 دقیقه
عباسِ سکینه
18 دقیقه
عباسِ مواسات
20 دقیقه
عباسِ زینب
18 دقیقه
عباسِ ادب
30 دقیقه
عباسِ حسین
40 دقیقه
عباسِ فرشتگان - قسمت اول
53 دقیقه
عباسِ فرشتگان - قسمت دوم
58 دقیقه
عباسِ فرشتگان - قسمت سوم
40 دقیقه
عباسِ فرشتگان - قسمت چهارم
67 دقیقه
عباسِ فاطمه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سقای آب و ادب
نویسنده
راویسید مهدی شجاعی
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سقای آب و ادب

علی حمیدی
۱۴۰۲/۷/۲۰
شاهکار، من منتقد ادبی نیستم ستایشگر خوبی هم نیستم، همین بس که ارتباط عمیق روحی و قلبی با این کتاب برقرار کردم. هیچ کتابی مثل این کتاب و یکی دو داستان سید مهدی شجاعی که در مورد حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام نوشته‌اند چنین قدرت توصیفی‌ای نداشته، نه در مورد ایشان بلکه در هیچ اثر هنری‌ای در هیچ جای دیگری چنین تجربه‌ای نداشتم
Javad8787
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
زیباترین کتابی که درخصوص حضرت ابوالفضل العباس می‌توان نوشت. از این بهتر نمی‌شود. نویسنده سنگ تمام گذاشته و در بخش‌های مخالف کتاب اشک از چشمان خواننده سرازیر می‌شود. من مطمئنم نویسنده فقط به خاطر ثواب همین کتاب هم که باشد به بهشت خواهد رفت. احسنت.
ف. دانشور
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
عالی و بسیار تاثیرگذار
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سقای آب و ادب

برای دریافت کتاب صوتی سقای آب و ادب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.