معرفی و دانلود کتاب از کرامات شیخ ما

عکس جلد کتاب از کرامات شیخ ما
قیمت:
۱۸,۲۲۵ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از کرامات شیخ ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از کرامات شیخ ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از کرامات شیخ ما

سید مهدی شجاعی در کتاب از کرامات شیخ ما با زبانی طنز و طعنه‌وار داستان شیخی را روایت می‌کند که با مریدانش در زمانه‌ی امروز روزگار می‌گذراند و با زبان کهن پارسی، خودش را به آب و آتش می‌زند تا مردم غافل را نجات دهد، اما دریغ از یک گوش شنوا. به‌زعم او این جماعت آنقدر غافل‌اند که ناچار است رهایشان کند تا نتیجه‌ی غفلت آن‌ها دامنش را نگیرد.

درباره‌ی کتاب از کرامات شیخ ما

سید مهدی شجاعی (Seyed Mehdi Shojaee)، نویسنده‌ای باتجربه است که این‌بار در کتاب از کرامات شیخ ما، دست به خلق شخصیتی زده به نام شیخ که رسالتش را در موعظه‌ی بندگان و هدایتشان به راه راست می‌داند. شیخ با زبان فارسیِ قرن چهارم و پنجم هجری قمری سخن می‌گوید و با جمعی از مریدان مخلصش، داستان‌هایی را رقم می‌زند. در داستان اول، راوی که خود نیز یکی از مریدان نزدیک شیخ است در توصیفی که کاملا او را به ما می‌شناساند، می‌گوید: «بر این باور بود که رسالتش فقط در گفتن است، حرف زدن، خطابه خواندن، موعظه کردن و دیگران را بر انجام آنچه خود حالش را نداشت، فراخواندن و الحق که در این وادی، استادی تمام بود.»

سید مهدی شجاعی در قالب داستان‌های کوتاه طنز، مسائلی را مطرح می‌کند که در زندگی اجتماعی ما کاملاً آشنا به نظر می‌رسند. شیخ در داستان اول قصد دارد مردمان عادی را هدایت کند. او به همراه تعدادی از مریدانش به جمعی برمی‌خورد که وقتشان را به لغو و بطالت می‌گذرانند. در داستان دوم، درصدد گسترش عدالت در زمین برمی‌آید، در داستان سوم با پیشگویی خود در رابطه با سقوط ارز، مریدان مخلصش را به خرید ارز راهنمایی می‌کند، در داستان چهارم رشوه‌خواری را نهی می‌کند و در داستان آخر حال قبضی بر شیخ مستولی می‌شود که حاکی از غم و خون‌دلی است که برای این مردم می‌خورد.

کتاب نامبرده شامل پنج داستان کوتاه است با این عناوین: «در باب هدایت آنام کالانعام و ناسپاسی و قدرنشناسی خلایق مر شیخ را»، «در باب اجرای عدالت و ما یتعلق به»، «در باب پیش‌گویی حضرتش: قحطی و خشکسالی را»، «در باب رشوه و راشی و مرتشی و اهتمام حضرتش به برخورد قاطعانه تا اعدام و انهدام»، «شیخ در پاورقی، در باب دلیل تاخیر در پرداخت به قبض».

کتاب از کرامات شیخ ما برای چه کسانی مناسب است؟

از آنجایی که نویسنده با بهره‌گیری از چاشنی طنز، بخشی از مهم‌ترین مسائل سیاسی و اجتماعی را در پنج داستان کوتاه گنجانده، خواندن این کتاب برای کسانی که به موضوعات روز جامعه و داستان‌های کوتاه علاقه‌مندند، مناسب خواهد بود.

با سید مهدی شجاعی بیشتر آشنا شویم

سید مهدی شجاعی، نویسنده‌ای نام‌آشنا در حوزه‌ی ادبیات دینی و متولد سال 1339 است. معروف‌ترین آثار او کتاب‌های «کشتی پهلو گرفته»، «پدر، عشق، پسر» و «آفتاب در حجاب» هستند که هر سه در انتشارات نیستان به چاپ رسیده‌اند و از پرفروش‌ترین کتاب‌های مذهبی به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب از کرامات شیخ ما می خوانیم

شیخ بی‌مقدمه و ناگهان، همه مریدان را فرا خواند تا آنچه را که از سوی ایزد عزّ اسمه بدو رسیده بود در میان ایشان... با ایشان در میان بگذارد. و ما مریدان با این جنس از فراخوان، ناآشنا نبودیم. هر بار که مر شیخ را حوالتی از عالم غیب می‌رسید، فراخوانده می‌شدیم تا از رشحات آن چشمه‌ی نور توشه‌ای برگیریم. این بار اما شیخ فرموده بود که:

آب اگر در دست دارید زمین بگذارید و زمین خدمت ببوسید.

چنین شد که در چشم به هم زدنی، نگین حضرت شیخ از حلقه مریدان کامل گشت. و ما یکپارچه گوش شدیم تا کلام قدسی حضرت شیخ را درنیوشیم. شیخ ما انارالله برهانه ابتدا چند بار دست مبارک را در محاسن بلند و ارجمندشان فرو بردند و انگشتان آسمانی‌شان را از لابه‌لای آن عبور دادند و درآوردند و سه بار از سینه آه آتشین کشیدند و دل‌های جمله مریدان را آتش زدند و آنگاه لب به سخن گشودند:

مبارک باد بر شما این خبر از عالم غیب که قحطی‌ای عظیم در پیش است.

و سکوت فرمودند و در خویش فرو رفتند تا در این میان مریدان نیز در خویش فرو شوند و در ژرفنای کلام ایشان غور کنند و معنای سخن گهربار ایشان را کما هو حقه در یابند و به خصوص از ارتباط میان قحطی و مبارک، سر در آرند. پس آنگاه سه بار به توالی فرمودند: قحطی و خشکسالی./ و لختی درنگ کردند و آنگاه دست بر ران مبارک خویش کوفتند و حسرت بار اضافه فرمودند: و چه می‌دانید که قحطی چیست و خشکسالی چگونه است؟!

و سپس اشک را فرمودند که در چشم مبارکشان حلقه زند و بغض را فرمودند که در گلوی مقدسشان بشکند: همین قدر بگویم که دریغ از یک قطره باران که از دستان آسمان فرو چکد و دریغ از یک حبه گندم که زمین از خود برویاند.

فهرست مطالب کتاب

1. در باب هدایت انام کالانعام و ناسپاسی و قدرناشناسی خلایق‌ مر شیخ را
2. در باب اجرای عدالت و مایتعَّلقُ به
3. در باب پیش‌گویی حضرتش، قحطی و خشکسالی را
4. در باب رشوه و راشی و مرتشی و اهتمام حضرتش به برخورد قاطعانه تا اعدام و انهدام
5. شیخ در پاورقی در باب دلیل تأخیر در پرداخت به قبض

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از کرامات شیخ ما
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات81
زبانفارسی
شابک978-622-208-646-6
موضوع کتابکتاب‌های طنز، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب از کرامات شیخ ما

علی اکبر شوکتی
۱۴۰۲/۱۰/۷
قیمت کتاب یک‌مقدار زیاد بود، و واژه‌های عامه استفاده نشده بود. درسته که این نوع طنز نویسی واژه‌ها و نوع نوشتار خاصی هم میطلبه اما نویسنده محترم که چنین کتاب ارزنده‌ای نوشتند، زحمت استفاده از واژه‌های ساده تر در ویرایش روهم بکشند عالی میشود.
محمدمهدی شعبانی
۱۴۰۲/۱/۱۰
سلام، محتوای این کتاب حکایت حال روز کشور ماست. نشان می‌دهد در عصر پیشتازی علمی و فرهنگی کجایی کاریم و به چه دلخوش ‌.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب از کرامات شیخ ما

برای دریافت کتاب از کرامات شیخ ما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.