معرفی و دانلود کتاب صوتی سیمای دو زن: شیرین و لیلی در خمسه نظامی گنجوی

عکس جلد کتاب صوتی سیمای دو زن: شیرین و لیلی در خمسه نظامی گنجوی
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سیمای دو زن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سیمای دو زن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سیمای دو زن: شیرین و لیلی در خمسه نظامی گنجوی

سیمایی تازه از دو بانوی ایرانی! علی اکبر سعیدی سیرجانی در کتاب صوتی سیمای دو زن قرار است جلوه‌ی تازه‌ای از شخصیت «شیرین» و «لیلی» را در خمسه‌ی نظامی به شما نشان بدهد. اگر تابه‌حال فقط از لابه‌لای بیت‌های «خسرو و شیرین» و همین‌طور «لیلی و مجنون» این دو بانوی برجسته را شناخته‌اید، حالا نوبت آن رسیده که بررسی دقیق‌تری از ابعاد روان‌شناختی و اجتماعی عشق آن‌ها داشته باشید.

درباره‌ی کتاب صوتی سیمای دو زن

حتی اگر چندان هم طرفدار شعر کلاسیک نباشیم، حتما داستان عشق شیرین و خسرو و لیلی و مجنون را شنیده‌ایم. اغلب فارسی‌زبانی با این داستان‌ها چه از طریق خمسه نظامی و چه به کمک سایر کتاب‌های ادبی آشنایی دارند، اما تاکنون کمتر پژوهشگری به سراغ شخصیت‌شناسی و بررسی زمینه‌ی تاریخی این داستان‌ها رفته است. علی اکبر سعیدی سیرجانی در کتاب سیمای دو زن، ادبیات کلاسیک را به جامعه‌شناسی گره می‌زند. لیلی و شیرین که تاکنون تنها خود را از لابه‌لای ابیات نظامی گنجوی به ما نشان داده‌اند، این‌بار به دنیای مدرن ما قدم می‌گذارند تا از زوایای مختلف، بازگوکننده‌ی زمانه‌ی خود باشند.

بسیاری از ما ممکن است برای بررسی و شناخت جوامع گذشته تنها به سراغ قفسه‌ی خاک‌خورده‌ی کتاب‌های تاریخی برویم، اما علی اکبر سعیدی سیرجانی در کتاب صوتی سیمای دو زن به شما ثابت می‌کند که داستان‌ها گاهی بهترین منبع برای شناخت گذشته هستند. شیرین و لیلی که از بانوان بزرگ ادبیات داستانی ما به‌شمار می‌روند، گاهی در برخی داستان‌ها چهره‌ای اسطوره‌ای و غیرقابل‌باور به خود می‌گیرند. با‌وجود‌این کتاب صوتی سیمای دو زن با کنار گذاشتن افسانه‌پردازی‌ها تصویری قابل‌اعتماد و مستند از این زنان و جامعه‌ی ایشان در اختیارتان قرار می‌دهد.

اگر قبلاً با روایت نظامی از داستان خسرو و شیرین و لیلی و مجنون روبه‌رو نشده‌اید، اصلا نگران نباشید؛ زیرا نویسنده هم خلاصه‌ای از داستان‌ها را برای شما تهیه کرده است و هم ابیات دشوار برای شما معنی شده‌اند تا با شناخت کامل به سراغ ابعاد پنهان این داستان‌ها بروید. کتاب حاضر را انتشارات پیکان به چاپ رسانده و نشر صوتی ماه آوا آن را با صدای راضیه هاشمی و رضا عمرانی منتشر کرده است.

کتاب صوتی سیمای دو زن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مندان ادبیات کلاسیک هستید و به مباحث جامعه‌شناسی هم توجه دارید، شنیدن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین اگر از طرفداران داستان‌های لیلی و مجنون و نیز خسرو و شیرین هستید، شنیدن این کتاب را هرگز از دست ندهید.

علی اکبر سعیدی سیرجانی را بیشتر بشناسیم

علی اکبر سعیدی سیرجانی، زاده‌ی بیستم آذر 1310، از جمله نویسندگان، ادیبان و پژوهشگران نامدار ایرانی به‌شمار می‌رود. او که دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی فلسفه از دانشگاه تهران بوده است، همکاری با لغت‌نامه‌ی دهخدا، تألیف و گردآوری چندین کتاب و مقاله را در کارنامه‌ی خود دارد. از آثار او می‌توان به کتاب «زیر خاکستر» اشاره کرد که در حقیقت منتخب اشعار اوست. همچنین کتاب‌های «شیرین‌سخنان گمنام»، «تفسیر سورآبادی» و «تاریخ بیداری ایرانیان» از آثار پژوهشی و تصحیح‌های او به شمار می‌روند. این نویسنده آثار ترجمه‌شده‌ای نیز از جمله کتاب‌های «دو قربانی دیگر» و «آن روزها» را به چاپ رسانده است. علی اکبر سیرجانی پس از سال‌ها تحقیق و نگارش و ترجمه، سرانجام در ششم آذر 1373 درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی سیمای دو زن می‌شنویم

شخص دوم داستان شیرین از مقوله‌ی دیگری است. به جای پول و پله و خدم و حشم طبع بلندی دارد و دل زیباپسند و بازوی هنرمندی. مرد در نخستین دیدار مفصلی که با شیرین می‌کند دلبسته‌ی جذابیت و شکوه زن می‌شود و دیدارهای بعدی بر این دلبستگی‌ها می‌افزاید تا تبدیل به عشقی گردد یکسویه و حرارت‌بخش و خانمان‌سوز. نحوه‌ی تربیت و غرور هنرمندانه مانع از آن است که اظهاری کند و اصراری که می‌داند زن موردعلاقه‌ی او، دل در گروی عشق دیگری دارد.

مرد در اوج جوانمردی تن به رنج مهربانی یکسره می‌سپارد با همه دردسرهایش و به عشق افلاطونی متوسل می‌شود، یعنی دوست داشتن و عشق را در درون خود به کانون داغی مبدل کردن و از گرمی‌اش نیرو گرفتن و به هنر پرداختن. ریاضتی که مجنون دعوی‌اش را کرده است و فرهاد به جایش آورده. مرد دلباخته به خواهش شیرین تیشه برمی‌گیرد و با نیروی عشق، دل سنگین کوه را می‌خراشد و در ملاقات‌های متعددی که با کارفرمای نازنین دارد سخنی از دل شوریده و عشق خانه‌سوز خود به زبان نمی‌آورد، گرچه از سراپای وجودش لهیب دلدادگی شعله می‌کشد... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
38 دقیقه
بخش اول
34 دقیقه
بخش دوم
48 دقیقه
بخش سوم
117 دقیقه
بخش چهارم
52 دقیقه
بخش پنجم
53 دقیقه
بخش ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سیمای دو زن: شیرین و لیلی در خمسه نظامی گنجوی
نویسنده
راویراضیه هاشمی، رضا عمرانی
ناشر چاپینشر پیکان
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های نقد و بررسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سیمای دو زن

Maryam Moghadami
۱۴۰۲/۹/۴
کتابی بسیار عالی که به نظرم هر زن ایرانی باید بخونه تا متوجه بشه که درگذشته چقدر ارزش و احترام بین جامعه برای زنان قائل بودن و امیدوارم در آینده زنان جایگاه و ارزش دوباره خودشون رو در جامعه به دست بیارن
Saleh Siamaki
۱۴۰۳/۲/۳
تحلیل‌های استاد سیرجانی همواره بی نظیره. بیان گوینده عالیست و بسیار از این کتاب لذت بردم.
سمیه بهمنی
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
به خوبی تفاوت جایگاه زن در ایران باستان رو نسبت به دوران پس از اسلام نشون میده
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سیمای دو زن

برای دریافت کتاب صوتی سیمای دو زن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.