معرفی و دانلود کتاب صوتی فرار از اردوگاه 14: فرار ادیسه‌وار مردی از کره‌ی شمالی به سوی آزادی

عکس جلد کتاب صوتی فرار از اردوگاه 14: فرار ادیسه‌وار مردی از کره‌ی شمالی به سوی آزادی
قیمت:
۱۱۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرار از اردوگاه 14 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرار از اردوگاه 14 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فرار از اردوگاه 14: فرار ادیسه‌وار مردی از کره‌ی شمالی به سوی آزادی

کتاب صوتی فرار از اردوگاه 14، نوشته‌ی بلین هاردن، روایتی واقعی از زندگی «شین دونگ هیوک»، زندانی سیاسی اهل کره‌ی شمالی‌ست، که توانست از یکی از مخوف‌ترین اردوگاه‌های کار اجباریِ این کشور بگریزد و خود را از خطر مرگ نجات دهد. گفتنی‌ست که اثر پیش رو، یکی از پرفروش‌ترین عناوین نیویورک تایمز به شمار می‌رود. این اثر همچنین، نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز بوده است.

درباره کتاب صوتی فرار از اردوگاه 14

کتاب فرار از اردوگاه 14 (Escape from Camp 14) اثری مهیج و جنجالی از بلین هاردن، روزنامه‌نگار شهیر آمریکایی‌ست. از این کتاب با صفت «جنجالی» یاد کردیم، زیرا انتشار آن در سال 2012 غوغایی بزرگ در میان اهالی سیاست، چه در کشور آمریکا، و چه در کشور کره‌ی شمالی که رویدادهای شرح‌داده‌شده در کتاب در آن می‌گذرد، به پا کرد. کتاب صوتی فرار از اردوگاه 14 به موضوع اردوگاه‌های کار اجباری در کشور کره‌ی شمالی می‌پردازد. در این اثر سرگذشت متأثرکننده و دردناک شخصیتی واقعی روایت شده که در یکی از این اردوگاه‌ها به دنیا آمد و تا مدت‌های مدید در آن‌جا گذران زندگی کرد. این شخصیت، شین دونگ هیوک نام دارد.

شین دونگ هیوک از زمانی که دیده به این جهان گشود یک اسیر بود، اسیرِ دستِ تمامیت‌خواه‌ترین حکومتِ تاریخ. اعضای خانواده‌ی او -از جمله مادر و برادرش- که از مغضوبان حکومت به شمار می‌رفتند، به اتهامات واهی اعدام شده بودند. هیوک نیز به جرم تعلق به این خانواده، از همان بدو تولد به اسارتِ نیروهای امنیتی کره‌ی شمالی درآمد، و دوران کودکی و نوجوانی را در یکی از مخوف‌ترین اردوگاه‌های کار اجباری این کشور به سر آورد.

در این گفته که شین دونگ هیوک مثل یک حیوان تربیت شد، هیچ اغراقی نهفته نیست. به واقع، این عین جملاتی‌ست که از زبان خود او در کتاب صوتی فرار از اردوگاه 14 می‌خوانیم. مسئولان مراقبت از زندانیان در اردوگاهی که شین در آن اسیر بود، به روش‌های گوناگون عزت و شرافت او را لگدمال می‌کردند و کرامت انسانی‌اش را به بازی می‌گرفتند. آنان برای تکه‌ای نان و جرعه‌ای آب، شین و دیگرانی نظیر او را مجبور به تن دادن به انواعِ رذایلِ اخلاقی می‌کردند: از جمله تن‌فروشی، جاسوسی، تعدی به حقوق دیگران و... در اردوگاه، از صبح تا شام و از شام تا صبح، کار بود و کار بود و کار. آن هم کارهایی دشوار و طاقت‌فرسا که هر روز بسیاری از زندانیان جان عزیز خود را بر سر آن از دست می‌دادند. مخلص کلام این‌که زندگی شین دونگ هیوک در اردوگاه شماره 14، بیش‌وکم یادآور زندگی در دوزخ بود.

با این اوصاف، هیچ جای تعجب ندارد که او به فکر اتخاذ تصمیمی دیوانه‌وار مبنی بر فرار از اردوگاه افتاد. در بدترین حالت، ناکامی در اجرایی کردن این تصمیم به مرگ او منتهی می‌شد. و مگر نه این‌که مرگ برای مردی با سرگذشت شین دونگ هیوک یک تسلا، و حتی فراتر از آن، یک رؤیا بود؟ اما اگر تصمیم مذکور با موفقیت اجرایی می‌شد، شین به نخستین فردی بدل می‌گشت که توانسته از یک اردوگاه کار اجباری در کشور کره‌ی شمالی بگریزد. و این، در کمال شگفتی، همان اتفاقی بود که رخ داد!...

در کتاب صوتی فرار از اردوگاه 14 سیر رویدادهایی که به فرار موفقیت‌آمیز شین دونگ هیوک از کشور کره‌ی شمالی منتهی شد، به طور کامل روایت شده است.

گفتنی‌ست که کتاب صوتی فرار از اردوگاه 14 توسط «رادیو گوشه» در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

(در پایان، بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که بر اساس زندگی شین دونگ هیوک، فیلم مستندی نیز ساخته شده است. کارگردانی اثر مذکور بر عهده‌ی مارک ویس بوده است.)

افتخارات کتاب فرار از اردوگاه 14

  • نامزد دریافت جایزه‌ی لینکلن
  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین عناوین نیویورک تایمز
  • نامزد دریافت جایزه‌ی Dayton Literary Peace در بخش ناداستان
  • نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین کتاب گودریدز در بخش تاریخی و زندگینامه‌ای

نکوداشت‌های کتاب فرار از اردوگاه 14

  • اثری بی‌نظیر و یگانه... کتاب فرار از اردوگاه 14 کابوس دهشتناکی را توصیف می‌کند که تصور آن برای انسان غیرممکن است. (تری هانگ)

  • بلین هاردن در کتاب فرار از اردوگاه 14 راوی یک داستان قابل توجه و تکان‌دهنده بوده است؛ روایتی تلخ از زندانی شدن مردی بینوا در کره‌ی شمالی، و سرانجام، فرار ادیسه‌وارِ او... (وال استریت ژورنال)

  • یک بیوگرافی جذاب و خواندنی. اگر می‌خواهید دیدگاهی روشن در باب آنچه درون مرزهای کره‌ی شمالی رخ می‌دهد داشته باشید، حتماً کتاب فرار از اردوگاه 14 را مطالعه کنید. (سی ان ان)

  • داستانی که به هیچ داستان دیگری شباهت ندارد... کتاب فرار از اردوگاه 14، نوشته‌ی بلین هاردن، بیش از هر اثر مشابه دیگری، اسرار و رازهای حکومت فاسد کره‌ی شمالی را افشا می‌کند. (باربارا دمیک)

کتاب صوتی فرار از اردوگاه 14 مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب صوتی فرار از اردوگاه 14 را به دو گروه از مخاطبین توصیه می‌کنیم: یکی دوست‌داران آثار بیوگرافیک، و دیگری، خوانندگان کتاب‌های تاریخی.

با بلین هاردن بیشتر آشنا شویم

بلین هاردن (Blaine Harden) روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی آمریکایی‌ست. او به سال 1952 در ایالت واشنگتن دیده به جهان گشوده است. مشهورترین اثر هاردن، کتاب «فرار از اردوگاه 14» است که توضیحات مربوط به آن را در سطور پیشین مطالعه نمودید.

در بخشی از کتاب صوتی فرار از اردوگاه 14: فرار ادیسه‌وار مردی از کره‌ی شمالی به سوی آزادی می‌شنویم

نقشه‌ی آن‌ها ساده و به طرز دیوانه‌واری خوش‌بینانه بود. شین اردوگاه را می‌شناخت و پارک دنیا را. او آن‌ها را به آن‌سوی حصار می‌رساند و پارک به چین می‌برد، در آن‌جا عمویش برای آن دو سرپناه، پول و کمک فراهم می‌کرد تا به کره‌ی جنوبی سفر کنند.

اول شین بود که پیشنهاد داد باهم فرار کنند. اما قبل از این‌که این ایده را مطرح کند، چندین روز آشفته بود. می‌ترسید که شاید پارک خبرچین باشد، این‌که شاید همه‌ی این‌ها توطئه باشد و او هم مانند مادر و برادرش اعدام شود. حتی بعد از این‌که پارک از این ایده استقبال کرد، سخت بود که تغییری در بدگمانی شین حاصل شود. او مادر خودش را فروخته بود. چرا پارک نمی‌بایست او را بفروشد؟

با این حال، نقشه‌ی فرار همان‌طوری که بود جلو رفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
8 دقیقه
پیشگفتار
32 دقیقه
مقدمه
24 دقیقه
یک
20 دقیقه
دو
29 دقیقه
سه
10 دقیقه
چهار
9 دقیقه
پنج
14 دقیقه
شش
9 دقیقه
هفت
7 دقیقه
هشت
19 دقیقه
نه
19 دقیقه
ده
17 دقیقه
یازده
15 دقیقه
دوازده
22 دقیقه
سیزده
13 دقیقه
چهارده
12 دقیقه
پانزده
23 دقیقه
شانزده
25 دقیقه
هفده
14 دقیقه
هجده
18 دقیقه
نوزده
20 دقیقه
بیست
20 دقیقه
بیست‌ویک
20 دقیقه
بیست‌ودو
28 دقیقه
بیست‌وسه
12 دقیقه
مؤخره

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فرار از اردوگاه 14: فرار ادیسه‌وار مردی از کره‌ی شمالی به سوی آزادی
نویسنده
مترجممسعود یوسف حصیرچین
راویحمید محمدی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فرار از اردوگاه 14

محمد باقر عبیری
۱۴۰۲/۵/۲۶
این تنها کتابی بود که از زبان کسی که از ابتدای تولد در بند اردوگاه‌های کار کره شمالی بود خواندم. کتاب به شدت متأثر کننده و باور نکردنی است. از همه مهمتر و بدتر اینکه عملاً هیچ کمکی نمیشه به این موضوع کرد. کره جنوبی آنقدر فاصله گرفته که اتحاد دو کره را فقط ضرر مالی میبیند. آمریکایی‌ها هم درگیر بقیه مشکلات خودشان هستند. دنیا هم که عملاً نه ادعایی دارند نه حقی! دو نکته از نظر من برای نوشتن باقی میماند. ۱- در بیشتر طول داستان یاد کتاب نیم دانگ پیونگ یانگ آقای امیرخانی بودم. احتمالاً ایشان در زمان نوشتن کتاب خودشان از این همه جنایت اطلاع نداشتند یا اینکه همین الان هم تمام این سرگذشتها را دروغ میدانند. امیدوارم که اولی باشد! ۲- یک نکته که در کتاب به خوبی بیان میشود اما نویسنده که برای جامعه آمریکا نوشته است آن را بدیهی میبیند چندان پر و بال نمی‌دهد اهمیت ارتباط انسانها و مهربانی خود مردم با هم، برای نابودی دیکتاتوری است (شاید تنها نقطه امید کتاب). در پایان خواندن (شنیدن) کتاب را فقط به افرادی که به موضوع کره شمالی علاقه ویژه دارند و پیش از این کتابهایی مثل روح گریان من و آکواریوم‌های پیونگ یانگ را خوانده‌اند توصیه میکنم.
بهراد مافی اصل
۱۴۰۲/۸/۱۲
کتاب خیلی خوبی بود برای شروع مطالعه در مورد کره شمالی و زندگی‌های سختی که در اون جریان داره. چند نکته مهمی که وجود داره در این کتاب اینه که نشون میده انسان برای بقای خودش چقدر میتونه بجنگه و قوی باشه و حتی به خاطر همین بقا چقدر میتونه کارهای پست و رذل انجام بده هرچند که اصلا گناهکار نباشه برای چنین انجام کارهایی و مخاطب اون شخص رو درک میکنه و مقصر نمیدونه، چون کاملا قابل درکه که برای بقا باید اون کارهارو انجام میداده! همه ما تا حدودی هرآنچه که در کره شمالی میگذره رو میدونستیم ولی کار در اردوگاه اجباری چنان سخت و شکنجه بار هست که در مخیله هیچ انسانی نمیگنجه. صدای گوینده بسیار رسا و خوانش بسیار روانی دارن. بسیار سپاسگزارم از کتابراه و گوینده خوب.
شادی شادباد
۱۴۰۲/۶/۱۰
من خیلی کتاب خوندم و خیلی کتاب میخونم.
کتابای زیادی در مورد اردوگاه‌های نازی و راجع به همین فرار از کره‌ی شمالی و جنایات جنگی خوندم. تنها کتابی بود تو زندگیم‌که گریه‌ی من رو در اورد. لحظه‌ای که مرد بالاخره تونست ۱۰ ساعت بخابه من واقعا اشک ریختم. بی نظیر بود. امیدوارم تمام این‌جنایات روزی به پایان برسه.
ممنون از کتابراه.
سلمان بهمن دار
۱۴۰۲/۶/۸
کتاب بسیار جذاب و مفید اما بسیار تلخ و غم انگیز بود که هر شنونده یا خواننده‌ای رو به فکر وادار می‌کنه که حکومت‌های دیکتاتوری چه بلایی میتونن سر آدمها بیارن و اون هارو به چه کارهایی وادار کنن، کتاب در عین سادگی و قابل فهم بودن جنبه‌های مختلفی از زندگی انسانی رو نشون میده که بسیار قابل تأمل...
mohammad jaafaran
۱۴۰۲/۸/۳۰
این چندمین کتاب بود که در مورد کشورهای کمونیستی، قوانین آنها، شرایط کشورهایشان و بصورت جامع، احوال حال حاضر کشورهایشان میخوندم... تقریبا همه به‌ی شکل، ولی در جزئیات کمی بیش و کم... صدا که محمد و آقای محمدی که یکی از گرانترین صداهای امروز هستند نشان دادن که اینمورد هم بی جهت نبود، خسته نباشید و ممنون از کتابراه
مهسامحمدی
۱۴۰۲/۷/۲۵
این کتاب به نوعی زندگی نامه هست اما با ژانر ترسناک و دردناک.
از ظلمی که در کشور دیکتاتوری کره شمالی بر مردمش میشه آگاه بودم اما نه با این جزئیات و حالا ظلمی که در اردوگاه‌های کار اجباری اون جا رواست، رو خوندم جایی که خود دیکتاتوری وجود اون رو انکار میکنه.
کتاب تلخ و دردناکه
منوچهر خاکپور
۱۴۰۲/۶/۱۸
کتاب عالیست و زندگی مردم کره شمالی را نشان می‌دهد که در حاکمیت خودخواهانه رهبرش، مردم چگونه و با چه بدبختی‌هایی زنده هستند و بخشی از مردم یک سرزمین چگونه نابود می‌شوند و ایرادش برای من دانلود نشدن از قسمت 14 به بعد می‌باشد که متاسفانه هیچگونه پشتیبانی هم پیدا نکردم
فائقه
۱۴۰۲/۶/۱۵
به عنوان کسی که کتاب‌های زیادی خوانده‌ام میگم دوست من کتاب‌های کمتر و خوبی بخونی خیلی بهتر از این است که کتابهای زیاد و غیر مفید بخوانی چیزی که من رعایت نکردم و تازه یاد گرفتم. کتاب فرار از اردوگاه از اون کتاب خوب هاست که باید گوش کنی
Hiyam_z
۱۴۰۲/۶/۲۱
کتاب خیلییی خوبی هستش و واقعا پیشنهاد میکنم واقعا همچین دیدی رو به کره‌ی شمالی نداشتم با وجود اینکه کلی فیلم و سریال دربارش دیدم و واقعا متفاوت بود و جنبه‌ی دیدم رو بهش عوض کرد. و ظالم بودن این حکومت برام مشخص شد
شیما شریفیان
۱۴۰۲/۵/۱۵
من همیشه طرفدار پر و پاقرص این دست کتابام ولی این یکی فرق داره خیلی زیاد در مورد کسیه ک هیچ وقت زندگی عادی رو نداشته و چقدر اقای محمدی کتابخوان برازنده‌ای هستند🤌🏻
امیر بیشه
۱۴۰۲/۷/۵
فقط به یک چیز فکر می‌کنم... بدترین بلایی که میشه بر سر دیگر انسان‌ها آورد همینه که اونا مطمئن بشن هیچوقت اوضاع بهتر نمیشه و تسلیم سرنوشنی بشن که بقیه براشون نوشتن
mohammad navazeni
۱۴۰۲/۶/۹
کتاب خیلی غم انگیز بود. واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم. اصلا باورم نمیشد. چقدر دلم سوخت براشون. صدای گوینده عالی. چقدر مقدمه کتاب خوب بود انگار بهتر کتاب رو لمس کردم
فرشیدفرخنده
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
بسیارعالی این کتاب هم مثل کتاب های دیگه که در اپلیکیشن کتابراه خوندم عالی بود و من تشکر و قدردانی میکنم از تمام کسانی که این کتاب صوتی رو تهیه کردن خسته نباشید
شقایق شفیع پور
۱۴۰۲/۷/۳۰
آدم رو به فکر فرو‌ می‌برد.
از کشور کره شمالی و قرارهایی که افراد داشتن، کتاب خوندم. به نظرم این کتاب زیاد دربرابر اون‌هایی که خوندم مهیج نبود
علیرضا رضائیان
۱۴۰۲/۶/۸
درود کتابی بود که وقتی مطالعه میکنی باعث میشه هر سختی برات قابل تحمل بشه و راحت تر زندگی کنی و متوجه بشی انسان چقدر سختی میتونه تحمل کنه
مشاهده همه نظرات 26

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فرار از اردوگاه 14

برای دریافت کتاب صوتی فرار از اردوگاه 14 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.