معرفی و دانلود کتاب صوتی آداب دیکتاتوری: کیش شخصیت در قرن بیستم

عکس جلد کتاب صوتی آداب دیکتاتوری: کیش شخصیت در قرن بیستم
قیمت:
۱۱۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آداب دیکتاتوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آداب دیکتاتوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آداب دیکتاتوری: کیش شخصیت در قرن بیستم

کتاب صوتی آداب دیکتاتوری، نوشته‌ی فرانک دیکوتر را در حقیقت باید دانشنامه‌ای برای «دیکتاتورشناسی» دانست. نویسنده با رجوع به مستندات تاریخی و اطلاعات به‌دست‌آمده از بزرگترین دیکتاتورهای تاریخی، طرحی کلی را از سیمای یک دیکتاتور سیاسی برای شما به نمایش می‌گذارد. هیتلر، موسولینی، استالین، مائو و... معلمان اصلی این کتاب هستند که آداب‌و‌رسوم دیکتاتور شدن را به شما می‌آموزند!

درباره‌ی کتاب صوتی آداب دیکتاتوری

تنها چیزی که با خواندن کتاب‌های تاریخی نصیبمان می‌شود، نام چند سیاستمدار و شرح اقدامات آن‌هاست. در این کتاب‌ها، کسی از ویژگی مشترک رهبران اجتماعی و سیاسی یا محیطی که ایشان را در خود پرورش داد، با شما سخنی نمی‌گوید. از ابعاد روانشناختی این شخصیت‌ها هم در کتاب‌های تاریخ خبری نیست. برای شناخت دلایل پیدایش دیکتاتورها و علل رشد و پیشرفت آن‌ها چاره‌ای نمی‌ماند جز اینکه به آثاری مانند کتاب صوتی آداب دیکتاتوری (How to Be a Dictator) مراجعه کنیم. اثری که فرانک دیکوتر (Frank Dikötter) با تعمق در شخصیت برخی از مشهورترین اهالی سیاست و کنکاش در اسناد موجود برای علاقه‌مندان کتاب‌های تاریخ سیاسی تألیف کرده است. البته فراموش نکنید که مباحث روانشناختی هم به این کتاب وارد شده‌اند تا تصویری هر چه دقیق‌تر از شخصیت این دیکتاتورها به شما ارائه کنند.

اشتباه نکنید! قرار نیست با مطالعه‌ی این کتاب دیکتاتور شوید یا راه و چاه دیکتاتور بودن را بیاموزید. نویسنده معتقد است، برای دیکتاتور دانستن یک شخصیت، معیارهای تاریخی، اجتماعی و روانشناختی خاصی وجود دارد که خود، آن‌ها را بررسی کرده و از طریق کتاب حاضر در اختیارتان قرار داده است. بااین‌اوصاف، این کتاب راهنمایی برای دیکتاتور شدن نیست، بلکه راهنمایی برای شناسایی دیکتاتورهاست.

به کمک کتاب صوتی آداب دیکتاتوری می‌توانید ملاقاتی داشته باشید با کیم ایل سونگ، هیتلر، چائوشسکو و شخصیت‌هایی از این دست تا راز دیکتاتور شدن را از زبان خود ایشان بشنوید. البته تفاوت فرهنگی کشورهایی که آن‌ها را به دیکتاتوری پذیرفته‌اند موجب شده از هر یک رفتارهای متفاوتی را ببینیم اما شک نکنید که همگی در دیکتاتور بودن مشترک هستند.

اگر به بحث‌های تاریخی علاقه‌مند هستید و مایلید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید اما از طرفی، علاقه‌ای به مطالب کسالت‌بار این کتاب‌ها ندارید، شنیدن این کتاب گویا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. زبان ساده، صریح و گاهی طنز فرانک دیکوتر بدون اینکه خواب‌آلودگی به سراغتان بیاید، برایتان از مؤثرترین رخدادهای قرن بیستم می‌گوید. تمامی بخش‌های کتاب حالتی روایت‌گونه دارند و از این جهت به گیرایی مطالب و جذب مخاطب کمک می‌کنند.

توجه داشته باشید همان‌قدر که آشنایی با جنگ جهانی اول و دوم، قتل‌عام‌ها و زندانی کردن مردم بی‌گناه مهم است، شناخت دیکتاتورهایی که با تسلط بر اراده‌ی مردم موجب این اتفاقات شدند هم اهمیت دارد. کتاب حاضر شما را با تاریخ یک قرن دیکتاتوری آشنا می‌کند.

مسعود یوسف حصیرچین برگردان این کتاب را به انجام رسانده و انتشارات گمان آن را به طرفداران کتاب‌های تاریخی ارائه کرده است. اثر حاضر را با صدای پوریا نوش‌مهر می‌شنوید که به همت شرکت توسعه محتوای لحن دیگر منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های خرد و حکمت زندگی

این مجموعه که به کوشش انتشارات گمان منتشر شده است، کتاب‌هایی را دربرمی‌گیرد که هر یک به‌نوعی با فلسفه و مباحث فلسفی گره خورده‌اند. فلسفه‌ی سیاسی، فلسفه‌ی تاریخی یا فلسفه‌ای که پشت بسیاری از پدیده‌ها مانند تنهایی، پیاده‌روی، دروغ و موضوعاتی از این قبیل نهفته، درون‌مایه‌ی آثار این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

این کتاب‌ها فلسفه را به‌گونه‌ای متفاوت و به دور از پیچیدگی‌های معمول به ما می‌آموزند. در حقیقت باید بگوییم فیلسوف‌وار اندیشیدن را به ما یاد می‌دهند. قرار نیست با خواندن کتاب‌های این مجموعه به پاسخی سرراست برای زندگی برسید، بلکه قرار است دید شما به دیدگاه فیلسوفان نزدیک شود. به کمک این کتاب‌ها می‌آموزید که زندگی و پرسش‌های پیرامون آن را با دقت بیشتری در ذهن خود حلاجی کنید.

«در برابر استبداد»، «آهنگ زمان»، «اندر مزایای تنبلی»، «خورد و خوراک دیکتاتورها» عناوین برخی از آثار مجموعه کتاب‌های خرد و حکمت زندگی هستند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی آداب دیکتاتوری

  • مطالعه‌ای درخشان از دیکتاتوری در قرن بیستم. خواندن این کتاب برای هر دانشجوی رشته‌ی علوم سیاسی ضروری است. (سو پرایدو)

  • خواندن این اثر ضروری است! پرتره‌هایی که از دیکتاتورهای هشت‌گانه ترسیم شده بسیار جذاب هستند. (جاستین ماروزی)

  • یک تحقیق شجاعانه که به معنای واقعی کلمه ویرانگر است. (مجله‌ی اقتصاددان)

  • صریح و تلخ! (کتاب هفته، دیلی‌میل)

  • باشکوه! نویسنده به خاطرات و اسناد موجود توجه داشته اما این تحقیقات نتیجه‌ی آرشیو شخصی اوست که با نقدی سخت‌گیرانه همراه شده است. (ساندی تایمز)

کتاب صوتی آداب دیکتاتوری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های تاریخی با رنگ‌و‌بوی فلسفه و دنبال‌ کردن سرگذشت بزرگترین سیاستمداران تاریخ علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم شنیدن کتاب صوتی آداب دیکتاتوری را به خود هدیه دهید.

با فرانک دیکوتر بیشتر آشنا شویم

فرانک دیکوتر، متولد 1961، نویسنده و مورخ هلندی است که در حال حاضر از استادان برجسته‌ی دانشگاه هنگ‌کنگ به شمار می‌رود. عمده‌ی فعالیت‌های این تاریخ‌نگار بر تاریخ معاصر چین و سرگذشت مائو تسه‌تونگ متمرکز است. گفتنی‌ست او توانسته جایزه‌ی ساموئل جانسون را در سال 2011 از آن خود کند.

کتاب «ذهن پیشوا» از دیگر آثار فرانک دیکوتر محسوب می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی آداب دیکتاتوری می‌شنویم

موسولینی آن موقع فقط 39 سال داشت. کوتاه‌قد بود اما پشتش را صاف می‌کرد و بالاتنه‌اش را شق‌و‌رق نگه می‌داشت تا بلندتر به نظر برسد. چهره‌اش رنگ‌پریده‌ بود، موهای سیاهش به سرعت در حال عقب‌نشینی از پیشانی بلندش بود، دهانش بزرگ بود و حالتش تغییر می‌کرد. فک بزرگی داشت و دو چشم درشت بسیار سیاه نافذ داشت که انگار نزدیک بود از صورتش بیرون بزنند. بیش از همه شیوه‌ی سخنرانی و ژست‌های نمایشی‌اش - سر مایل به عقب، چانه‌ی رو به جلو و حرکات چشمش - را طوری انتخاب می‌کرد که به دیگران احساس قدرت و سرزندگی القا کند.

در محافل خصوصی می‌توانست بسیار مؤدب و بزله‌گو باشد. طبق مشاهدات جرج اسلوکوم، خبرنگار انگلیسی‌ای که در سال 1922 با او دیدار کرده بود، شخصیتی که موسولینی در ملاقات‌های خصوصی از خود نشان می‌داد به شکل محسوسی متفاوت بود. عضلاتش دیگر محکم نبودند، فکش نرم و صدایش صمیمی می‌شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
10 دقیقه
یادداشت مجموعه
22 دقیقه
پیشگفتار
39 دقیقه
بخش اول: موسولینی - قسمت اول
48 دقیقه
بخش اول - قسمت دوم
46 دقیقه
بخش دوم: هیتلر - قسمت اول
46 دقیقه
بخش دوم - قسمت دوم
51 دقیقه
بخش سوم: استالین - قسمت اول
32 دقیقه
بخش سوم - قسمت دوم
46 دقیقه
بخش چهارم: مائو - قسمت اول
42 دقیقه
بخش چهارم - قسمت دوم
29 دقیقه
بخش پنجم: کیم ایل سونگ - قسمت اول
34 دقیقه
بخش پنجم - قسمت دوم
59 دقیقه
بخش ششم: دووالیه
56 دقیقه
بخش هفتم: چائوشسکو
47 دقیقه
بخش هشتم: منگیستو
10 دقیقه
سخن پایانی
4 دقیقه
قدردانی‌ها
1 دقیقه
پشت جلد 1
1 دقیقه
پشت جلد 2

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آداب دیکتاتوری: کیش شخصیت در قرن بیستم
نویسنده
مترجممسعود یوسف حصیرچین
راویپوریا نوش مهر
ناشر چاپیانتشارات گمان
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۲۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آداب دیکتاتوری

هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۲/۶/۱۴
کیفیت صدا و ضبط عالی
نحوه بیان گوینده: نه چندان خوب؛ یکنواخت و فاقد مهارتهای کتابخوانی.
محتوا: جالب؛ ارزش گوش دادن دارد. تلخیص کوتاهی از زندگی چندین دیکتاتور معروف است.
ارین رادمهر
۱۴۰۱/۱۱/۲۶
میشه گفت زندگی نامه تک تک بعضی از دیکتاتورها هستش و اصل کتاب همون نتیجه گیری کتاب که چند صفحه بیش نیست هستش
احمد حیادار
۱۴۰۳/۱/۲۹
عالی، چه کردند دیکتاتورها با جهان و میکنند
علی مختاری
۱۴۰۲/۹/۲۲
امیدوار به ریشه کن شدن تمام دیکتاتوری‌ها هستیم
شهاب قضاتلو
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
دارای اطلاعات مفید بود
مهران
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
خیلی تاثیر گذار بود
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آداب دیکتاتوری

برای دریافت کتاب صوتی آداب دیکتاتوری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.