معرفی و دانلود کتاب صوتی فرصت دوباره

عکس جلد کتاب صوتی فرصت دوباره
قیمت:
۸۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرصت دوباره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرصت دوباره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فرصت دوباره

کتاب صوتی فرصت دوباره اثری از گلی ترقی، نویسنده‌ی چیره‌دست و پرآوازه‌ی ادبیات معاصر ایران است. ترقی در داستان‌های کوتاه این کتاب، راوی ماجراها و فراز و نشیب‌های زندگی انسان‌هایی است که در پیچیدگی، شتاب و تنهایی دنیای مدرن گرفتار شده‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی فرصت دوباره

گلی ترقی (Goli Taraghi) در کتاب صوتی فرصت دوباره از زندگی انسان مدرن در دنیای امروز می‌گوید. ترقی در نُه داستان کوتاه این کتاب راوی سرگشتگی‌ها، اوج‌ها و فرودها، رنج‌ها، بلاتکلیفی‌ها و تنهایی انسان عصر کنونی است؛ تنهایی و گمگشتگی‌ای که حتی از طرح جلد این کتاب نیز که نویسنده خود آن را انتخاب کرده است، هویداست: تصویری از مجسمه‌ی «رهرو» (از جاکومتی مجسمه‌ساز برجسته‌ی سوئیسی) که همانند شخصیت‌های این داستان، بلاتکلیف و سرگشته‌ است.

گلی ترقی نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی است که در فرانسه زندگی می‌کند. او نویسندگی را با آموزش و هدایت پدرش، لطف‌اللّه ترقی، مدیر مجله‌ی ترقی، فراگرفت و سپس قدم در راه نویسندگی گذاشت. او از جمله نویسندگانِ موفق ایرانی است که آثارش در کشورهای دیگر نیز مورد استقبال قرار می‌گیرند و مطالعه می‌شوند. کتاب «بزرگ بانوی روح من» نام اثری از اوست که به زبان فرانسه ترجمه شد و جایزه‌ی بهترین قصه‌ی سال این کشور را به خود اختصاص داد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی فرصت دوباره

کتاب فرصت دوباره در سال 1393 به انتشار رسید. گلی ترقی ایران را سرزمین اتفاق‌های عجیب و داستان‌های باورنکردنی می‌داند. او در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی اعتماد از شکل گرفتن ایده‌ی نگارش این کتاب و رویدادِ تکان‌دهنده‌ای گفته است که جرقه‌های داستان‌های کوتاه این مجموعه را در ذهنش روشن کردند. ترقی سال‌ها پیش و در اوایل دوران انقلاب، در روزنامه‌ای خبری خوانده بود مبنی بر آنکه پسری مادر پیرش را جلوی در یک خانه در حوالی فرودگاه رها کرده و خودش به آمریکا رفته است. این ماجرا پرسش‌های بسیاری در ذهن ترقی به وجود آورد؛ از جمله این که چرا آن پسر دست به چنین کار بهت‌آوری زده است و سرنوشت آن پیرزن چه خواهد شد. پاسخی که ترقی به این پرسش‌های خود می‌داد، به داستان‌های تراژیک و عاشقانه‌ی این کتاب تبدیل شد.

تعلیق و سرگشتگی مضمون مشترک بسیاری از نوشته‌های گلی ترقی است. او که سال‌هاست دور از وطن زندگی می‌کند، به‌خوبی از معنای تنهایی و گمگشتگی آگاه است و این آگاهی را در گفتار و رفتار شخصیت‌های داستان‌های خود نشان می‌دهد. شاید به همین دلیل است که نوستالژی، بازگشت به خانه، خاطرات و گذشته از دیگر مؤلفه‌های مضمونی پررنگ آثار او هستند. نوستالژی او اما از جنسی متفاوتی با آثار دیگر نویسندگان است. ترقی در کتاب صوتی فرصت دوباره، همانند سایر آثارش، از گذشته حرف می‌زند و با یادآوری خاطراتی که دیگر هرگز تکرار نخواهند شد، نه دلنشینی و شیرینیِ گذشته که نیستی و اندوه و مرگ ناگزیر آن را به ذهن مخاطب خود متبادر می‌کند.

شخصیت‌های کتاب صوتی فرصت دوباره همواره به یاد گذشته و در حال مرور خاطراتی فراموش‌شده هستند و در حسرت همیشگی ازدست‌داده‌ها زندگی می‌کنند. ترقی راوی تجربیات زیسته‌ی نسلی است که خارج از محدوده‌ی امن اندیشه‌ها و زندگی خود، قدرت انجام کاری را نداشت و آن‌قدر منتظر ماند تا تاریخ درباره‌ی او و مسیر زندگی‌اش تصمیم بگیرد؛ نسلی که فرار از واقعیت را به زیستن در آن ترجیح داد و در خیال خود زندگی کرد تا بتواند پیچیدگی و تنهایی و سرگشتگی را تاب بیاورد. زنان در اغلب روایات گلی ترقی حضور پررنگی دارند و از تردیدها و نگرانی‌هایشان گرفته تا چالش‌های فردی و معضلات اجتماعی آنان، همگی به شیوه‌ی خاص نویسنده در روایات وی طرح شده‌اند. ادبیات گلی ترقی را شاید نتوان زنانه دانست اما او از زنان بسیار نوشته است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی فرصت دوباره

کتاب صوتی فرصت دوباره تلاشی برای شرح برشی از زندگی انسان‌هایی است که به‌واسطه‌ی حوادث تاریخی و اجتماعی، طرد شده‌اند؛ انسان‌هایی نادیده‌انگاشته‌شده که نه قدرت بازگشت به گذشته را دارند و نه توان مواجهه و همسویی با آینده را و شاید به‌ ناچار در طول زمان، محکوم به فراموشی باشند.

کتاب صوتی فرصت دوباره را به همت رادیوگوشه در همکاری با انتشارات نیلوفر و با خوانش لی‌لی فرهادپور می‌شنوید.

کتاب صوتی فرصت دوباره برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی فرصت دوباره را به علاقه‌مندانِ ادبیات معاصر ایران و همین‌طور دوست‌دارانِ آثار گلی ترقی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی فرصت دوباره می‌شنویم

من، مادر و مادربزرگ در خانه‌ای دوطبقه با باغچه و حوض و بید مجنونی چندین ساله در سه اتاق مجاور و سه دنیای متفاوت، آرام و بیخیال زندگی می‌کردیم. من دانشجوی سال دوم دانشگاه در رشته‌ی فلسفه بودم و به همه‌چیز فکر می‌کردم جز انقلاب و بسته شدن دانشگاه و جنگ و دربه‌دری. مادربزرگ هشتادوچهار سالش بود. فکر می‌کرد تا سال‌های سال زنده خواهد بود. می‌تواند همچنان دستور بدهد، فرمانروایی کند و پدرِ ما را دربیاورد! مادرم زنِ ظریف و آرامی بود، عاشق گل‌آرایی و گل‌دوزی. به گل و گیاه بیشتر علاقه داشت تا به آدم‌ها. آشپزی داشتیم به اسم علی‌آقا و خدمتکاری به اسم ننه موحنایی. همان ماه اول انقلاب هر دو بی‌خبر گذاشتند و رفتند. جای شکرش باقی بود که از ما شکایت نکردند. پدرم در کانادا بود. مأموریت دولتی داشت و اغلب در سفر بود. از او خواستیم همان‌جا بماند تا اوضاع آرام شود. بدبختانه چند ماه بعد در جاده‌ای کوهستانی و یخ‌زده در تصادف ماشین درگذشت. اوضاع هم آرام نشد. مادرم آن‌قدر جیغ زد که هم خودش خُل شد هم ما را دیوانه کرد. بعد از آن هم بهتر نشد و نیمی از هوش و حواسش را از دست داد. روزی ده جور قرص اعصاب می‌خورد و بیشتر اوقات نیمه‌خواب بود. یادش می‌رفت کجاست و چه اتفاقی افتاده است. مادربزرگ سکوت کرد؛ از آن سکوت‌های خطرناکی که ممکن بود هر آن مثل آتش‌فشانی خاموش منفجر شود. از درون خودش را می‌خورد و زیر لب می‌غرید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
28 دقیقه
بانو خانم
30 دقیقه
انتخاب - قسمت اول
25 دقیقه
انتخاب - قسمت دوم
29 دقیقه
انتخاب - قسمت سوم
30 دقیقه
دزد محترم - قسمت اول
35 دقیقه
دزد محترم - قسمت دوم
27 دقیقه
آن یکی - قسمت اول
35 دقیقه
آن یکی - قسمت دوم
30 دقیقه
پوران خیکی و آرزوهای بزرگش - قسمت اول
25 دقیقه
پوران خیکی و آرزوهای بزرگش - قسمت دوم
22 دقیقه
گذشته - قسمت اول
22 دقیقه
گذشته - قسمت دوم
23 دقیقه
شاپرک و آقای عدل طباطبایی - قسمت اول
23 دقیقه
شاپرک و آقای عدل طباطبایی - قسمت دوم
30 دقیقه
زندگی ساده - قسمت اول
27 دقیقه
زندگی ساده - قسمت دوم
24 دقیقه
فرصت دوباره - قسمت اول
23 دقیقه
فرصت دوباره - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فرصت دوباره
نویسنده
راویلیلی فرهادپور
ناشر چاپیانتشارات نیلوفر
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فرصت دوباره

مانا
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
کتاب صوتی فرصت دوباره خانم گلی ترقی با صدای خانم فرهادپور کتاب خوبی بود اما به نظر من به خوبی کتابهای دیگر خانم ترقی مثل دو دنیا یا خاطرات پراکنده و جایی دیگر نبود و مشکل دومش صدای خانم فرهادپور بود که انگار مقاله میخواندند و برای خوانش کتاب به این زیبایی به نظر من گزینه مناسبی نبودند و‌ من سبک را متاسفانه خواندن ایشان اصلا دوست نداشتم. این کتاب شامل نه داستان مجزا از هم بود که بعضی نسبت به دیگر داستانها کشش بیشتری داشت و نمونه تر بود بیشتر این داستانها به نوعی به تنهایی انسان‌ها در این عصر می‌پردازد خانم گلی ترقی در داستانهایشان به نوعی درباره گذشته‌های خودشان و ماجراهایی که گذراندند داستانهایی را بوجود کی اورند و با بسط دادن زیبای ان به هیجانش می‌افزایند و به نوعی از مهاجرت و تنهایی و مشکلات ان صحبت میکنند البته در این کتاب ما با داستانهای مختلفی روبرو میشویم که هر یک به نوعی ما را با خود همراه میکند پیشنهاد گوش دادن به این کتاب صوتی را به دوستان همراه کتابراه پیشنهاد میکنم. ممنون
م محسنی
۱۴۰۳/۲/۴
گوینده انگار برای بچه ۵ ساله قصه میگه اصلا خوب نبود
بتول عباس زاده
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
داستانها پند اموز است. گویندگی خوب نبود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فرصت دوباره

برای دریافت کتاب صوتی فرصت دوباره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.