معرفی و دانلود کتاب صوتی فصلنامه پشت بام - شماره شش: هنرستان

عکس جلد کتاب صوتی فصلنامه پشت بام - شماره شش: هنرستان
قیمت:
۱۰۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فصلنامه پشت بام - شماره شش: هنرستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فصلنامه پشت بام - شماره شش: هنرستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فصلنامه پشت بام - شماره شش: هنرستان

کتاب صوتی فصلنامه پشت بام - شماره شش: هنرستان درباره‌ی داستان تأسیس هنرستان هنرهای زیبای تهران و فعالیت آن در سال‌های پیش از انقلاب است. در این شماره با نویسندگان فصلنامه پشت بام همراه شوید و سفری به سال‌های 1332 تا 1357 داشته باشید. سفری که در آن با شخصیت‌های مشهور ادبی و هنری نیز برخورد خواهید کرد...

درباره‌ی کتاب صوتی فصلنامه پشت بام - شماره شش: هنرستان

هنرستان هنرهای زیبای تهران یکی از نهاد‌های تأثیرگذار در هنر مدرن ایران است که در سال 1332 تأسیس شد. بزرگانی مانند سیمین دانشور، جلال آل احمد، جلیل ضیاپور، مارکو گریگوریان، سهراب سپهری، هانیبال الخاص، لیلیت تریان، منصوره حسنی،‌ غلامحسین نامی و دیگر هنرمندان، در این هنرستان تدریس کرده‌اند. در ششمین شماره‌‌ی فصلنامه‌ی پشت بام، به تاریخچه‌ی این هنرستان و اثر آن بر هنر مدرن ایران پرداخته می‌شود.

نویسندگانی چون فرشید و فرهنگ پارسی‌کیا، فاطمه برهانی، واحد خاکدان، محمد شمس، فضه زحمتکش، حمیدرضا شش‌جوانی و... در فصلنامه پشت بام - شماره شش: هنرستان، مقالات خود را متشر کرده‌اند. آن‌ها نخست به این می‌پردازند که هدف از تأسیس چنین هنرستانی چه بود؟ و چه عواملی در ایجاد این نهاد هنری،‌ نقش داشتند؟

انجمن خروس جنگی و گالری آپادانا در تأسیس هنرستان هنرهای زیبای تهران نقشی به‌سزا داشتند و شخصیت‌های مهمی مدیریت این هنرستان را بر عهده داشتند. دانش‌آموختگان این مرکز بعضاً به هنرمندان بزرگی تبدیل شده‌اند که ذکر نام چند تن از آن‌ها خالی از لطف نیست: چنگیز شهوقی، مسعود عربشاهی، فرامرز پیلارام، کامبیز درم بخش، علیرضا اسپهبد و حسین زنده‌رودی. طبق نظر واحد خاکدان، هدف از تأسیس چنین نهادی، مدرن کردن هنر ایران و ارتقای سطح هنرهای تجسمی بود.

فصلنامه پشت بام با سردبیری فرشید پارسی‌کیا، به منظور آشنایی بیشتر مردم با جریان‌های مؤثر بر هنرهای تجسمی معاصر، مقالاتی را منتشر می‌کند. در کتاب صوتی فصلنامه پشت بام - شماره شش: هنرستان، مقالاتی را می‌شنوید که گروه پژوهشی پشت‌بام آن‌ها را نوشته‌اند. شما بعد از خواندن این شماره با تاریخچه‌ی دقیق‌تر هنرستان هنرهای زیبا، معلمان و دانش‌آموختگان آن، آموزش و تبارشناسی هنر مدرن و دیگر مطالبْ بیشتر آشنا می‌شوید. همچنین مصاحبه با هنرمندانی مانند بهزاد شیشه‌گران، رزیتا شرف‌جهان، جلال متولی، معصومه ظفری، نیلوفر قادری‌نژاد، فرح اصولی و واحد خاکدان در فصلنامه پشت بام - شماره شش: هنرستان چاپ شده است که قطعاً بعد از خواندن آن‌ها، تصویری جامع‌تر از هنرستان در سال‌های گذشته در ذهن شما نقش خواهد بست.

مؤسسه‌ی توسعه محتوای لحن دیگر کتاب صوتی فصلنامه پشت بام - شماره شش: هنرستان را با خوانش گروهی از گویندگان تهیه کرده است.

کتاب صوتی فصلنامه پشت بام - شماره شش: هنرستان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به هنر مدرن علاقه دارید، کتاب صوتی فصلنامه پشت بام - شماره شش: هنرستان را بشنوید.

در بخشی از کتاب صوتی فصلنامه پشت بام - شماره شش: هنرستان می‌شنویم

در این زمان با توجه به دگرگونی‌های سیاسی و بنابر نیازهای اقتصادی، اجتماعی و آموزشی ایجاد مدارس به خصوص هنرستان‌های فنی و تربیت نیروی متخصص در کشور احساس شد. بدین‌منظور در تهران و مراکز استان‌ها هنرستان‌هایی به نام هنرستان دولتی با حمایت مستقیم حکومت زیر نظر وزارت پیشه و هنر تاسیس شد تا در کنار احیای هنرهای اصیل ایرانی افراد کارآزموده و هنرمند تربیت شدند. گروه پژوهش پشت‌بام کوشیده است در این متن روند شکل‌گیری هنرستان‌های هنر به‌خصوص هنرستان هنرهای زیبای دختران و پسران تهران را به‌صورت اجمالی ارایه دهد و همچنین به روند شروع آموزش هنر مدرن بپردازد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
سرمقاله
55 دقیقه
تاریخ‌نگاری هنرستان هنرهای زیبا - بخش اول
36 دقیقه
تاریخ‌نگاری هنرستان هنرهای زیبا - بخش دوم
51 دقیقه
تاریخ‌نگاری هنرستان هنرهای زیبا - بخش سوم
30 دقیقه
درباره‌ی جلیل ضیاپور
11 دقیقه
نقطه‌ی رحمت
20 دقیقه
گنگ‌های سراسر عالم، زبان واحد دارند
24 دقیقه
بازار هنر و آموزش رسمی
44 دقیقه
نشانه‌شناسی آموزش هنر مدرن
26 دقیقه
تبارشناسی هنر مدرن
44 دقیقه
نقد جامعه‌شناختی هنر مدرن
24 دقیقه
سپهری، شاعر نقش‌ها و نقاش واژگان
19 دقیقه
هدف: مدرن کردن ایران
14 دقیقه
هنر ایرانی و هنر مدرن، دو خط جدا از هم
16 دقیقه
هنرستان؛ تولدی دیگر
24 دقیقه
کیفیت و شیوه‌ی آموزش، تفاوت از زمین تا آسمان
9 دقیقه
پذیرفته شدن در یک خانواده‌ی جدید
9 دقیقه
از هنرستان تا پوسترهای انقلابی
11 دقیقه
هنرستان هنرهای تزئینی یا هنرهای فیگوراتیو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فصلنامه پشت بام - شماره شش: هنرستان
نویسنده
راویگروه گویندگان
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فصلنامه پشت بام - شماره شش: هنرستان

برای دریافت کتاب صوتی فصلنامه پشت بام - شماره شش: هنرستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.