معرفی و دانلود کتاب گفتگو با غریبه‌ها: هر آنچه که لازم است راجع به کسانی که نمی‌شناسیم بدانیم

عکس جلد کتاب گفتگو با غریبه‌ها: هر آنچه که لازم است راجع به کسانی که نمی‌شناسیم بدانیم
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گفتگو با غریبه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گفتگو با غریبه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گفتگو با غریبه‌ها: هر آنچه که لازم است راجع به کسانی که نمی‌شناسیم بدانیم

مالکوم گلدول در کتاب گفتگو با غریبه‌ها دیدگاه شما را در مورد اطرافیانتان تغییر می‌دهد! او به شما نشان می‌دهد که چگونه انسان‌ها به دلیل عدم شناخت متقابل به یکدیگر آسیب می‌رسانند. این اثر که از کتاب‌های برگزیده‌ی فایننشال تایمز و نامزد جایزه گودریدز در سال 2019 بوده، راهنمایی برای ایجاد روابط پایدار و صادقانه با اطرافیان است.

درباره کتاب گفتگو با غریبه‌ها

تا به حال به ارتباط خود با غریبه‌ها فکر کرده‌اید؟ تا چه اندازه می‌توانید با آن‌ها ارتباط بگیرید؟ آیا درک صحیحی از رفتار دیگران دارید؟

مالکوم گلدول (Malcolm Gladwell) کتاب گفتگو با غریبه‌ها (Talking to Strangers) را در ارتباط با همین موضوع نوشته است. او معتقد است که ابزارها و استراتژی‌های ما برای شناخت اطرافیانمان نواقصی دارد. اکثر ما نمی‌دانیم چگونه با افرادی که از آن‌ها شناختی نداریم، گفتگو کنیم. همین عدم آگاهی سبب ایجاد تضادها و تعارضاتی می‌شود که تاثیرات بسیاری بر زندگی و جهان اطرافمان دارد.

کتاب گفتگو با غریبه‌ها سِیری هیجان‌انگیز در تاریخ، روانشناسی و جامعه‌شناسی است. مالکوم گلدول در این کتاب موضوعات و پرونده‌هایی واقعی را بررسی می‌کند و تاثیرات عدم درک درست از اطرافیان را شرح می‌دهد. او با ترکیب تحقیقات آکادمیک خود در زمینه‌های متنوعی چون روزنامه‌نگاری، روانشناسی و جامعه‌شناسی تلاش دارد تا درک ما را نسبت به مسائل اجتماعی تغییر دهد. کتاب پیش‌رو درباره‌ی قضاوت‌های نادرست نسبت به یکدیگر در جامعه صحبت می‌کند.

گلدول در کتاب حاضر پیچیدگی‌های صحبت کردن با غریبه‌ها را مطرح می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه افرادی متخصص در حوزه‌هایی چون قضاوت و روانشناسی نیز در قضاوت اشتباه می‌کنند و توانایی پیش‌بینی رفتار یک غریبه را ندارند. کتاب گفتگو با غریبه‌ها به ما نشان می‌دهد که چطور فیدل کاسترو CIA را برای یک نسل فریب داد. چرا تجاوزات جنسی در دانشگاه‌ها در حال افزایش است. و سریال‌های کمدی چگونه نحوه‌ی ارتباط اشتباه با دیگران را به ما می‌آموزند.

پرونده‌ی آماندا ناکس، سیلویا پلات، ساندرا بلاند و ملکه‌ی کوبا از دیگر مباحثی هستند که گلدول در کتاب گفتگو با غریبه‌ها در مورد آن‌ها بحث می‌کند تا به ما ثابت کند که چطور در مورد افرادی که در اطراف ما زندگی می‌کنند، اطلاعات کمی داریم. نویسنده در این اثر از موضوعاتی صحبت می‌کند که کمتر به آن‌ها پرداخته شده و یا حداقل به شکلی صحیح مورد بررسی قرار نگرفته‌اند.

یکی دیگر از مباحث مهمی که در کتاب گفتگو با غریبه‌ها مطرح می‌شود، این است که چگونه شهرت و استعداد یک فرد در جامعه، ما را مستعد قضاوت‌های نادرست در مورد او می‌کند. این کتاب به ما نشان می‌دهد که این قضاوت‌های نادرست با زندگی افراد چه می‌کند و تا چه اندازه می‌تواند زیان‌بار باشد. اثر حاضر همچنین شامل مصاحبه با روانشناسان، دانشمندان و جرم‌شناسان است که ما را بییشتر و دقیق‌تر با مطالب شرح‌داده‌شده در کتاب آشنا می‌کنند.

افتخارات کتاب گفتگو با غریبه‌ها

  • نامزد جایزه گودریدز برای آثار غیرداستانی در سال 2019
  • کتاب برگزیده فایننشال تایمز
  • کتاب برگزیده بلومبرگ
  • کتاب برگزیده شیکاگو تریبون
  • کتاب برگزیده مطبوعات آزاد دیترویت

نکوداشت‌های کتاب گفتگو با غریبه‌ها

  • کتاب گفتگو با غریبه‌ها باید خوانده شود... من عاشق این کتاب هستم. (Oprah Winfrey, The Oprah Magazine)

  • مالکوم گلدول بار دیگر کتابی متقاعدکننده ارائه کرده است. (Chris Barton, Los Angeles Times)

  • مطالعات موردی گلدول هیجان‌انگیز است... کتاب گفتگو با غریبه‌ها سرشار از حکایت‌های گیرا و فراموش‌شده است. گلدول از این داستان‌ها استفاده می‌کند تا مشاهداتی را در مورد نحوه تعامل ما با غریبه‌ها ارائه دهد. (Maggie Taft, Booklist)

  • اثری جذاب... کتابی تفکربرانگیز. (Publishers Weekly)

  • الهام‌بخش و برانگیزاننده... کتابی که شما را به فکر وامی‌دارد. (John Brandon, Daily Beast)

کتاب گفتگو با غریبه‌ها مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید از این پس با نگاهی تازه با اطرافیان ارتباط بگیرید، مطالعه‌ی اثر حاضر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین کتاب گفتگو با غریبه‌ها برای علاقه‌مندان به مباحث مربوط به روانشناسی اجتماعی و جامعه‌شناسی جذاب خواهد بود.

مالکوم گلدول را بیشتر بشناسیم

مالکوم گلدول نویسنده‌ی پنج جلد از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز به نام‌های نقطه‌ی «عطف»، «چشمک»، «استثنایی‌ها»، «چیزی که سگ دید» و «دیوید و گولیا» است. گلدول مجری پادکست بازنگری تاریخ و همچنین عضو تیم نویسندگی نیویورکر است. او از سوی مجله‌ی تایمز به‌عنوان یکی از 100 انسان تأثیرگذار و یکی از متفکرین برجسته‌ی سیاست خارجی برگزیده شده است. در گذشته، او یکی از گزارشگران واشنگتن‌پست بود و جهان تجارت و دانش را پوشش می‌داد، سپس به سِمَت مسئول دفتر در روزنامه‌ی نیویورک‌سیتی رسید. وی فارغ‌التحصیل رشته‌ی تاریخ از دانشگاه ترینیتی، دانشکده‌ی تورنتو است. گلدول در انگلستان به دنیا آمده، در حومه‌ی شهر اونتاریو بزرگ شده و هم‌اکنون ساکن نیویورک است.

در بخشی از کتاب گفتگو با غریبه‌ها: هر آنچه که لازم است راجع به کسانی که نمی‌شناسیم بدانیم می‌خوانیم

میشل و یسن برای اولین‌بار در اسپوکن واشنگتن باهم ملاقات کردند. هر دو روان‌شناس برنامه‌ی سِیر (S. E. R. E) نیروی هوایی ارتش بودند؛ بقا، گریز، مقاومت و فرار. هر بخش از ارتش آمریکا، سِیر خود را داشت که شامل راهکارهایی برای پرسنلی بود که به دست دشمن اسیر می‌شدند.

این تمرین از سوی پلیس محلی آغاز می‌شد که بدون معرفی، افسران نیروی هوایی را جمع‌آوری و بازداشت می‌کرد و به مکانی به نام کمپ دشمن می‌فرستاد. سپس آن‌ها را نزد کسی می‌بردند که قرار بود تست‌های آمادگی را برگزار کند.

یکی از آزمون‌ها شامل گروهی از حاملان بمب بود که سلاحی هسته‌ای را در دست داشتند. همه‌چیز درباره‌ی این مأموریت محرمانه بود. اگر آن‌ها در یک سانحه‌ی هوایی در منطقه‌ی دشمن سقوط می‌کردند، می‌توانید تصور کنید که آن‌ها تا چه اندازه کنجکاو می‌شدند. پروژه‌ی سِیر ‌باید یک گروه پرواز برای زمان لازم آماده می‌کرد.

سوژه‌ها باید در سرما و گرسنگی در یک محفظه برای روزها بیدار می‌ماندند و سپس از آن‌ها بازجویی می‌شد. می‌توانید ببینید که آیا می‌توان از آن‌ها اطلاعاتی بیرون کشید یا نه. یکی از تکنیک‌های موردعلاقه‌ی سِیر «دیوار» بود. آن‌ها گردن شخص را با حوله می‌بستند و سرش را به یک دیوار مخصوص می‌کوبیدند. «این کار را روی یک دیوار تقلبی انجام می‌دادند.»

صدای بسیار زیادی ایجاد می‌شود و گوش‌هایتان ورم می‌کنند. شما این کار را برای صدمه‌زدن انجام نمی‌دهید. این دیوار مانند تشک کشتی است. فقط صدای بیشتری تولید می‌کند. دردی ندارد، اما گیج‌کننده است. ساختار ذهنی شما را برهم می‌زند و تعادلتان را نه‌تنها از لحاظ فیزیکی، بلکه از تمام لحاظ از دست می‌دهید.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت نویسنده
مقدمه: از ماشین بیا بیرون
پی‌نوشت
بخش اول: جاسوس‌ها و دیپلمات‌ها: دو معما
فصل اول: انتقام فیدل کاسترو
پی‌نوشت
فصل دوم: آشناشدن با رهبر
پی‌نوشت
بخش دوم: پیش‌فرض حقیقت
فصل سوم: ملکه‌ی کوبا
پی‌نوشت
فصل چهارم: درویش
پی‌نوشت
فصل پنجم: مورد مطالعه: پسری در حمام
پی‌نوشت
بخش سوم: شفافیت
فصل ششم: سفسطه‌ی سریال فرندز
پی‌نوشت
فصل هفتم: توضیحی کوتاه درباره‌ی پرونده‌ی آماندا ناکس
پی‌نوشت
بخش چهارم: دروس
فصل هشتم: کی‌ام‌اس: چه اتفاقی رخ می‌دهد زمانی که غریبه یک تروریست است؟
پی‌نوشت
بخش پنجم: زوجیت
فصل نهم: سیلویا پلات
پی‌نوشت
فصل دهم: مورد مطالعاتی: آزمایش‌های کانزاس سیتی
پی‌نوشت
فصل یازدهم: ساندرا بلاند
پی‌نوشت
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گفتگو با غریبه‌ها: هر آنچه که لازم است راجع به کسانی که نمی‌شناسیم بدانیم
نویسنده
مترجممهبان مقدم
ناشر چاپینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات300
زبانفارسی
شابک978-622-725120-3
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گفتگو با غریبه‌ها

کاربر محمد
۱۴۰۲/۵/۱۲
من این کتاب رو یکبار خوندم اون قدر ضعیف بود که وقت نگذاشتم دوباره مرورش کنم امیدوارم اشتباه نکرده باشم. کتاب ضعیفی بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب گفتگو با غریبه‌ها

برای دریافت کتاب گفتگو با غریبه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.