معرفی و دانلود کتاب صوتی مجموعه کامل داستان‌های فلانری اوکانر: بخش دوم

عکس جلد کتاب صوتی مجموعه کامل داستان‌های فلانری اوکانر: بخش دوم
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مجموعه کامل داستان‌های فلانری اوکانر: بخش دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مجموعه کامل داستان‌های فلانری اوکانر: بخش دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مجموعه کامل داستان‌های فلانری اوکانر: بخش دوم

کتاب صوتی مجموعه کامل داستان‌های فلانری اوکانر: بخش دوم، مجموعه‌ای متشکل از 15 داستان کوتاه از فلانری اوکانر، نویسنده‌ی برجسته و مهم آمریکایی‌ست. این داستان‌ها ذیل ژانر گوتیک قرار می‌گیرند و مضامینی مذهبی دارند. گفتنی‌ست که این اثر برنده‌ی جایزه‌ی ملی کتاب آمریکا شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی مجموعه کامل داستان‌های فلانری اوکانر: بخش دوم

فلانری اوکانر (Flannery O'Connor) در طول زندگی‌اش تنها دو مجموعه داستان و دو رمان منتشر کرد. مجموعه کامل داستان‌های فلانری اوکانر (The Complete Stories)، چندین سال پس از مرگ او و توسط انتشارات یکی از دوستانش که ویراستار آثارش نیز بود چاپ شد. این مجموعه، تمامی داستان‌های منتشرشده در دو کتابِ «آدم خوب کم گیر میاد و داستان‌های دیگر» و «هر چیز که افراشته شود باز فرود آید» و همینطور داستان‌های جدیدی را در بر داشت که تا پیش از آن چاپ نشده بودند.

فلانری اوکانر عمدتاً در داستان‌هایش از مضامین مسیحی استفاده می‌کرد و در مورد داستان‌هایش می‌گفت: «تمام داستان‌های من در مورد تأثیر رحمت الهی بر شخصیتی هستند که خواهان این رحمت نیست؛ اما بیشتر مردم داستان‌هایم را سخت، ناامیدکننده و بی‌رحم می‌دانند.»

و اما چند نکته درباره‌ی سبک و سیاق نویسنگی فلانری اوکانر: کارهای او تا حدودی سهل و ممتنع هستند. این داستان‌ها در ظاهر چندان پیچیده نیستند و روایتگری در آن‌ها توأم با سادگی است. با این حال مخاطب هوشمند می‌داند که نباید گول این سادگی ظاهری را بخورد. به این دلیل که تقریباً تمام داستان‌های کوتاه فلانری اوکانر بر ساختاری به شدت ظریف استوارند که جابه‌جایی عنصری کوچک به فروپاشی کل آن منجر خواهد شد.

بسیاری از داستان‌های کتاب صوتی مجموعه کامل داستان‌های فلانری اوکانر: بخش دوم، را در ژانر گوتیک جنوبی (Southern Gothic) دسته‌بندی می‌کنند. داستان‌های این ژانر معمولاً در ایالات جنوبی آمریکا رخ می‌دهند، که مردمی مذهبی‌تر و محافظه‌کارتر دارند. داستان‌های گوتیک جنوبی، عموماً رخداد‌های شرورانه‌ای را به تصویر می‌کشند که ناشی از فقر، بیگانگی و خشونت هستند و این داستان‌ها، به شخصیت‌هایی عجیب و شکسته می‌پردازند. یک نمونه‌ی عالی از داستان گوتیک جنوبی را می‌توان «نبردی پایانی با دشمن» دانست که در آن کهنه‌سربازی 104 ساله که در جنگ داخلی آمریکا حضور داشته است، صرفاً به خاطر طول عمرش مورد تحسین و احترام دیگران قرار می‌گیرد. این داستان به شکلی باورنکردنی، زندگی این کهنه‌سرباز و رفتار اعضای خانواده‌اش در برابر او را توصیف می‌کند و فضایی گروتسک و وهم‌آلود در برابر مخاطب می‌سازد.

گفتنی است که کتاب صوتی مجموعه کامل داستان‌های فلانری اوکانر: بخش دوم توسط انتشارات آوانامه در اختیار شما قرار گرفته است. نسخه‌ی متنی این کتاب را نشر آموت منتشر ساخته.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی مجموعه کامل داستان‌های فلانری اوکانر: بخش دوم

  • برنده‌ی جایزه‌ی ملی کتاب آمریکا
  • برنده‌ی جایزه‌ی او. هنری

نکوداشت‌های کتاب صوتی مجموعه کامل داستان‌های فلانری اوکانر: بخش دوم

  • مرگ فلانری اوکانر بسیار تلخ بود. اما آنچه از این نویسنده برای ما باقی مانده است فوق‌العاده و شگفت‌انگیز است؛ داستان‌های او از همیشه بیشتر می‌درخشند. (والتر کِلِمُنز، نیوزویک)

  • این داستان‌ها، برخی از قدرتمند‌ترین و در عین حال ناراحت‌کننده‌ترین داستان‌های قرن بیستم هستند. (وب‌سایت کریسشن‌بوک)

کتاب صوتی مجموعه کامل داستان‌های فلانری اوکانر: بخش دوم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های کوتاه و یا به ادبیات آمریکا علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

با فلانری اوکانر بیشتر آشنا شویم

فلانری اوکانر (1925-1964) نویسنده‌ی آمریکایی‌ست. او مدرک کارشناسی خود در رشته‌ی جامعه‌شناسی را از کالج و دانشگاه ایالتی جورجیا دریافت کرد و در طول زندگی‌اش بیش از 30 داستان کوتاه و دو رمان نوشت. داستان‌های فلانری اوکانر را می‌توان در ژانر گوتیک جنوبی دسته‌بندی کرد. این نویسنده در 14 سال آخر زندگی‌اش با بیماری لوپوس دست‌وپنجه نرم می‌کرد و به عقیده‌ی آلیس مک‌درموت، همین بیماری بود که او را به نویسنده‌ای برجسته تبدیل کرد. فلانری اوکانر در تمام طول زندگی‌اش، یک کاتولیکِ متدین و معتقد بود و در داستان‌هایش مضامین مذهبی را به وفور به کار می‌گرفت.

در بخشی از کتاب صوتی مجموعه کامل داستان‌های فلانری اوکانر: بخش دوم می‌شنویم

طاووس داشت پشت سر خانم شورتلی از جاده‌ی منتهی به تپه و جایی که او تصمیم داشت بایستد بالا می‌رفت. آن‌ها طوری پشت سر هم حرکت می‌کردند که به یک رژه‌ی تمام عیار می‌ماندند. دست‌های خانم شورتلی روی سینه‌اش تا شده بود و از سربالایی که بالا می‌رفت به همسر عظیم‌الجثه‌ی آن منطقه‌ی روستایی می‌ماند که با احساس علامت خطری بیرون آمده تا ببیند چه مشکلی پیش آمده است. او با اعتمادبه‌نفس خیره‌کننده‌ی یک کوه روی دو پای غول‌آسای خود ایستاد و از فراز برجستگی‌های کم عرضِ سنگ خارا، رو به دو نقطه نور آبی‌رنگ و شبنم‌گرفته‌ای که فضای جلو را می‌شکافتند، سر بر افراشت و همه‌چیز را زیر نظر گرفت.

خورشید سفیدرنگ بعدازظهر را که داشت آرام‌آرام در پس دیواری از ابرهای ناموزون می‌خزید و گویی وانمود می‌کرد مزاحم است، نادیده گرفت و نگاهش را به پایین جاده‌ی خاکی سرخ‌رنگی انداخت که از بزرگراه منشعب می‌شد.

طاووس درست پشت او ایستاد و چترش را که با رنگی سبز طلایی و آبی در زیر نور خورشید می‌درخشید، به اندازه‌ای بلند کرد که با زمین تماسی نداشته باشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
29 دقیقه
آواره - بخش اول
29 دقیقه
آواره - بخش دوم
31 دقیقه
آواره - بخش سوم
27 دقیقه
آواره - بخش چهارم
24 دقیقه
آواره - بخش پنجم
18 دقیقه
آواره - بخش ششم
44 دقیقه
مرکز پارک
35 دقیقه
جشن پارتریج - بخش اول
36 دقیقه
جشن پارتریج - بخش دوم
36 دقیقه
نجات دیگران، نجات خویشتن است
23 دقیقه
عاقبت خوش - بخش اول
19 دقیقه
عاقبت خوش - بخش دوم
30 دقیقه
زنگی مصنوعی - بخش اول
37 دقیقه
زنگی مصنوعی - بخش دوم
34 دقیقه
چشم‌اندازی از جنگل - بخش اول
41 دقیقه
چشم‌اندازی از جنگل - بخش دوم
43 دقیقه
لرز دائمی - بخش اول
44 دقیقه
لرز دائمی - بخش دوم
30 دقیقه
آسایش‌های خانه - بخش اول
40 دقیقه
آسایش‌های خانه - بخش دوم
45 دقیقه
چلاق‌ها اول وارد می‌شوند - بخش اول
32 دقیقه
چلاق‌ها اول وارد می‌شوند - بخش دوم
41 دقیقه
چلاق‌ها اول وارد می‌شوند - بخش سوم
45 دقیقه
مکاشفه - بخش اول
24 دقیقه
مکاشفه - بخش دوم
31 دقیقه
پشت پارکر - بخش اول
34 دقیقه
پشت پارکر - بخش دوم
35 دقیقه
نباید از مرده‌ها فقیرتر باشی - بخش اول
28 دقیقه
نباید از مرده‌ها فقیرتر باشی - بخش دوم
31 دقیقه
روز قیامت - بخش اول
32 دقیقه
روز قیامت - بخش دوم
36 دقیقه
نبردی پایانی با دشمن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مجموعه کامل داستان‌های فلانری اوکانر: بخش دوم
نویسنده
مترجمآذر عالی پور
راویگروه گویندگان
ناشر چاپیانتشارات آموت
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۷ ساعت و ۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مجموعه کامل داستان‌های فلانری اوکانر: بخش دوم

دیانا دیانتی
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
مجموعه داستان هایی که هر کدام حال و هوای خودش را دارد برخی جالب و برخی نه. داستانهای کوتاه برای گذراندن وقت خوب است.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مجموعه کامل داستان‌های فلانری اوکانر: بخش دوم

برای دریافت کتاب صوتی مجموعه کامل داستان‌های فلانری اوکانر: بخش دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.