معرفی و دانلود کتاب صوتی مرداب حبشه

عکس جلد کتاب صوتی مرداب حبشه
قیمت:
۱۶,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مرداب حبشه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مرداب حبشه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مرداب حبشه

با گاستون شرو همراه شوید تا در کتاب صوتی مرداب حبشه شاهد مبارزه‌ی حیوانات در دل طبیعت باشید! البته نه یک مبارزه‌ی معمولی. نبردی که نکته‌ها و حقایق بسیاری را برای مخاطب و بیننده‌ی تیزبین به دنبال دارد. در این داستان کوتاه صحنه‌ی مبارزه‌ی مار و ماده‌آهویی باردار را می‌بینیم که هر یک برای بقا می‌کوشند. گفتنی‌ست صادق هدایت، نویسنده‌ی شهیر ایرانی، اثر حاضر را ترجمه کرده و برای جامعه‌ی فارسی‌زبان به یادگار گذاشته است.

درباره‌ی کتاب صوتی مرداب حبشه

ماجرا از این قرار است که گروهی از پژوهشگران عازم آفریقا و سرزمین اتیوپی شده‌اند تا تحقیقات خود را در نواحی بکر این کشور پی بگیرند. خیلی زود آهوی بارداری برای آب خوردن از مرداب سر می‌رسد و توجه تیم تحقیقاتی را به خود جلب می‌کند. زیبایی خیره‌کننده و آرامش آهو در نوشیدن، اعضای گروه را رفته‌رفته متوجه برآمدگی شکمش خواهد کرد؛ یک برآمدگی بزرگ که نشان از زایمان قریب‌الوقوع این حیوان زیبا دارد. البته این آهوی دلفریب تنها نبوده و با همراهی جفتش برای آبخوری آمده. این صحنه آن‌قدر برای پژوهشگران دلنشین است که همگی دست از کار می‌کشند تا محو حرکات و عرض‌اندام آهو‌ها شوند.

اگرچه داستان کوتاه به سبب ساختار خاصی که دارد، چندان مجالی برای جزئی‌نگری نویسنده و پرداختن به نکات ظریف باقی نمی‌گذارد اما گاستون شرو (Gaston Chérau) در کتاب صوتی مرداب حبشه ثابت کرده است که گاه می‌توان از این محدودیت داستان‌های کوتاه عبور کرد و اتفاقاً با صحنه‌پردازی‌های دقیق و تیزبینانه، مخاطب را مجذوب داستان کرد. نویسنده به‌حدی در توصیف حرکات و کوچکترین رفتارهای شخصیت‌هایش دقیق بوده که ممکن است مخاطب به جای دیدن کلمات و جملات داستان، تصاویری زنده از یک مستند حیات وحش را در برابر خود تجسم کند. البته اثر حاضر با یک مستند و گزارش علمی تفاوت‌های بنیادی دارد که آن‌ها را می‌توان در شاعرانگی دیدگاه راوی، ابعاد جامعه‌شناختی داستان و نگاه سمبلیک نویسنده خلاصه کرد.

وقتی آهو‌ها گرم نوشیدن هستند و تماشاگران این صحنه هم محو زیبایی آهوها، ناغافل ماری از راه می‌رسد تا پنهانی به حریم امن آهوها هجوم ببرد... به این شکل مبارزه‌ی خاموش آهو و مار آغاز می‌شود. برای اینکه ببینم سرانجام آهوی دلربا چه خواهد شد و اینکه آیا پژوهشگران می‌توانند پا را از بررسی‌های علمی فراتر بگذارند و خودشان وارد میدان طبیعت شوند تا به داد ماده‌آهو برسند یا نه، باید تا انتها به روایت گیرا و مسحورکننده‌ی گاستون شرو گوش بسپاریم.

صادق هدایت با قلم استادانه‌ی خود این کتاب گویا را به فارسی برگردانده و شگردهای خاص خود را در نویسندگی نیز به کار گرفته تا مخاطبان این اثر نهایت لذت را از شنیدن آن ببرند. کتاب حاضر را با صدای حسین نصیری، از سوی نشر گیوا می‌شنوید.

کتاب صوتی مرداب حبشه برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان داستان‌های کوتاه با مضامین اجتماعی را به شنیدن کتاب صوتی مرداب حبشه دعوت می‌کنیم.

با گاستون شرو بیشتر آشنا شویم

گاستون شرو (1872-1937)، نویسنده‌ی مشهور و روزنامه‌نگار فرانسوی بود. این نویسنده چندی نیز در فرهنگستان گنکور عضویت داشت. نخستین کتابی که از گاستون شرو در اختیار فارسی‌زبانان قرار گرفته، مرداب حبشه است که در سال 1310 با برگردان صادق هدایت به بازار کتاب عرضه شد.

در بخشی از کتاب صوتی مرداب حبشه می‌شنویم

در این‌وقت ما برآمدگی غیرطبیعی شکمش را دیدیم. این حیوان آبستن و زاییدنش نزدیک بود. او خیلی آهسته می‌نوشید. گاهی سرش را از آب بیرون می‌آورد و با حرکت تند و ناگهانی که به او حالت بی‌صبری می‌داد، نفس تازه می‌کرد.

پشت سرش، نی‌ها تکان خورد و یک آهوی نر که جفت او بود پیدا شد و موموی آهسته، که مانند زمزمه‌ی ملایمی بود کرد، ماده آهو رویش را برگردانید. آهوی نر نزد ماده‌ی‌ خود آمد، او را بویید و از روی بی‌میلی یک جرعه آب با او نوشید.

اول ماده آهو برگشت و جفت او به دنبالش افتاد. ماده آهو جای شن‌زاری را انتخاب کرد، دست‌هایش را تا نموده بااحتیاط دراز کشید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
مرداب حبشه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مرداب حبشه
نویسنده
مترجمصادق هدایت
راویحسین نصیری
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مرداب حبشه

Ehsan Hosseinzadeh
۱۴۰۲/۴/۱۶
طبیعت همیشه در حرکت هست و ایستایی نداره جامعه‌ی انسانی و تاریخ بشریت هم همینطوره، یک اتفاق چه تلخ و چه شیرین سر آغاز اتفاق جدیدی هست راه رو باید رفت
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مرداب حبشه

برای دریافت کتاب صوتی مرداب حبشه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.