معرفی و دانلود کتاب صوتی مگه تو مملکت شما خر نیس؟

عکس جلد کتاب صوتی مگه تو مملکت شما خر نیس؟
قیمت:
۱۳,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مگه تو مملکت شما خر نیس؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مگه تو مملکت شما خر نیس؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مگه تو مملکت شما خر نیس؟

کتاب صوتی مگه تو مملکت شما خر نیس؟ اثری از عزیز نسین، طنزنویس و مترجم پرکار و جایزه‌برده‌ی اهلِ ترکیه است. عزیز نسین در داستان کوتاه مگه تو مملکت شما خر نیس راویِ حکایتِ سفر یک کارشناسِ فرش آمریکایی به ترکیه بوده است که در پی اتفاقاتی، ناچار به معامله با یک پیرمرد روستایی و خریدن خر او می‌شود...

درباره‌ی کتاب صوتی مگه تو مملکت شما خر نیس؟

عزیز نسین (Aziz Nesin) در کتاب صوتی مگه تو مملکت شما خر نیس راوی حکایتی جالب‌توجه است. شخصی به نزد راوی داستان می‌آید و از آمدن یک آمریکایی به ترکیه می‌گوید. مسافر آمریکایی، کارشناس فرش است و خرید و فروش فرش انجام می‌دهد. تخصص او باعث می‌شود تا در ترکیه با یک پیرمرد روستایی ملاقات کند اما ملاقات او با روستایی، نتیجه‌ای غیر از آنچه انتظار می‌رود را برای هر دو آن‌ها در پی دارد...

عزیز نسین که نام واقعی او محمت نصرت است، در اغلب آثار خود، با طنزی تلخ و گزنده به نابرابری‌های اجتماعی و دشواری‌های زندگی طبقات پایین و محروم جامعه پرداخته است. نوشته‌های او، هجویه‌هایی در مقابله با ظلم و استبداد و در حمایت از محرومان است. نسین به همین دلیل بارها به دادگاه احضار شد و در بیشتر طول عمر، ناگزیر بود از اسامی مستعار متعددی استفاده کند که عزیز نسین تنها یکی از آن نام‌های مستعار است. از عزیز نسین آثار بسیاری، از شعر و رمان تا داستان کوتاه و نمایشنامه، به جا مانده است. کتاب‌های نسین به بیش از 30 زبان ترجمه شده‌اند و او برای این آثار بی‌نظیر، برنده‌ی جوایز متفاوتی از جمله نخل طلای مسابقات بین‌المللی طنز ایتالیا و خارپشت طلایی در مسابقات بین‌المللی طنز بلغارستان شده است. کتاب صوتی مگه تو مملکت شما خر نیس؟ یکی از بهترین آثار اوست که به دلیل اشتراکات فرهنگی بسیار میان ایران و ترکیه، در کشور ما با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

کتاب صوتی مگه تو مملکت شما خر نیس در میان آثار نسین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و مانند اغلب آثار او، طنزی اجتماعی محسوب می‌شود. چرنیشفسکی، منتقد برجسته‌ی روس، طنز را آخرین مرحله‌ی تکامل نقد می‌داند. طنز، پرتره‌ای هنری و تجمیع تضادهای درونی و بیرونی انسان و تناقض‌های او با جامعه و اعضای آن است. در یک جامعه‌ی سالم، عنصر طنز می‌تواند با بزرگ‌نمایی مشکلات و کاستن از شدت جدیتِ آن‌ها، آن معضلات را به سطح درک عموم مردم رسانده و قابل‌فهم‌تر نماید تا راه‌حلی برای گشودن آن گره‌ها یافت شود. و این همان راهی است که عزیز نسین در نوشته‌های خود دنبال می‌کرد. نسین با طنزهای جاودانه‌اش، به نویسنده‌ای فراملیتی بدل شد.

کتاب صوتی مگه تو مملکت شما خر نیس را نشر گیوا با ترجمه‌ی عذار مهاجر گزی و خوانش حسین نصیری به انتشار رسانده است.

کتاب صوتی مگه تو مملکت شما خر نیس برای چه کسانی مناسب است؟

تمام علاقه‌مندان به ادبیات طنز، به‌ویژه طنزهای اجتماعی و همین‌طور طرفداران داستان‌های کوتاه خارجی از شنیدن کتاب صوتی مگه تو مملکت شما خر نیس لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی مگه تو مملکت شما خر نیس؟ می‌شنویم

سرپرست هیئت برای ما تعریف کرد که از قرن دهم تا امروز، آثار چندین تمدن را در زیر زمین کشف کرده‌اند. بعد دیوارهای کاخ قدیمی، قبرهای کهنه و چیزهای جالب دیگری را که کشف کرده بودند به ما نشان داد. از کارش خیلی راضی به نظر می‌رسید، ولی از توریست‌های خارجی شاکی بود و می‌گفت «زیاد مزاحمش می‌شوند!» پیش خودم گفتم: «میهمان از میهمان خوشش نمیاد، صاحبخانه از هر دو آنها...» از پیش او که رفتیم، دیدم حق با او بوده... هرچند کیلومتر، با چند توریست روبرو می‌شدیم که همه‌ی آن‌ها خریدارهای پروپاقرص وسایل عتیقه بودند و دنبال دهاتی‌ها می‌گشتند تا آثار عتیقه را از آن‌ها ارزان بخرند!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
قسمت اول
18 دقیقه
قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مگه تو مملکت شما خر نیس؟
نویسنده
مترجمعذرا مهاجرگزی
راویحسین نصیری
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مگه تو مملکت شما خر نیس؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مگه تو مملکت شما خر نیس؟

برای دریافت کتاب صوتی مگه تو مملکت شما خر نیس؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.