معرفی و دانلود کتاب صوتی نام ناپذیر

عکس جلد کتاب صوتی نام ناپذیر
قیمت:
۸۵,۸۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نام ناپذیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نام ناپذیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نام ناپذیر

کتاب صوتی نام ناپذیر آخرین جلد از سه‌گانه‌ی ساموئل بکت است که با پرسشی از طرف برادرش آغاز می‌شود: چرا داستان‌هایت را مانند آنچه مردم از یک رمان انتظار دارند نمی‌نویسی؟ نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل در مونولوگی طولانی دلیل انتخاب سبک ویژه‌اش را شرح می‌دهد و با جذابیت انکارناپذیر افکارش، شنوندگان را با خود همراه می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی نام ناپذیر

کتاب صوتی نام ناپذیر (The unnamable) به سبک جلدهای قبل ادامه‌ی روایتی نامتعارف و غیرخطی است. یک راوی ناشناس با صدای بلند افکارش را به زبان می‌آورد و خاطراتی را از سال‌ها و وقایع دور تا این لحظه دنبال می‌کند که ناگهان مقابل مالون قرار می‌گیرد. شخصیت اصلی کتاب دوم، بی‌تفاوت از کنار او رد می‌شود و این سوال را برای شنوندگان به وجود می‌آورد که آن‌ها دقیقا در چه فضایی قرار دارند. سپس مالوی از راه می‌رسد. گویی او هم اینجاست، یا حداقل گمان راوی چنین است... .

بکت بعد از اتمام کتاب «مالون می‌میرد» در سال 1948، چندین ماه را صرف نوشتن «در انتظار گودو» کرد و سپس «نام ناپذیر» را آغاز نمود. داستان فضایی مه‌آلود دارد، انگار که در قله‌ی کوهی رفیع نشسته‌اید و هیچ‌چیز جز ابر اطرافتان نیست. وزش گهگاهی باد این پرده‌های سفید را کنار می‌زند تا صحنه‌ای از آنچه در حال وقوع است را ببینید. یا نه، بفهمید که در انتهای زمان ایستاده و آنچه مشاهده می‌کنید عاقبت شخصیت‌هایی است که هر یک به‌نوعی در چنگال پوچی زندگی گرفتار بوده‌اند.

سه‌گانه‌ی بکت با ساختار متفاوتش امر معرفی و توضیح را برای ما دشوار می‌سازد. نویسنده‌ی کتاب صوتی نام ناپذیر اثر خودش را مانند مالوی، با مقدمه‌ای چند صفحه‌ای آغاز می‌کند و هرچه بعد از آن می‌شنوید پاراگرافی است که به اندازه‌ی یک رمان طول می‌کشد. البته این مونولوگ خسته‌کننده نیست چون ذهن راوی به‌ندرت در یک صحنه یا رویداد متوقف می‌شود. او محبوس و آزاد است، توان سفر ندارد و با این حال در گذر است، هویتش مبهم اما آشناست و مانند شخصی که از ازل زیسته، درباره‌ی مالوی و مالون سخن‌پردازی می‌کند.

این راوی گمنام دقیقا کیست؟ نمی‌توان نامی بر او نهاد چرا که نام ناپذیر است و ساموئل بکت نویسنده‌ی عجولی نیست. با قلم صبور و کنکاش‌گر نویسنده همراه شوید تا در فراز و نشیب‌های روایت، ‌ آنچه بکت قصد گفتنش را داشته دریابید و پیامش را بشنوید چرا که کتاب صوتی نام ناپذیر خود زندگی است... .

در پایان معرفی باید گفت که مالون می‌میرد دومین کتاب از سه‌گانه‌ی معروف ساموئل بکت است که امروزه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آثار ادبی قرن بیستم و همچنین مهم‌ترین اثر غیر نمایشی او شناخته می‌شود. جلدهای قبلی این مجموعه عبارتند از: «مالوی» و «مالون می‌میرد».

این کتاب در نشر ثالث و به همت نشر صوتی ماه آوا با ترجمه‌ی سهیل سمی به شکل کتاب گویا منتشر شده است.

کتاب نام ناپذیر مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این کتاب را به تمامی دوستداران آثار بکت، علاقه‌مندان سبک ابزوردیسم و افرادی که از روایت‌هایی به شیوه‌ی جریان سیال ذهن لذت می‌برند پیشنهاد می‌شود.

با ساموئل بکت بیشتر آشنا شویم

ساموئل بکت یکی از نام‌های آشنای ادبیات جهان است. این نویسنده و نمایشنامه‌نویس ایرلندی سال‌های متمادی در فرانسه زندگی کرد و سفرهایی طولانی به دیگر کشورهای قاره‌ی اروپا داشت. تجربه‌ی آشنایی با فرهنگ‌ها و مردم مختلف الهام‌بخش او در نوشتن بود و بعضی شخصیت‌های قصه‌هایش را از افراد واقعی وام گرفت. یکی از این دیدارهای اثرگذار ملاقات جیمز جویس نویسنده شهیر ایرلندی است که تا حد زیادی سبک نوشتار او را تعیین کرد.

ساموئل بکت (Samuel Beckett) از نویسندگان پیشگام تئاتر و بنیان‌گذاران ابزوردیسم (پوچ‌گرایی) در ادبیات بود. او افتخارات متعددی در طول فعالیت‌ حرفه‌ایش به دست آورد که نوبل ادبیات برجسته‌ترین آن‌هاست و نمایشنامه‌ها، رمان‌ها و نوشته‌هایش شهرتی جهانی یافتند. از بکت آثار فروانی به زبان برگردانده شده که تعدادی را در ادامه نام می‌بریم: «در انتظار گودو»، «دست آخر»، «آخرین نوار کراپ»، «مالوی»، «مالون می‌میرد»، «اما ابرها...»، «آرام‌بخش»، «اولین عشق» و «پروست».

در بخشی از کتاب صوتی نام ناپذیر می‌شنویم

مالون آنجاست. از سرزندگی مرگبارش چندان نشانی باقی نمانده. در فاصله‌های زمانی منظم از مقابلم می‌گذرد، شاید هم این من باشم که از مقابلش می‌گذرم. نه، یک‌بار و برای همیشه، ‌حرکت نمی‌کنم. او می‌گذرد، بدون حرکت. اما درباره مالون حرف چندانی برای گفتن نیست، دیگر به او هیچ امیدی نیست. به شخصه قصد ندارم بی‌حال و حوصله باشم. حین تماشای عبور او بود که به فکرم رسید آیا ما سایه هم داریم یا نه. فهمیدنش محال است.

از نزدیکی من می‌گذرد، یکی دو متر آن سوتر، آهسته، همیشه در یک جهت. کم و بیش مطمئنم که خود اوست. کلاه بی‌لبه‌اش دیگر برایم جای شک باقی نمی‌گذارد. با دو دستش فکش را بالا نگه می‌دارد. بی‌هیچ کلامی از کنارم می‌گذرد. شاید مرا نمی‌بیند. یکی از همین روزها جلویش را میگیرم. به او می‌گویم، ‌نمی‌دانم، بالاخره یک چیزی می‌گویم، ‌وقتی زمانش برسد، یک فکری خواهم کرد. این‌جا روز وجود ندارد، اما همین‌طوری می‌گویم یکی از همین روزها. او را از کمر به بالا می‌بینم، برای من موجودیت او در همان کمر قطع می‌شود. بالاتنه‌اش راست و قائم است. اما نمی‌دانم روی پاهایش ایستاده یا زانو زده. حتی شاید نشسته باشد. نیم‌رخش را می‌بینم. گاهی با خودم می‌گویم نکند مالوی باشد....

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه اول
نمونه دوم
35 دقیقه
نام‌ناپذیر - قسمت اول
38 دقیقه
نام‌ناپذیر - قسمت دوم
39 دقیقه
نام‌ناپذیر - قسمت سوم
36 دقیقه
نام‌ناپذیر - قسمت چهارم
37 دقیقه
نام‌ناپذیر - قسمت پنجم
38 دقیقه
نام‌ناپذیر - قسمت ششم
38 دقیقه
نام‌ناپذیر - قسمت هفتم
34 دقیقه
نام‌ناپذیر - قسمت هشتم
31 دقیقه
نام‌ناپذیر - قسمت نهم
31 دقیقه
نام‌ناپذیر - قسمت دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نام ناپذیر
نویسنده
مترجمسهیل سمی
راویرضا عمرانی
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نام ناپذیر

سجاددرگاهی
۱۴۰۳/۲/۳
خوانش کتاب بسیار عالی بود، سعی در ادای شمرده شمرده و درست کلمات باعث انتقال حال و هوای اثر شده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نام ناپذیر

برای دریافت کتاب صوتی نام ناپذیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.