معرفی و دانلود کتاب صوتی چکمه‌های یک پاشای بازنشسته

عکس جلد کتاب صوتی چکمه‌های یک پاشای بازنشسته
قیمت:
۱۳,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چکمه‌های یک پاشای بازنشسته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چکمه‌های یک پاشای بازنشسته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چکمه‌های یک پاشای بازنشسته

عزیز نسین در کتاب صوتی چکمه‌های یک پاشای بازنشسته با زبانی طنز و استعاری یکی از بزرگ‌ترین مسائل جامعه‌ی خود را به نقد می‌کشد؛ باور غیرمنطقی به ایده‌ها و اشیایی که دیگر کارکرد گذشته‌ی خود را ندارند. او در این داستان به‌‍زیبایی درگیری بین سنت و مدرنیته را در قالب تلاش غیرمنطقی برای استفاده از چکمه‌ای قدیمی و تنگ تصویر می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی چکمه‌های یک پاشای بازنشسته

وابستگی به سنت و تلاش برای تطبیق آن با دنیای امروزی از مسائلی است که کشورهای مختلف خاورمیانه را به شیوه‌های مختلفی درگیر کرده است. عزیز نسین (Aziz nesin) در کتاب صوتی چکمه‌های یک پاشای بازنشسته با لحنی طنز و با استفاده از داستانی تمثیلی به این مناقشه‌ی بین سنت و مدرنیته رنگ تازه‌ای می‌بخشد.

پاشای بازنشسته‌ی داستان عزیز نسین وابستگی ساده‌لوحانه‌ای به چکمه‌های قدیمی خود دارد. این چکمه‌های قدیمی که معلوم نیست در کجای خانه رها شده‌اند و سال‌های زیادی است که بی‌کاربرد مانده‌اند به‌یک‌باره تبدیل به دغدغه‌ی پاشا می‌شوند. او تمام ساکنین خانه را برای یافتن آن‌ها بسیج می‌کند. همانقدر که پاشا یک‌سویه از اهمیت این چکمه می‌گوید، دیگران هرچیزی که مربوط به این چکمه است را رد می‌کنند؛ افرادی که در دو سر طیف قرار دارند در نفی و اثبات وجود، اهمیت و کارکرد چکمه با هم بحث می‌کنند.

چکمه‌هایی که زمانی برای راحتی و محافظت از پا طراحی شده بودند تمثیلی از همه‌ی سنت‌هایی هستند که در دوره‌ای کارکرد داشته‌اند. عزیز نسین در خلاصه کتاب صوتی چکمه‌های یک پاشای بازنشسته از تکنیک طنز اجتماعی برای نقد گروه‌هایی استفاده می‌کند که با خاطره‌ی زمانی دور و به امید بازسازی همان شرایط گذشته، امروز را به تعویق می‌اندازند. حسرت گذشته و ناتوانی برای کنار گذاشتن چکمه‌های قدیمی مشکلی است که وقت و هزینه‌ی زیادی برای گروه‌های مختلف اجتماعی داشته است. عزیز نسین به زیبایی با تمثیلی کوتاه این هزینه‌ی روانی و جسمانی را در برابر چشمان ما قرار می‌دهد.

کتاب چکمه‌های یک پاشای بازنشسته توسط صمد بهرنگی به فارسی ترجمه شده است. توانایی بهرنگی در بازسازی فضاهای داستانی طنز باعث حفظ جذابیت زبان عزیز نسین شده است. انتشارات گیوا نسخه‌ی صوتی این داستان را با صدای حسین نصیری منتشر کرده است.

کتاب صوتی چکمه‌های یک پاشای بازنشسته برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان کوتاه، طنز اجتماعی و داستان‌های تمثیلی از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهند برد.

با عزیز نسین بیشتر آشنا شویم

مهمت نصرت (Mehmet Nusret) که بعداً نام عزیز نسین را برای خود انتخاب کرد، نویسنده و طنزپرداز اهل ترکیه است. او در 1915 در استانبول به دنیا آمد و تا پیش از مرگش در سال 1995 بیش از 100 کتاب منتشر کرد. فعالیت سیاسی عزیز نسین بارها منجر به بازداشت او شد. او با زبان طنز و لحنی گزنده نه‌تنها به نقد مسائل سیاسی ترکیه می‌پرداخت بلکه تصمیمات بزرگان سیاسی دوران خود را به تمسخر می‌گرفت. علاوه بر داستان‌های اجتماعی و طنز، عزیز نسین اشعار خود را نیز در کتابی به نام «بیهوده می‌بارد این باران» منتشر کرده است. کتاب‌های بسیاری از او به فارسی ترجمه شده که بیشتر آن‌ها در «مجموعه آثار عزیز نسین» جمع‌آوری شده‌اند. «مگه تو مملکت شما خر نیس؟»، «کدام حزب برنده می‌شود؟» و «پخمه» از کتاب‌های مورد توجه او هستند.

عزیز نسین جوایز و افتخارات بین‌المللی بسیاری کسب کرده است. او دو بار برنده‌ی جایزه‌ی نخل طلایی در مسابقه بین‌المللی طنز بوردیگرای ایتالیا شده است. جایزه‌ی جوجه‌تیغی طلایی در مسابقات طنز بلغارستان و جایزه‌ی اول کروکدیل در مسابقه‌ی طنز مسکو گوشه‌ای از افتخارات نویسندگی طنز او هستند. علاوه بر جوایز مربوط به داستان‌های طنز؛ عزیز نسین مدال طلای تولستوی، جایزه‌ی نویسندگان سال برگزیده‌ی مردم و جایزه رمان ترکیه را نیز در سال‌های مختلفی به دست آورده است.

در بخشی از کتاب صوتی چکمه‌های یک پاشای بازنشسته می‌شنویم

+ من همین‌قدر می‌دونم که ساقه‌هاش تا رون آدم میرسه
- نکنه منظورتون چکمه باشه
+ آها خودشه؛ چکمه‌های من رو بیارین
- مگه شما چکمه هم داشتید آقا؟
+ نداشتم؟ البته که داشتم. مگه اون قدیما چکمه پام نمی‌کردم؟ عکس‌هام هم نشون میدن همینا رو
- ما که هیچی ندیدیم آقا، یک‌دفعه هم ندیدیم چکمه پاتون بکنید
+ شما هنوز بچه‌اید. کجای دنیا رو دیدید؟
- پس شما چکمه‌هاتون رو پا می‌کردید؟
+ آره که می‌کردم. اما اون قدیما، خیلی قدیما، چهل‌سال پنجاه‌سال صدسال شاید هم بیشتر، روزهای عجیبی بودند . اون روزها کسی تو چکمه پوشیدن به پای من نمی‌رسید.
- اونا دیگه کهنه شدن.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
چکمه‌های یک پاشای بازنشسته

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چکمه‌های یک پاشای بازنشسته
نویسنده
مترجمصمد بهرنگی
راویحسین نصیری
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چکمه‌های یک پاشای بازنشسته

Ehsan Hosseinzadeh
۱۴۰۲/۴/۱۶
سنت همیشه هم چیز بدی نیست سنت پایه‌ی مدرنیته هست بدون سنت مدرنیته هم بی هویت میشه یک جامعه همیشه با اتکا به سنت می‌تونه رشد کنه ژاپن کشور پیشرفته و مدنی هست اما پوک و تو خالی نیست چون سنت و فرهنگ غنی خودش رو حفظ کرده ما هرگز نباید سنتمون رو فراموش کنیم علم امروزی بشر حاصل علم گذشتگانه، اما از اون چیزی که امروز کاربرد داره باید بهره گرفت، به قول معروف: «نو آر که نو را حلاوتی است دگر»
مرجان اسماعیلی
۱۴۰۲/۵/۲۷
عزیز نسین نویسنده ترک در این داستان کوتاه و جذاب تقابل سنت با مدرنیته رو به خوبی بیان میکند. داستان در مورد پیرمردی است که اصرار بر پوشیدن چکمه قدیمی دارد که برایش تنگ شده. هر چه دیگران به او میگویند که چکمه‌ها دیگر به درد نمیخورند او قبول ندارد.
DAYAN
۱۴۰۲/۵/۳۱
شاید سطح خرد من پایینه یا من متوجه شوخی‌هاش نمی‌شم در کل چیز طنزی نبود ولی داستان جالبی داشت
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چکمه‌های یک پاشای بازنشسته

برای دریافت کتاب صوتی چکمه‌های یک پاشای بازنشسته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.