معرفی و دانلود کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه: تغییر شیوه صحبت کردن، گوش کردن و تعامل

عکس جلد کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه: تغییر شیوه صحبت کردن، گوش کردن و تعامل
قیمت:
۴۵۰۰۰ ۲۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه: تغییر شیوه صحبت کردن، گوش کردن و تعامل

گفتگوهای ما در خانه و محل کار هم می‌توانند منبع لذت و پله‌ای برای رسیدن به موفقیت باشند و هم می‌توانند درد و شکستی جبران‌ناپذیر به همراه داشته باشند. چاک ویزنر در کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از همان اولین مکالمه ارتباط مؤثری برقرار کرد و گفتگو را در مسیری سازنده و بدون سوءتفاهم پیش برد.

درباره‌ی کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه

در گفت‌وگوهای روزمره‌ی ما کژتابی‌هایی وجود دارد که ممکن است روابط دوستی یا یک ملاقات کاری را نابود کند. برای ایجاد ارتباطی مؤثر و سازنده، باید عادات منفی را در گفتگوهایمان کنار بگذاریم. کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه (The Art of Conscious Conversations) نوشته‌ی چاک ویزنر (Chuck Wisner)، تأمل در گفتگو کردن را به ما می‌آموزد و از افتادن در دام‌های زبانی رایج جلوگیری می‌کند.چاک ویزنر در کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه، چهار نوع مکالمه را معرفی و راه اثربخشی هریک را به مخاطب نشان می‌دهد. گفتگوهای مبتنی بر داستان‌های ذهنی، همیاری، خلاقیت و تعهد چهار مکالمه‌ی اصلی بشری هستند.

انسان در بستر گفتگو زیست می‌کند. ما همان‌قدر به مکالمه محتاج هستیم که ماهی به آب محتاج است. چون از بدو تولد با توانایی گفتگو زاده شده‌ایم، خودآگاهی‌مان را نسبت به آن از دست داده‌ایم و گاه اصلاً متوجه زیرمتنِ حرف‌هایمان نیستیم. یک ارتباط ناقص، می‌تواند ما را در دریای سردرگمی غرق کند. کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه راهنمایی کاربردی است برای اینکه در تله‌های رایج گفتگوهای روزمره نیفتیم و با شکل دادن به گفتگویی مؤثر به خواسته‌های خود برسیم. ما در زندگی هر مهارتی را اکتسابی آموخته‌ایم، پس شاید وقت آن رسیده باشد که به گفتگو از منظر یک مهارت آموختنی نگاه کنیم.

معرفی و دانلود کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه

گفتگوهای مبتنی بر داستان، حرف‌هایی است که به خود و دیگران می‌زنیم و به آن‌ها باور داریم. این داستان‌ها بیان‌کننده‌ی نوع شخصیت و درونیات ما هستند. در گفتگوهای مبتنی بر همیاری، ما تلاش می‌کنیم چشم‌انداز دیگران را نیز درک کنیم. گوش سپردن به نظرات مخالف را در این نوع گفتگوها یاد می‌گیریم. در این بخش، بیانگری و پرسشگری هم‌زمان صورت می‌گیرد.

کتابِ هنر گفتگوهای آگاهانه، گفتگوهای خلاقانه را فرصتی می‌داند تا بیشتر در لحظه‌ی اکنون حضور داشته باشیم و با ذهنی باز به استقبال ایده‌های جدید برویم. بُعد مهم دیگری که در گفتگوهای ما وجود دارد، قول و قرارها و وعده‌ها هستند. از طریق قولی که می‌دهیم، قراردادی بین ما با دیگری بسته می‌شود. این وجه از مکالمه به عمل مرتبط می‌شود؛ بنابراین باید مراقب باشیم چه وعده‌ای می‌دهیم و وقتی حرفی زدیم پای انجامِ آن بایستیم.

چهار گفتگوی عنوان‌شده در کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه، مکمل یکدیگر هستند. با تمریناتِ کتاب می‌توان بر روی آن‌ها مسلط شد و گفتگوهای آگاهانه‌تری برقرار کرد. یک گفتگوی خوب ما را به موقعیت شغلی خوب، احساس رضایت و آسایش بیشتر می‌رساند و از اضطراب ما می‌کاهد.

کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه تلاشی است برای باز کردن کلاف‌ سردرگم گفتگوهای روزانه. انتشارات فلسفه این کتاب را با ترجمه‌ی شاهین غفاری منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه

  • مدل‌های ارتباط و رهبری چاک ویزنر به من کمک کرد تا الگوهای فکری، قضاوت‌های ناخودآگاه و داستان‌های ذهنی خود را بررسی کنم. این کتاب نه‌تنها از من یک رهبر بهتر، بلکه فرد بهتری ساخته است. (داگ فیلد، مدیر ارشد سیستم‌های الکتریکی و دیجیتال)

  • چاک ویزنر با ترکیب تجربیات شخصی و تکنیک‌های مؤثر، ما را تشویق می‌کند که با کنجکاوی و ریزبینی به گفتگو نگاه کنیم. (سوزان مک فرسون، نویسنده‌ی کتاب هنر گمشده‌ی اتصال)

  • گفتگوها ابزاری برای تقویت روابط ما هستند، اما یاد نگرفته‌ایم از آن‌ها مراقبت کنیم. ویزنر در کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه، عناصر کلیدی برای داشتن مکالمات متفکرانه را ارائه می‌دهد. (چیمنا ونگوچیا، نویسنده‌ی کتاب گوش کن، انگار که واقعاً گوش می‌کنی!)

  • آنچه چاک به بهترین شکل آموزش می‌دهد این است که چگونه از کلمات به‌طور مؤثر برای کاهش سوءتفاهم استفاده کنیم. (واینیت مهتا، مدیر مدل‌سازی سیستم و فناوری باتری، تسلا)

با چاک ویزنر بیشتر آشنا شویم

چاک ویزنر رئیس شرکت مشاوره‌ی ویزنر است. لیست مشتریان او شرکت‌هایی مانند گوگل ، اپل، تسلا، مدرسه‌ی بازرگانی هاروارد، فورد و کرایسلر را شامل می‌شوند. ویزنر جزو اولین کسانی بود که از طریق برنامه‌ی استادی در هنر مربیگری حرفه‌ای (Mastering the Art of Professional Coaching) در موسسه‌ی نیوفیلد موفق به دریافت گواهی‌نامه شد. او همچنین به‌عنوانِ متخصصِ یادگیری سازمانی و رهبری در مرکز آموزش سازمانی MIT فعالیت می‌کند.

در بخشی از کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه: تغییر شیوه صحبت کردن، گوش کردن و تعامل می‌خوانیم

کم نیستند کتاب‌های خودیاری که توصیه‌های مختلفی در مورد هنر گوش دادن، از جمله تماس چشمی، تکرار کلمات گوینده و تقلید زبان بدن او را ارائه داده‌اند. در بسیاری از جلسات و دیدارها، گفتگوی درونی ما به حالت خلبان خودکار رفته و در هم‌دستی با نفسمان، ما را تشویق می‌کند تا به جایگاه خود بچسبیم و کورکورانه از آن دفاع کنیم. وقتی به لاک دفاعی می‌رویم، نمی‌توانیم گفته‌های دیگران را هضم کنیم. درنتیجه توانایی ما برای گوش دادن به شدت کاهش می‌یابد. اگر بدانیم که داستان‌های مختلف افراد (گفته و ناگفته)، چقدر آسان ممکن است در تضاد با هم قرار گیرند، می‌توانیم حجم صدای درونی خود را کاهش داده و زمینه‌ی توجه کردن و گوش دادن آگاهانه به دیگران را فراهم کنیم.

در حین گفتگو، توجه ما معطوف به احساسات، داستان‌ها و نظرات خودمان است. در گفتگوهای نافرجام، مقدار زیادی از انرژی ما توسط صدای درونی و استرس بدنی مکیده می‌شود. برای اینکه واکنش قاطعانه و مؤثری نشان دهیم نیاز به تلاش آگاهانه، پردازش افکار خود و فرمول‌بندی پاسخ‌هایمان داریم. این تلاش ممکن است طاقت‌فرسا باشد، اما می‌توانیم یاد بگیریم که بخشی از توجهمان را از روی خویشتن برداشته و به دیگر حاضران در جلسه معطوف کنیم تا تبدیل به مشاهده‌گر و شنونده‌ی بهتری شویم. در گفتگوهای چالش‌برانگیز، به‌جای غرق شدن در افکار و احساسات خود می‌توانیم نسبت به کلمات، احساسات و واکنش‌های دیگران آگاهی بیشتری پیدا کنیم. می‌توانیم علاوه‌بر گوش دادن به کلام آن‌ها، به زبان بدنشان نیز توجه کنیم تا پیام‌های ارسالی توسط آن‌‌ها را شناسایی کنیم. می‌توانیم به لحن صدای دیگران دقت کنیم. مثلاً از خود بپرسیم «آیا او لحن دفاعی دارد؟» یا «آیا او به موضوع من علاقه‌مند شده؟» همچنین می‌توانیم از تماس چشمی استفاده کنیم: «آیا او به نظر نگران یا حواس‌پرت می‌رسد؟» موارد زیادی برای کشف کردن وجود دارند.

تغییر جهت توجه، به ما کمک می‌کند تا بیشتر در زمان حال حضور داشته باشیم و برداشت و ادراک دیگران نسبت به ما تغییر کند. وقتی با ذهن‌آگاهی و هوشیاری به دیگران گوش کنیم، آن‌ها تمرکز توجه ما را احساس می‌کنند و بیشتر رویمان حساب می‌کنند. این یک موقعیت برد-برد برای گفتگوها است و حضور قلبی ما این پیام را به دیگران می‌فرستد که مشتاق گوش دادن و فهمیدن هستیم. با حضور در لحظه، اطلاعات درست‌تری به دست می‌آوریم، بنابراین می‌توانیم انرژی حاضران در اتاق را بخوانیم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه: بیداری در گفتگوها
گفتگوهای مبتنی بر داستان‌‌های ذهنی: داستان‌های شما حقیقت نیستند
گفتگوهای مبتنی بر همیاری: تلاش برای درک و هضم چشم‌اندازهای دیگران
گفتگوهای مبتنی بر خلاقیت: به درک شهودی خود اعتماد کنید
گفتگوهای مبتنی بر تعهد: قولی که نمی‌توانید به آن عمل کنید، ندهید
تمرین‌ها
فصل اول: گفتگوهای مبتنی بر داستان‌های ذهنی؛ داستان‌‌های شما حقیقت نیستند
یک یادداشت: چرا با داستان های ذهنی شروع کردم؟
بخش اول: تولد داستان‌‌ها
آگاهی
خلبان خودکار
نفس
تمرین‌ها
بخش دوم: هیجانات، واقعیت ها و داستان‌ها
هیجانات
تمرین‌ها
واقعیت‌های انکارناپذیر
تمرین‌ها
بخش سوم: نظرات شخصی و گفتگوهای درونی
گفتگوهای درونی
تمرین‌ها
بخش چهارم: پردازش نظرات خویش
1. خواسته‌ها
2. دغدغه‌ها
3. قدرت و اختیار عمل
4. استانداردها
بدیهی‌انگاری
تمرین‌ها
دغدغه‌ها
تمرین‌ها
قدرت و اختیار عمل
تمرین‌ها
استانداردها
تمرین‌ها
تمرین‌ها
فصل دوم: گفتگوهای مبتنی بر همیاری؛ تلاش برای درک و هضم چشم‌اندازهای دیگران
بخش پنجم: در گفتگو با دیگران
افتضاح سه ماهه‌ی اول
تمرین‌ها
بخش ششم: گفتگوهای درونی
تمرین‌ها
بخش هفتم: بیداری و پرسشگری شفاف
بیانگری تدافعی
پرسشگری تدافعی
گوش دادن آگاهانه
بیانگری و پرسشگری شفاف
ایجاد تعادل بین بیانگری و پرسشگری
تمرین‌ها
فصل سوم: گفتگوهای مبتنی بر خلاقیت؛ به درک شهودی خود اعتماد کنید
بخش هشتم: از خمودگی تا کنشگری
دو نیم‌کره‌ی مغز: ضریب هوشی (IQ) و هوش هیجانی (EQ)
خمودگی در تقابل با پذیرش امکان‌ها
واقعیت‌های موجود
خواسته‌ها
دغدغه‌ها
قدرت و اختیار
استانداردها
واقعیت‌ها
خواسته‌ها
دغدغه‌ها
قدرت و استانداردها
تمرین‌ها
بخش نهم: درک شهودی و حضور در لحظه
سرگشتگی ذهنیِ آگاهانه
حرکت بزرگ
تمرین‌ها
بخش دهم: هم‌آفرینی در گفتگوها
چرخ بزرگ، چرخ کوچک
تمرین‌ها
فصل چهارم: گفتگوهای مبتنی بر تعهد
قولی که نمی‌توانید به آن عمل کنید، ندهید
بخش یازدهم: میانبر گفتگو
تمرین‌ها
بخش دوازدهم: درخواست‌ها، پیشنهادها و تعهدات
بدیهی‌انگاری و داستان‌های تعصب‌آمیز ما
درخواست‌ها و پیشنهادها
خواسته‌ها
دغدغه‌ها
قدرت و اختیار
استانداردها
زمان (یکی از زیرشاخه‌های استاندارد)
شفاف‌سازی درخواست‌ها و پیشنهادها
پیشنهاد جایگزین
تمرین‌ها
بخش سیزدهم: ترمیم گفتگوها
شایستگی
صداقت
اعتبار
گزینه‌ی کنار کشیدن
گله‌گزاری و عذرخواهی متفکرانه
گله‌گزاری‌های متفکرانه
یک عذرخواهی متفکرانه
زمان صرف‌شده در برابر زمان ازدست‌رفته
تمرین‌ها
نتیجه‌گیری: سفری به درازای عمر
بیداری در گفتگوها
مشاهده‌گر خوبی باشید
واقعیت را آن‌گونه که هست بپذیرید
گفتگوهای مبتنی بر داستان‌‌های ذهنی: داستان‌های شما حقیقت نیستند
گفتگوهای مبتنی بر همیاری: تلاش برای درک و هضم چشم‌اندازهای دیگران
گفتگوهایی مبتنی بر خلاقیت: به درک شهودی خود اعتماد کنید
گفتگوهای مبتنی بر تعهد: قولی که نمی‌توانید به آن عمل کنید، ندهید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر گفتگوهای آگاهانه: تغییر شیوه صحبت کردن، گوش کردن و تعامل
نویسنده
مترجمشاهین غفاری
ناشر چاپی موسسه انتشارات فلسفه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات238
زبانفارسی
شابک978-622-7857-43-6
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۴۵۰۰۰ ۲۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه

مجتبی مجیدی
۱۴۰۳/۱/۱
این کتاب هم به نوبه‌ی خود بسیار موثر است
saeed.saadi1374@gmail.com
۱۴۰۲/۷/۱۰
این کتاب با تمرینات نتیجه موثر خواهد داشت
امید
۱۴۰۲/۶/۲۵
کتابی بود که به آن نیاز داشتم ممنون از نویسنده
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه

برای دریافت کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.