معرفی و دانلود کتاب صوتی پادشاه پارسی: داریوش یکم

عکس جلد کتاب صوتی پادشاه پارسی: داریوش یکم
قیمت:
۶۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پادشاه پارسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پادشاه پارسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پادشاه پارسی: داریوش یکم

داریوش یکم از مقتدرترین پادشاهان ایران زمین در عهد باستان بود. پیتر یولیوس یونگ در کتاب صوتی پادشاه پارسی، زندگی و زمانه‌ی این پادشاه بزرگ را مورد بررسی قرار داده و پس از شرح چگونگی به قدرت رسیدن او، برخی از مهم‌ترین اقدامات وی را برشمرده است.

درباره کتاب صوتی پادشاه پارسی:

داریوش یکم پسر ویشتاسب و چهارمین پادشاه در سلسله‌ی باستانی هخامنشی است. از اقدامات بزرگ او می‌توان به ساخت بنای عظیم و ماندگار تخت جمشید، و همچنین تشکیل سپاه جاویدان اشاره کرد. در طول تاریخ، همواره از داریوش به عنوان پادشاهی نیک و مقتدر یاد شده است. خصوصا در میان مورخین غیر ایرانی، (از هرودوت، تاریخ‌نگار باستانی گرفته تا بسیاری از مورخین معاصر) تبِ تجلیلِ داریوش بسیار بالا بوده است. در کتاب پادشاه پارسی (Dareios I Konig der Perser‌) اما سعی شده تا نظری واقع‌بیانه به شخصیت داریوش انداخته شود.

پیتر یولیوس یونگ (Peter Julius Junge) در این اثر، بیشتر بر نحوه‌ی به قدرت رسیدن داریوش تمرکز کرده است؛ این موضوع احتمالاً بزرگ‌ترین معما در سرگذشت این پادشاه باستانی است. از دیرباز نام داریوش یادآور داستان بردیای دروغین بوده است؛ روایتی مشهور که نخستین بار از هرودوت به ما رسیده، اینگونه می‌گوید که داریوش به همراه تنی چند از بزرگان پارسی، بردیای دروغین را به قتل می‌رساند و خود به جای او بر تخت شاهی می‌نشیند؛ اما برخی تاریخ‌نگاران جدید در این باره اظهار تردیده نموده، و داریوش را قاتل بردیای حقیقی و به نوعی غاصب قدرت به شمار می‌آورند. در کتاب صوتی پادشاه پارسی می‌توانید عقیده‌ی یولیوس یونگ را در این باره بشنوید.

این نکته نیز گفتنی است که این اثر فقط درباره‌ی به قدرت رسیدن داریوش نیست، بلکه همچنین، در رابطه با اصل و نسب او و جنگ‌ها و لشکرکشی‌های بزرگش نیز حاوی اطلاعاتی سودمند می‌باشد.

کتاب صوتی پادشاه پارسی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به تاریخ ایران پیش از اسلام، قطعاً این کتاب را اثری آموزنده خواهند یافت.

در بخشی از کتاب صوتی پادشاه پارسی می‌شنویم:

فاجعه‌ی شکست دولت قوی لودیه، مانند برقی که در آسمان صافی بدرخشد، تمام عالم دریای مدیترانه را متحیر و متزلزل ساخت. هیچ‌کس گمان نمی‌برد که دولتی با این عظمت و قدرت، مانند دولت لود، بزرگ‌ترین ممالک این ناحیه‌ی جهان، یک مرتبه بدون مقدمه، در مدت کوتاهی چنین نیست و نابود شود. و درست در این موقع، عملا ثابت شد که قدرت نظامی ایرانی‌ها بی‌نظیر است و ممکن است خطر عظیمی برای همه ممالک موجود باشد.

کوروش مدتی در ساردیس توقف کرد، تا تشکیلات انضمام سرزمین بزرگ لودیه را در ولایات دولت خود مرتب کند. در اینجا فرستادگان شهرهای یونانی آسیای صغیر به خدمت او آمدند تا از او تقاضای آزادی و استقلال کنند؛ اما خود متوجه بودند که دیر می‌رسند... کوروش این شهرهایی را که از پادشاه لودیه اطاعت می‌کردند، به فرمان خود خواست؛ و این‌ها به اسپارت پناهنده شدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
40 دقیقه
فصل یک: اصل و نسب دوره‌ی جوانی (بخش یک)
31 دقیقه
فصل یک: اصل و نسب دوره‌ی جوانی (بخش دو)
42 دقیقه
فصل یک: اصل و نسب دوره‌ی جوانی (بخش سه)
39 دقیقه
فصل دو: در پی قدرت (بخش یک)
40 دقیقه
فصل دو: در پی قدرت (بخش دو)
45 دقیقه
فصل سه: سال‌های سازندگی (بخش یک)
45 دقیقه
فصل سه: سال‌های سازندگی (بخش دو)
38 دقیقه
فصل چهار: سیاست هلنی (بخش یک)
42 دقیقه
فصل چهار: سیاست هلنی (بخش دو)
46 دقیقه
فصل پنج: اتمام و انتها (بخش یک)
51 دقیقه
فصل پنج: اتمام و انتها (بخش دو)

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پادشاه پارسی: داریوش یکم
نویسنده
مترجمداود منشی زاده
راویشهاب ایلکا
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پادشاه پارسی

مهدی همایی
۱۴۰۳/۱/۸
مثل همیشه تاریخ ایران عزیزمان همیشه برای ما غرور آفرین است. چنان که مورد توجه محققانی مانند پیتر یولیوس قرار گرفته وآن را جمع آوری کرده و در اختیار بشر معاصر قرار داده و همه جهانیان را از غنا وپرمحتوابودن فرهنگ ایرانی مطلعع کرده به پاس زحمات این نویسنده عزیز خلاصه‌ای از این کتاب را برای خوانندگان و نوشتم. شاید کمکی به تشویق مطالعه این اثر باارزش شود. کتاب “پادشاه پارسی” نوشته پیتر یولیوس یونگ، به بررسی زندگی زمانه داریوش یکم، پادشاه ایران از دودمان هخامنشی می‌پردازد. این کتاب به تشریح چگونگی به قدرت رسیدن داریوش و برخی از مهم‌ترین اقدامات وی می‌پردازد و سعی دارد نظری واقع‌بینانه به شخصیت او بیاندازد. یونگ در این اثر بیشتر بر نحوه به قدرت رسیدن داریوش تمرکز کرده است، که احتمالاً بزرگ‌ترین معما در سرگذشت این پادشاه باستانی است. از دیرباز نام داریوش یادآور داستان بردیای دروغین بوده است، که بر اساس روایت هرودوت، داریوش به همراه تنی چند از بزرگان پارسی، بردیای دروغین را به قتل رسانده و خود به جای او بر تخت شاهی نشسته است. اما برخی تاریخ‌نگاران جدید در این باره اظهار تردید کرده‌اند و داریوش را قاتل بردیای حقیقی و به نوعی غاصب قدرت به شمار آورده‌اند.
کتاب “پادشاه پارسی” برای علاقه‌مندان به تاریخ ایران پیش از اسلام، اثری آموزنده تلقی می‌شود و اطلاعاتی درباره اصل و نسب داریوش، جنگ‌ها و لشکرکشی‌های او نیز ارائه میدهد.
جان فورد
۱۴۰۳/۱/۸
اطلاعات تاریخی اندکی در مورد تاریخ چند هزار ساله و افتخار آمیز ایران در اذهان مردم روزگار ما وارد شده است. از میان سلسله های دوران ساز گذشته هخامنشیان در اوج قرار دارند. در میان پادشاهان این سلسله، کوروش - که برخی وی را با ذوالفرنین تطبیق کرده اند - با منشور بین المللی و جاودانه اش و داریوش با و اش فتوحات جوانمردی درخشانترین آن ها هستند. تا أنجا که متوجه شدم گویا داریوش، داماد کوروش بوده. قضیه اش با رقیبش بردیا نیاز به واکاوی بیشتر داره. اما آنچه که مشروعیت این پادشاهان به آن وابسته است در حکمت خسروانی تحت عنوان فَرَّهِ ایزدی مطرح شده که اشاره به آسمانی بودن انتصاب آن ها دارد. در این حکمت، شرط دوام پادشاه بر مسند قدرت، دادگر بودن او دانسته شده و هر زمان که پادشاه عهد خود با اهورا مزدا را فراموش کرده و از دایره عدالت خارج می شد، فره ایزدی از وی ستانده می شد و در پی این عزل معنوی، در عالم خارج نیز به نحوی از انحاء نظیر هزیمت در جنگ، قتل توسط رقیب، شورش و... از صفحه روزگار محو می شد. با تشکر از کتابراه برای معرفی این کتاب جذاب تاریخی.
مریم پرتوی
۱۴۰۰/۵/۱۰
خیلی لذت بردم. گوینده عالی بود صحنه‌های نبرد رو با هیجان میخوند.
توصیه میکنم حتما گوش بدید.
واقعا کاش این همه افتخار، رشادت، نجابت، اصالت و هوشمندی که در سلاطین گذشته‌ی ما بوده به بچه‌ها بازگو میشد تا همه بدونیم که نسل گذشته‌ی پرافتخاری داشتیم و تلاش کنیم دوباره اون دوران طلایی رو زنده کنیم. و

بزرگترین شعار هدف داریوش دوری از دروغ بوده
که متاسفانه جامعه‌ی ماپر شده ازین خصیصه‌ی بد.
جامعه رو مردم تشکیل میدن وقتی ما امیدمون جهت رشد جامعه از حکومت کوتاه هست سعی کنیم تا اونجایی که ممکنه خودمون جامعه و اطرافیانمون رو از دروغ دور نگه داریم. به امید روزیکه جامعه‌ای عاری از بدی‌ها و دروغ داشته باشیم.
Rozbeh Aghighi
۱۴۰۳/۱/۲۷
گویا نویسنده از تخیل خود خیلی بهره گرفته و شرایط جنگ ها و حتی تعداد کشته ها را نیز با آماری دقیق بیان میکند به نظر من باید در برخورد با تاریخ آن هم خیلی دور با احتیاط بیشتری عمل کرد به طور مثال یک جمله حدودا دو هزار کشته و پانصد اسیر بهتر است تا آمار دقیقی دادن در ضمن چگونگی کشته شدن بردیا و نیز سه کمبوجیه گزینه در تاریخ دارد که میشد به گونه ای به همه آن ها اشاراتی کرد و سرانجام نتیجه گرفت که به هرحال پیروز میدان داریوش بزرگ بوده است مترجم عزیز هم بسیاری از واژه ها را به گونه ای ترجمه کرده اند که برای شنوده هم اکنون ایرانی غیر ملموس است مانند آزاده سواران یا آسیای قداما و... ولی در کل کتاب خوبی از جهت معرفی داریوش شاه و خدمات و سیاست او را نمایان می کند و نتیجه میدهد یک مرد خردمند به ز سیاهی لشکر بی خرد چیزی که امروز ما در کشورمان نداریم خرد
Zahra kia
۱۴۰۳/۱/۱۱
این کتاب به شرح زندگانی داریوش یکم، ملقب به داریوش بزرگ و پادشاه ایران از دودمان هخامنشی و پسر ویشتاسپ، و معرفی شخصیت وی اختصاص دارد. گفتنی است داریوش بزرگ، یکی از بزرگ‌ترین فرمانروایانی است که از مشرق‌ زمین برخاسته‌اند.
داریوش یکم، که با نام داریوش بزرگ هم شناخته می‌شود، چهارمین شاهنشاه هخامنشی
ایران، پسر ویشتاسپ، همسر آتوسا و داماد کوروش بزرگ بود. او در سال ۵۲۲ پیش از میلاد، گئومات مغ (بردیا) را از تخت پایین کشاند و با کمک چندی از بزرگان هفت خانوادهٔ اشرافی پارسی توانست به پادشاهی برسد. او در طول دوران حکومتش، فعالیت‌های بسیاری انجام داد. بعد از به تخت نشستن، شورش‌های درون مرزی را فرونشاند. به فرمانروایی‌اش استحکام بخشید و سرزمین‌هایی را هم به قلمرویش اضافه کرد. همچنین ساختن تخت جمشید (پارسه) هم در دوران سلطنت او، آغاز شد.
خداداد حیدری
۱۴۰۳/۱/۱۲
این کتاب به زندگی بزرگترین و قدرتمندترین و مهمترین پادشاه ایرانی داریوش اول و به نحوه به قدرت رسیدن او با کمک چندین خاتواده اشرافی پارسی و همچنین فعالیت‌های بسیاری که انجام داده از جمله فرونشاندن شورش‌های درون مرزی و اضافه نمودن سرزمین‌های دیگر به‌ قلمرو و حفر راه آبی بین دریای سرخ و رود نیل و از و آن سو به‌ دریای مدیترانه پیوند داد می‌پردازد به تمام ادیان احترام می‌گذاشت سیاستش آزادی دینی بود از حامیان مسیحیت و علم و دانش بود و در بازسازی معابد یهودیان که توسط بخت النصر ویران شده بود به یهودیان یاری کرد آرامگاه ایشان در دل کوه‌ رحمت در جایی به نام نقش رستم در مرودشت استان فارس نزدیک شیراز است داریوش اول از پر افتخار‌ترین پادشاهان ایرانی است.
mohammad amin
۱۴۰۳/۱/۹
پادشاه پارسی منظور داریوش یکم هست که پسر ویشتاسب و نوه ارشام. کتاب با قدرت رسیدن داریوش شروع میشود. و فتوحات نمایان ان دنبال میشود. وران شاهنشاهی کوروش هخامنشی تا پایان دوران داریوش یکم قریب به یک سوم دوران هخامنشیان را در بر می‌گیرد. بی گمان اقتدار آن دولت در همین عهد به اوج می‌رسد و آنچه باقی است می‌ماند نتایجی که بر ساختار اولیه آن تکیه دارد. اهمیت این دوران بر کسی پوشیده نیست و درباره آن نه تنها مورخان و فلاسفه قدیم به سخن نشسته‌اند بلکه تا به امروز مورخان نامداری در ایران و جهان به داوری و نظاره و اظهار نظر پرداخته‌اند. هدف از این کتاب می‌تواند اگاهی دادن به قشر دنبال کننده تاریخ باستان مفید باشد. خواندن ان توصیه میشود. تشکر
ساغر
۱۴۰۳/۱/۹
کتاب پادشاه پارسی ر مورد زندگی داریوش یکم است و تاثیراتی که این پادشاه مقتدر بتاریخ و تمدن ایران زمین داشته است. این کتاب برای کسانی که به تاریخ علاقمند هستند و مخصوصا تاریخ ایران زمین عالی است از اونجا که کتاب صوتی است برای کسانی که فرصت خواندن کمتر دارند مفید است. از آن جا که این کتاب از تاریخ و هزاره اول هزاره دوم قبل از تمدن و تاریخ آریایی را بیان می‌کند به اهمیت تلاش‌هایی که زمان تمدن آریایی صورت گرفته بیشتر پی می‌بریم. صدای زیبای گوینده بر زیبایی و دلنشینی این کتاب افزوده است. از کتابراه که این کتاب زیبا را رایگان در اختیار ما قرار داده است بسیار سپاسگزارم
محمودی
۱۴۰۳/۱/۱۲
تا حالا که گوش کردم، خوشم نیامد، همه تاریخی رو که بارها از همه مستشرقین خواندیم که راست و دروغش مشخص نیست دوباره بیان میکنه، قراره از داریوش بشنویم، نه تاریخ ایران از آغاز تا داریوش، البته کمی مقدمه لازم هست (فقط کمی), مطلبی ندارید چرا می‌نویسید آنهم مطالبی که همه جا هست وارد شرق میشه و به غرب ختم میشه، اینکه ما ممنون باشیم، گذشته‌ها مونه برامون بیان میکنید وچه‌ها در قبال آن بردید. بله تاریخ ایران باشکوه است به شرطی که گفته‌ها واقعی باشه، نه تخیلات یونانی‌های که گفته هاشون از زبان مستشرقین بظاهر بی طرف تکرار میشه.
Behrouz Por
۱۴۰۳/۱/۱۱
با سلام و احترام ضمن تشکر و قدردانی از مجموعه کتابراه، فقدان و درگذشت آقای شهاب ایلکا گوینده عزیز کتاب راه و این اثر جذاب پادشاه پارسی تسلیت گفته، و برای آن مرحوم از پرودگار بزرگ رحمت و مغفرت خواستاریم. زمانی که خواستم راجب این کتاب توضیحاتی بدم محو صدای گرم گوینده بودم و به همین خاطر خواستم بیشتر راجب این بزرگوار اطلاعات داشته باشم و به همین خاطر راجب ایشون سرچی در اینترنت نمودم که خبر اسفناک درگذشت این عزیز خبردار شدم، چنان غم بزرگی بر دلم نشست که دیگر کلام از ذهنم خشک شد، تنها چیزی که به ذهنم رسید تسلیت گفتن بود و بس.
تینا
۱۴۰۳/۱/۹
تاریخ پر افتخار ایران قطعا مایه‌ی سربلندی ماست این کتاب از نظر من یه کتاب با ارزشه ممنون از کتاب راه که توی جشنواره نوروزی این کتاب نفیس رو هدیه دادن🌹این کتاب شکوه و عظمت داریوش بزرگ رو روایت میکنه و اقدامات مهم داریوش رو توضیح میده که واقعا مسرتبخشه همینطور با خوندن این کتاب از ماجراهای تاریخی و سیاسی اون دوران مطلع میشید و میخونید که داریوش چطور به پادشاهی رسیدبها دادن به چنین آثاری قلب تاریخ درخشان کشورمون رو پر تپش نگه میداره صدا و خوانش گوینده هم بسیار خوب و مناسبه صدای گوینده واقعا روی زیبایی کتاب تاثیر میزاره
فرزانه رادمان
۱۴۰۳/۱/۹
بسیار زیبا. متن کتاب عالی هست کتاب تاریخ ایران از یک نویسنده متبحرکه با نثری شیوا خواننده را ترغیب به ادامه کتاب می‌کنه. و صدای زیبا گوینده نجوایی حماسی طور به داستان کتاب بخشیده که متنی چنین تاریخی و سنگین را دلنشین و انگیزه بخش برای شنیده کرده است. به شخصه از شنیدن این کتاب لذت زیادی برم. متن صدا شیوا. جذاب. داستان غرور آفرین. عالی بود. نویسنده داستان از قبل تولد داریوش هخامنشیان تا زمامداریش. دنیای قدیم را به نحوی زیبایی به تحریر در آورده به قدری جذاب که به همه پیشنهاد شنیدن این کتاب صوتی را میدهم
مجتبی آقاجانی
۱۴۰۳/۱/۲۰
در مورد تاریخ ایران بسیار شنیده هستیم. و بسیار انسانها در روزگار خود بوده‌اند که مایه فخر و مباهات کشور و حتی انسانیت بوده‌اند. در زمانی که خیلی از مسائل و مشکلات با قدرت زور و بازو و استبداد حل و فصل میشد. انسانهایی از مادر متولد شدند. که اولین دموکراسی‌ها و اولین حامیان عدالت و اولین بناهای رو و اقتصاد جهانی. پایه گذاری کردند. اگر هر چه از قدرت جهان بینی و دور اندیشی داریوش بزرگ بگوییم واقعا نسبت به زمان و مکانی که زندگی می‌کرده‌اند کم گفته این. کتاب عالی
Farzan Azarpour
۱۴۰۳/۱/۱۷
کتاب بسیار خوبی هست، خلاصه‌ی کوتاهی هم از پادشاهان قبل از کوروش بزرگ تا خود کوروش و بنیانگذاری امپراطوری پارس رو میگه و بعد هم به داریوش بزرگ میرسه و به صورت کامل از به‌قدرت رسیدن تا بزرگترین پادشاهی این مرد بزرگ رو بیان می‌کنه، گویندگی بسیار جذابی از شهاب ایلکا داره به نحوی که مشتاقانه با صدای این گوینده عزیز از شنیدن وقایع تاریخی لذت میبرید. فقط بنظرم تنها ایراد ممکن اینه که بیشتر اسم شهرها و استانهای اونموقع رو که میگه و معادل با اسم امروزیش گفته نمیشه..
جمشید امیری
۱۴۰۳/۱/۱۲
دوستان و یاران گرامی کتابراه از زحمات بسیار عالی و موثر شما که با نشر کتابهای ارزشمند باعث مطالعه بیشتر مردم و جامعه میگردد سپاسگزاری میگردد و خواندن کتاب پادشاه پارسی سبب میشود هر ایرانی به نیاکان بزرگ و دانشمند خود هزاران درود بفرستد و مایه‌ی تاسف است که نسل ما هرگز نتوانسته ایم نام ایران را آنچنان که شایسته اوست زنده نگهداریم. من به نوبه‌ی خودم از مجنوعه وزین کتابراه بسیاربسیار سپاسگزارم
مشاهده همه نظرات 206

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پادشاه پارسی

برای دریافت کتاب صوتی پادشاه پارسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.