معرفی و دانلود کتاب صوتی پیامبران جدید سرمایه

عکس جلد کتاب صوتی پیامبران جدید سرمایه
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پیامبران جدید سرمایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پیامبران جدید سرمایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پیامبران جدید سرمایه

نقدی به بنیان‌های سرمایه‌داری مدرن از رهگذر بررسی عملکرد چهار چهره‌ی شاخص بین‌المللی. نیکول اشاف در کتاب صوتی پیامبران جدید سرمایه می‌کوشد نگرشی بدیع و ساختارشکن را نسبت به یکی از مناقشه‌برانگیزترین ایده‌های جهان مدرن یعنی سرمایه‌داری ارائه دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی پیامبران جدید سرمایه

برای درک بهتر آنچه نیکول اشاف در کتاب پیامبران جدید سرمایه (The new prophets of capital) بیان می‌کند، لازم است پیش از هر چیز به سراغ مفهوم پیامبر در خوانش امروزی و مدرن برویم و معنای آن را در بستر جامعه‌شناختی جست‌وجو کنیم. چنانچه جامعه‌شناس نامدار آلمانی، ماکس وبر، دراین‌باره سخن می‌گوید، دو مفهوم پیامبر و کاریزما در پیوندی گسست‌ناپذیر از یکدیگر تعریف می‌شوند. وبر این نیروهای کاریزماتیک را در رفتار و عقاید سیاسی و اخلاقی برخی از پیامبران عهد عتیق همچون ارمیا و اشعیا جست‌وجو می‌کند و برداشت خود را از کاریزما بر عدالت سیاسی و انصاف اخلاقی مبتنی می‌داند. مجموعه‌ی این ایده‌هاست که به شکل‌گیری تصور این اندیشمند و جامعه‌شناس صاحب‌سبک در میان رهبران سیاسی مدرن کمک می‌کند.

وبر معتقد است اگر کاریزما را در خوانش شخصیت پیامبران اعصار گذشته مبتنی بر ادراک وحی و امکان معجزه بدانیم، کاریزمای پیامبر امروزی را باید با توجه به توانایی انباشت ثروت و سرمایه تعریف کنیم. اما مطابق این تعاریف، پیامبران عصر ما چه کسانی هستند و با پیامبران روزگاران پیشین در چه زمینه‌هایی اشتراک و افتراق دارند؟ نیکول اشاف در این کتاب به سراغ چهار چهره‌ی شاخص در سرمایه‌داری جهانی می‌رود: اپرا وینفری، بیل گیتس، جان مکی و شریل سندبرگ. او می‌کوشد تحلیلی متفاوت از تمایلات سرمایه‌دارانه‌ی برخی از ثروتمندترین و معتبرترین رهبران و افراد مشهور آمریکا را ارائه دهد.

کتاب صوتی پیامبران جدید سرمایه را می‌توان نقدی صریح و تأمل‌برانگیز بر اصول سرمایه‌داری قلمداد کرد. نویسنده در سراسر کتاب، ایده‌های سرمایه‌داری را در عملکرد چهار شخصیت برجسته‌ی جهانی بررسی می‌کند. همچنین شرح می‌دهد که به چه علت فرضیه‌های آنان نادرست است و درنهایت عملکردشان به بی‌عدالتی و فقر گسترده‌تر و عمیق‌تری منتهی می‌شود.

این اثر را با ترجمه‌ی رسول قنبری و صدای راضیه گردکاهد می‌شنوید. کتاب صوتی پیامبران جدید سرمایه به همت نشر صوتی سماوا و انتشارات ترجمان علوم انسانی تهیه و منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی پیامبران جدید سرمایه

  • کتابی سرراست، مختصر، و تأثیرگذار. (Counterpunch)

  • پیچیده و تردیدآمیز. (The New Republic)

  • کاوشی بسیار بدیع و شگفت‌انگیز در مورد آنچه که ممکن است به عنوان «تغییر بدون تغییر» از آن یاد کنیم؛ بدعتی که به‌طور همزمان رویه‌های فعلی را تغییر می‌دهد و با دقت از ثروت و نابرابری‌های قدرت موجود محافظت می‌کند. اشاف از خلال چهار مطالعه‌ی موردی که همگی به خوبی انتخاب شده و اهمیتی نمادین دارند، با اطمینان و ظرافت به این موضوع لغزنده می‌پردازد و ابزارهای فکری کلیدی را برای جدا کردن واقعیت از داستان در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. (Naomi Klein)

  • نیکول اشاف در مجموعه‌ای از مطالعات موردی پر جنب‌وجوش و از خلال بحثی دقیق، به خوانندگان اجازه می‌دهد تا وضعیت بی‌معنای منطق ما را برای حاکمیت بلامنازع بازار سرمایه ببینند. او همچنین از ما می‌خواهد که از چالش‌های پیش رو دلسرد نشویم. (Chris Lehmann)

کتاب صوتی پیامبران جدید سرمایه برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌هایی با موضوع سرمایه‌داری و اقتصاد سیاسی را به شنیدن این کتاب صوتی دعوت می‌کنیم.

با نیکول اشاف بیشتر آشنا شویم

نیکول ماری اشاف (Nicole Marie Aschoff) نویسنده‌ی کتاب پیامبران جدید سرمایه و سردبیر مجله‌ای با نام «ژاکوبین» است. آثار او در رسانه‌ها و مطبوعات متعدد و معتبری از جمله گاردین، ملت، الجزیره و مجله دیسنت منتشر شده است.

در بخشی از کتاب صوتی پیامبران جدید سرمایه می‌شنویم

قصه‌ی بازار آزاد قصه‌ای جذاب است. داستان به ارزش‌هایی مانند آزادی و خلاقیت و زیبایی ارجاع می‌دهد و خود را در مقابل مظاهر جان کندن دیکتاتوری و قحطی تصویر می‌کند. اما تاریخ بازار آزاد و شرکت‌هایی که در داخل آن فعالیت می‌کنند قصه‌ای طبیعی نیست.

امروز، گفتمان حاکم بر مباحث هدایت‌کننده‌ی بازار، دولت و شرکت‌ها، نئولیبرالیسم است. هم مدل بازار آزاد و هم روایت تاریخی مک‌کی کاملاً در این چهارچوب می‌گنجد. در این دیدگاه فضای اقتصادی نظامی خودمختار، خودتطبیق‌دهنده و خودتنظیم‌گر است که می‌تواند به تعادلی طبیعی و خودبه‌خود برسد و تولید ثروت نماید. اما روایت تاریخی بازار آزاد ثقل تجربی ندارد، همان‌طور که کارل پولانی، مورخ اقتصادی، دهه‌ها قبل مطرح کرده است: بازارهای سرمایه‌داری محصول مهندسی دولت است، نه طبیعت.

تاریخ توسعه‌ی صنعتی در ایالات متحده که اغلب به‌عنوان قلب بازار آزاد در نظر گرفته می‌شود، ماهیت سیاسی بازار را نشان می‌دهد. تاریخ شکل‌گیری بازار در ایالات متحده ساختاری صنعتی را نشان می‌دهد که با کالا و سرمایه‌ی حاصل از نیروی کار برده‌ها تأمین شده و با غصب زمین و نسل‌کشی و حمایت دولتی قوام گرفته است. قوانین دولتی مؤثر از بازارهای داخلی و صنایع نوپا در مقابل رقابت‌های خارجی محافظت می‌کردند و دولت‌های فدرال و مرکزی نقش اصلی را در توسعه‌ی زیرساخت‌های فیزیکی (کانال‌ها، راه‌آهن و تلگراف) و ایجاد دانش عظیم صنعتی و کشاورزی تمام عناصر ضروری در پیدایش سرمایه‌داری آمریکا ایفا کردند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
35 دقیقه
مقدمه
54 دقیقه
یک: شریل سندبرگ و کسب‌و‌کار فمینیسم
72 دقیقه
دو: هویت سرمایه
72 دقیقه
سه: کاهن معبدِ اُ
102 دقیقه
چهار: بنیاد گیتس و ظهور سرمایه‌داری بشردوستانه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پیامبران جدید سرمایه
نویسنده
مترجمرسول قنبری
راویراضیه گردکاهد
ناشر چاپیانتشارات ترجمان علوم انسانی
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پیامبران جدید سرمایه

حمید یزدان پناه
۱۴۰۲/۲/۳
حرفای تکراری روزنامه‌ها و مجله‌ها بود من چیزی ازش دستگیرم نشد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پیامبران جدید سرمایه

برای دریافت کتاب صوتی پیامبران جدید سرمایه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.