معرفی و دانلود کتاب صوتی کودک، مادر آنلاین - شماره‌ی اول: من و کودک من!

عکس جلد کتاب صوتی کودک، مادر آنلاین - شماره‌ی اول: من و کودک من!
قیمت:
۶۹,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کودک، مادر آنلاین - شماره‌ی اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کودک، مادر آنلاین - شماره‌ی اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کودک، مادر آنلاین - شماره‌ی اول: من و کودک من!

کتاب صوتی کودک، مادر آنلاین - شماره‌ی اول، مجموعه‌ای از 25 مقاله است که توسط رویا کیوانی بروجنی گردآوری شده است. مقالات این مجموعه به مسائل و مشکلات مرتبط با تربیت کودکان و نوجوانان می‌پردازند و توسط مترجمین مطرحِ حوزه‌ی روان‌شناسی ترجمه شده‌اند. ویراستاری علمی این کتاب صوتی را علی شمیسا برعهده داشته است که از نویسندگان مطرح در زمینه‌ی روان‌شناسی خانواده در ایران است.

درباره‌ی کتاب صوتی کودک، مادر آنلاین - شماره‌ی اول

هیچ پدر و مادری وجود ندارد که ذهنش درگیر سؤالاتی در مورد نحوه‌ی تربیت فرزندان نشود. به همین علت است که بسیاری از روان‌شناسان و مشاوران، دست به تحقیقات فراوانی در زمینه‌ی تربیتِ کودکان و نوجوانان زده‌اند تا به پدر و مادران کمک کنند عامل رشد و ترقی فرزندان‌شان شوند. مقالاتِ موجود در کتاب صوتی کودک، مادر آنلاین - شماره‌ی اول، به بسیاری از مسائل مرتبط با تربیت فرزندان می‌پردازند و راهکارها و راه‌حل‌های مناسبی در پیشِ رویِ والدین قرار می‌دهند.

موضوعات متنوعی در کتاب صوتی کودک، مادر آنلاین - شماره‌ی اول پوشش داده می‌شوند. دو مقاله‌ی اول این مجموعه به مسئله‌ی پول‌تو‌جیبی می‌پردازند. در این بخش، کارکرد‌های خاص پول‌تو‌جیبی برای کودکان بررسی می‌شوند و نشان داده می‌شود که دادن پول‌توجیبی به کودکان آن‌ها را با کارکرد‌های پولی آشنا می‌کند و باعث می‌شود آن‌ها از زمان خردسالی متوجه‌ی اهمیت پول شوند. در حقیقت، دادن پول به کودکان کم‌سن‌و‌سال کاری بسیاری معقول و مفید است و سبب می‌شود کودکان در بزرگسالی کمتر در زمینه‌ی مالی دچار مشکل شوند.

موضوع دیگری که در کتاب صوتی کودک، مادر آنلاین - شماره‌ی اول به آن اشاره می‌شود، مسئله‌ی اختلال‌های روانی در کودکان و نوجوانان است. از آنجایی که کودکان و حتی نوجوانان کمتر از بزرگسالان قادر به بیان احساسات و افکار خود هستند، اختلال‌های روانی از جمله افسردگی، نمودهای متفاوتی در آنان دارد. برای مثال، کودکانی که دچار افسردگی هستند، بیشتر نشانه‌های جسمی و بدنی‌ای مانند، درد شکم، تهوع و خستگی و یا نشانه‌های رفتاری‌ای مانند برون‌ریزی و خشم را از خود بروز می‌دهند. این نشانه‌ها و همچنین طرزِ برخورد مناسب با چنین کودکانی در این مورد آورده می‌شوند. این مقاله برای والدینی که بیش‌ازحد نگران این هستند که آیا فرزندان‌شان به افسردگی دچار شده‌اند یا نه بسیار مفید است؛ چون به آن‌ها نشان می‌دهد هر تغییر رفتار و تغییر حالت از سوی کودک یا نوجوان، نشانه‌ی این نیست که او افسرده شده است.

تربیتِ عمومی کودکان و ارزش‌هایی که آن‌ها از والدین خود می‌آموزند نیز در کتاب صوتی کودک، مادر آنلاین - شماره‌ی اول مورد بررسی قرار می‌گیرد. در حقیقت، اولین و مهم‌ترین الگوی کودکان برای رفتار‌های‌شان، والدین خود هستند و به همین علت هر پدر و مادری باید بتواند الگوی خوبی برای فرزندان خود باشد. والدین باید همیشه رفتار‌هایی را که می‌خواهند در فرزندان‌شان مشاهده کنند، از خود بروز دهند و به این شکل تأثیر مناسبی بر آن‌ها بگذارند.

برخی از مقالات کتاب به مباحثی چون آموزش مثبت‌اندیشی و ترغیب کودکان و نوجوانان به کتابخوانی نیز می‌پردازند و راهکارها و راه‌حل‌هایی را در این زمینه به والدین توصیه می‌کنند. کتاب کودک، مادر آنلاین - شماره‌ی اول توسط انتشارات روانشناسی جامعه منتشر شده است و همین انتشارات نسخه‌ی صوتی آن را به گویندگی اعظم فراهانی، سیامک صانعی، الهام نقوی، مبینا فلاح زاده و مینا رحیمی تهیه کرده است.

کتاب صوتی کودک، مادر آنلاین - شماره‌ی اول برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مباحث روان‌شناسی مرتبط با تربیت فرزندان علاقه دارید، شنیدن کودک، مادر آنلاین - شماره‌ی اول به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی کودک، مادر آنلاین - شماره‌ی اول: من و کودک من! می‌شنویم

کودکان بسیار سریع بزرگ می‌شوند. انگار همین چند روز پیش بود که برای‌شان قصه می‌خواندید تا بخوابند و حالا نیمه‌های شب دل‌نگران، منتظرشان نشسته‌اید کِی و از کدام ناکجاآبادی به منزل بیایند. نمی‌دانید کجایند، با چه کسی هستند و چه می‌کنند؟ سن نوجوانی، یعنی 12 تا 20 سالگی، سال‌های دشواری‌ست برای نوجوان. این دوره عرصه‌ی رشد و تغییر و تحول است. دوره‌ی زیر سؤال بردن ارزش‌ها و افزایش استقلال یا گام برداشتن به سوی آن. نوجوان لحظه‌ای دوست دارد با او مثل بزرگ‌ترها رفتار شود لحظه‌ای دیگر مانند کودکان رفتار می‌کند. ولی با این وجود، آنچه نوجوان، یعنی کودک دیروزی نیاز دارد، عشق پایدار والدین، مهرورزی همیشگی و درک و پذیرش آن‌هاست تا در گذار از کودکی به بزرگ‌سالی از پل لرزان مبتنی بر احساسات و هیجانات گیج‌کننده و از افکار و طوفان‌های گسترده‌ی هورمون‌ها به سلامت عبور کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
مقاله‌ی اول تا پنجم
25 دقیقه
مقاله‌ی ششم تا دهم
42 دقیقه
مقاله‌ی یازدهم تا پانزدهم
46 دقیقه
مقاله‌ی شانزدهم تا بیستم
48 دقیقه
مقاله‌ی بیست و یکم تا بیست و پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کودک، مادر آنلاین - شماره‌ی اول: من و کودک من!
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
راویاعظم فراهانی، سیامک صانعی، الهام نقوی، مبینا فلاح زاده، مینا رحیمی
ناشر صوتیانتشارات روانشناسی جامعه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کودک، مادر آنلاین - شماره‌ی اول

برای دریافت کتاب صوتی کودک، مادر آنلاین - شماره‌ی اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.