معرفی و دانلود کتاب صوتی کی بود کی بود؟

عکس جلد کتاب صوتی کی بود کی بود؟
قیمت:
۱۱۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کی بود کی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کی بود کی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کی بود کی بود؟

کتاب صوتی کی بود کی بود؟ نوشته‌ی کارول تاوریس و الیوت ارونسون، به شما نشان می‌دهد که چرا و چگونه بسیاری از اشتباهات‌تان را بدون آنکه متوجه نحوه عملکرد آن باشید، توجیه می‌کنید و مسئولیت بسیاری از مسائل را به طور ناخودآگاه نمی‌پذیرید. این اثر درخشان در سال 2008 موفق شد نامزد دریافت جایزه کتاب ویلیام جیمز شود.

درباره کتاب صوتی کی بود کی بود:

چرا وقتی همه چیز از هم می‌پاشد، مردم از مسئولیت طفره می‌روند؟ چرا دعواهای بی‌پایان زناشویی بر سر اینکه حق با کیست، هیچ وقت تمام نمی‌شود؟ چرا مردم می‌توانند ریا و دورویی را در دیگران ببینند اما در خودشان چنین چیزی نمی‌یابند؟ پس آیا در این صورت همه انسان‌ها دروغگو هستند؟ آیا شما به داستان‌ها و تجربه‌هایی که بیان می‌کنید، اعتقاد و باور کامل دارید؟

کتاب کی بود کی بود؟ (Mistakes Were Made But Not by Me) اثری بسیار جذاب و پرمحتواست که دو روانشناس مشهور اجتماعی با نگاهی دقیق به عملکرد مغز، نشان می‌دهند چرا وقتی دچار اشتباه می‌شوید، آن را به شکلی برای خود توجیه می‌کنید و چگونه تمامی ناسازگاری‌های شناختی را که احساسی ناخوشایند در وجودتان ایجاد می‌کند، از بین می‌برید.

درواقع در بسیاری از مواقع شما داستان‌هایی نه چندان درست برای خود و دیگران می‌سازید که درنهایت از خودتان سلب مسئولیت کنید. این کتاب ممکن است دیدگاه‌تان را نسبت به بسیاری از مسائل تغییر دهد و شما را دچار چالش‌های گوناگون اخلاقی کند.

کتاب کی بود کی بود به پشتوانه سال‌ها تحقیق و پژوهش نوشته شده است و نویسندگان آن تلاش کرده‌اند تا موضوع خودفریبی و نحوه عملکرد و آسیب‌های آن را به خوبی شرح دهند و درباره نحوه غلبه و کنترل آن نیز توضیحاتی مفصل ارائه بدهند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی کی بود کی بود:

- کتاب کی بود کی بود به نوبه خود سرگرم کننده و روشن کننده است و هنگامی که مفاهیم را در قالب داستان تعریف می‌کند، بسیار جذاب می‌شود. (وال استریت ژورنال)

- این کتاب تاحدی به دلیل شواهد علمی که ارائه می‌دهد و جذابیت و منطقی بودن لحن آن، باعث می‌شود که اثری قانع کننده باشد. با خواندن این کتاب با رمز و رازهای گیج کننده طبیعت انسان بیشتر آشنا می‌شویم و رفتار عزیزانمان، خودمان و همکارانمان بیش از گذشته روشن‌تر می‌شود. (مجله اپرا)

کتاب صوتی کی بود کی بود برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مباحث روانشناسی علاقه دارید و می‌خواهید چرایی بسیاری از رفتارها و گفتارهای خود و دیگران را بدانید، شنیدن این کتاب به شما توصیه می‌شود.

کارول تاوریس و الیوت ارونسون را بیشتر بشناسیم:

کارول تاوریس (Carol Tavris) روانشناس اجتماعی، مدرس و نویسنده‌ای باتجربه است که در حوزه مسائل روانشناختی برای رسانه‌هایی همچون لس انجلس تایمز، نیویورک تایمز، ساینتیک آمریکن و ... می‌نویسد. او عضو انجمن روانشناسی آمریکاست.

الیوت ارونسون (Elliot Aronson) نیز یکی از برجسته‌ترین روانشناسان اجتماعی در جهان است که حتی برخی او را یکی از 100 روانشناس تأثیرگذار در قرن بیستم می‌دانند. او یکی از اعضای آکادمی علوم و هنر آمریکاست و تنها روانشناسی به شمار می‌رود که توانسته برنده هر سه جایزه برتر انجمن روانشناسی آمریکا را کسب کند.

در بخشی از کتاب صوتی کی بود کی بود می‌شنویم:

آدم از همان بچگی یاد می‌گیرد که برخورد پرخاشجویانه‌اش را توجیه کند. بچه‌ها خواهر یا برادر کوچک‌ترشان را می‌زنند. او می‌زند زیر گریه و آن‌ها بی‌درنگ می‌گویند: خودش شروع کرد، حقش بود! بیشتر والدین این کار بچه‌ها را که خودشان را توجیه می‌کنند، چندان مهم نمی‌شمارند که البته معمولا هم چندان مهم نیست. اما وقتی می‎فهمیم همین ساز و کار است که پایه رفتار دار و دسته‌های زورگویی می‌شود که برای بچه‌های کوچک‌تر قلدوری می‌کنند و کارمندانی که به کارمندان‌شان اجحاف می‌کنند، عشاقی که همدیگر را اذیت می‌کنند، پلیس‌هایی که مظنون را حتی پس از تسلیم شدنش کتک می‌زنند، دیکتاتورهایی که اقلیت‌های قومی را زندانی و شکنجه می‌کنند و سربازانی که به غیرنظامیان آزار می‌رسانند، قضیه جدی‌تر می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
12 دقیقه
سخن سرپرست مجموعه تجربه و هنر زندگی
36 دقیقه
مقدمه
56 دقیقه
فصل اول: ناهماهنگی ذهنی، موتور توجیه خویش - بخش یک
41 دقیقه
فصل اول: ناهماهنگی ذهنی، موتور توجیه خویش - بخش دو
58 دقیقه
فصل دوم: غرور و تعصب و دیگر نقاط کور - بخش یک
44 دقیقه
فصل دوم: غرور و تعصب و دیگر نقاط کور - بخش دو
49 دقیقه
فصل سوم: حافظه، مورخی که خودش را توجیه می‌کند - بخش یک
51 دقیقه
فصل سوم: حافظه، مورخی که خودش را توجیه می‌کند - بخش دو
48 دقیقه
فصل چهارم: نیت خیر، دانش شر، حلقه بسته تشخیص بالینی - بخش یک
59 دقیقه
فصل چهارم: نیت خیر، دانش شر، حلقه بسته تشخیص بالینی - بخش دو
48 دقیقه
فصل پنجم : بی‌نظمی و قانون - بخش یک
60 دقیقه
فصل پنجم : بی‌نظمی و قانون - بخش دو
44 دقیقه
فصل ششم: آنچه عشق را به مسلخ می‌برد، توجیه خویش در زندگی زناشویی - بخش یک
48 دقیقه
فصل ششم: آنچه عشق را به مسلخ می‌برد، توجیه خویش در زندگی زناشویی - بخش دو
51 دقیقه
فصل هفتم: زخم‌‌ها، جراحت‌ها و جنگ‌ها - بخش یک
47 دقیقه
فصل هفتم: زخم‌‌ها، جراحت‌ها و جنگ‌ها - بخش دو
46 دقیقه
فصل هشتم: به گردن گرفتن خطا و فیصله دادن به ماجرا - بخش یک
40 دقیقه
فصل هشتم: به گردن گرفتن خطا و فیصله دادن به ماجرا - بخش دو
5 دقیقه
سخن آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کی بود کی بود؟
نویسنده،
مترجمسما قرایی
راویفروغ حداد
ناشر چاپیانتشارات گمان
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کی بود کی بود؟

شمس تبریزی
۱۴۰۰/۷/۱۶
کتاب خوبیه من یه شکستی خورده‌ام یه چند وقتیه توی زندگیم و خب توجیح هم کردم یهویی این کتابو دیدم و فک کردم که شاید برای شرایط من مفید باشه اما بعد خوندن کتاب فهمیدم برای همه در هر لحظه ایی مفیده کتاب با مثال‌های علمی و تجربی بهمون میگه که هیچکس معصوم نیس و ممکنه خطا کنه و باید مسئولیتش رو منطقی قبول کنیم تا بتونیم بهتر حلش کنیم و پر از نمونه اس که بیشتر بهمون یاد میده که راحت تر محتوا رو درک کنیم این سبک کتاب منو یاد کتاب قدرت عادت انداخت که پر از مثاله برای فهم ما. اما این کتاب خیلی آمریکاییه قطعا اگه مثال هاشو میخواست از ایران انتخاب کنه اوضاع خیلی بدتر بود چون بی دلیل نیست اینجا جهان سومه دیگه نه؟! و گذشته از این بهتره اوضاع افتضاحمونو بدون هیچ تعصبی شفاف ببینیم و قبول کنیم بعد فکر و قضاوت کنیم تا بتونیم مسئله رو حل کنیم و اینکه فک کنم تو فصل هفت یه مثالش درباره‌ی یه مسئله ایی توی ایرانه امیدوارم که مترجم منصف بوده باشه و دقیقا عین کلمات و مفاهیم رو ترجمه کرده باشه نه افکار خودشو چون یه جاهاییشو من اغراق احساس کردم و البته به نسخه اصلی هم دسترسی ندارم که چک کنم و فقط نظرمو گفتم.. از گوینده هم من راضی بودم و حتما نمونه رو چک کنید ممنون از همه که زحمت کشیدن
مروا هستم ✌️
۱۴۰۰/۱۰/۵
کامل براتون مینویسم: محتوای کتاب به نظرم خیلی واقع بینانه‌و‌ کاربردی بود. ‌بعضی فصلها خسته کننده بود ولی در کل پیشنهاد میشه. اگر میتونید الکترونیکی یا چاپی بخونید حتما‌ انجام بدید چون راوی نه صدای خوبی داشت نه تسلط به خواندن، و خیلی‌ خست کننده میخوند.
کیمیا پهلوان
۱۴۰۲/۸/۲۱
کتاب به این پر محتوی‌ای و نثر ساده و روان تا فصل هفت من را تحت تاثیر قرار داد، ولی متاسفانه اطلاعات غلطی که در مورد انقلاب ایران و شاه آن زمان نوشته متاسفانه درستی مثال‌های فصول قبل را در ذهنم خدشه دار کرد، حیف.
وحید پونکی
۱۴۰۱/۷/۵
افرادی که دنباله بهانه تراشی و انداختن تقصیرات خود روی افراد دیگه هستن و مسولیت کار خودشون رو قبول نمیکنن حتما مطالعه کنن
رضا احسانی
۱۴۰۲/۴/۶
هر کس مسئول کار خودش است و شجاعت قبول اشتباهات رو باید داشته باشد. 👌
آزاده مینویی
۱۴۰۱/۶/۲۹
هنوز تا آخر نخوندم ولی انتظارم بیشتر بود
ستایش بابایی
۱۴۰۰/۱۲/۱۷
عالی بود، حتما پیشنهاد می‌کنم بخونید
Bita Matin
۱۴۰۰/۶/۲۱
نپسندیدم پر از نمونه و بی نتیجه
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کی بود کی بود؟

برای دریافت کتاب صوتی کی بود کی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.