معرفی و دانلود کتاب یکشنبه‌های پاریسی

عکس جلد کتاب یکشنبه‌های پاریسی
قیمت:
۱۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یکشنبه‌های پاریسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یکشنبه‌های پاریسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یکشنبه‌های پاریسی

کتاب یکشنبه‌های پاریسی نوشته‌ی گی دو موپاسان داستان مرد میانسالِ 52 ساله‌ای به نام پاتیسو را روایت می‌کند که پزشکش به او می‌گوید ممکن است دچار سکته‌ی مغزی شود و اگر می‌خواهد زندگی سالمی داشته باشد، باید ورزش کند. پاتیسو که تمام عمرش فردی عافیت‌طلب بوده، تصمیم می‌گیرد وسایل و تجیهزات سفر تهیه کرده و در حومه‌ی پاریس به گشت‌وگذار بپردازد،؛ همین پرسه زدن‌های اوست که زمینه‌ساز شکل گرفتن داستان یکشنبه‌های پاریسی می‌شود.

درباره‌ی کتاب یکشنبه‌های پاریسی

پاتیسو مردی‌ست که به‌تازگی پنجاه سال دوم زندگی‌اش را آغاز کرده و تمام عمرش را با عافیت‌طلبی گذرانده! او همیشه عادت داشته به چیزهایی که نجاتش می‌دهند و او را زنده نگه می‌دارند، چنگ بزند. اهمیتی هم نمی‌دهد مردم او را احمق بدانند یا نه، همین عافیت‌طلبی و تقلید‌ کردن‌های میمون‌وارش باعث شده بتواند در هر دو دوره‌ی امپراتوری و جمهوری در فرانسه دوام بیاورد؛ اما ماجرا کتاب یکشنبه‌های پاریسی درست از زمانی آغاز می‌شود که دکتر او را از خطر سکته و مردن باخبر می‌کند و البته کمی می٬ترساند!دکتر به او گوشزد می‌کند که خطر ابتلایش به سکته‌ی مغزی بسیار زیاد است و اگر می‌خواهد جان سالم به در ببرد باید سبک زندگی‌اش را تغییر داده و به ورزش روی بیاورد. همین موجب می‌شود تا پاتیسو تصمیم بگیرد تجیهزات سفر و گردشگری را برای خودش تهیه کند تا برای زنده ماندنش تلاش کرده باشد! از همین‌رو پاتیسو هر یکشنبه، پیاده به یکی از نواحی ناآشنا و دور افتاده‌ی پاریس می‌رود.

کتاب یکشنبه‌های پاریسی نوشته‌ی گی‌دو موپاسان از ده فصل تشکیل شده و هر فصل از آن مانند یک داستان کوتاه مستقل به روایت یکی از یکشنبه‌های پر ماجرای پاتیسو می‌پردازد و در خلال آن با زبان طنز از موضوعات اجتماعی گوناگون انتقاد می‌کند. تمام داستان‌ها در لایه‌های زیرین خود شامل مضامین آشنایی هستند که به کرات در زندگی روزمره با آن‌ها مواجه می‌شویم. موضوعاتی مانند رفتار با حیوانات و روابط عاشقانه‌ای که گاه موفقند و گاه به شکست منتهی می‌شوند. گی‌دو موپاسان، در کتاب یکشنبه‌ها پاریسی از جنگ فرانسه و پروس می‌گوید و با لحنی طنز و سرگرم‌کننده به انتقاد از مسائلی چون جنبش زنان و حق و حقوق آن‌ها و قشر بورژوآی آن زمان، می‌پردازد.

فصل‌های این کتاب خواندنی کوتاه هستند و همین ویژگی موجب می‌شود خواننده به دور از کسالت داستان ماجراجویی‌های جذاب و سرگرم‌کننده‌ی پاتیسو را دنبال کند. کتاب یکشنبه‌های پاریسی توسط محمود گودرزی به زبان فارسی ترجمه شده و به‌کوشش نشر افق به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های شاهکار‌های پنج میلی‌متری

نشر افق مجموعه‌ای با عنوان شاهکارهای پنج میلی‌متری منتشر کرده است که در آن آثار ادبی مدرن و برجسته‌ی ادبیات جهان را در قالب کتاب داستان‌های کوچک و کم‌حجمی ارائه می‌دهد و خواننده در مدت زمان کوتاهی می‌تواند مطالعه‌ی آن را به اتمام برساند. کتاب جانی پنیک و انجیل رویاها یکی از کتاب‌های این مجموعه است.

اقتباس سینمایی از کتاب یکشنبه‌های پاریسی

در سال 2015 یک اقتباس سینمایی از این کتاب صورت گرفت که کارگردانی آن را توماس گراسکوئر برعهده داشت. بازیگرانی همچون هانری ریزک، کلمان شووین و دبورا دولنیو در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

کتاب یکشنبه‌های پاریسی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر طرفدار ادبیات فرانسه هستید یا از داستان‌هایی با زبان طنز و انتقادی خوشتان می‌آید، کتاب یکشنبه‌های پاریسی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این کتاب که در لفافه به انتقاد از جو دوره‌ای خاص در فرانسه می‌پردازد، می‌تواند شما را در خلال داستان با تاریخ فرانسه و ملل آشنا کند.

در بخشی از کتاب یکشنبه‌های پاریسی می‌خوانیم

در به روی اتاقی بسیار بزرگ با دیوارهای بلند گشوده شد که پنجره‌هایی مشرف به دشت تمامش را روشن می‌ساخت. چند پرده‌ی منقوش قدیمی دیوارها را می‌پوشاند؛ سمت چپ، بخاری عظیمی که تندیس سنگی دو مرد در دو سوی آن قرار داشت می‌توانست بلوطی صدساله را یک‌روزه بسوزاند و میزی بزرگ مملو از کتاب، کاغذ و روزنامه چنان میان این اتاق وسیع و پرابهت جا خوش کرده بود که نگاه‌ها را در وهله‌ی اول به خود می‌کشاند و سپس توجه‌ها به مرد معطوف می‌شد که هنگام ورودشان روی تختی به سبک شرقی دراز کشیده بود که بیست نفر را به‌راحتی در خود جا می‌داد.

مرد چند گام به سوی آن‌ها برداشت، سلام کرد، با دست دو صندلی نشان داد، دوباره روی تختش دراز کشید و یک پا را زیر بدنش جمع کرد. کنارش کتابی افتاده بود و با دست راست با چاقوی کاغذبری دسته‌عاجی ور می‌رفت که گاه با بستن سماجت‌آمیز یک چشمش به سبک نزدیک‌بینان، با چشم دیگر به انتهایش می‌نگریست.

مادامی که روزنامه‌نگار هدفش را از آن دیدار شرح می‌داد و نویسنده بدون هیچ پاسخی گه‌گاه به او خیره می‌شد و گوش می‌کرد، پاتیسو که دم‌به‌دم معذب‌تر می‌شد این فرد شهیر را زیر نظر گرفته بود.

مرد چهل سالش تمام نشده بود، قد و بالایی میانه داشت، به‌نسبت چاق بود و خوش‌خلق می‌نمود. سرش سخت شبیه سرهایی که در بسیاری از تابلوهای ایتالیاییِ قرن شانزدهم دیده می‌شود بی‌آنکه به معنی هنریِ کلمه زیبا باشد، از ویژگی ممتاز قدرت و ذکاوت بهره داشت.

فهرست مطالب کتاب

1: مقدمات سفر
2: گردش اول
3: در منزل یک دوست
4: ماهیگیری با قلاب
5: دو مرد سرشناس
6: پیش از جشن
7: قصه‌ای غم‌انگیز
8: آزمون عشق
9: یک شام و چند نظریه
10: جلسه‌ی عمومی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یکشنبه‌های پاریسی
نویسنده
مترجممحمود گودرزی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-600-353-418-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یکشنبه‌های پاریسی

Kianaa
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
فضاسازی کتاب با وجود کوتاهیش دل انگیز بود. داستان مرد کارمندی رو روایت کرد که برای فرار از روزمرگی و به توصیه پزشک، سعی داره در آخر هفته‌ها به روستاهای اطراف پاریس بره و اتفاق‌هایی که براش می‌افته. مثل بل آمی نگاهی هم به جامعه‌ی‌ زمان خودش می‌انداخت.
samaneh fahandej sadi
۱۴۰۲/۱۱/۴
نپسندیدم، به نظرم خیلی کتاب بی سر‌ و‌ ته‌ای بود.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب یکشنبه‌های پاریسی

برای دریافت کتاب یکشنبه‌های پاریسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.