معرفی و دانلود کتاب فراتر از ذهن: پیدا و پنهان بازی‌های کیهانی

عکس جلد کتاب فراتر از ذهن: پیدا و پنهان بازی‌های کیهانی
قیمت:
۵۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فراتر از ذهن: پیدا و پنهان بازی‌های کیهانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فراتر از ذهن: پیدا و پنهان بازی‌های کیهانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فراتر از ذهن: پیدا و پنهان بازی‌های کیهانی

آلن واتس، به‌عنوان فیلسوف و مفسر فلسفه‌های شرقی، در کتاب فراتر از ذهن: پیدا و پنهان بازی‌های کیهانی، تلاش کرده دریچه‌ای به یکی از مکاتب فلسفی و عرفانی بگشاید. این اثر گزیده‌ای از مهم‌ترین سخنرانی‌های اوست که رهایی و آرامش را برای مخاطبان خود به ارمغان می‌آورد.

درباره‌ی کتاب فراتر از ذهن: پیدا و پنهان بازی‌های کیهانی

در اواسط دهه‌ی پنجاه و اوایل دهه‌ی شصت میلادی، آلن واتس (Alan Wilson Watts) سخنرانی‌های رادیویی و سمینارهای دانشگاهی متعددی را در کالیفرنیا برگزار کرد و طرفداران زیادی را به سوی خود جذب نمود. او در این مجموعه‌سخنرانی‌ها که دوازده سال به طول انجامید، حکمت‌های آسیا را از دریچه‌ی روانشناسی غربی می‌نگریست که در نوع خود دیدگاهی بسیار تازه و جذاب بود. در کتاب فراتر از ذهن: پیدا و پنهان بازی‌های کیهانی (Out of your mind) درباره‌ی باور او نسبت به فلسفه‌ی بودا و استفاده از ظرفیت‌های نهفته‌ی این مکتب خواهید خواند.

آلن واتس معتقد بود بودیسم اصلاً با ادیان غربی قابل قیاس نیست و باید آن را به چشم یک روش روان‌درمانی نگریست و از آن بهره‌ها برد. این اعتقادِ او را چاشنیِ یافته‌های علمی و نوظهور عصر پسااتم کنید تا به ماهیت اندیشه‌های این نویسنده بهتر پی ببرید. البته او پیش از این نیز در کتاب‌های پرفروشی چون «راه ذن» و کتاب پیشگام «روان‌درمانی در شرق و غرب» از اندیشه‌های متفاوت خود پرده برداشته بود.

کتاب حاضر برگرفته از متن ده‌ها سمینار ضبط شده‌ی آلن واتس است که مجموعه‌ی صوتی فراتر از ذهن گزیده‌ای از برخی گفتارهای آن محسوب می‌شود. این اثر را پسر آلن واتس، یعنی مارک واتس، گردآوری کرده است. مجموعه گفتارهای نویسنده در این اثر شامل مباحث تخصصی و عمیقی چون «طبیعتِ آگاهی»، «شبکه‌ی زندگی»، «سرمستی گریزناپذیر»، «جهان به بهترین شکل»، «جهان در نقش خود» و «جهان در نقش پوچی» می‌شود.

در این کتاب موضوعات مهمی چون ادراک مشترک، کیهان‌شناسی مقایسه‌ای و جایگاه نوع بشر در جهان طبیعی پیش کشیده شده و واتس به شما نشان می‌دهد چگونه خرد جمعی دنیای غرب ریشه در علم منسوخ‌شده و ساختارهای فرهنگی قرن نوزدهم دارد. او همچنین با به چالش کشیدن وضعیت موجود سعی دارد از دور شدن دنیای غرب از دانش امروز پرده بردارد.

درحقیقت نویسنده با وام‌گیری از جهان‌بینی بودایی دیدگاهی تازه و باورپذیر را جایگزین آن نموده است که ما به عنوان یک انسان در این جهان‌بینی جلوه‌ای از همه‌چیز یا به‌طور دقیق‌تر «همه‌ی کارها» هستیم. و این‌گونه نه‌تنها جایگاه خود را در طبیعت می‌یابیم، بلکه ذهن‌پروری و در اشتراک‌گذاری این نگاه را با دیگران می‌آموزیم.

کتاب فراتر از ذهن: پیدا و پنهان بازی‌های کیهانی، ترجمه‌ای از کامران بهمنی است که موسسه‌ی انتشاراتی فلسفه آن را منتشر کرده.

نکوداشت‌های کتاب فراتر از ذهن: پیدا و پنهان بازی‌های کیهانی

  • آلن واتس به ارائه‌ی پاسخ‌های معنوی پرداخته... او صدای همه‌ی کسانی است که به‌دنبال درک عمیق‌تری از هویت و نقش خود در جهان هستند. (بررسی واتکینز)

  • کتاب فراتر از ذهن بهترین کتابی است که تا به حال خوانده‌ام. این اثر درباره‌ی ماهیت موجود در عالم واقع، چیستی جهان و چگونه رفتار کردن نوشته شده است. (جان لوید)

  • این کتاب، یک نقطه‌ی شروع خوب برای آشنایی با دنیای شگفت‌انگیز آلن واتس است که به‌شدت توصیه‌اش می‌کنم. (کن ویلبر - نویسنده‌ی مدیتیشن انتگرال)

کتاب فراتر از ذهن: پیدا و پنهان بازی‌های کیهانی مناسب چه کسانی است؟

خواندن این اثر به دوستداران ادیان شرقی و فلسفه‌ی ذن، همچنین طرفداران آثار آلن واتس، توصیه می‌شود.

با آلن واتس بیشتر آشنا شویم

آلن واتس فیلسوف، نویسنده، مدرس و عارف بریتانیایی در سال 1915 در انگلستان متولد شد. او دارای مدرک کارشناسی ارشد الهیات از دانشگاه سیبری - وسترن است. واتس از سال 1938 به آمریکا آمد و در شهر نیویورک به آموزش مکتب ذن مشغول شد و سپس به هیئت علمی مطالعات آسیایی-آمریکایی پیوست. از دیگر کتاب‌های ترجمه‌شده‌ی او باید به «طریقت ذن»، «حکمت بی‌قراری»، «راز کائنات»، «آیین تائو» و «همان شو که هستی» اشاره کرد. او سال 1973 درگذشته است.

در بخشی از کتاب فراتر از ذهن: پیدا و پنهان بازی‌های کیهانی می‌خوانیم

قدرت مطلق به این معنا نیست که بدانید همه‌چیز چگونه انجام می‌شود؟ بلکه فقط انجام آن است. لازم نیست بتوانید آن را به زبان ترجمه کنید. فرض کنید وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید باید مغزتان را روشن می‌کردید، باید تمام سیستم‌های بدن‌تان را بیدار می‌کردید و تمام مدارهای لازم برای زندگی را به کار می‌انداختید. روز شما هرگز به‌خودی‌خود شروع نمی‌شود. همه‌ی آن چیزها باید یک‌باره اتفاق بیفتند. چگونه یک هزارپا صد پا را هم‌زمان کنترل می‌کند؟ چنین نمی‌کند؛ پاها ناخودآگاه حرکت می‌کنند، هزارپا مجبور نیست به آن فکر کند. شما نیز به همین ترتیب ناخودآگاه تمام فعالیت‌های مختلف اندام‌گان خود را انجام می‌دهید؛ اما، ناخودآگاه واژه‌ی درستی نیست، پنداری مرده است. فرا آگاهانه گزینه‌ی بهتری است؛ اما آگاهی چیست؟ تنها یک شکل تخصصی از هوشیاری است. هنگامی‌که به اطراف اتاق نگاه می‌کنید، فقط از جزئیاتی که متوجه می‌شوید آگاه هستید، اما بسیار بیشتر از آن‌چه که متوجه می‌شوید می‌بینید، زیرا توجه خود را روی هر چیز کوچکی متمرکز نمی‌کنید. به همین ترتیب، شما توجه خود را بر روی اعمال دقیق غده‌ی تیروئید خود و بر نحوه‌ی تابش خورشید متمرکز نمی‌کنید.

بیایید این را با مشکل تولد و مرگ مرتبط کنیم. بسیاری از مردم می‌ترسند وقتی می‌میرند، ناچار شوند نبودن ابدی را تحمل کنند، اما این درواقع این یک تجربه نیست. وقتی بچه بودم، اغلب تصور می‌کردم که خوابیدن و بیدار شدن از خواب چگونه است؟ اما اگر به‌اندازه‌ی کافی به آن بیندیشید، یک پرسش دیگر برای‌تان پیش می‌آید؛ این‌که بیدار شدن پس از هرگز نخوابیدن چگونه بود؟ منظورم این است که وقتی به دنیا آمدید بیدار شدن چگونه بود؟ شما نمی‌توانید تجربه‌ی هیچ‌چیز را نداشته باشید، از این‌رو، پس از مرگ تنها چیزی که می‌تواند پیش بیاید همان تجربه‌ای است که در زمان زاده شدن‌تان به وجود آمد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر و مترجم
پیشگفتار از «مارک واتس»
بخش یک. طبیعتِ آگاهی
فصل 1. مدل ‌های کیهانی جهان
فصل 2. مدل دراماتیک
فصل 3. دادوستد جاودانه
بخش دو. شبکه‌ی زندگی
فصل 4. سطوح آگاهی
فصل 5. شبکه در نقش دام
فصل 6. شبکه در نقش بازی
بخش سه. سرمستی گریزناپذیر
فصل 7. وابستگی و کنترل
فصل 8. هیپنوتیزم و خوگیری
فصل 9. فروپاشی هماهنگ
بخش چهار. جهان به همین شکل
فصل 10. کوآنِ ذِن
فصل 11. یگانگی در عمل
فصل 12. یک تردید بزرگ
بخش پنج. جهان در نقش «خود»
فصل 13. کیهان‌ شناسی هندو
فصل 14. خودی‌ها و بیگانگان
بخش شش. جهان در نقش «پوچی»
فصل 15. شیوه‌ی بودایی
فصل 16. ناپایداری با هر نامی
فصل 17. مکتب پوچی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فراتر از ذهن: پیدا و پنهان بازی‌های کیهانی
نویسنده
مترجمکامران بهمنی
ناشر چاپی موسسه انتشارات فلسفه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-622-7857-17-7
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب‌های ادیان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فراتر از ذهن: پیدا و پنهان بازی‌های کیهانی

ابراهیم زبیری
۱۴۰۱/۱۱/۲۷
این کتاب فوق العاده است، البته چون ساختارشکنی می‌کنه و هر آنچه باذهن برای ساخت یک من توهم ساختیم و پرداختیم را موهوم بودنش را اثبات می‌کنه، و حقیقت ما را که یکی است و در همه چیز و همه کس همان حقیقت است را به ما نشان می‌دهد، در این کتاب از مثال‌ها و تشبیهات فوق العاده‌ای استفاده می‌کنه که بسیار نایاب و ژرفه و حقایق را از خلال مثال‌ها برایمان ملموس و قابل فهم می‌کنه....
ashraf mousavi
۱۴۰۲/۶/۲۰
نمیدانم چگونه بنویسم که واقعا دنیامو عوض کرد نوشته‌ای بینهایت ژرف و بانگرشی بسیار مفهومی و تازه که باچالشی عمیق، بعُمقِ روح نفوذ می‌کند و درنهایت زیبائیِ درون را جراحی میکند و همانطوری که بذر از درون خاک سرش را بیرون می‌آورد و زیبائیش را سخاوتمندانه به تماشا می‌گذارد، روح نیز نهایت عظمتش رابه رُخ می‌کشد بینهایت سپاس کتابراه که بهترین‌ها را داری برای خوانندگانت، درود بسیار.
سارا حسینی
۱۴۰۲/۳/۲۳
خیلی زیبا من را با دنیای متوهمی که ذهن برامون درست کردهآشنا کرد و اینکه دست و پا زدن‌های ما و دلنگرانیها و اضطراب‌های همیشگی ما نشأت گرفته از همین دنیای متوهم ساخته شده ذهن هستش
علی اصغر زمانپور
۱۴۰۲/۹/۱۸
باوجود اینکه از این نوع کتابها زیاد میخونم ولی این یکی رو زیاد متوجه نشدم.... نویسنده میتونست کمی بهتر توضیح بده.
رضا صادقی
۱۴۰۲/۷/۲
با درود با خواندن کتاب سعی کردم تو‌ دیدگاهم به زندگی تغییر ایجاد کنم و حال بدم را حتی مصنوعی هم که شده عوض کنم
سعیده کاس پور
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
کتاب خوبی بود
برای دوستانی که می‌گن متنش روان نیست پیشنهاد می‌کنم اول کتابهای جف فوستر رو بخونن
میلاد محسن پور
۱۴۰۲/۷/۳
محتوای قابل قبولی داره و باورهای شما رو به چالش میکشه، اما‌ای کاش نثر روان تری می‌داشت.
حسین محمدوند هلیلا
۱۴۰۲/۱۱/۱
بی نظیر و پر کاربرد عالیه که با اعماق ذهن ناخوادگاه اشنا بشی
لقا قنبرزاده
۱۴۰۲/۱/۳۰
بسیار عالی و پرمحتوا بود با نگارش روان
مرتضی امیدی
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
دیگه این کتاب نیاز به نظر ندارم و همه میدونن که کتاب بارزشی هست
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب فراتر از ذهن: پیدا و پنهان بازی‌های کیهانی

برای دریافت کتاب فراتر از ذهن: پیدا و پنهان بازی‌های کیهانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.