معرفی و دانلود کتاب فناوری شاسی و بدنه خودرو

عکس جلد کتاب فناوری شاسی و بدنه خودرو
قیمت:
۲۰۰۰۰ ۱۸,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فناوری شاسی و بدنه خودرو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فناوری شاسی و بدنه خودرو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فناوری شاسی و بدنه خودرو

کتاب فناوری شاسی و بدنه خودرو نوشته‌ی محمد بستانیان و بهروز نجاری، یکی از بهترین کتاب‌هایی است که می‌توانید برای آشنایی اولیه با شاسی، سیستم‌های تعلیق، بدنه‌ی خودرو و ایمنی خودرو از آن استفاده کنید. اگر می‌خواهید دراین‌باره اطلاعاتی مفید را به دست آورید، کتاب حاضر بهترین انتخاب برای شماست.

درباره‌ی کتاب فناوری شاسی و بدنه خودرو

محمد بستانیان و بهروز نجاری در کتاب فناوری شاسی و بدنه خودرو، همه آن مباحثی را که یک فرد تازه‌کار نیاز دارد در زمینه‌ی شاسی و بدنه‌‌ی خودرو بداند، ارائه می‌دهند. این کتاب که برای دانشجویان دوره‌های فنی حرفه‌ای مکانیک خودرو و دانشجویان رشته‌های مهندسی مکانیک طراحی شده است، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای همه‌ی کسانی باشد که دوست دارند از خودرو و نحوه‌ی عملکرد بدنه‌ی آن اطلاعاتی داشته باشند.

معرفی و دانلود کتاب فناوری شاسی و بدنه خودرو

کتاب فناوری شاسی و بدنه خودرو کاملاً روان و قابل‌فهم است و محتوای کتاب با کمک تصویرهای دقیق و عکس‌های مکمل، به خوبی در ذهن مخاطب جا می‌افتد. انتشار این کتاب را ناشر مخصوص مجتمع فنی تهران، مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران بر عهده داشته است. این ناشر خوب، تقریباً در همه‌ی زمینه‌هایی که مجتمع فنی تهران به آموزش فنی حرفه‌ای مشغول است، کتاب‌هایی کاربردی به چاپ رسانده است. این کتاب‌ها می‌توانند کمکی برای کارجویانی باشند که برای یادگیری مهارت‌های شغلی گوناگون به مجتمع فنی تهران مراجعه می‌کنند. همین‌طور این کتاب می‌تواند انتخاب اساتید دانشگاه برای رشته‌های مربوط به مکانیک خودرو باشد.

کتاب فناوری شاسی و بدنه خودرو پنج فصل دارد. فصل اول به تعاریف کاربردی و دسته‌بندی خودروها می‌پردازد و خودروها را بر اساس آرایش سیستم انتقال قدرت، شکل خودرو، اندازه خودرو و استاندارد وزارت بزرگراه آمریکا دسته‌بندی می‌کند. در فصل دوم، اجزای مختلف یک سیستم تعلیق شامل فنر، فنرمارپیچ و ضربه‌گیر را بررسی می‌کند. در فصل سوم سیستم‌های تعلیق را توضیح می‌دهد و به سیستم‌های تعلیق وابسته به عقب، مستقل عقب، مستقل جلو، دیجیتال و... می‌پردازد. در فصل چهارم شاسی و بدنه توضیح داده می‌شود و به موضوعاتی مثل عوامل مؤثر بر طراحی سازه‌ی شاسی، دسته‌بندی شاسی، توزیع تنش توسط شاسی و... پرداخته می‌شود. در فصل آخر نیز به ایمنی خودرو و سیستم‌های ایمنی فعال و غیرفعال اشاره می‌شود. در نتیجه کتاب فناوری شاسی و بدنه خودرو کتابی جامع درباره موضوع مورد بحث است.

کتاب فناوری شاسی و بدنه خودرو برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب فناوری شاسی و بدنه خودرو برای همه‌ی کسانی که به مکانیک خودرو علاقه دارند و دوست دارند اطلاعاتی مقدماتی در این زمینه به دست آورند بسیار مناسب است.

در بخشی از کتاب فناوری شاسی و بدنه خودرو می‌خوانیم

سیستم تعلیق از فنر و ضربه‌گیر تشکیل شده است که جرم خودرو توسط چندین فنر و ضربه‌گیر تحمل می‌شود. فنر و ضربه‌گیر بین چرخ و بدنه خودرو قرار می‌گیرد و از انتقال ارتعاشات به اتاق سرنشین جلوگیری می‌کند. هدف اصلی یک سیستم تعلیق، میرا کردن ضربه‌ها و ارتعاشات است. در خودروهای سواری برای هر چرخ، یک فنر و یک ضربه‌گیر تعبیه شده است.

فهرست مطالب کتاب

فناوری شاسی و بدنه ودرو
مقدمه ناشر
مقدمه مؤلفان
فصل اول: تعریف کاربری و دسته‌بندی خودرو
1.1 مقدمه
1.2 دسته‌بندی براساس آرایش سیستم انتقال قدرت
1.3 دسته‌بندی بر اساس شکل خودرو
1.4 کلاس‌بندی خودروهای سواری بر اساس اندازه خودرو
1.5 کلاس‌بندی خودرو بر اساس استاندارد وزارت بزرگ‌راه آمریکا
فصل دوم: اجزای یک سیستم تعلیق
2.1 مقدمه
2.2 فنر
2.2.1 فنر مارپیچ
2.3 ضربه‌گیر
فصل سوم: سیستم‌های تعلیق
3.1 مقدمه
3.2 سیستم‌های تعلیق وابسته عقب
3.3 سیستم‌های تعلیق مستقل عقب
3.4 سیستم‌های تعلیق مستقل جلو
3.5 سیستم‌های تعلیق بر اساس انتقال سیالات
3.6 سیستم‌های تعلیق دیجیتال
فصل چهارم: شاسی و بدنه
4.1 مقدمه
4.2 عوامل مؤثر در طرحی سازه شاسی
4.3 دسته‌بندی شاسی
4.4 درب‌ها و پنجره‌ها نقاط ضعف شاسی
4.5 توزیع تنش توسط شاسی
فصل پنجم: ایمنی خودرو
5.1 مقدمه
5.2 سیستم‌های ایمنی فعال
5.3 سیستم‌های ایمنی غیر فعال

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فناوری شاسی و بدنه خودرو
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات141
زبانفارسی
شابک978-600-1244-18-6
موضوع کتابکتاب‌های خودرو
قیمت نسخه الکترونیک
۲۰۰۰۰ ۱۸,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فناوری شاسی و بدنه خودرو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فناوری شاسی و بدنه خودرو

برای دریافت کتاب فناوری شاسی و بدنه خودرو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.