معرفی و دانلود کتاب ماجراهای تن تن 1: تن تن در شوروی

عکس جلد کتاب ماجراهای تن تن 1: تن تن در شوروی
قیمت:
۹۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای تن تن 1: تن تن در شوروی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای تن تن 1: تن تن در شوروی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماجراهای تن تن 1: تن تن در شوروی

هرژه در کتاب ماجراهای تن تن 1: تن تن در شوروی داستان خبرنگار جوانی به نام تن تن را روایت می‌کند که به سرزمین شوروی رفته تا با برملا ساختن رازهای دولت بولشویک، فساد نهفته در این دولت را آشکار سازد. از این رو است که تحت تعقیب پلیس شوروی قرار می‌گیرد. گفتنی‌ست تاکنون بیش از 200 میلیون نسخه از مجموعه‌ی ماجراهای تن تن به فروش رسیده است.

درباره‌ی کتاب ماجراهای تن ‌تن 1: تن تن در شوروی

در کتاب ماجراهای تن ‌تن 1: تن تن در شوروی (Tintin in the Land of the Soviets) نوشته‌ی هرژه (Hergé) مخاطب ماجراهایی قرار می‌گیرید که تن تن به همراه سگش، میلو در سرزمین شوروی سابق رقم زده‌اند. ماجرا از این قرار است که تن تن برای آن‌ که گزارشی در رابطه با دولت بولشویک تهیه کند، به شوروی سفر می‌کند. تن تن در این سفر یک هدف اساسی دارد: برملا ساختن رازهای دولت بولشویک. با این حساب، جای تعجب نیست که پلیس مخفی شوروی همه جا را به دنبال تن تن بگردد تا بلکه با از بین بردن او، همه نفس راحتی بکشند.

هرژه نخستین نسخه‌ی کتاب تن تن در شوروی را به شکل سیاه و سفید منتشر ساخت. از سال 1942 بود که هرژه تصمیم گرفت همه‌ی مجلدهای مجموعه‌ی تن تن را به شکل رنگی در دسترس مخاطبان قرار دهد. با این وجود، اگرچه تقاضا برای عرضه‌ی نسخه‌ی رنگی از این کتاب فراوان بود، هرژه تا مدت‌ها نسخه‌ی رسمی‌ای را از این کتاب منتشر نکرد. در سال 1960، پیش از عرضه‌ی نسخه‌ی رسمی، یک نسخه‌ی رنگی غیررسمی از کتاب تن تن در شوری توسط طرفداران این مجموعه به چاپ رسید.

معرفی و دانلود کتاب ماجراهای تن تن 1: تن تن در شوروی

به عقیده‌ی برخی از صاحب‌نظران، کتاب تن تن در شوروی ضعیف‌ترین مجلد این مجموعه به شمار می‌رود. هرژه در حالی کتاب حاضر را می‌نوشت که هیچ‌گاه به شوروی سفر نکرده بود. او همه‌ی آنچه را که برای نوشتن این کتاب نیاز داشت، از جزوه‌ای با نام Moscou sans voiles (پرده‌برداری از مسکو)، نوشته‌ی جوسف دُلیه، بهره گرفته بود. از این رو، می‌توان گفت که هرژه تسلط لازم را به تاریخ شوروی نداشت. همین امر باعث شد کتاب تن تن در شوری اشتباهات فاحشی داشته باشد. به عنوان مثال می‌توان به ارجاعات هرژه به موز، بیسکویت‌های هانتلی و پالمرز‌ اشاره کرد؛ یعنی مواردی که هیچ‌کدام در آن تاریخ در شوروی وجود نداشتند! از دیگر اشتباهات هرژه استفاده از پسوند «اسکی» که پسوندی لهستانی است، به جای پسوند «ویچ» که در شوروی رایج بود، می‌باشد.

بد نیست اشاره کنیم هرژه هنگام نوشتن کتاب تن تن در شوری، از سینما تأثیر زیادی گرفته بود و در برخی از صحنه‌های این کمیک ارجاعاتی به برخی از فیلم‌های مشهور داشت. از میان فیلم‌هایی که هرژه در نخستین جلد مجموعه‌ی تن تن از آن‌ها الهام گرفته بود می‌توان به صحنه‌های تعقیب و گریز پلیس در فیلم پلیس‌های کی‌استون و سکانس تعقیب و گریز در فیلم ژنرال اشاره کرد.

هرژه کتاب ماجراهای تن ‌تن 1: تن تن در شوروی را نخستین بار در سال 1930 روانه‌ی بازار نشر کرد. کتاب نامبرده پیش از آن که به صورت کتاب منتشر شود، در مجله‌ای بلژیکی به نام "Le Vingtième Siècle" و در صفحه‌ای مختص به کودکان به چاپ رسید. این کتاب را در ایران، مترجمان مختلفی به زبان فارسی برگردانده‌اند. نسخه‌ای که هم‌اکنون مقابل شماست را نادر تکمیل همایون ترجمه و نشر کتاب چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه) آن را ذیل مجموعه کتاب‌های رد پا منتشر کرده و در دسترس مخاطبان قرار داده است. کتاب تن تن در شوروی که نخستین مجلد از مجموعه کتاب‌های ماجراهای تن تن است، با نام‌های «تن تن در سرزمین شوراها»، «فرار از شوروی»، و «تن تن در سرزمین شوری» نیز شناخته می‌شود.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های تن تن

مجموعه کتاب‌ ماجراهای تن تن (به فرانسوی: Les Aventures de Tintin) یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کمیک‌بوک‌های سده‌ی بیستم اروپاست. از این مجموعه تاکنون اقتباس‌های تلویزیونی، رادیویی و نمایشی متعددی صورت گرفته و به بیش از هفتاد زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است. ژُرژ پروسپه رِمی، کارتونیست نام‌آشنای بلژیکی که اغلب آثار خود را با نام هرژه منتشر می‌کرد، خالق این مجموعه‌ی پرطرفدار است. نخستین مجلد از این مجموعه در دهم ژانویه‌ی سال 1929 به زبان فرانسوی منتشر شد. این مجموعه 24 مجلد را در بر می‌گیرد.

قهرمان مجموعه کتاب‌ ماجراهای تن تن خبرنگاری است بی‌باک و ماجراجو به نام تن تن که سگ وفادارش، میلو نیز او را در ماجراجویی‌هایش همراهی می‌کند. از دیگر شخصیت‌های این مجموعه می‌توان به کاپیتان هادوکِ بدبین، پروفسور کَلکولُسِ روشنفکر و همین‌طور دو کارآگاه به نام‌های تامسون و تامپسون و یک خواننده به نام بیانکا کاستافیوره اشاره کرد.

داستان‌های مجموعه کتاب تن تن وام‌دار رویدادهای تاریخ معاصر هستند که از دوره‌ی جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم آغاز می‌شود و تا دوران جنگ سرد ادامه می‌یابد. نژادپرستی، استعمار، سرمایه‌داری، رقابت و جنگ نفت از جمله درون‌مایه‌های مجموعه‌ی ماجراجویی‌های تن تن هستند.

در ایران، این مجموعه نخستین بار به همت انتشارات یونیورسال و با مجوز رسمی ناشر به زبان فارسی ترجمه شد و در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفت. نخستین مجلدهای این مجموعه که در سال 1350 به انتشار رسیدند «هدف کره‌ی ماه» و «جزیره‌ی سیاه» نام داشتند. بد نیست اشاره کنیم که این مجموعه با نام «تن تن و میلو» نیز شهرت دارد. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، فهرستی کامل از مجموعه کتاب‌های ماجراجویی‌های تن تن است.

  1. تن‌ تن در سرزمین شوروی (1929)
  2. تن‌ تن در کنگو (1931)
  3. تن‌ تن در آمریکا (1932)
  4. سیگارهای فرعون (1934)
  5. گل آبی (1936)
  6. گوش شکسته (1937)
  7. جزیره‌ی سیاه (1938)
  8. عصای اسرارآمیز (1939)
  9. خرچنگ پنجه‌طلایی (1941)
  10. ستاره‌ی اسرارآمیز (1942)
  11. راز اسب شاخدار (1943)
  12. گنج‌های راکهام (1944)
  13. هفت گوی بلورین (1948)
  14. معبد خورشید (1949)
  15. سرزمین طلای سیاه (1950)
  16. هدف کره‌ی ماه (1953)
  17. به ماه قدم گذاشتیم (1954)
  18. ماجرای تورنسل (1956)
  19. کوسه‌های دریای سرخ (1958)
  20. تن ‌تن در تبت (1960)
  21. جواهرات کاستافیوره (1963)
  22. پرواز شماره‌ی 714 (1968)
  23. تن‌ تن و پیکاروها (1976)
  24. تن‌ تن و هنر الفبا (1983 ناتمام، 1986 چاپ اولیه، 2004 چاپ کامل)

اقتباس‌های فرهنگی از مجموعه کتاب‌های تن تن

  • در سال 2011، فیلمی سینمایی به نام ماجراجویی‌های تن تن (The Adventures of Tintin) به کارگردانی فیلم‌ساز مشهور آمریکایی، استیون اسپیلبرگ (Steven Allan Spielberg)، با الهام از مجموعه کتاب‌های تن تن ساخته و اکران شد. بد نیست اشاره کنیم این فیلم بر اساس سه مجلد از کتاب‌های تن تن ساخته شده بود: «گنج‌های راکهام»، «خرچنگ پنجه‌طلایی» و «راز اسب شاخدار».
  • ریموند لبلانک با اقتباس از ده مجلد از مجموعه کتاب ماجراهای تن تن،‌ یک مجموعه‌ی تلویزیونی متشکل از قسمت‌های پنج دقیقه‌ای و در مجموع، صد و سه قسمت تولید کرد. بد نیست اشاره کنیم این اقتباس چندان به کتاب‌های اصلی وفادار نبوده و به شکل چشم‌گیری از کتاب‌های هرژه متفاوت است.
  • در سال 2002، اقتباس طنزی سیاسی - اجتماعی توسط یوخن گرنر‌ (Jochen Gerner)، هنرمند فرانسوی از کتاب تن تن در آمریکای هرژه صورت گرفت. از میان بازیگران این فیلم پرفروش می‌توان به جیمی بل و اندی سرکیس اشاره کرد.
  • یک شرکت فرانسویِ سازنده‌ی بازی، نخستین بار در سال 1989 تن تن را در قالب بازی‌های ویدئویی در اختیار مخاطبان قرار داد.
  • یک مجموعه‌ی تلویزیونی موفق با اقتباس از کتاب‌های تن تن و میلو در سال 1991 ساخته شد. این مجموعه اقتباسی از بیست و یک کتاب تن تن بود و کارگردانی آن را استفان برناسکونی برعهده داشت. به گفته‌ی برخی از صاحب‌نظران، این مجموعه، موفق‌ترین اقتباس تلویزیونی از این مجموعه بود.
  • طی سال‌های 1992 تا 1993، رادیو بی‌بی‌سی پنج (BBC Radio 5) مجموعه‌ای رادیویی با الهام از کتاب‌های تن تن تولید کرد. در این مجموعه، ریچارد پیرس در نقش تن تن و اندرو ساکس در نقش میلو به ایفای نقش پرداختند.
  • در سال 1991، کتاب تن تن در آمریکا دستمایه‌ی ساخت قسمتی از مجموعه‌ی تلویزیونی ماجراهای تن تن (The Adventures of Tintin) قرار گرفت که با الهام از کتاب تن ‌تن در آمریکا در سال 1991 توسط استودیوی فرانسوی Ellipse و شرکت انیمیشن کانادایی Nelvana ساخته شد و به نمایش درآمد.

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های تن تن

  • ترجمه به بیش از هفتاد زبان؛
  • فروش بیش از 200 میلیون نسخه؛
  • اقتباس‌های متعدد تلویزیونی، رادیویی، سینمایی و نمایشی؛
  • یکی از صد کتاب برتر کودکان به انتخاب تایم اَوت (Time Out) در سال 2022.

نکوداشت‌های مجموعه کتاب‌های تن تن

  • تن تن یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های کتاب‌های کودکان است. (سایت آمازون)
  • تن تن به شما الهام می‌بخشد تا در دنیای بزرگسالان جوان بمانید. (چارلی هیگسون، نویسنده)
  • ماجراجویی‌هایی فوق‌العاده در سرتاسر جهان. (فرانک کاترل-بویس، ده کتاب ضروری برای کودکان در سال 2020)
  • مجموعه کتاب‌های تن تن و میلو به مخاطبان جوان خود نشان می‌دهد که دنیا با همه‌ی پیچیدگی‌هایش، در نهایت از آنِ آن‌ها است. (وال استریت ژورنال)
  • ماجراهای تن تن و میلو یکی از مجموعه کتاب‌های مورد علاقه‌ی من در دوران کودکی است... این مجموعه من را ترغیب کرد تا مجموعه‌ی کارتونی خودم را بسازم. (پیتر می، رمان نویس جنایی)
  • من شیفته‌ی راه و روشی شده‌ام که هرژه داستا‌ن‌هایش را تعریف می‌کند. ماجراهایی بزرگ و حماسی درباره‌ی یک خبرنگار جوان که به سرتاسر دنیا سفر می‌کند تا قصه‌هایی برای روایت کردن بیابد. (استیون اسپیلبرگ، کارگردان مطرح آمریکایی، «ماجراهای اسپیلبرگ: مصاحبه»، نیویورک تایمز، 2011)

کتاب ماجراهای تن ‌تن 1: تن تن در شوروی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه‌ی کمیک بوک‌های ماجراهای تن تن و میلو علاقه‌ دارید، بدون شک از خواندن کتاب ماجراهای تن ‌تن 1: تن تن در شوروی نیز بهره و لذت خواهید برد.

در بخشی از کتاب ماجراهای تن تن 1: تن تن در شوروی می‌خوانیم

مجله‌ی قرن بیستم کوچک همیشه تلاش می‌کند رضایت خوانندگان خود را جلب کند و آن‌ها را در جریان امور بین‌المللی قرار دهد. به همین خاطر یکی از بهترین خبرنگاران خود، تن‌تن، را به اتحاد جماهیر شوروی فرستاده است! از این پس، هر هفته، شاهد ماجراهای او در شوروی خواهیم بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماجراهای تن تن 1: تن تن در شوروی
نویسنده
مترجمنادر تکمیل همایون
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات145
زبانفارسی
شابک978-622-5212-55-8
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ماجراهای تن تن 1: تن تن در شوروی

برای دریافت کتاب ماجراهای تن تن 1: تن تن در شوروی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.